Griekse comeback (Uit de Volkskrant van vandaag.)
#1
Griekse beurs eindigt 2019 met daverend succes

Griekse comeback
De Griekse beursgraadmeter Athens Composite eindigt 2019 met 50 procent winst en verslaat daarmee de rest van de wereld. Griekenland is 's werelds 'heetste effectenbeurs', jubelt het Amerikaanse zakenblad Forbes. De rechtse regering heeft beloofd economische hervormingen door te voeren, waaronder belastingverlaging en maatregelen om de enorme bureaucratie aan te pakken. Het land profiteert van positieve ontwikkelingen, nu de Griekse economie na een decennium opkrabbelt. 'Er is sprake van heropleving van het consumentenvertrouwen,' zegt Sakis Theologis, risk manager voor Bank of Karditsaen. 'En van een herstel van de huizenmarkt.'
Quote
#2
Buurman schreef:Griekse beurs eindigt 2019 met daverend succes

Griekse comeback
De Griekse beursgraadmeter Athens Composite eindigt 2019 met 50 procent winst en verslaat daarmee de rest van de wereld. Griekenland is 's werelds 'heetste effectenbeurs', jubelt het Amerikaanse zakenblad Forbes. De rechtse regering heeft beloofd economische hervormingen door te voeren, waaronder belastingverlaging en maatregelen om de enorme bureaucratie aan te pakken. Het land profiteert van positieve ontwikkelingen, nu de Griekse economie na een decennium opkrabbelt. 'Er is sprake van heropleving van het consumentenvertrouwen,' zegt Sakis Theologis, risk manager voor Bank of Karditsaen. 'En van een herstel van de huizenmarkt.'

Heel mooi voor de beleggers, helaas zegt het helemaal niets over de inhoud van de portemonnee van de mensen zelf. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Inderdaad, ook ik zie hier Jan met de pet nog niet van profiteren.
Quote
#4
Zoals altijd en overal gaan de rijken met de buit lopen en de rest ploetert gewoon verder en wordt in de steek gelaten.
Hopelijk stikken ze in hun geld. Hebzucht is een hoofdzonde.
Quote
#5
Zoals zo vaak lopen beurzen vooruit. (Verwachting) Let daarom vooral op de laatste zinnen uit het artikel.
"Het land profiteert van positieve ontwikkelingen, nu de Griekse economie na een decennium opkrabbelt. 'Er is sprake van heropleving van het consumentenvertrouwen,' zegt Sakis Theologis, risk manager voor Bank of Karditsaen. 'En van een herstel van de huizenmarkt.' "

Overigens ben ik op de hoogte van wat er zich 'in de straat' onder 'het volk' afspeelt.
Het verschil tussen arm en rijk is daar veel groter dan in veel andere EU landen, om over een groot deel van de overige landen maar te zwijgen.
Quote
#6
Tja, ik geloof helaas niet dat de "gewone" Griek hier ook maar een euro door op vooruit gaat. Ben zelf in 2007 uit de financiële wereld gestapt, had deze marktsturende propoganda al te vaak gehoord. Mensen gaan er in geloven, maar de praktijk is anders, maar dat mocht niet verteld worden. Een beurs wordt echt gemanipuleerd door dit soort uitspraken. 50% stijging in een jaar tijd is totaal niet gezond en getuigd niet van een stabiele situatie. De problemen die de Grieken hebben zitten zo diep, dat die de komende tien jaar bij lange na nog niet opgelost zullen zijn. Is mijn eigen cynische kijk hierop, "aangestuurd" door ervaringen in het verleden, die, dat weten we, geen garanties voor de toekomst zijn Rolleyes Cool
Hoop echter wel dat het snel wat positiever wordt!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Het is niets meer of minder dan een nieuw gecreëerde zeepbel die vanzelf weer klapt. 
De Grieken zijn voolopig nog lang niet uit de problemen, ik ben dan ook van mening dat het door Varoufakis geschetste beeld in zijn boek een stuk realistischer is.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transavia per vandaag zomer 2019 tickets Bowie 17 6.034 28 March 2019, 16:06
Laatste bericht: metaxa
  Goed stuk in Volkskrant over vluchtelingenopvang Lesbos Ger 5 2.079 22 October 2018, 19:28
Laatste bericht: Buurman
  Waar was ik vandaag. chris 3 2.104 28 February 2018, 21:36
Laatste bericht: kokino17
  Vandaag..... Bart0riste 5 3.377 29 October 2014, 22:40
Laatste bericht: vlagreco
  Aandacht voor de Neo-Nazi's in Een Vandaag Roosmarijn 131 102.412 05 October 2013, 08:35
Laatste bericht: Roosmarijn
  ter info,over de party van pasok vandaag Tzimis Bazoukas 1 2.311 19 March 2012, 20:44
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)