BBC doet Odusseus
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bij het instellen van mijn volgende week op te nemen programma's zag ik
dat BBC 4 volgende een interessant programma heeft.Maandag om 21.00 engelse tijd reist de dichter Simon Armitage de dichter Odusseus achterna, op een kritische manier.Ja, dat is al duizend keer gedaan maar de BBC maakt er vaak toch wel iets speciaals van.
Voor belangstellende bovenstaande link.Met schrik bedenk ik: het zal toch wel niet al in de Agenda staan?

Quote
#2
Hij stond er nog niet in maar is inmiddels aan de agenda toegevoegd.

Bedankt voor de tip, ik ga zeker kijken.

Ger
Quote
#3
Fijne tip. Echter, BBC Four zit niet in ons Ziggopakket en de iPlayer van de BBC-site geeft de troosteloze mededeling dat hij not available is in mijn area.

Is er misschien een man van duizend listen hier...........?Rolleyes

Groetjes,
Tina K. Noume
Quote
#4
Zo zie ja maar Tina, ook de BBC en privacy gaan niet erg goed samen. Ze weten blijkbaar maar al te precies waar jij je op dit moment bevindt ;)

Maar zonder gekkigheid, de meeste live-streaming sites blokkeren de stream voor kijkers buiten de "UK" aan de hand van je IP-adres. Een mogelijkheid blijft de schotel, een satellietsignaal stopt gelukkig niet precies op de grens. Daarnaast zit de zender in de extra digitale pakketten van Ziggo.

Toch is er nog hoop hoor, met een beetje geluk plaatst iemand de uitzending op een videosite zoals Youtube.

En mocht er iemand toch een streaming-site vinden die ook buiten het BBC-gebied te bekijken is houden we ons hier natuurlijk aanbevolen :)
Let wel: BBC-Four zendt alleen in de avonduren uit, overdag is het een kinderzender (CBBC).

Ger

Quote
#5
@Tina.Ik val met mijn kabelaansluiting onder Ziggo-Sneek en die stuurt alle BBC-zenders gewoon door in het Digitaal-Totaal pakket.Dáár programmeer en neem ik de belangrijkte programma's ook op op mijn highend HDD-recorder.

Híér(zoals eerder gemeld, ik woon midden in het bos zonder horizon) heb ik een vaste KPN-aansluiting,dus PC-signaal.Omdat de BBC voor mij een levenslijn is, heb ik een UK IP-adres gekocht,waarop alles daarvandaan mooi streamend binnenkomt.Het blijft een beetje behelpen,maar het houdt me uit het bos.

@Ger.Ken je de SlingboxPro en de SlingboxCatcher en die in combinatie met IP-Hosting.Je kan dan de hele US zien, inclusief de HBO en andere commerciële kanalen.Wel dure grap,hoor!
Quote
#6
Ik begin me hoe langer hoe nietiger te voelen. Hier (aan zee, met weidse horizonten) slechts een eenvoudig Ziggo HD-pakketje en géén Brits IP-adres. Wist niet eens dat het kón! Kortom: ik wacht nog op de man met duizend listen. ;)

Groetjes,
Tina K. Noume

-------Tina's signature------------------------------------------------------------------------------------
600 Watt Turbo Boost Braun Multiquick 7 MR 700 staafmixer. 15 Speeds. DC-motor.
Conform EMC-normen van EEG richtlijn 89/336 én (jawel!) de EG laagspanningsrichtlijn 2006/95.
6 m verlengsnoer voor gebruik achter in de tuin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quote
#7
Klasse apparatuur Tina, jij bent duidelijk klaar voor de toekomst en hebt absoluut zicht op de laatste stand van zaken op techniekgebied. Toch heb ik nog een kleine tip voor je:
6 meter verlengsnoer voor achter in de tuin? Jouw Braun steunt toch het WIFI /NEN 1010-protocol dus zou je 'm ook draadloos kunnen gebruiken tot op 50 meter afstand (uiteraard alleen als je vuurmuur goed is geconfigureerd Big Grin ). Let trouwens op je veilgheid, in de genoemde specificaties mis ik het Kema-keur.

Ik vind je oproep trouwens wel ietwat discriminerend Tina: mag het geen vrouw met duizend listen zijn of insinueer je dat er dan sprake zou zijn van een "contradictio in terminis" ? ;)

Ger
Quote
#8
Een vrouw met duizend listen is volgens sommige kwaadwillende heren eerder een pleonasme, ben ik bang.;)

Maar goed Ger, ik kan er ook niks aan doen dat Homerus (die volgens Samuel Butler trouwens zélf een vrouw geweest moet zijn) als volgt de Muzen aanroept aan het begin van de Odysseia:

Zing van de man van de duizend listen, Muze, die zoveel
rondzwierf, nadat hij de heilige stad van Troje verwoest had

Dus als je nog eens met je digitus secundus gaat wijzen, doe het dan niet naar mij!;) ;)

Groetjes van Tina

PS: Nog bedankt voor de tip. Met mijn vuurmuur is niks mis. Ik draag brandwerend ondergoed.

Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






BBC dóét Griekenland kennelijk iedere maandag.Ook vanavond om 21.00.
Sorry voor het late berichtje.
En ook deze link nog naar 22.30: Aristoteles op Lesvos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)