Einde Oriste mogelijk in zicht?
#1
Beste mensen, er moet me iets van het hart.
Ik beheer dit forum al meer dan 10 jaar, altijd met veel plezier. Maar de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan het gedrag van een klein groepje leden.
De topics  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(waar ik al de nodige onzin uit heb verwijderd) is een levendig voorbeeld van wat ik bedoel. Een felle discussie is uiteraard prima; die horen er ook gewoon bij. Men hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn en een flinke discussie tussen leden met verschillende inzichten is prima en zelfs interessant. Ook als het over de meningen m.b.t. vluchtelingen en/of gelukzoekers gaat. Daar mogen we best wel eens flink met elkaar over in discussie gaan. Oríste is immers een virtueel kafeneion waar dit soort discussies moeten kunnen.

Maar als mensen elkaar openlijk en persoonlijk  beginnen aan te vallen en te beledigen is de grens bereikt. Ook mijn grens. Ook ikzelf wordt inmiddels via mail en telefonisch geïntimideerd en zelfs bedreigd.
Ik zie het nog eventjes aan; mocht er geen einde aan deze praktijken komen gaat Oríste per 1 maart 2020 offline (kan helaas niet eerder i.v.m. contractuele verplichtingen). Ik heb hier op deze manier echt geen zin meer in Angry

Ger
Quote
#2
Groot gelijk Ger,ik lees het soms mee en dan denk ik ook wel eens,kan het niet wat gezelliger op dit forum,nou ja Ger ik hoop dat dit leuke forum nog lang in ons midden mag blijven.
Groet Sonja en Leo. up
Quote
#3
(23 November 2019, 12:35)Leo en Sonja schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Groot gelijk Ger,ik lees het soms mee en dan denk ik ook wel eens,kan het niet wat gezelliger op dit forum,nou ja Ger ik hoop dat dit leuke forum nog lang in ons midden mag blijven.
Groet Sonja en Leo. up

Ik vrees van niet Sonja en Leo, zoals ik me nu voel kan ik me niet voorstellen dat ik de energie er nog voor kan opbrengen. 29 februari 2020 zal hoogstwaarschijnlijk de laatste dag zijn tenzij er dingen nog rigoureus veranderen.......
Quote
#4
(23 November 2019, 11:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar als mensen elkaar openlijk en persoonlijk  beginnen aan te vallen en te beledigen is de grens bereikt. Ook mijn grens. Ook ikzelf wordt inmiddels via mail geïntimideerd en zelfs bedreigd.
Ik zie het nog eventjes aan; mocht er geen einde aan deze praktijken komen gaat Oríste per 1 maart 2020 offline (kan helaas niet eerder i.v.m. contractuele verplichtingen). Ik heb hier op deze manier echt geen zin meer in Angry

Ger
Ik zou het bijzonder jammer vinden als je zou stoppen, alleen omdat er een paar (altijd dezelfde) zich misdragen en nu zelfs erg persoonlijk worden naar elkaar.
Misschien is het beter om deze mensen van het forum te verwijderen, je hebt ze al vaker gewaarschuwd.
Quote
#5
Jammer Ger, dat ook jij je persoonlijk aangevallen voelt...
Ik ben het volledig eens met wat je schrijft! Persoonlijke verwijten, beledigingen, aanvallen kunnen niet op dit forum! Alles begint en eindigt met 'respect'.
Ik hoop van harte dat het forum blijft bestaan want ik heb hier wel (naast enkele (gelukkig uitzonderlijke) lelijke on-respectvolle discussies) al héél veel boeiende , warme, toffe tips, items en weetjes kunnen opsteken. Hopelijk zie je straks weer de bomen door het bos en heb je energie en zin om dit forum verder in goede banen te leiden!
Quote
#6
Beste Ger

Heel jammer dat er op deze manier een einde moet komen aan Oriste, maar kan het wel begrijpen. Groetjes Leo en Joanna
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#7
O wat erg Ger.....maar ik begrijp jou wel hoor.  Het is hier soms precies een kleuterschool.  In ieder geval hoop ik dat je toch nog van gedacht verandert.  Hier worden heel interessante dingen gepost en ik vind het zonde om dit allemaal te missen omwille van "bepaalde" personen.  Mekaar respecteren is precies heel moeilijk.
Viviane
Quote
#8
Ik lees dat soort onderwerpen niet, wat erg dat het blijkbaar zover moet komen!!!!! Kunnen de betreffende personen niet geblokt worden?
Dat de oprichter / moderator wordt bedreigd is echt heel erg!
Het einde van dit Forum zou ik zeer betreuren.

