Grieksegids nieuws
Einde Oriste mogelijk in zicht?
#41
Beste Ger.
Ik snap jou overweging heel goed om te zeggen dat je overweegt om te stoppen. Het is heel erg als personen jou persoonlijk gaan aanvallen/ bedreigen. Ik zelf ben meer een lezer dan een poster op het forum maar ik kijk er wel altijd graag naar. Als ik een discussie helaas uit de hand vind lopen dan lees ik hem niet meer. Ger jou te nemen beslissing zal zwaar wezen maar neem voor jezelf een juiste beslissing het moet leuk zijn om dit forum te beheren en geen stress opleveren. Ik vind het super wat je allemaal voor de leden doet.

Groet Marja
Quote
#42
(24 November 2019, 16:47)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg jammer dat mijn verklaring als enige niet geplaatst word

Welk bericht zou dat dan moeten zijn Cornelius? Ik heb niets van jouw hand gevonden, verwijderd, geblokkeerd of gewijzigd. Je heb me nu al zó ontzettend vaak onterecht beschuldigd van het verwijderen van jouw berichten; misschien moet je nog eens zorgvuldig doorlezen hoe het plaatsen van discussies en/of berichten precies  in z'n werk gaat alvorens mij telkens de zwarte Piet toe te spelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En als het dan alsnog misgaat laat het even weten, dan kan ik je misschien verder helpen door te kijken waar het mis gaat en hoef ik me niet steeds te verdedigen........

NB: Het zou fijn zijn als je nu eens reageerde, elke keer als ik jou uitleg dat er niets is verwijderd laat je vervolgens niets meer van je horen Confused 
Stuur even een PB'tje en ik probeer je verder te helpen.
Quote
#43
(24 November 2019, 17:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 16:47)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg jammer dat mijn verklaring als enige niet geplaatst word

Welk bericht zou dat dan moeten zijn Cornelius? Ik heb niets van jouw hand gevonden, verwijderd, geblokkeerd of gewijzigd. Je heb me nu al zó ontzettend vaak onterecht beschuldigd van het verwijderen van jouw berichten; misschien moet je nog eens zorgvuldig doorlezen hoe het plaatsen van discussies en/of berichten precies  in z'n werk gaat alvorens mij telkens de zwarte Piet toe te spelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En als het dan alsnog misgaat laat het even weten, dan kan ik je misschien verder helpen door te kijken waar het mis gaat en hoef ik me niet steeds te verdedigen........

NB: Het zou fijn zijn als je nu eens reageerde, elke keer als ik jou uitleg dat er niets is verwijderd laat je vervolgens niets meer van je horen Confused 
Stuur even een PB'tje en ik probeer je verder te helpen.
Enige dagen geleden had ik een simpel antwoordje geplaatst op een topic en kreeg ik de mededeling dat mijn postings in het vervolg eerst goed gekeurd moesten worden.
Nu had ik een een verklaring geplaatst op deze topic, krijg de mededeling dat mijn antwoord geplaatst is en dan zie ik ineens dat mijn topic leeg is.

Ik hoef geen uitleg hoe het werkt  in het plaatsen van topics en antwoorden ik werk al heel lang met het internet ik bouw websites maak calculaties voor bedrijven dus vertel me a.u.b niet hoe het werkt, regelmtig worden mijn topics niet verwerkt en zoals twee dagen geleden krijg ik de mededeling dat mijn plaatsing eerst goed gekeurd moet worden en vervolgens hoor ik niets meer.
Je stuurt me wel eens een mail  en dan wil je uitleg ik heb geen behoefte aan prive uitleg.

