Grieksegids nieuws
Utrechtse Stefania Liberakakis voor GR naar ESF?
#1
De Utrechtse Internet Courant schreef:De organisatie van het Songfestival ging aan Utrecht voorbij, maar de eer van Utrecht kan toch nog hoog worden gehouden. De geruchten rond de in Utrecht geboren popartiest en actrice Stefania Liberakakis (17) zijn namelijk hardnekkig: alles wijst erop dat Liberakakis in mei voor Griekenland gaat optreden tijdens het Eurovisie Songfestival in Rotterdam. Manager Spiros Chalos: “De kans is heel groot en ze is er ontzettend druk mee.”

Lees hier het gehele artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Griekenland heeft een rijkdom aan muziek. Ik begrijp niet dat het heil dan uit Utrecht moet komen.
Heb even op YouTube gekeken, snap er nog steeds niks van.
Quote
#3
(15 January 2020, 21:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Griekenland heeft een rijkdom aan muziek. Ik begrijp niet dat het heil dan uit Utrecht moet komen.
Heb even op YouTube gekeken, snap er nog steeds niks van.

Ik heb ook even gekeken op YouTube. Van de rijke Griekse muziekcultuur is niks te bespeuren. Enkel haar naam verraadt nog een Griekse afkomst. 
Ik ben er zeker van dat alle grote namen van de Griekse muziekwereld dit ook op zeer gemengde gevoelens zullen onthalen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Ben benieuwd wat jullie van de Griekse inzending vinden.

Mijn persoonlijke smaak:
Leuke clip maar de song zelf vind ik 2 keer niks. Klinkt eerder Turks dan Grieks Huh 
Sorry hoor Blush 

Oordeel zelf:

Quote
#5
Grappige videoclip, als kattenliefhebber vond ik het laatste gedeelte wel leuk. Vocaal wat minder.
Ik denk dat deze inzending het vooral bij de jongeren wel goed gaat doen, maar dat het voor de meeste mensen weinig aansprekend is.
Quote
#6
Ze deed het gisteren best goed vond ik.
Zaterdag staat ze in de finale

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Het zal allemaal wel goed en verantwoord zijn, maar ik vind het niks om iemand mee te laten doen die Griekse ouders heeft, maar in Nederland woont. Stel dat Nederland wordt vertegenwoordigd door iemand die in Canada woont met Nederlandse ouders. Ik denk dan we hebben hier toch nog wel talent rond lopen. Niks op dat meisje tegen hoor, maar toch....
Quote
#8
(21 May 2021, 08:30)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het zal allemaal wel goed en verantwoord zijn, maar ik vind het niks om iemand mee te laten doen die Griekse ouders heeft, maar in Nederland woont. Stel dat Nederland wordt vertegenwoordigd door iemand die in Canada woont met Nederlandse ouders. Ik denk dan we hebben hier toch nog wel talent rond lopen. Niks op dat meisje tegen hoor, maar toch....

Je mag iedereen laten meedoen voor je land. Je hoeft er niet geboren of woonachtig te zijn. Dan had San Marino ook niet mogen meedoen. Was misschien maar beter geweest ook.  Rolleyes Big Grin Als we slim waren geweest hadden we Stefania voor Nederland uitgekozen ipv de huidige zanger. Maar ja, nu weten we in ieder geval zeker dat we niet opnieuw winnen en we alles nog een keer moeten organiseren.  lol