Willem
Quote
#9
Multiquote:Maar als mensen elkaar openlijk en persoonlijk  beginnen aan te vallen en te beledigen is de grens bereikt. Ook mijn grens. Ook ikzelf wordt inmiddels via mail geïntimideerd en zelfs bedreigd.
Ik zie het nog eventjes aan; mocht er geen einde aan deze praktijken komen gaat Oríste per 1 maart 2020 offline (kan helaas niet eerder i.v.m. contractuele verplichtingen). Ik heb hier op deze manier echt geen zin meer in Angry

Ger

Walgelijk dat Ger word geïntimideerd en zelfs bedreigd!
Triest dat jou op deze manier jouw plezier in het beheren van Oriste word ontnomen.
Hoop toch dat het nog lang mag blijven bestaan.

Misschien dan toch maar bepaalde mensen blokkeren op Oriste.

Sterkte ermee Ger, hopelijk gaat Oriste niet verdwijnen
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
Wat jammer Ger, ik zal Oriste echt gaan missen. Ik begrijp jou zeker hoor, gaat zeker veel te ver om jou te bedreigen.
Het is dat ik t gevoel heb je aardig te "kennen" na zoveel jaren oriste, anders zou ik t niet eens geloven, dat je bedreigd word.
Ik kan me er niet eens een voorstelling van maken waarom en hoe jou te bedreigen????????
Heb t idee dat je misschien te aardig/goeig bent, en sommige mensen al veel sneller had moeten dumpen hier van t forum.
Quote
#11
Ik kan me voorstellen dat de lol er wel afgaat als je bedreigd en geïntimideerd word. Ongelooflijk dat mensen dat doen. Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als dit verder erg leuke forum door een paar mensen die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen ter ziele zou gaan. Misschien inderdaad degenen die zich herhaaldelijk hebben misdragen verwijderen en een topic dat de verkeerde kant op dreigt te gaan in het vervolg desnoods eerder sluiten. Ik hoop dat je nog van gedachten veranderd maar snap ook heel goed dat het voor jou wel leuk moet blijven, je stopt er immers een hoop tijd en moeite in. Sterkte met dit alles Ger!
Quote
#12
Dat zou heel jammer zijn,hoop dat je nog de moet op kunt brengen om door te gaan,maar ik snap het wel
sterkte
Quote
#13
Dit zal ook wel op mij slaan, ik heb vaak het hart op de tong liggen en schrijf vaak wat ik denk, dat komt bij sommigen met een zacht huidje hard aan, als je toch iets niet lezen wilt is er de negeerlijst, ik zal ook proberen de volgend reacties wat diplomatieker zijn. Angel
Iets veel belangrijker, ik ken Ger persoonlijk (hij woont bij mij om de hoek) en kan me niet indenken dat iemand hem bedreigt via de mail, als degene die dat doet kloten heeft doe het dan face to face, en niet achterbaks met een nickname.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
(23 November 2019, 17:28)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit zal ook wel op mij slaan

Dat heb je zeer goed ingeschat Arthur; als ik het lijstje bekijk van alle 'Gerapporteerde berichten' van de afgelopen jaren dan prijken jouw berichten, samen met die van iemand waarmee je het 12 jaar geleden op het voormalige 'Startpagina Kreta-prikbord' al voortdurend aan de stok had, bovenaan op het lijstje. Blijkbaar werken jullie namen op elkaar als een rode lap op een stier; óók nog na vele jaren........