Als je mij niet accepteer als lid verwijder me dan  is een druk op de knop maar dat doe je niet, ik vind dat een open en eerlijke openbare discussie mogelijk moet zijn ik beledig niet, ik scheld geen mensen uit ik kom uit voor mijn mening dat heet vrijheid van meningsuiting dacht ik, maar als je het niet met een mening van een lid eens ben doe dat dan in het openbaar en niet achter de schermen
Quote
#44
(24 November 2019, 17:51)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 17:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 16:47)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg jammer dat mijn verklaring als enige niet geplaatst word

Welk bericht zou dat dan moeten zijn Cornelius? Ik heb niets van jouw hand gevonden, verwijderd, geblokkeerd of gewijzigd. Je heb me nu al zó ontzettend vaak onterecht beschuldigd van het verwijderen van jouw berichten; misschien moet je nog eens zorgvuldig doorlezen hoe het plaatsen van discussies en/of berichten precies  in z'n werk gaat alvorens mij telkens de zwarte Piet toe te spelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En als het dan alsnog misgaat laat het even weten, dan kan ik je misschien verder helpen door te kijken waar het mis gaat en hoef ik me niet steeds te verdedigen........

NB: Het zou fijn zijn als je nu eens reageerde, elke keer als ik jou uitleg dat er niets is verwijderd laat je vervolgens niets meer van je horen Confused 
Stuur even een PB'tje en ik probeer je verder te helpen.
Enige dagen geleden had ik een simpel antwoordje geplaatst op een topic en kreeg ik de mededeling dat mijn postings in het vervolg eerst goed gekeurd moesten worden.
Nu had ik een een verklaring geplaatst op deze topic, krijg de mededeling dat mijn antwoord geplaatst is en dan zie ik ineens dat mijn topic leeg is.

Ik hoef geen uitleg hoe het werkt  in het plaatsen van topics en antwoorden ik werk al heel lang met het internet ik bouw websites maak calculaties voor bedrijven dus vertel me a.u.b niet hoe het werkt, regelmtig worden mijn topics niet verwerkt en zoals twee dagen geleden krijg ik de mededeling dat mijn plaatsing eerst goed gekeurd moet worden en vervolgens hoor ik niets meer.
Je stuurt me wel eens een mail  en dan wil je uitleg ik heb geen behoefte aan prive uitleg.

Als je mij niet accepteer als lid verwijder me dan  is een druk op de knop maar dat doe je niet, ik vind dat een open en eerlijke openbare discussie mogelijk moet zijn ik beledig niet, ik scheld geen mensen uit ik kom uit voor mijn mening dat heet vrijheid van meningsuiting dacht ik, maar als je het niet met een mening van een lid eens ben doe dat dan in het openbaar en niet achter de schermen

We draaien nu in kringetjes rond Cornelius; dit wordt/is nu een wellus/nietus- discussie. Daar heb ik momenteel echt de puf niet meer voor. Ik wil het daarom graag hier bij laten.........
Quote
#45
(24 November 2019, 18:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 17:51)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 17:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welk bericht zou dat dan moeten zijn Cornelius? Ik heb niets van jouw hand gevonden, verwijderd, geblokkeerd of gewijzigd. Je heb me nu al zó ontzettend vaak onterecht beschuldigd van het verwijderen van jouw berichten; misschien moet je nog eens zorgvuldig doorlezen hoe het plaatsen van discussies en/of berichten precies  in z'n werk gaat alvorens mij telkens de zwarte Piet toe te spelen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En als het dan alsnog misgaat laat het even weten, dan kan ik je misschien verder helpen door te kijken waar het mis gaat en hoef ik me niet steeds te verdedigen........

NB: Het zou fijn zijn als je nu eens reageerde, elke keer als ik jou uitleg dat er niets is verwijderd laat je vervolgens niets meer van je horen Confused 
Stuur even een PB'tje en ik probeer je verder te helpen.
Enige dagen geleden had ik een simpel antwoordje geplaatst op een topic en kreeg ik de mededeling dat mijn postings in het vervolg eerst goed gekeurd moesten worden.
Nu had ik een een verklaring geplaatst op deze topic, krijg de mededeling dat mijn antwoord geplaatst is en dan zie ik ineens dat mijn topic leeg is.

