Grieksegids nieuws
Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander
#31
Onze advocaat op Corfu adviseerde om een Griekse bankrekening te nemen voor het betalen van de onroerendzaakbelasting. Daarvoor heeft de Griekse bank inderdaad een speciaal optie, waar je het nummer van de aanslag in kunt voeren. Of je die belasting ook kunt betalen via een Nederlandse bank weet ik niet.

Elektra betaal ik inderdaad niet met de Griekse bankrekening, watergebruik moet ik nog ervaren. Bij de aanvraag van een eigen watermeter moest ik een bedrag betalen, waarvoor ik een formulier (naam vergeten) meekreeg. Ook daarbij had ik plezier van de Griekse bankrekening, omdat die ruimte bood de gegevens van dat formulier in te voeren. De details ben ik echter vergeten en wellicht had het ook via een Nederlandse bank gekund, maar dat werd me van dat papier niet duidelijk.

[Afbeelding: wasgoed1wp.jpg]
BertE's signatuur Bert Ernste
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




|
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
RE: Een Grieks bankrekening nummer openen als buitenlander - door BertE - 21 January 2020, 22:53

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Als de tafeltjes te dicht staan en een ferry passeert Patrick 13 3.757 14 August 2019, 13:31
Laatste bericht: Vito
  BTW nummer aanvragen jansas 3 2.201 04 March 2017, 00:42
Laatste bericht: Chrisn
  Vraagje openen karafaki ouzo Markos 3 2.551 03 December 2012, 15:00
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)