Spoorloos maandag 27 januari
#1
Spoorloos, Maandag 27 januari, NPO 1 om 21:30 uur


Uit mijn TV-gids:


“Jacqueline’s moeder heeft op haar achttiende een relatie gehad met een Griekse gastarbeider. Nu gaat Derk Bolt in Griekenland op zoek naar Jacqueline’s vader.”
Quote
#2
Hier de link waar het programma ná uitzending nog te bekijken is:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Gids.tv schreef:Komende maandag (27 januari) staat er opnieuw een emotionele reis op het programma in Spoorloos. Jacqueline wil namelijk kennismaken met haar Griekse vader en heeft daarvoor de hulp ingeschakeld van "Mr. Spoorloos" Derk Bolt.
Ongepland zwanger
Toen de moeder van Jacqueline pas achttien jaar was, kreeg ze een relatie met een Griekse gastarbeider. De twee waren weliswaar dol op elkaar, maar toch was de zwangerschap van Jacquelines moeder niet gepland. Haar vader stuurde het stel zonder pardon met de trein naar Griekenland, maar daar deed Jacquelines moeder een schokkende ontdekking.
Verloofd
Eenmaal aangekomen kwam ze er namelijk achter dat de Griekse arbeider al verloofd was met een andere vrouw en dat ze zelfs al plannen hadden gemaakt voor een huwelijk. Diep teleurgesteld reisde de moeder van Jacqueline in haar eentje terug naar Nederland, waar ze enkele maanden later beviel van Jacqueline. Nu gaat Derk Bolt voor haar op zoek naar haar vader.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Spoorloos 16 november Griekenland. Npo1, 21.20

Annelies is als baby geadopteerd uit Griekenland en heeft een fijne jeugd gehad bij lieve adoptie-ouders en een (eveneens uit Griekenland geadopteerde) broer. De laatste jaren groeit haar onrust en met name haar 4 kinderen stimuleren Annelies om op zoek te gaan naar haar biologische familie. “Nederland is eigenlijk nooit mijn thuisland geweest, ik voel mij overal thuis, vooral in de zuidelijke landen. Ik heb mijn leven lang gereisd. Gezien mijn leeftijd en die van mijn biologische ouders is dit wellicht de laatste kans om hen te ontmoeten”, vertelt ze.

Derk gaat nu voor Annelies op zoek naar haar familie in Griekenland.

Spoorloos, maandag 16 november om 21.20 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.
Quote
#5
Gaan zeker kijken,dank voor de tip
Quote
#6
En een week later, op 23 november, zoekt Robert z'n vader in Griekenland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Dank Ger,nog weer iets om te onthouden!
Quote
#8
Ik zal dit soort leuke TV-tips vanaf nu ook in de Oriste-evenementenagendatips vermelden.
Die is te vinden helemaal onderaan op de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




onder het kopje
Aankomende agenda-tips voor de BeNeLux
Quote
#9
Hoi Ger,
Dank voor de tip! Heb het meteen doorgestuurd naar mijn docente en medecursisten griekse les. Wij gebruiken delen van de afleveringen altijd graag als lesmateriaalSmile En voor mij, als adoptieouder, dubbel interessant Smile)
Gr.
Quote
#10
Heeft er iemand gisteren naar Spoorloos gekeken, de aflevering waarin Robert zijn Griekse vader ontmoet?
Ik vond het een heel mooie aflevering.
Viviane
Quote
#11
Ja heb gekeken. Ik vond hem heel ontroerend. Wat een verspilde jaren door misplaatste trots van enkele personen!:-(
In de griekse les nog even nagepraat over de vorige griekse aflevering. Wij, cursisten, konden ons de gruwelijkheden in de betreffende familie nauwelijks voorstellen! Maar 'eerwraak' was kennelijk toentertijd nog redelijk normaal. Onze docent zei dat het waarschijnlijk nog wel voor zou kunnen komen op Kreta! Krijg daardoor toch een beetje een andere kijk op dit 'lieflijke eiland!:-(

Gr.
Quote
#12
Mooie uitzending. Sneu en voor mij onbegrijpelijk dat de kant van de moeder en zusters zo liefdeloos tegenover een ontmoeting staan.
Quote
#13
Dat gebeurt niet alleen in Griekenland. Ik heb in Nederland mijn biologische vader opgespoord. Wou er ook niets van weten. Hij had verder geen kinderen. Onbegrijpelijk, maar het gebeurt. Ik heb het er moeilijk mee gehad, maar denk nu; ik laat mijn leven er niet door vergallen.. Zijn zoveel mooie dingen en mensen die mij lief zijn. Het blijft wel altijd in je zitten en dan ben je weer even klein. Ik laat dat maar toe, komt elke keer weer een nieuwe dag
Quote
#14
Gelukkig voor jou Goedas dat je met deze situatie goed kan omgaan.  Het mag je leven niet beheersen maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die er tot hun dood mee blijven zitten.
Viviane
Quote
#15
Hoop dat mijn dochters hiervan gevrijwaard blijven!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Spoorloos afl over Trikala Nanny 6 2.588 10 October 2022, 22:39
Laatste bericht: Goedas
  21 februari spoorloos Goedas 9 2.441 22 February 2022, 15:03
Laatste bericht: Nanny
  Spoorloos en "Z" maria kaptein 2 1.365 09 November 2021, 22:33
Laatste bericht: Lefteris
  TV-tip: Spoorloos in Griekenland 8 november 2021 Ger 0 1.091 06 November 2021, 14:08
Laatste bericht: Ger
  TV tip: Spoorloos met Mark en Karin uit Athene Ger 7 1.985 01 November 2021, 19:02
Laatste bericht: Goedas
Lightbulb Spoorloos : Sandra zoekt Griekse moeder Wilma 5 3.451 25 December 2019, 16:34
Laatste bericht: Ger
  TV-tip 22 okt 2018: Spoorloos in Griekenland Nanny 32 10.188 24 May 2019, 22:13
Laatste bericht: Nanny
  TV-tip: Spoorloos Extra op 11 juni 2018 Ger 5 2.928 11 September 2018, 20:34
Laatste bericht: Electra63
  Het roer om Kreta maandag 20 augustus Lieke 7 2.814 20 August 2018, 18:38
Laatste bericht: Electra63
  TV-tip: Spoorloos Extra op 4 juni 2018 Ger 3 2.527 04 June 2018, 19:36
Laatste bericht: kokino17

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)