ervaring corendon
#1
voor onze volgende vakantie 2020 overwegen we om met corendon te boeken in lesbos.

Ik heb zelf nog nooit met corendon gereist, en deze maatschapij is mij niet zo bekend, wat zijn jullie ervaringen?
Quote
#2
Wij gaan deze zomer voor de 4de keer met Corendon naar Samos.
Tot nu toe geen problemen mee gehad, prima bevallen.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#3
Ook wij vliegen deze zomer met hen naar Kreta.
Eerder met ze aantal keer naar Egypte gevlogen, altijd prima en vrij gestruktureerd hoor op 1 uitzondering na,  toen ze een Duits vliegtuig hadden ingehuurd, toen veel vertraging maar verder goed vergelijkbaar met Transavia, iets meer beenruimte vonden wij.
Quote
#4
Corendon is nu toch bij dezelfde organisatie als Sunweb?
Quote
#5
Ja vlgs mij is dit zo, de Sundio groep meen ik.
Wel denk nog met de corendon toestellen en Sunweb veelal met Transavia.
Beide bieden geen standaard transfers meer aan iig.

Herstel, Sunweb groep, nu Triton, Scandinavisch.
Quote
#6
Ik ben in juni naar Zante geweest met Corendon. Geen problemen gehad, maar houd rekening met dat het een budgetorganisatie is. Vliegtuigen zijn dus niet beter als de gemiddelde Transavia (dus drankjes en eten kopen in het toestel) en ze proberen je dure excursies aan te smeren. Mocht je interesse hebben, koop tickets bij lokale verkopers.

Lesbos ben ik in oktober geweest, erg mooi en zeker een aanrader!
Quote
#7
Losse vliegtickets naarLesbos is toch wel zeer beperkt vergeleken met andere grote eilanden 
Vanaf Amsterdam met Tui en corendon
vanaf Brussel Tui Fly BE
 en uiteraard met Aegean /olympick via tussenstop op Athene
of ik moet nog iets over het hoofd  gezien hebben
Quote
#8
Ik heb er geen klachten over, sinds Corendon de vluchten van Transavia vanaf Maastricht naar Heraklion heeft overgenomen vliegen we als de prijs goed met Corendon.
Ik reserveer wel altijd een lange benen plaats op de vleugel.
De eerste jaren was het een NL vliegtuig en bemanning, nu vliegen ze voornamelijk met Turkse vliegtuigen en bemanning, voor de niet Engels sprekende toeristen was dat dat lastig omdat ze alles in het Engels omriepen.
De laatste paar keren hebben er door te veel klachten er een NL stewardes bijgezet.
Maar we zijn net zo vaak met Jetair-fly wat nu Tui-fly is van Luik op Heraklion gevlogen, die hebben vaak echt mooi prijsjes.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Wij hebben altijd nog een Nederlands vliegtuig met Nederlandse bemanning gehad.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#10
(30 December 2019, 12:34)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Losse vliegtickets naarLesbos is toch wel zeer beperkt vergeleken met andere grote eilanden 
Vanaf Amsterdam met Tui en corendon
vanaf Brussel Tui Fly BE
 en uiteraard met Aegean /olympick via tussenstop op Athene
of ik moet nog iets over het hoofd  gezien hebben

in ons geval willen we een pakketreis boeken , met logies in little bird, zijn daar reeds eerder geweest maar dan met het ter ziele gegane neckermann.
Little bird zit nu bij corendon of kras of eliza maar die zijn duurder, en apart boeken is  nog duurder.
Quote
#11
Aah, little bird, prachtige accommodatie op een prachtig eiland!! Mooi vooruitzicht!
Quote
#12
al enkele jaren vanaf Maastricht naar Plakias bevalt goed,gratis parkeren
Quote
#13
(29 December 2019, 21:29)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor onze volgende vakantie 2020 overwegen we om met corendon te boeken in lesbos.

Ik heb zelf nog nooit met corendon gereist, en deze maatschapij is mij niet zo bekend, wat zijn jullie ervaringen?
Misschien dat de prijzen nog wat dalen ,want ze zijn gestopt met het sponseren van hun wielerploeg 
met name Mathieu van der  Poel en nog wat renners hadden daar wel een leuk salaris    daar kunnen
ze nu behoorlijk wat klanten van hun blij mee maken Rolleyes
Quote
#14
(30 December 2019, 18:07)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 December 2019, 12:34)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Losse vliegtickets naarLesbos is toch wel zeer beperkt vergeleken met andere grote eilanden 
Vanaf Amsterdam met Tui en corendon
vanaf Brussel Tui Fly BE
 en uiteraard met Aegean /olympick via tussenstop op Athene
of ik moet nog iets over het hoofd  gezien hebben

in ons geval willen we een pakketreis boeken , met logies in little bird, zijn daar reeds eerder geweest maar dan met het ter ziele gegane neckermann.
Little bird zit nu bij corendon of kras of eliza maar die zijn duurder, en apart boeken is  nog duurder.