De vervelende en dreigende opmerkingen die ik via mail naar m'n hoofd geslingerd krijg zijn echter van enkele leden die willen dat ik partij kies in de discussie over de asielzoekers cq vluchtelingen cq gelukzoekers. En die partij is natuurlijk hún partij, dat spreekt. En als ik niet ingrijp ben ik volgens hen automatisch een racist. Welnu, in een discussie mag iedereen (met inachtneming van algemeen geldende fatsoensnormen en waarden) zijn of haar mening ventileren, óók ik als moderator. Daarom heet het een 'discussie'. En aangezien dit Oriste-Griekenlandforum een virtueel discussieforum is mag iedereen ook op Oriste zijn of haar zegje doen. Zou ik bepaalde berichten verwijderen dan zou ik weer censuur toepassen; krijg ik dát weer. Dus blijkbaar is het onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.
Misschien interessant om ook eens te lezen voor sommige mensen die de betekenis van het woord 'Discussie' niet kennen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Helaas. De geschiedenis herhaalt zich. Het voormalige Kreta forum is hierdoor ook opgehouden te bestaan.
Zeer triest dat volwassen mensen zich niet op een normale manier kunnen uitdrukken en geen respect kunnen tonen voor de mening van anderen op dit forum.
Ikzelf heb mij ook een aantal keren ge-ergerd aan opmerkingen van 1 bepaald persoon in het bijzonder, ik noem geen naam, en wilde hem dan direct
vanuit het onderbuik gevoel van repliek dienen.
Echter heb ik mij ingehouden en gedacht "laat ik maar de wijste zijn".
Jammer Ger dat je hier een einde aan gaat maken, en heel veel dank voor die hele lange tijd dat je dit forum hebt geleid.
Er zijn vast honderden forumleden die hiervan profijt hebben gehad.
Het is te hopen dat er in de toekomst een nieuw forum wordt gelanceerd waarop iedereen weer vragen kan stellen, en op een fatsoenlijke manier antwoord zullen krijgen.
Nogmaals bedankt vanuit Kalyves.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#16
hoewel ik een einde erg zou betreuren begrijp ik je Ger, het loopt de spuigaten uit, maar er zijn ook velen zoals ik die zulke discussies mijden en hier komen om leuke tips etc te vinden.
Weet dat deze zwijgende minderheid /meerderheid  achter jou staat.  groet
Quote
#17
Pff, eerlijk gezegd was ik er al bang voor dat dit het gevolg zou zijn...
Ik hoop echter niet dat het gaat gebeuren, want ik ben een trouw Oriste-fan en neem dan ook dagelijks een kijkje op het forum.
Sterkte Ger!
Quote
#18
Heel erg jammer Ger dat het zo ver is gekomen dat je jouw uit de hand gelopen hobby project moet sluiten waar je zoveel tijd, energie en geld in hebt gestoken. Jij weet wat Oriste voor mij en voor een groot aantal andere gebruikers betekend maar ik kan je heel goed begrijpen. Iedere keer weer volwassen mensen vragen of ze zich willen gedragen gaat je de keel uithangen. Dat het zover moet komen laat zien hoe Nederland geworden is met de dag respektloser tegenover elkaar en dat zie je terug op bijna alle media. 
Sterkte ermee Ger en in ieder geval bedankt voor wat je tot nu gedaan hebt om Oriste in de lucht te houden.

Nogmaals dank Ger, Kalo Vradi,

Dick
Quote
#19
Beste Ger 

ik zou het heel spijtig vinden dat dit forum opgedoekt wordt. We hebben hier al veel info gevonden en antwoorden gekregen op onze vragen.  
Het is zo spijtig dat mensen, door hun reacties, het verzieken voor anderen. 
Ik versta dat voor jou de maat vol is, zeker wanneer je via mail bedreigingen krijgt. Mensen die zich hier aan bezondigen zouden zich moeten schamen, maar ook de mensen die geen respect hebben voor elkaars mening en anderen persoonlijk aanvallen.
Ik hoop dat de mensen die zich niet kunnen houden aan de afspraken van het forum, uit zichzelf wegblijven van het forum. 