Ik hoef geen uitleg hoe het werkt  in het plaatsen van topics en antwoorden ik werk al heel lang met het internet ik bouw websites maak calculaties voor bedrijven dus vertel me a.u.b niet hoe het werkt, regelmtig worden mijn topics niet verwerkt en zoals twee dagen geleden krijg ik de mededeling dat mijn plaatsing eerst goed gekeurd moet worden en vervolgens hoor ik niets meer.
Je stuurt me wel eens een mail  en dan wil je uitleg ik heb geen behoefte aan prive uitleg.

Als je mij niet accepteer als lid verwijder me dan  is een druk op de knop maar dat doe je niet, ik vind dat een open en eerlijke openbare discussie mogelijk moet zijn ik beledig niet, ik scheld geen mensen uit ik kom uit voor mijn mening dat heet vrijheid van meningsuiting dacht ik, maar als je het niet met een mening van een lid eens ben doe dat dan in het openbaar en niet achter de schermen

We draaien nu in kringetjes rond Cornelius; dit wordt/is nu een wellus/nietus- discussie. Daar heb ik momenteel echt de puf niet meer voor. Ik wil het daarom graag hier bij laten.........
Dat dacht ik al Ger maar plaats dan even mijn verklaring van eerder of moet ik hem even opniieuw schrijven.
Quote
#46
(24 November 2019, 18:07)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 18:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 17:51)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Enige dagen geleden had ik een simpel antwoordje geplaatst op een topic en kreeg ik de mededeling dat mijn postings in het vervolg eerst goed gekeurd moesten worden.
Nu had ik een een verklaring geplaatst op deze topic, krijg de mededeling dat mijn antwoord geplaatst is en dan zie ik ineens dat mijn topic leeg is.

Ik hoef geen uitleg hoe het werkt  in het plaatsen van topics en antwoorden ik werk al heel lang met het internet ik bouw websites maak calculaties voor bedrijven dus vertel me a.u.b niet hoe het werkt, regelmtig worden mijn topics niet verwerkt en zoals twee dagen geleden krijg ik de mededeling dat mijn plaatsing eerst goed gekeurd moet worden en vervolgens hoor ik niets meer.
Je stuurt me wel eens een mail  en dan wil je uitleg ik heb geen behoefte aan prive uitleg.

Als je mij niet accepteer als lid verwijder me dan  is een druk op de knop maar dat doe je niet, ik vind dat een open en eerlijke openbare discussie mogelijk moet zijn ik beledig niet, ik scheld geen mensen uit ik kom uit voor mijn mening dat heet vrijheid van meningsuiting dacht ik, maar als je het niet met een mening van een lid eens ben doe dat dan in het openbaar en niet achter de schermen

We draaien nu in kringetjes rond Cornelius; dit wordt/is nu een wellus/nietus- discussie. Daar heb ik momenteel echt de puf niet meer voor. Ik wil het daarom graag hier bij laten.........
Dat dacht ik al Ger maar plaats dan even mijn verklaring van eerder of moet ik hem even opniieuw schrijven.
Zoals ik al schreef Cornelius: Er is nergens een 'verklaring' van jou te vinden (en heb die dus ook niet verwijderd) !
Klik wel even op de zwarte button 'Nieuwe reactie' hieronder anders wordt het zo'n enorme 'Quote'-toestand.......
Quote
#47
Je zult me niet in dank afnemen Cornelius als ik je narcistische trekjes verwijt...ik mis zelfreflectie..
Quote
#48
Oriste weg? Echt niet! Hoop ik.
Hoe moet dat dan? Ik kijk er iedere dag wel even op.
Ger, bedankt voor al je hulp en iedereen bedankt voor de informatie.
Quote
#49
Beste Ger,
Dank voor alle werk dat je in dit Forum stopt.
Je vrije vele uren die je hieraan besteed.
De zorgen om dit Forum in stand te houden.
Enz. enz. enz. enz.