Ik vond trouwens dat ze het goed gedaan heeft!  up Zal er zaterdagavond zeker op stemmen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Kan wel zo zijn Johan. Ik vind het regels van niks. Wat armoedig dat Griekenland zelf niets heeft/instuurt. ...Er wordt ook niet gesproken over Griekse Stefania, maar Utrechtse...Wel trost op Nederland dat ze dit super organiseren. Wie het wint?? Is het niet veel landen politiek? Wij stemmen op Israël en Israël op ons..
Quote
#10
Ik persoonlijk vind het hele songfestival-gebeuren helemaal niks. Het is de laatste tijd voornamelijk een politiek getint rariteitenkabinet.
De ene regio geeft consequent hun stem aan de buren in de regio. Denk maar eens aan de Scandinavische landen, het oostblok, de Balkanlanden enz.
Cyprus en Griekenland bijvoorbeeld geven elkaar altijd punten (net als België en Nederland), het maakt eigenlijk niet uit wat er ingezonden wordt.
En dan al die verborgen politieke en ideologische teksten. Kortom, het gaat al héél lang niet meer over het zoeken naar het mooiste lied. Wat te denken van de vreselijke inzending van Nederland?

Ik laat het dan ook principieel aan mij voorbij gaan. Maar kon het toch ook weer niet laten om even te kijken hoe Stefania het er vanaf heeft gebracht.

Maar wie het allemaal prachtig vindt: Geniet ervan en veel plezier aanstaande zaterdag.
Quote
#11
Heel mooi verwoord Ger. Zo is het precies.
Quote
#12
(21 May 2021, 10:48)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan wel zo zijn Johan. Ik vind het regels van niks. Wat armoedig dat Griekenland zelf niets heeft/instuurt. ...Er wordt ook niet gesproken over Griekse Stefania, maar Utrechtse...Wel trost op Nederland dat ze dit super organiseren. Wie het wint?? Is het niet veel landen politiek?

Dat hoor je vaak ja, maar dat geeft gelukkig niet altijd de doorslag. Dan had Nederland twee jaar geleden echt niet gewonnen, want zo goed staan we nou ook weer niet te boek in Europa. Ja, er zijn natuurlijk veel blokken, het "Balkanblok" is daar een goed voorbeeld van. Maar ja, wij geven België een extra puntje, de Belgen ons weer. De Zweden aan Noorwegen en omgekeerd. Griekenland aan Cyprus, enz. Zo gaat dat. Met Duncan hebben de thuisstemmers geloof ik de doorslag gegeven. Ik vergeet nooit meer dat gezicht van die Zweedse deelnemer die dacht dat hij al gewonnen had en het uiteindelijk toch niet werd! Ik denk zelf dat de enige artiest in Nederland die het verschil kan maken op zo'n liedjesfestijn Davina is momenteel. Vroeger wilden "grote" artiesten nog wel eens deelnemen, maar dat risico durven ze geloof ik niet meer te nemen.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Nou dat thuis stemmen vind ik ook niks. Je zegt zelf ook al dat je op Stefania stemt. Terwijl er misschien wel beteren zijn. Zo gaat dat met thuis stemmen. Je word niet gekozen door een vak jury. Ik dwaal af....
Quote
#14
(21 May 2021, 11:36)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou dat thuis stemmen vind ik ook niks. Je zegt zelf ook al dat je op Stefania stemt. Terwijl er misschien wel beteren zijn. Zo gaat dat met thuis stemmen. Je word niet gekozen door een vak jury. Ik dwaal af....

Ja, je stemt op wie je het gunt  Wink Als het echt alleen om kwaliteit zou gaan, zou er denk ik niemand meer kijken, dan is er geen show meer! De mensen willen echt niet terug naar de tijd van Teddy Scholten Big Grin Maar, voor diegenen die gaan kijken, geniet ervan! Wij maken er hier een ouderwets gezellige avond van.  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#15
Tongue 
(21 May 2021, 11:16)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel mooi verwoord Ger. Zo is het precies.

