Grieksegids nieuws     
Pythagoras
#1
Deze week zag ik in het nieuws twee keer de oude filosoof Pythagoras voorbijkomen. Eerst bij het overlijden van Harry Mulisch, die bij nader inzien toch niet zo onsterfelijk bleek te zijn als gedacht.Hypocrite
In zijn "Compositie van de Wereld" borduurt de Grote Een van de Nederlandse letteren verder op het gedachtengoed van de oude Griekse filosoof. (Pythagoras ontdekte dat de trillingen van zijn liersnaren in wiskundige formules zijn uit te drukken, en filosofeerde daar over verder.)

Ander, veel opmerkelijker nieuws kwam tot ons via Stephan Hawking, door sommigen de Einstein van deze tijd genoemd. Ik vond het nogal onthutsend. Wat blijkt? De Stelling van Pythagoras, wie kent 'm niet, is helemaal
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




! De oude Babyloniërs waren hem voor!

Plagiaat in het kwadraat, za'k maar zeggen.....

Vraagje, misschien dat Wick een antwoord weet. Zijn op Samos de opnamen al gestart voor de nieuwe film Pythagoras, The Gates of Light? De
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




over deze Hollywoodproductie, met John Malkovich en Penelope Cruz in de hoofdrol, staat al een poosje stil.
Quote
#2
@Tina.Ja, het leven zit vol verassingen en veel te vaak decepties.Maar niet bij jou, want via jouw Pythagoras-post ontdekte ik zomaar een mij tot nu toe onbekende griekse film-site:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, die volgens mij ook nog niet op Ger's onvolprezen linkenpagina staat.Dank hiervoor.En zo nietig vind ik je helemaal niet.Zo zie je maar:Er is aan alles wat te doen!

En wat mooi om gisteren in de Stadschouwburg Anna M. onmiddelijk als een Barleaantje te herkennen, zoals mijn drie (stief-)dochters dat ook waren(zijn).Ik herinner me Harry M.,zwijgend en moroos aan zijn pijp lurkend achter in de zaal bij de ouderavonden en voorstellingen.
Het gevoelige optreden van zijn drie dochters roerde mij zeer en gaf mij weer eens een nieuwe vista op zijn rijke persoonlijkheid.Ik behoor(de) tot
de PC-school van "Bestrijd het leed dat ...".
Quote
#3
(07 November 2010, 13:47)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze week zag ik in het nieuws twee keer de oude filosoof Pythagoras voorbijkomen. Eerst bij het overlijden van Harry Mulisch, die bij nader inzien toch niet zo onsterfelijk bleek te zijn als gedacht.Hypocrite
In zijn "Compositie van de Wereld" borduurt de Grote Een van de Nederlandse letteren verder op het gedachtengoed van de oude Griekse filosoof. (Pythagoras ontdekte dat de trillingen van zijn liersnaren in wiskundige formules zijn uit te drukken, en filosofeerde daar over verder.)

Ander, veel opmerkelijker nieuws kwam tot ons via Stephan Hawking, door sommigen de Einstein van deze tijd genoemd. Ik vond het nogal onthutsend. Wat blijkt? De Stelling van Pythagoras, wie kent 'm niet, is helemaal
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




! De oude Babyloniërs waren hem voor!

Plagiaat in het kwadraat, za'k maar zeggen.....

Vraagje, misschien dat Wick een antwoord weet. Zijn op Samos de opnamen al gestart voor de nieuwe film Pythagoras, The Gates of Light? De
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




over deze Hollywoodproductie, met John Malkovich en Penelope Cruz in de hoofdrol, staat al een poosje stil.

Tina,
Ik zal het voor je navragen en zo spoedig mogelijk antwoorden.
Grtz. Wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#4
Dank je Wick, maar maak er geen queeste van. Ik was gewoon nieuwsgierig. De opnamen zouden plaatsvinden in Samos, Paros, Luxemburg en België. Jouw eiland stond voor september/oktober op de rol, maar ik kan er nergens iets over terugvinden.

Groetjes,
Tina

Quote
#5
(08 November 2010, 16:28)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je Wick, maar maak er geen queeste van. Ik was gewoon nieuwsgierig. De opnamen zouden plaatsvinden in Samos, Paros, Luxemburg en België. Jouw eiland stond voor september/oktober op de rol, maar ik kan er nergens iets over terugvinden.

Groetjes,
Tina

De greekfilm is nog niet gestart. Na mijn informatie is er nog geen start gemaakt met opnames op Samos.
Laat je indien het zover is iets weten.

Grtz. wick

Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)