Ik hoop en ik ondersteun alle leden die graag willen dit Forum in leven blijft.

Nog een tip :
"Cornelius schreef: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Erg jammer dat mijn verklaring als enige niet geplaatst word."

Natuurlijk is dit jammer. Natuurlijk moet je helpen.
Als dat helpen niet leidt tot een oplossing, maakt er een einde aan.
Ga niet in discussie, dit wekt uitsluitend ergernis.
Laat het bij één reactie.
Je bent te aardig, je wilt alleen het beste. je wilt helpen.
Maar er zijn lieden die nooit tevreden zijn.
Stop daar geen energie in.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#50
Beste Ger, zooooooo blij dat je alvast weeral één boompje door het bos ziet! Laat ons niet in de steek! Dit forum en vooral jij zijn meer waard!
Toi-toi-toi Ger!
Quote
#51
Wat een toestanden hier plotseling zeg!  Angry

Ik mag hopen dat dit forum NIET verdwijnt maar...dit is een forum, een forum dient niet alleen om gegevens uit te wisselen of foto's te plaatsen  maar kan ook perfect een praatgroep/discussie bevatten. 
Nu, hier loopt het dikwijls mis, ook op andere fora zie ik dat. Regelgeving bij een discussie is dat we zeker niet persoonlijk worden maar voor & tegenargumenten in een discussie moeten andere tot nadenken zetten zodat we kunnen open staan voor een breder begrip. Jij, hij, zij of ik, hoeven daar dan niet altijd met akkoord te zijn natuurlijk. Uiteraard zijn dreiging aan forumleden of beheerders totaal uit den boze.

Zo'n discussie kan dan best een beetje geleid worden door een moderator (of meerdere), die als het moet, actie kunnen ondernemen om individuen te wijzen op hun "verplichtingen" in een discussie en die bewuste discussies kan sluiten of zelfs verwijderen als het moet en daar ontbreekt het hier net aan denk ik. Wanneer is de limiet bereikt en wie neemt die verantwoordelijkheid hiervoor om in topic's/discussies in te grijpen? 

Ger is zeker een innemend mens, zonder twijfel . Ik dacht ook dat Ger hier assistentie heeft van enkele andere moderatoren die de boel een beetje moeten in de gaten houden? (zo gebeurt het althans op andere fora). Misschien moeten zij maar eens even de hoofden bij elkaar steken en zorgvuldige afspraken maken van hoe zij dit in de toekomst kunnen sturen om mensen te waarschuwen en desnoods te verwijderen van dit mooie forum. Daar is uiteraard een beetje karakter voor nodig (en niet altijd leuk) maar je kan mensen niet altijd in bescherming blijven nemen.
Quote
#52
Tjee , een paar dagen weg en nu dit.
Heftig en begrijpbaar Ger, je hebt er jaren energie in zitten.
Schrijf/reageer niet veel maar lees wel regelmatig en vindt het afgezien van ellenlange discussies en soms gevit  een super leuk en informatief forum.
Misschien een idee om het samen met een positief  iemand met verstand van zaken te onderhouden als je er voor kiest door te gaan, zodat je er niet alleen voor staat?
Sterkte Ger!
Quote
#53
Beste Ger, Misschien MOET ik wel zeggen ,,Lieve Ger,,
Waarom? omdat  er:  als er 1 persoon  is  die een Engelen geduld   heeft  Angel  DAN BEN JIJ  DAT  WEL !

Ik schrok mezelf het Lazarus, Toen ik las dat je eventueel Oriste zou stopzetten!   Ik had er zelfs slecht door geslapen ...Graag gedaan hoor maar ... Pffft Gelukkig heb je die beslissing  nu wat bijgesteld   kiss

Het is miscchien wel handig voor jou, als je een mede-moderator erbij neemt... Die dan  ook eventueel  kan  ingrijpen Als het weer eens  iets grof mis  gaat!