Els en Guy
Quote
#20
(23 November 2019, 18:12)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vervelende en dreigende opmerkingen die ik via mail naar m'n hoofd geslingerd krijg zijn echter van enkele leden die willen dat ik partij kies in de discussie over de asielzoekers cq vluchtelingen cq gelukzoekers. En die partij is natuurlijk hún partij, dat spreekt. En als ik niet ingrijp ben ik volgens hen automatisch een racist. Welnu, in een discussie mag iedereen (met inachtneming van algemeen geldende fatsoensnormen en waarden) zijn of haar mening ventileren, óók ik als moderator. Daarom heet het een 'discussie'. En aangezien dit Oriste-Griekenlandforum een virtueel discussieforum is mag iedereen ook op Oriste zijn of haar zegje doen. Zou ik bepaalde berichten verwijderen dan zou ik weer censuur toepassen; krijg ik dát weer. Dus blijkbaar is het onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken.
Misschien interessant om ook eens te lezen voor sommige mensen die de betekenis van het woord 'Discussie' niet kennen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het zegt veel over de moraal en de waarden van diegenen die via persoonlijke mails vervelende en dreigende opmerkingen sturen. Dat ze dat dan ook nog doen bij iemand die belangeloos veel vrije tijd (en meer) opoffert om dit forum draaiende te houden maakt het des te erger.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Is me dit schrikken, sèg!

Alhoewel ik de laatste tijd niet al te veel reacties post op dit forum, blijf ik het - zij het dan wat meer passief - zeer regelmatig volgen. Ik zou het heel erg vinden indien Ger met het forum zou stoppen. Ik heb nog niet het geluk gehad om Ger persoonlijk te ontmoeten, maar mijn mensenkennis (ja, toch wel al opgebouwd zowel op privé vlak als tijdens mijn jarenlange loopbaan) zegt me dat Ger een innemende mens met een goed karakter is.
Zoals Nanny het hier deze morgen beschreef: ik denk inderdaad ook dat Ger misschien wat te aardig/goed is. Het zou beter zijn dat Ger hier enkele leden, die kabaal maken, ofwel een hun toegang een tijdje blokkeert, ofwel helemaal van dit forum gooit.
@ Beste Ger, het mag toch niet gebeuren dat een handvol boelmakers in feite hun zin krijgen, zodat jij met dit forum zou stoppen? Bovendien zou dat een zeer wrang gevoel teweeg brengen, bij allen die dit forum genegen zijn, inclusief jou zelf! A.u.b. niet doen dus!

Eigenlijk zou het moeten kunnen om waardig te discussiëren over een gevoelig onderwerp, zoals bijvoorbeeld over het thema over migratie, of - breder gezien - over politiek. Het thema "Griekse politiek" is op zich al uiterst boeiend om over te discussiëren. Ik zou zelfs eens een goede discussie willen zien over de verschilpunten in het beleid van Mitostakis tegenover het beleid van Tsipras. Want, hoe je het draait of keert, de politiek bepaalt nu eenmaal vele andere factoren, zoals de economie... en het toerisme.

Ik heb de indruk dat de meeste forumleden Nederlanders zijn. En ik heb tevens de stellige indruk dat Nederlanders een beetje meer "recht voor de raap" zijn dan Belgen (laat maar zeggen Vlamingen, want dit is een nederlandstalig forum). Ik voel dit zo aan wegens mijn contacten met een vrij groot aantal persoonlijke vrienden in Nederland. En toch: zelfs met een wat voorzichtiger ingesteldheid qua communicatie, is het ook voor Vlamingen bijzonder opletten geblazen om stelling te durven nemen over bepaalde gevoelige thema's zoals migratie. Bovendien is het extra opletten geblazen voor een Belg/Vlaming om (geen) 'kleur' te bekennen over dergelijke thema's, en al zeker niet als hij/zij zich nog in een werksituatie bevindt. Misschien, Ger, zijn de ongezouten reacties die je gekregen hebt, ook van personen die zich helemaal niet diplomatisch opgesteld hebben, geen blad voor de mond gehouden hebben, en vooral niet nagedacht hebben over hun reacties... en vooral over de gevolgen die ze teweeg kunnen brengen.

