Cyprus
#1
Heeft iemand ervaring hoe het in de winter is op Cyprus ,wel het Griekse gedeelte uiteraard
Quote
#2
Ben twee jaar geleden op Cyprus geweest, een week na de Kerst, ook met Oud en Nieuw. Hadden prachtig weer en leuke apartementen in het dorpje Tochni, van Eliza was Here.
Echt een aanrader. Mooie autotochtjes gemaakt en gewandeld. Eén keer zijn we de bergen ingegaan en er lag wat sneeuw in een soort van wintersportdorp. Maar 30 minuten rijden was het weer zo'n 18 graden en zonnig.
Quote
#3
Hi Ester. Ik hoorde dat het daar schreeuwend duur is in vergelijking met Griekenland.
Klopt dit?
Nu verschilt het in Griekenland ook al of je in Parga of Thassos of Kreta zit.
Groetjes,
Wm
Quote
#4
De prijzen herinner ik mij eigenlijk niet meer. Gingen meestal eten in de plaatselijke taverna, en ook de boodschappen waren niet opvallend duurder dan in Griekenland. Als het zoveel duurder was geweest dan in Griekenland, had ik mij dat vast wel herinnerd. Wij waren er natuurlijk buiten het toeristenseizoen, in de winter, dus de normaalgesproken toeristische (duurdere) plaatsen waren niet toeristisch toen wij er waren. Misschien Paphos, maar daar vonden we sowieso niet zoveel aan (te 'Engels'), behalve het Kato Paphos Archaeologische Park, dat was erg interessant en mooi gelegen.
Quote
#5
De appartementen in Tochni zien er zeer  mooi uit ,nu nog een vlucht erbij zoeken vanaf Brussel,
Raynair vliegt twee keer in de week van Brussel naar Cyprus ,eerst nog maar eens kijken of er
nog meer vliegtuig maatschappijen die richting uitgaan ,, Ester in ieder geval bedankt voor de tip
Quote
#6
Wij hadden het hele pakket, vlucht, auto, appartement via Eliza was Here geboekt. En prachtig uitzicht!
Goede service!
We hadden oorspronkelijk één appartement met 2 slaapkamers, maar die bleek die beschikbaar bij aankomst. Toen kregen we ter plekke twee appartementen (boven elkaar) met ieder één slaapkamer. Dus goed opgelost. En inclusief ontbijt, was ook prima.
Quote
#7
(09 December 2019, 15:20)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hadden het hele pakket, vlucht, auto, appartement via Eliza was Here geboekt. En prachtig uitzicht!
Goede service!
We hadden oorspronkelijk één appartement met 2 slaapkamers, maar die bleek die beschikbaar bij aankomst. Toen kregen we ter plekke twee appartementen (boven elkaar) met ieder één slaapkamer. Dus goed opgelost. En inclusief ontbijt, was ook prima.
Voor ons is Brussel  een uurtje rijden en  bij Eliza is het alleen via Amsterdam ,ende appartementen zijn
ook via Booking. com te boeken , we zien er naar uit voor de eerste keer naar Cyprus
Quote
#8
Wij waren de laatste keer mei 2005 op Cyprus, toen hadden ze nog de Cypriotische pond, je betaalde toen € 1.70 voor 1 pond, alles was toen duur.
We zaten toen in Limassol, mooi centraal, auto gehuurd en bijna het hele eiland rond gereden, was wel even wennen met links rijden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
(09 December 2019, 11:13)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft iemand ervaring hoe het in de winter is op Cyprus ,wel het Griekse gedeelte uiteraard
Heb nog een tip voor jullie, als je een auto huurt neem een automaat, ik vond met links schakelen lastig
Je hebt omdat je rechts rijden gewend bent al je aandacht nodig op het verkeer zeker als je vanaf een inrit de weg oprijd. KEEP LEFT.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)