Ik weet  ook dat aan alles eventueel een eind komt... Misschien ,, zelfs ,, ooit  een keer aan Oriste
Maar Ger... laat je niet gek maken!!

Ik hoop dar Oriste nog heel lang mag blijven bestaan!!

Veel liefs Wilma
Quote
#54
Ben sinds kort lid. Heb info/tips van fervente griekenland-VAKANTIEgangers verslonden. Ik schrik me danook een hoedje van dit bericht. Heb de beruchte discussie toch maar ff gelezen. Τι κρήμα!!
Quote
#55
Lees de hele rel nu pas. Dit weekend druk met feestje (ma 95 jaar)
Laten we er wat van maken. Nanny heeft gelijk, wat geschreven staat klinkt harder.
Soms is het wel moeilijk om je kop te houden wanneer er dingen gezegd worden. Tenslotte gaat het in het echte leven ook niet alleen om goedkope vliegkaartjes of eettentjes.

Goed werk Ger! De meesten komen hier wel voor hun plezier.
Wim
Quote
#56
Beste Ger.

Zette zojuist de pc aan na een paar dagen van ziek zijn.
Even bij het forum kijken behoort dan tot een van de eerste daden.
Einde Oriste in zicht, he? !!!
Nog even lezen en ja het staat er echt.
Na nog een keer lezen dacht ik , dat mag en moet niet gebeuren.
Zo een mooi en interessant forum mag nooit verdwijnen omdat een paar leden zich niet kunnen gedragen.
Nog vaak geef ik mensen die ik tegenkom en van het bestaan van Oriste niet op de hoogte waren het advies hier zeker eens te gaan kijken.
Vaak met als resultaat dat zij mij later laten weten het een pracht forum te vinden met zeeeeer veel info over alles wat maar met Griekenland te maken heeft.
Ger , ooit gaf jij mij het advies nog even na te denken toen ik als lid wilde opstappen na een botsing met een paar andere leden. 
Gelukkig heb ik dat toen gedaan.
Ik hoop dat het advies van de leden hier op het forum ook jouw een duw in de richting van nog tientallen jaren Oriste zal geven.
Denk dat ik namens de meeste leden wel kan zeggen dat we Oriste erg zouden gaan missen.
Voor die mensen die Ger bedreigen via mail en die proberen Oriste te slopen, wegwezen .
Quote
#57
Ik post ( vrijwel) nooit; nu wel want ik zou het enorm jammer vinden als Oriste er niet meer is.
Veel wijsheid bij je beslissing toegewenst Ger !
Quote
#58
(23 November 2019, 11:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, er moet me iets van het hart.
Ik beheer dit forum al meer dan 10 jaar, altijd met veel plezier. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan het gedrag van een klein groepje leden.
De topics  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(waar ik al de nodige onzin uit heb verwijderd) is een levendig voorbeeld van wat ik bedoel. Een felle discussie is uiteraard prima; die horen er ook gewoon bij. Men hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn en een flinke discussie tussen leden met verschillende inzichten is prima en zelfs interessant. Ook als het over de meningen m.b.t. vluchtelingen en/of gelukzoekers gaat. Daar mogen we best wel eens flink met elkaar over in discussie gaan. Oríste is immers een virtueel kafeneion waar dit soort discussies moeten kunnen.