Ik ben het helemaal met je eens en kijk zaterdag niet naar het songfestival, maar naar de eerste van de best-of-five basketbalwedstrijden tussen Leiden en Den Bosch voor het Nederlands kampioenschap. Helaas betaalzender, maar daar krijg je ongetwijfeld meer spanning en waar voor je geld.  Tongue
Quote
#16
Ik heb niets tegen het songfestival. Dat hoort erbij en 200 milj kijkers. Gaat mij erom dat je voor een land uitkomt waar je woont en die puntentelling ‘poppenkast’, maar daarom kan het wel een vermakelijke avond zijn voor de liefhebber.
Quote
#17
(21 May 2021, 11:11)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik laat het dan ook principieel aan mij voorbij gaan. Maar kon het toch ook weer niet laten om even te kijken hoe Stefania het er vanaf heeft gebracht.

Maar wie het allemaal prachtig vindt: Geniet ervan en veel plezier aanstaande zaterdag.

Vraag me af wat het hebben van (welke ?) principes met het al of niet kijken naar het songfestival te maken heeft. Ik kijk er nooit naar , het kan me niet boeien. Kijk nooit naar voetbal maar dat heeft met principes ook al niets te maken. Ieder zijn/haar meug toch ?
Quote
#18
Dit heeft niks meer te maken met het Eurovisie songfestival, het is net een rariteitenkabinet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
... en dan nog een ander aspect van het EUROvisie songfestival; officieel EUROvision genaamd:
Waarom mogen Israël (een staat in Azië) en Australië eigenlijk deelnemen aan EUROvision? Money money?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
(21 May 2021, 15:29)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




... en dan nog een ander aspect van het EUROvisie songfestival; officieel EUROvision genaamd:
Waarom mogen Israël (een staat in Azië) en Australië eigenlijk deelnemen aan EUROvision? Money money?

Op wiki staat alles omschreven. Wordt georganiseerd door de EBU, en die organisatie/ samenwerking houdt niet op bij de EU. Is en wijdverbreid misverstand. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
(21 May 2021, 11:51)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 May 2021, 11:16)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel mooi verwoord Ger. Zo is het precies.

Ik ben het helemaal met je eens en kijk zaterdag niet naar het songfestival, maar naar de eerste van de best-of-five basketbalwedstrijden tussen Leiden en Den Bosch voor het Nederlands kampioenschap. Helaas betaalzender, maar daar krijg je ongetwijfeld meer spanning en waar voor je geld.  Tongue

Gelukkig kun je de thuiswedstrijden van Heroes Den Bosch gratis op hun Youtube kanaal kijken.
Alleen voor de wedstrijden in Leiden betaal je.
Gaat een mooie en spannende finale worden. Zin in!
(Overigens kun je de 1e wedstrijd in Leiden bij de NOS zien.)
Quote
#22
Een 10e plek voor Stefania! Knap gedaan! Beste plek voor Griekenland sinds 2013!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
Zeker mooie verdiende plek.
Quote
#24
Gelukkig ben ik met mijn vrouw eens op dit punt - die uitzending hoef ik niet te zien, jammer alleen dat daardoor
de keus aan evt. te kijken programma`s wordt verkleinerd.
Hetzelfde met voetbaluitzendingen, die voetbal spelende miljonairs, hebben voor mij deze sport onattractief 
gemaakt, zeker als ik weer lees dat een van deze figuren "ver-/gekocht" wordt voor 50 miljoen.
Als deze heren dan ook nog hun "woonplaats" in een belastingparadijs hebben.
Heel rot vond ik dat de hele week mijn lievelingsprogramma op NL-TVgebied Op1 via BVN inhoudelijk geregeerd werd 
door dus die Eurovisiesongbobos, predikaat waardeloos.  
Geef wel toe, een interland NL tegen bijv. D kijk ik stiekem wel Wink .
Quote
#25
Stefania Liberakakisis wordt presentatrice bij Npo 1. Een kinderprogramma van AVRO TROS. Kids top 20.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Utrechtse Stefania voor Griekenland naar Songfestival Natascha 2 1.430 04 February 2020, 08:54
Laatste bericht: Goedas
  Griekenland op ESF 2015 Erwin 12 9.175 01 August 2015, 01:17
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)