Is de reis van Eliza niet naar Birdsbay i.p.v. little bird? Andere accommodatie denk ik. 
Quote
#15
(02 January 2020, 11:47)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is de reis van Eliza niet naar Birdsbay i.p.v. little bird? Andere accommodatie denk ik. 

birdsbay en little bird is min of meer hetzelfde , het geheel is een komplex met een tiental huisjes , sommige huisjes vallen onder de naam birdsbay anderen onder little bird.
zwembad , poolbar, receptie zijn gemeenschappelijk. ik zou eens ter plaatse moeten kijken of er veel verschil is tussen die huisjes, aan de buitenkant alvast niet.
Quote
#16
volgens mij is het gedeelte dat Birds bay heet iets eerder gebouwd. daarna zijn er meer huisjes / appartementen bij gebouwd en het zwembad. volgens mij is het gewoon een, maar beide namen worden gebruikt.
als je vanaf zee genomen een totaalbeeld hebt van het ‘parkje’, dan zijn de huisjes aan de linkerkant het eerste deel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
O Oke. Dacht verschillende namen. Maar liggen dus bij elkaar.
Quote
#18
In ieder geval heb je op Lesbos een zeer goede en deskundige reisleiding van Corendon, Metea en Dolf. Zij zijn beiden echte eiland deskundig en dit zie je niet vaak.
Mijn eerste ervaring met Corendon was afgelopen jaar naar Ibiza en dit was prima.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#19
greece67 schreef:In ieder geval heb je op Lesbos een zeer goede en deskundige reisleiding van Corendon, Metea en Dolf. Zij zijn beiden echte eiland deskundig en dit zie je niet vaak.
Mijn eerste ervaring met Corendon was afgelopen jaar naar Ibiza en dit was prima.

Hai Greece67. Is dit de Dolf die jaren voor Sunweb op Lesbos heeft gewerkt?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
Goede avond,
Ben afgelopen jaar vanaf Maastricht naar Corfu geweest, een bingo reis.
Dat houdt in, heb ik van de eigenaar van het complex begrepen, dat zij de keuze krijgen om mee te dingen naar BINGO, zij krijgen dan € 10 per kamer
en dan hopelijk een bus vol. Dat was bij ons wel het geval, 22 personen, en 2 koppels zaten voor de gidsprijs, ergens anders in het dorp helemaal alleen in dat complex.
De eigenaar hoopt er dan op, dat veel mensen blijven hangen rond het zwembad en 's avonds bij hun eten, wat trouwens heel goed en redelijk van prijs was.
voor de rest was alles goed geregeld, zou het zo WEER doen.
Als je rekent, de reis koste € 109, p.p., parkeren gratis, normaal rond Schiphol al snel € 60, tanken in België op de terugweg scheelt ook nog eens 30 cent de liter..... gelijk maar 2 jerrycans gevuld, 50 ltr….wat kost dan een vakantie..????
Moet WEL eerlijk toegeven... het was in de eerste weken van het seizoen, nog geen strandstoelen en restaurants die open waren, redelijk weer, het complex was 30 jaar oud, nog oude houten ramen en deuren, wel airco, niet nodig gehad, maar goed schoongehouden en onderhouden.
Dit wilde ik even kwijt, en ieder ervaart het anders of heeft andere wensen. voor mij voldeed het voor effe lekker snel er tussen uit, last minute.
Quote
#21
Dolf is vast dezelfde Dolf die toen voor Sunweb werkte.
Hij werkt er al jaren.
Je krijgt veel info van hem in de bus.
Echt leuk om met hem op pad te gaan.
Wij hebben toen met hem de wandeling in Molivos gedaan
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#22
Ja, hebben wij ook gedaan, jaren geleden de wandeling in Molyvos met Dolf, toen nog werkzaam idd bij Sunweb. Leuke vent die veel weet en zeer geanimeerd kan vertellen en veel contacten heeft.
Quote
#23
(05 January 2020, 21:40)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67 schreef:In ieder geval heb je op Lesbos een zeer goede en deskundige reisleiding van Corendon, Metea en Dolf. Zij zijn beiden echte eiland deskundig en dit zie je niet vaak.
Mijn eerste ervaring met Corendon was afgelopen jaar naar Ibiza en dit was prima.

Hai Greece67. Is dit de Dolf die jaren voor Sunweb op Lesbos heeft gewerkt?
Ja dat klopt. Hij is een aantal jaren geleden overgestapt naar Corendon.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#24
Metha en Dolf hebben een leuke Facebook pagina (openbaar): Metha en Dolf op Lesbos. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dolf plaatst ook nu in de winter berichtjes en foto’s o.a. van zijn eigen uitstapjes op het eiland.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Corendon terug in Maastricht metaxa 2 1.176 13 April 2022, 10:26
Laatste bericht: Cretenzer
  Minoan Grimaldi ervaring Beems 8 1.115 29 June 2021, 14:02
Laatste bericht: Beems
  ervaring bagageregeling van 11 april, doe er je voordeel mee Mariët 45 31.164 31 May 2015, 23:04
Laatste bericht: JohanV
  Corendon gaat op Mythilene vliegen. Aleko 20 11.470 18 December 2013, 17:51
Laatste bericht: marga

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)