Maar als mensen elkaar openlijk en persoonlijk  beginnen aan te vallen en te beledigen is de grens bereikt. Ook mijn grens. Ook ikzelf wordt inmiddels via mail geïntimideerd en zelfs bedreigd.
Ik zie het nog eventjes aan; mocht er geen einde aan deze praktijken komen gaat Oríste per 1 maart 2020 offline (kan helaas niet eerder i.v.m. contractuele verplichtingen). Ik heb hier op deze manier echt geen zin meer in Angry

Ger

Beste Ger,
Ik vind dat het niet zou mogen kunnen, dat 'n kleine groep nare mensen het voor de grote meerderheid van aardige mensen verpest.
Dat verdien jij zeker niet maar wij als leden van dit panel ook niet. Ik begrijp je argumenten om te stoppen heel goed, maar zou je er nog 'ns over na willen denken? Blokkeer deze naarlingen voorgoed en laat de vele aardige mensen op dit panel nog lang van jou werk genieten!
Sterkte met je besluit, wat het ook wordt.

Jan Spliet
Quote
#59
Om Ger wat ruimte te geven even dit: ik snap de goedbedoelde reacties/adviezen aan Ger om leden die het op wat voor manier dan ook te bont maken te blokkeren.
Dit helpt echter helemaal niets, want deze lieden komen via een zij-of achterdeur net zo snel weer binnen.

Ik denk echter niet dat dit Ger's grootste probleem is. Hij meldde immers dat hij is bedreigd en dat is iets van een heel ander kaliber!

Mijn advies: Gun Ger de tijd om zijn besluit te heroverwegen.
Ger heeft al laten weten de steunbetuigingen op prijs te stellen.
Wat mij betreft kan hij deze draad sluiten. Het lijkt me dat er inmiddels voldoende over is gecommuniceerd.
Quote
#60
Hopelijk wordt dit forum niet opgedoekt! Hett zou zeer jammer zijn, vooral door de reactoes van een paar minder positief ingestelde leden.
Verwijten en persoonlijke aanvallen zijn inderdaad uit den boze!
Ger, neem de reacties van sommigen niet te persoonlijk op.
Quote
#61
(26 November 2019, 10:07)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, neem de reacties van sommigen niet te persoonlijk op.
Dat is makkelijk gezegd als je via mail bedreigingen krijgt toegestuurd.
Quote
#62
Beste Ger,
Wat zou dit forum zijn zonder jou ? Al die jaren zo genoten van de verhalen , recepten etc.
Daar passen geen bedreigingen bij !!
Wie zo gemeen is hoort niet op dit forum en trouwens ook niet in Griekenland .
Ik wens je veel wijsheid en wat rust toe.
Quote
#63
Ger als het zo erg is kan je dan niet aangifte bij de politie doen?
Dacht dat je dat ook per internet kan doen, je weet toch wie de betreffende figuur zal zijn, misschien helpt een
zachte wink van de overheidsorganen.
Sterkte
Quote
#64
Ik ben niet een heel actieve poster en ik log maar 1 x in de week in, maar ik zou het erg jammer vinden als Oriste verdwijnt.
Ik lees graag over Griekenland en ik zou het heel jammer vinden.
Ik hoop dat jij je besluit wil overwegen en misschien wat met de tips van anderen kan doen.
De mogelijkheid om leden te blokkeren (na bijv. 3 waarschuwingen in een bepaalde tijd) en misschien een extra moderator zal jou misschien helpen.

Dank je wel in ieder geval voor dit forum !!
Quote
#65
Ger, dit gaan wij toch niet meemaken omdat een stelletje...…  Angry het verpesten voor de echte liefhebbers.  Kennelijk zijn er mensen die het nodig vinden om de normale omgangsvormen en respect voor anderen niet in acht te nemen in dit forum. Ik snap het best maar hoop dat je toch het eea in overwegging wil nemen. Misschien mensen die het verpesten een gele kaart geven en na 2 gele kaarten een rode en uit het forum zetten! Bedreigingen moet je zeker niet nemen en daarvoor is er altijd de mogelijkheid om aangifte te doen bij de politie.