Hoe dan ook: wat helemaal niet kan/mag, zijn persoonlijke bedreigingen. De personen die ze geuit hebben, moeten gewoon drastisch, snel en definitief van dit forum geweerd worden.

Om nog even terug te keren op de waarde van dit forum.
Dit forum bevat een haast oneindige bron van nuttige informatie. Vooral over Griekse bestemmingen, maar ook over de Griekse taal, gewoontes, gerechten, foto's, muziek,... Laat dit a.u.b. niet verloren gaan!
Denk er ook aan dat hier meer dan 3000 leden aangesloten zijn. Oké, niet iedereen is heel actief, want velen verkiezen om mee te lezen (zoals ik regelmatig). Maar het is een zeer nuttig instrument om info op te zoeken.
Om maar als voorbeeld te nemen: ik ben van plan om volgende zomer een combinatiereis te maken (zelf ineen te steken): Athene-Syros-Mykonos-Tinos-Andros-Attica. Welnu, ik vind dit forum een heerlijke bron om nuttige gegevens op te zoeken, in voorbereiding van mijn reis.
Zo heb ik onlangs nuttige tips gekregen van Patrick, in een privéberichtje, over ferry overtochten tussen de genoemde eilanden. Waarvoor dank aan Patrick!
En ook nog dit: dankzij dit Oriste forum heb ik enkele jaren geleden Roos Mavrikou op Skyros leren kennen. Aanvankelijk om haar acties ten gunste van het plaatselijk schooltje op Skyros te steunen, en nadien ook om haar tot twee maal toe te kunnen bezoeken op Skyros. Ik heb er zelfs een vriendschap aan over gehouden met haar ouders en zus in Rotterdam. Zonder dit Oriste Forum was dat absoluut niet mogelijk geweest!!!

Ik wil maar zeggen, beste Ger: wat je meegemaakt hebt, is absoluut niet goed te keuren... maar probeer het te plaatsen, en gooi die bedreigers van jouw (ja, JOUW) forum. Meer dan 3000 forumleden staan achter jou.
Hopelijk bedenk je je dus.
Van harte (en sorry voor deze lange reactie).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#22
Beste Ger, wat een intens triest dilemma. Heel graag zou ik willen dat Oriste doorgaat. Gezellig, heel informatief, een ware uitkomst voor allen die voor vakantie of om te leven naar Griekenland willen - en gaan. Natuurlijk is het volstrekt ontoelaatbaar dat de moderator van een forum beledigd en bedreigd wordt, al helemaal als dat is wegens de meningen van anderen.
Persoonlijk ben ik geschokt, en erger nog, ik schaam me voor mijn eigen geboorteland. Dat er nu dit soort lieden hun gemene kop boven het maaiveld uitsteken, en dat daar blijkbaar niks meer aan te doen is. Subiet blokkeren, maar kan me voorstellen dat je geen enkele behoefte hebt ook nog eens als politieman te gaan optreden. Die worden trouwens vooral ook bedreigd, beledigd, aangevallen enzovoort. Helaas, moet ik zeggen, een van de redenen waarom wij hebben besloten niet meer in Nederland te willen wonen. Want het gaat overduidelijk niet alleen bij Oriste zo, lui zonder moraal of fatsoen manifesteren zich overal.
Maar er is wel een gedachte. Capituleren we daarvoor, omdat 'wij' niet zo zijn? Of moeten we juist doorgaan, voor de meerderheid van wel beschaafde mensen. Als het zo moet, de rotte appels maar blokkeren, weggooien. Een rotklus. Niets ten nadele van jou als je daarvoor past, Ger. Maar het zou erg jammer zijn. Een overwinning voor de verloedering.
Misschien mag ik niks zeggen, omdat ik de benen heb genomen naar Griekenland, waar de mensen gemiddeld genomen zo vriendelijk zijn. Maar in mijn hart moet ik denken aan mijn diensttijd als cavalerie officier. Ik heb gezworen mijn land en (destijds nog) onze koningin te verdedigen, 'zo helpe mij God Almachtig'. Je vraagt je toch wel af: en wat nu, blijven verdedigen, of terugtrekken? Ik wens je wijsheid, steun en sterkte.
NederGriek's signatuur zwaaivlag NederGriek Peter
Quote
#23
Vlagreco.
Toppie geschreven.
Kon ikzelf niet beter doen. Chapeau.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#24
Jeetje, 1,5 dag niet op Oriste geweest en nu deze ontwikkeling.

