Fodelianakis olijfolie                 
wie-meer-dan-100-kilo-weegt-mag-niet-meer-op-griekse-ezel-rijden~
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Laat die vetkwabben maar eens zelf gaan lopen!!
 Arm Ezettje die zo'n vetkwap moet gaan vervoeren!!
Als iemand  zelf  verkiest om ca. 100 kg of meer te gaan wegen is het oke... Maar om dan ook nog eens op die ruggentjes van die  arme Ezeltjes te gaan zitten /belasten  is duss helemaal niet oke!!
Quote
#2
Dit kan een oneindige discussie worden. Persoonlijk vind ik dat je helemaal geen gebruik moet maken van dit "vervoersmiddel" op Santorini. Ze worden voornamelijk ingezet vanuit de aanlegplaats om de cruiseschipgangers van beneneden naar boven te brengen en vv. De smalle paden zijn steil en glad (we hebben daar de beestjes zien glijden om sommige stukken, afschuwelijk). Er gaat ook gewoon een lift naar boven! Als je goed ter been bent ga je lopen en anders pak je de lift!!
Quote
#3
Natuurlijk moet je niet op een ezel gaan zitten (ook niet als je lichter bent), maar om er nou zo'n onvriendelijke post over te schrijven......
Quote
#4
Zetten ze bij de trappen een weegschaal om iedereen die er zwaar uit ziet te wegen, dat dacht ik niet, de ezeldrijvers nemen alles mee, als het maar geld opbrengt, alweer een regeling die nergens toe lijd.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Wat weegt zo'n ezeltje?
Zo'n 350-400kg?
Ze mogen, volgens dit artikel, 20% van hun eigen gewicht dragen.
Die 100kg moet dan dus zo'n 70-80kg inklusief zadel zijn. Beter!??
(Overigens zal het mij niet verbazen als een ezel nog veel minder weegt bv max 250kg. Dan mag er dus al geen volwassene meer op.)
Quote
#6
(10 October 2018, 10:26)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat weegt zo'n ezeltje?
Zo'n 350-400kg?
Ze mogen, volgens dit artikel, 20% van hun eigen gewicht dragen.
Die 100kg moet dan dus zo'n 70-80kg inklusief zadel zijn. Beter!??
(Overigens zal het mij niet verbazen als een ezel nog veel minder weegt bv max 250kg. Dan mag er dus al geen volwassene meer op.)

Gewoon helemaal NIET !! Als je het met eigen ogen hebt gezien, dan zie je dat dit gekkenwerk is.
Quote
#7
Dit zijn richtlijnen ,wie gaat dat controleren,en wat zijn de straffen bij overtredingen ,dat wordt
nergens vermeld ,en die 100 kg is  ronduit belachelijk ,maar als je alleen al naar die ezelsdrijvers
kijkt  die schat ik toch bijna allemaal dik over de 100 kg , dit slaat uiteraard nergens op   ,het ziet
er naar uit dar er niks is verandert , Big Grin
Quote
#8
(10 October 2018, 09:36)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zetten ze bij de trappen een weegschaal om iedereen die er zwaar uit ziet te wegen, dat dacht ik niet, de ezeldrijvers nemen alles mee, als het maar geld opbrengt, alweer een regeling die nergens toe leidt.
.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Ik weeg meer dan 100 kg, maar met 60 kg zou ik er ook niet op klimmen. Nooit niet. En btw, vetkwabben?! Kan iets netter, toch?
Quote
#10
ze moeten het helemaal afschaffen..toevallig van de week een kloof wandeling gedaan waar halverwege een soort ehbo post was en daar stond een ezeltje die eventueel mensen met problemen mee naar boven kon nemen.. m ijn vriend is 1,96 men weegt ca 102 kilo en ik zei hem al "al breek je je been naar boven loop je, niks met dat dier" ezeltjes zijn klein, daar moet je niet eens op willen zitten.
Toeristen moeten eens leren dat niets met dieren op vakantie leuk is, zeker als je er voor moet betalen zit daar een vorm van uitbuiting aanvast, snap echt niet dat als je engzins gevoel voor dieren in je lijf hebt dat je op een ezel gaat zitten, of olifant, kameel, paard of waar dan ook mee op een foto gaat.
Quote
#11
(10 October 2018, 18:32)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ze moeten het helemaal afschaffen..toevallig van de week een kloof wandeling gedaan waar halverwege een soort ehbo post was en daar stond een ezeltje die eventueel mensen met problemen mee naar boven kon nemen.. m ijn vriend is 1,96 men weegt ca 102 kilo en ik zei hem al "al breek je je been naar boven loop je, niks met dat dier" ezeltjes zijn klein, daar moet je niet eens op willen zitten.
Toeristen moeten eens leren dat niets met dieren op vakantie leuk is, zeker als je er voor moet betalen zit daar een vorm van uitbuiting aanvast, snap echt niet dat als je engzins gevoel voor dieren in je lijf hebt dat je op een ezel gaat zitten, of olifant, kameel, paard of waar dan ook mee op een foto gaat.

 Helemaal mee eens!  duimpie
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
In Lindos/Rhodos is het al niet veel beter !

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Dit ga je niet zomaar oplossen . De 'klant' zelf zal zich moeten realiseren dat het eigenlijk niet kan . Wat ik dan wel een pré vind is de verantwoordelijkheid van de eigenaren hun ezel goed te behandelen . Dus genoeg water en goed , voldoende te eten.
Quote
#14
(10 October 2018, 14:11)Loontjah schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weeg meer dan 100 kg, maar met 60 kg zou ik er ook niet op klimmen. Nooit niet. En btw, vetkwabben?!  Kan iets netter, toch?

Ja dat had idd netter gekunt!! Sorry hiervoor ... Maar na het zien van vele en vele foto ,s  op allerlei sites  hierover ...Werd ik zo ONTZETTEND kwaad!! met alleen maar ontzettende dikke mensen op die arme ezeltjes!  die te bellabberd zijn  om zelf te gaan lopen !... En laten we eerlijk wezen... boven de honderd kg liichaamsgewiicht...enz... zijn die v..k . er toch  duidelijk aanwezig!! Moet iedereen zelf weten...
Jij zou het misschien niet doen.... maar je zou  ze te kost moeten geven die dat wel doen.!
Quote
#15
Op GTP Headlines staat een heel stuk over nieuwe regels ivb met de ezels op 
Santorini bij overtredingen ,de boetes kunnen oplopen tot 15.000 euro en
een jaar gevangenis ,dus de acties van de dieren organisaties zijn misschien toch 
niet voor niets geweest ,nu maar afwachten wat er van terecht komt
Quote
#16
Hoe controleren ze dat vraag ik me af? Moet je op een weegschaal of zo? Ik bedoel, je kunt echt niet zien of iemand 95 of 100 kilo weegt. Ik denk dat het een beetje zal helpen door extremen te weren maar daaronder houd je toch een grijs gebied.
Quote
#17
De regels gaan niet alleen over mensen met overgewicht,maar ook over genoeg
eten en drinken ,ook betere schaduwplekken ,geen zwangere ezels inzetten ook
zorgen dat de hoeven en gebit bijgehouden worden ,enz ,kortom de ezels moeten
beter behandelt worden ,en zeker niet mishandelt worden
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Te zwaar voor een ezel Arthur 0 1.863 13 December 2019, 18:30
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)