Ik, en ik denk velen met mij, waarderen jouw inzet voor het in stand van dit forum voor 150%  duimpie . Hoe dan ook ik zal achter je besluit staan!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#66
Electra63 schreef:Ik ben niet een heel actieve poster en ik log maar 1 x in de week in, maar ik zou het erg jammer vinden als Oriste verdwijnt.
Ik lees graag over Griekenland en ik zou het heel jammer vinden.
Ik hoop dat jij je besluit wil overwegen en misschien wat met de tips van anderen kan doen.
De mogelijkheid om leden te blokkeren (na bijv. 3 waarschuwingen in een bepaalde tijd) en misschien een extra moderator zal jou misschien helpen.

Dank je wel in ieder geval voor dit forum !!

Ik heb eens gekeken bij de genoemde berichten.
Dit is niet een forum waar ik mij (nog) bij thuis voel.
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar hoe door sommigen gesproken wordt over vluchtelingen en voor mij part gelukszoekers, dat is voor mij ontoelaatbaar.
Het racisme druipt er van af.
Nu lees ik dit al overal op Social Media, maar ik had niet gedacht dit soort zaken hier op een Griekenland-forum te lezen.
Ik hoop ook, dat deze mensen niet (meer) naar Griekenland gaan, maar lekker naar Hongarije, dat past meer bij sommigen hier. Angry
Jammer, ik kwam altijd graag op dit forum om te lezen.
Quote
#67
Beste Electra63,
Ik kan het goed begrijpen dat jij en andere leden zich hier niet meer thuis voelen. Zoals ik eerder schreef ben ik er ook helemaal klaar mee. Nog even en ik ga me schamen om een dergelijk forum te beheren.
Ik ga me de komende tijd beraden hoe (en of) het verder moet op Oríste.
Maar van één ding kun jij, en iedereen die hier van baalt als een stekker, aan:
Als ik verder ga met Oriste (hoop binnenkort een beslissing te kunnen nemen) gaat er een geheel andere wind waaien. De stappen tussen waarschuwing, tijdelijke en permanente blokkering op het forum zullen dicht bij elkaar liggen. Dit soort geruzie wordt niet meer getolereerd, daar kun je van op aan (en daar mag je me op afrekenen). Goed onderbouwde discussies blijven natuurlijk altijd welkom (dat mogen best felle discussies zijn!) mits ze op een geciviliseerde manier worden gebracht, met respect voor de mening van mede-forumleden als belangrijk ingrediënt.

Een idee dat ik van een forumlid kreeg lijkt me wel wat:
Ongepaste berichten kunnen worden gerapporteerd via de 'Rapporteren'-knop onder elk bericht. Als 5 of meer verschillende leden een bericht hebben gerapporteerd wordt het bericht automatisch onzichtbaar. Ik krijg daarvan dan een melding en kan het bericht beoordelen. Mocht het bericht inderdaad tegen de forumregels dan wel de algemeen geldende fatsoensnormen ingaan volgt een ban voor een week. Bij herhaling een maand en mocht het weer voorkomen nemen we afscheid van het forumlid.

De komende week ga ik één en ander grondig testen.
Doel is om weer een fijn, informatief maar ook gezellig Griekenlandforum terug te krijgen.

Wordt vervolgd!
Quote
#68
Dank je wel Ger, voor je uitgebreide antwoord !
Ik wens je veel wijsheid toe om dit leuke forum te kunnen behouden.
Er is op internet zoveel negativiteit, dat het fijn is om een besloten forum te hebben over 1 gezamenlijke liefde: Griekenland.
Quote
#69
Prima idee Ger!
Quote
#70
Dit lijkt een prima idee Ger.
Quote
#71
Goed plan!
Quote
#72
Lijkt me een prima idee Ger!
Quote
#73
Ik ben mede door dit forum van Griekenlandbezoeker tot Griekenlandliefhebber geworden. Als gepensioneerden verkeren mijn echtgenote en ik in de gelukkige omstandigheid om gemiddeld 2 keer per jaar te genieten op een Griekse bestemming. Zo had ik tot voor kort nog nooit van Kythira gehoord en dankzij de informatie op dit forum hebben we deze zomer hier een overweldigende vakantie gehad.
Ik hoop dat Ger de kracht en moed vindt om niet toe te geven aan de hufters die hem het leven zuur maken. Het teloorgaan van Oriste zou een groot gemis zijn voor de velen die Griekenland in hun hart gesloten hebben.
Quote
#74
Wat intens triest om te lezen dat het gedrag van enkelen dit tot gevolg heeft...