Ger, ik begrijp je heel goed. Het is al een enorme klus en als je dan ook nog ten onrechte voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt, dan is de lol ver te zoeken.

Ik zou het heel jammer vinden als dit nu gebeurt. Is bannen van bepaalde gebruikers en strakker op discussies zitten geen mogelijkheid? En als jij daar geen tijd voor hebt, misschien wat extra moderators benoemen?

Maar nogmaals, ik snap je echt heel goed. Niettemin wil ik je nu al bedanken voor al je werk en hoop ik dat je toch nog van gedachten verandert. Want er zijn ook heel veel leuke topics!
Quote
#25
Ik lees de laatste tijd alleen maar mee en post weinig. Mede door alle discussies die er de laatste tijd plaats vinden. Ik vind het erg jammer dat het weer dezelfde personen zijn die hier de boel lopen te verzieken. Dat was destijds voor mij een reden om bij kreta.pagina.nl weg te gaan. Een mening hebben is 1 ding, maar respect voor elkaar hebben is belangrijker. Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als dit forum zou stoppen. Ik heb hier zelf veel nuttige dingen geleerd en ook veel anderen kunnen helpen.

Ger, je doet ontzettend je best, meer dan dat kun je niet doen. Ik zou er wel begrip voor hebben als je er de stekker uit zou trekken. Ik hoop dat dat niet nodig zal zijn en dat het forum er na 1 maart 020 nog gewoon zal zijn.

Liefs, Martine
Quote
#26
Aangezien ik dit forum nog niet zo lang ken, pas mij bescheidenheid, maar het is helaas niet het eerste (landen)forum dat lijdt of zelfs ten onder gaat door de nare schreeuwers van het internet. Hopelijk is er nog een uitweg, Ger, want je hebt (afgezien van de gewraakte, verpeste rubrieken) een prachtig forum neergezet.
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Ik zou het erg jammer vinden wanneer je ging stoppen,maar begrijpen doe ik het wel. Ik ben misschien ook niet altijd even subtiel in mijn bijdragen,maar bedreigen en beledigen gaat mij te ver.
Quote
#28
Jammer dat het zover moet komen. Zoals meerderen zeggen “blokkeren”. Zou toch zonde zijn dat we buigen voor dit soort beledigende berichten. Veel wijsheid gewenst Ger.
Quote
#29
Wat een fijne, lieve, hartelijke en vooral hartverwarmende reacties allemaal.
Dit doet me oprecht héél goed. Ontzettend bedankt hiervoor.
Ik besef nu pas écht wat voor een fijne 'Oriste-familie' we hier door de jaren heen zijn geworden.

Na mijn stelligheid van gisteren zie ik toch weer wat licht aan de horizon opkomen. Misschien zijn er toch nog mogelijkheden t.a.v. het voortbestaan van Oriste.
Heb al wat interessante tips van diverse leden mogen ontvangen; daar ga ik de komende dagen eens rustig naar kijken.
Ik heb de naam van deze topic inmiddels veranderd van "Einde Oriste in zicht! " naar "Einde Oriste mogelijk in zicht? ".
Klinkt al een stukje vriendelijker en vooral hoopvoller, toch?

Nogmaals enorm bedankt voor alle steun en een fijne zondag toegewenst zonneschijn

Ger
Quote
#30
Beste Ger en overigen.

Eigenlijk is alles al geschreven wat wat ik zou willen inbrengen. Er springen drie dingen uit waarvan de laatste die ik zal aanhalen me de essentie van Ger's voornemen lijkt.

