Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander
#8
Ik denk dat de beste methode is een bankkantoor binnen te lopen en ter plekke een rekening te openen. Neem dan zoveel mogelijk paperassen mee.
Doordat niet alle bankmedewerkers goed genoeg Engels spreken is dit denk ik de beste methode. Wanneer je in het filiaal zit kunnen ze er altijd nog een collega bijhalen die beter Engels spreekt.
Maar goed, dan moet je dus wel ter plaatse zijn!

Daarnaast denk ik ook dat Chris een punt heeft. Uit ervaring weet ik inmiddels ook dat er her en der nog wel wat willekeur bestaat.
Het is wel zo dat de bank waar het bij mij niet lukte (Bank of Chania) een 'officieel' intern document lieten zien waar een en ander op stond. Wel in het Grieks, dus ik kon niet goed opmaken of alles wat ze vroegen ook echt op dat document stond.

Ik herinner mij nog goed dat toen ik mijn uit Duitsland geimporteerde boot wilde registreren ze bij de Port Authority in Chania zelfs om papieren vroegen die helemaal niet bestaan.....
Bij de Port Authority in Rethimno lukte registratie vervolgens wel met precies dezelfde papieren.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander - door Xander - 16 January 2020, 14:55

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Als de tafeltjes te dicht staan en een ferry passeert Patrick 13 3.836 14 August 2019, 13:31
Laatste bericht: Vito
  BTW nummer aanvragen jansas 3 2.243 04 March 2017, 00:42
Laatste bericht: Chrisn
  Vraagje openen karafaki ouzo Markos 3 2.569 03 December 2012, 15:00
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)