Ik lees dit forum al een aantal jaren met veel plezier en heb dus ook al meerdere malen gezien dat de grenzen heel duidelijk werden aangegeven van wat wel of niet wenselijk is binnen de discussies. Dat sommigen hier blijkbaar geen gehoor aan kunnen/willen geven getuigd in mijn ogen van weinig respect... erg jammer.

Beste Ger, ik hoop dat het forum nog lang blijft bestaan, maar voel je boven alles vrij om te kiezen wat goed is voor jezelf!

Mocht je doorgaan dan kijk ik uit naar de "rapporteren" knop! Dat lijkt me een zeer effectieve oplossing!
Quote
#75
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





hoop dat er nog veel mooie maanden op dit forum mogen volgen
Quote
#76
En daar sluit ik me graag bij aan. Dank voor je eindeloze geduld Ger. En je nieuwe idee lijkt mij prima om uit te proberen. Succes met je overwegingen, en ik hoop dat we hier nog vele mooie gesprekken over Griekenland mogen voeren
Quote
#77
Hoi Ger,

Ik sluit me aan bij Paul en vele anderen, door te melden dat je geweldig je best doet alles in goede banen te leiden.
Het is jammer, dat sommige discussies verziekt worden door lieden die zich ver te buiten gaan.

Ik hoop dat je ondanks de negatieve kritieken en aanvallen je de moed hebt door te gaan met dit forum.

Ps: de koffie staat nog steeds te wachten in Logothetianika
Quote
#78
Het zou ontzettend jammer zijn Ger als jij hiermee zou stoppen. Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden wordt.
Quote
#79
Beste Ger,
het zou ontzettend jammer zijn als je dit forum moet beëindigen.
Zelf heb ik op diverse Griekse chatsites de zaak kapot zien gaan aan negatievelingen die er op uit waren mensen te kwetsen en goede discussies te verstieren.
Probeer er boven te staan!
Berichten die echt niet kunnen verwijderen is geen censuur maar regulering van een op zich fantastische manier om met elkaar, al is het soms confronterend, te discussiëren. 
Weet je gesteund door het merendeel van de bezoekers, postend of niet.
Ongetwijfeld doe je de meerderheid plezier om het forum leven te houden.
Sterkte met het nemen van een beslissing, hoe dan ook.
Yian
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#80
Beste Ger

Lees je bericht nu pas omdat ik het gedrag van bepaalde lieden op dit forum helemaal zat was.
Ben het geheel met je eens dat je dit absoluut niet moet tolereren.
Hoop dat dit een eyeopener is voor iedereen op dit forum is om normale gedragsregels te hanteren bij discussies.
Jammer wanneer je  zou besluiten om te stoppen met Oriste, maar zeer begrijpelijk
Oriste is voor ons al jaren een veel geraadpleegd forum voor onze Griekenland reizen, waarvoor onze hartelijke dank!!

Met vriendelijke groet

Coen en Corry
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.228 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger
  Einde Oriste op 31 december 2019 Ger 137 59.298 24 December 2019, 15:37
Laatste bericht: Yiannakis
  Korte storing, mogelijk berichten verwijderd Ger 0 4.312 04 November 2017, 16:18
Laatste bericht: Ger
  Mogelijk enkele berichtjes verdwenen oriste 0 2.505 30 April 2009, 09:00
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 11 gast(en)