- Het vorige Kreta-Prikbord forum is gestopt omdat daar enkelen de boel verstierden;
- Arthur trekt sportief het boetekleed aan al valt me de opmerking: "ik zal ook proberen..." tegen. Je bent nooit te oud om te leren, dus ook jij niet Arthur. Streep het woord "proberen" door en denk na voordat je een bericht verstuurd;
- Dat er persoonlijk bedreigingen worden geuit tegen Ger is meer dan kwalijk! Helaas gebeurt dat overal in de maatschappij meer en meer en in verschillende vormen. Dit "lekker" anoniem doen is een van de kwalijkste vormen. Ik kan me daarom Ger's reactie goed voorstellen.

Mocht degenen die een dergelijke actie heeft ondernomen dit lezen: draai het eens om en stel je voor het zou jou overkomen. Hoe zou je reageren?
Een dergelijke actie is strafbaar.
Aan Ger is het of hij daarvan aangifte doet. Een melding maken bij de politie kan ook. Die zullen er op dit moment niets mee doen. Bij een tweede melding kunnen ze wel tot actie overgaan. 
Ja ik weet dat er virtuele trucs zijn om je heel goed te verstoppen, maar ik weet ook dat er mogelijkheden zijn om uiteindelijk toch bij je aan de deur te komen.
Mijn advies aan degenen die zich aangesproken voelen: stuur Ger een overtuigende excuusmail zodat hij zich weer onbedreigd kan voelen.
Of dit voldoende is om zijn besluit te heroverwegen is aan hem zelf.

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze bedreigingen Ger!
Quote
#31
Ook een fijne zondag voor jou, Ger! Leg het even naast je neer.

Ik ben blij dat je het iets minder somber inziet !
Quote
#32
(24 November 2019, 11:44)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een fijne, lieve, hartelijke en vooral hartverwarmende reacties allemaal.
Dit doet me oprecht héél goed. Ontzettend bedankt hiervoor.
Ik besef nu pas écht wat voor een fijne 'Oriste-familie' we hier door de jaren heen zijn geworden.

Na mijn stelligheid van gisteren zie ik toch weer wat licht aan de horizon opkomen. Misschien zijn er toch nog mogelijkheden t.a.v. het voortbestaan van Oriste.
Heb al wat interessante tips van diverse leden mogen ontvangen; daar ga ik de komende dagen eens rustig naar kijken.
Ik heb de naam van deze topic inmiddels veranderd van "Einde Oriste in zicht! " naar "Einde Oriste mogelijk in zicht? ".
Klinkt al een stukje vriendelijker en vooral hoopvoller, toch?

Nogmaals enorm bedankt voor alle steun en een fijne zondag toegewenst zonneschijn

Ger
Misschien kunnen we er Einde Oriste nog lang niet in zicht van maken ,klinkt nog mooier Rolleyes
Quote
#33
(24 November 2019, 11:59)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het vorige Kreta-Prikbord forum is gestopt omdat daar enkelen de boel verstierden;
Arthur trekt sportief het boetekleed aan al valt me de opmerking: "ik zal ook proberen..." tegen. Je bent nooit te oud om te leren, dus ook jij niet Arthur. Streep het woord "proberen" door en denk na voordat je een bericht verstuurd;
Ik ben niet de enige die nogal spontaan reageert op dit forum, als ik persoonlijk wordt aangevallen reageer ik daar op.
Wat wel opvalt is dat ik met al die meldingen toch nog 33 waarderingen heb ontvangen waarvan maar 1 negatief is, zou ik dan toch nog iets goeds bijdragen aan dit forum  Big Grin
Wens iedereen maar vooral Ger op Genhei een fijne zonnige droge dag.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#34
Was dan even schrikken toen ik gisteren het bericht van Ger las om mogelijk te stoppen met Oriste. Zal ontzettend jammer zijn. Blijf toch hopen op een positieve ontwikkeling.
Quote
#35
Beste Ger,

Hartelijk bedankt voor al het werk dat je in dit forum stopt en hebt gestopt. Ik kan me voorstellen dat het veel werk met zich meebrengt. Kritiek ( of erger) als je zo je best doe als moderator, komt vast hard binnen. Triest dat sommige leden hun mening blijkbaar belangrijker vinden dan de waardering of respect voor jouw inspanning.

Ik geniet van de verhalen, tips en discussies over Griekenland. Jammer dat sommige discussies uit de bocht zijn gevlogen. Ik denk altijd maar dat de felle reacties in een opwelling zijn geschreven en dat de schrijver het achteraf allemaal niet zo heeft bedoeld.

Ik hoop oprecht dat Oriste blijft bestaan.
Quote
#36
Jammer Ger als dit werkelijk zou gebeuren ik vind het altijd leuk om de ingezonden stukjes te lezen.
Heb ook veel aan de informatie gehad die door de leden werd gegeven.
En inderdaad word er niet altijd leuk gereageerd op een vraag of opmerking ,maar al met al blijft het wel een heel leuk forum.
Hoop voor jou en ons allen dat sommige personen ,en ze weten zelf wel wie dat zijn voortaan eerst even goed nadenken voordat ze wat gaan plaatsen wat toch geen meerwaarde heeft.
Bedankt voor alles wat je gedaan hebt en hoop toch dat je dit nog lang blijft doen.
Sterkte Ger.
Quote
#37
Zou het heel erg jammer vinden als het forum stopt, maar snap het wel .
Er gaat helaas dan wel veel kennis verloren.
Jammer dat mensen je persoonlijk mailen en je een kant op drukken, die mensen horen hier niet , we hebben allemaal een andere mening en dat kan en mag in dit land maar een ander jouw mening opdringen is onacceptabel.
Quote
#38
(24 November 2019, 12:39)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 November 2019, 11:59)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het vorige Kreta-Prikbord forum is gestopt omdat daar enkelen de boel verstierden;
Arthur trekt sportief het boetekleed aan al valt me de opmerking: "ik zal ook proberen..." tegen. Je bent nooit te oud om te leren, dus ook jij niet Arthur. Streep het woord "proberen" door en denk na voordat je een bericht verstuurd;
Ik ben niet de enige die nogal spontaan reageert op dit forum, als ik persoonlijk wordt aangevallen reageer ik daar op.
Wat wel opvalt is dat ik met al die meldingen toch nog 33 waarderingen heb ontvangen waarvan maar 1 negatief is, zou ik dan toch nog iets goeds bijdragen aan dit forum  Big Grin
Wens iedereen maar vooral Ger op Genhei een fijne zonnige droge dag.
Arthur ik denk inderdaad dat jij ook veel positieve inbreng op dit forum hebt. Ik heb persoonlijk al vaak "iets leuks"
van je gelezen. En ik kan me voorstellen dat Ger dat er ook van weerhield om je definitief te blokkeren.
Maar iets geshcreven zien staan, is ook weer iets anders dan in een persoonlijk gesprek iets zeggen, t kan heel anders over komen dan jij t bedoelt, 
harder ook. Misschien moet je daar even over nadenken voordat je reageert.

Quote
#39
Beste Ger,
Alle waardering voor jouw inzet!
Dit forum is onmisbaar en zeer waardevol.
Je hebt iets neergezet waar je trots op mag zijn.
Als je nu zou stoppen dan zou dat om de verkeerde redenen zijn.
Dan blijft het iets negatiefs.

Blijf erboven staan en zie het niet als iets persoonlijks.
Geef mensen een waarschuwing als ze te ver gaan, zoniet dan verwijder je ze.
Het is een forum en geen vriendenclub.
Laat het probleem bij de ander en niet bij jezelf.
Jij hebt de touwtjes in handen!

Go for it!
Quote
#40
Erg jammer dat mijn verklaring als enige niet geplaatst word
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oriste nu ook via oriste.nl Ger 5 3.228 20 August 2021, 18:41
Laatste bericht: Ger
  Einde Oriste op 31 december 2019 Ger 137 59.289 24 December 2019, 15:37
Laatste bericht: Yiannakis
  Korte storing, mogelijk berichten verwijderd Ger 0 4.312 04 November 2017, 16:18
Laatste bericht: Ger
  Mogelijk enkele berichtjes verdwenen oriste 0 2.505 30 April 2009, 09:00
Laatste bericht: oriste

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 12 gast(en)