Webwinkel beginnen
#1
Kalimera,
Heeft er iemand ervaring met het runnen van een commerciele website of een webwinkel? Een oud artikel in Kathimerini schetst een soort hel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Is er sinds 2012 verandering in gekomen? De nieuwe regering wil vaart maken met vrij ondernemerschap, dus hier ligt een mooie taak voor Kyriakos Mitsotakis.
Quote
#2
Wink 
Griekse variant op de retourzending naar de webwinkel: ik sta in de rij in een Cycladisch postkantoortje. 

Voor me in de rij staat een man met een verpakte doos om te versturen. Wanneer hij aan de beurt is ontspint zich een uitvoerig gesprek. Iedereen wacht kalm en begroet ondertussen de vrienden en familie in de langer wordende rij. 
Ik versta er niet veel van maar begrijp dat t over de inhoud van de doos gaat. 

Op enig moment gaat de verpakking en de doos open. Ik ben benieuwd...de man achter de balie haalt een paar schoenen uit de doos en bekijkt ze goedkeurend. En past vervolgens de schoenen. Geduldig staan wij te wachten. Inmiddels staan er ook al mensen op de stoep te wachten, binnen staat t kleine kantoortje vol mensen.

Een aantal mensen steken hun hoofd over de balie en geven ook hun goedkeuring. De baas van t postkantoortje beslist dat de schoenen goed zitten en houdt ze. De verpakking verdwijnt in de vuilnisbak en er wordt geld uit de broekzak gerukt. Enfin..zo hoeven de schoenen niet terug naar Athene maar blijven op het eiland.
Quote
#3
Marian55 schreef:Griekse variant op de retourzending naar de webwinkel: ik sta in de rij in een Cycladisch postkantoortje. 

Voor me in de rij staat een man met een verpakte doos om te versturen. Wanneer hij aan de beurt is ontspint zich een uitvoerig gesprek. Iedereen wacht kalm en begroet ondertussen de vrienden en familie in de langer wordende rij. 
Ik versta er niet veel van maar begrijp dat t over de inhoud van de doos gaat. 

Op enig moment gaat de verpakking en de doos open. Ik ben benieuwd...de man achter de balie haalt een paar schoenen uit de doos en bekijkt ze goedkeurend. En past vervolgens de schoenen. Geduldig staan wij te wachten. Inmiddels staan er ook al mensen op de stoep te wachten, binnen staat t kleine kantoortje vol mensen.

Een aantal mensen steken hun hoofd over de balie en geven ook hun goedkeuring. De baas van t postkantoortje beslist dat de schoenen goed zitten en houdt ze. De verpakking verdwijnt in de vuilnisbak en er wordt geld uit de broekzak gerukt. Enfin..zo hoeven de schoenen niet terug naar Athene maar blijven op het eiland.


Prachtig! Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Geweldig, zó herkenbaar......!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#5
Als je geen haast hebt en af en toe een pakje verstuurd of ophaalt is het leuk om aan te zien, als je echt serieus bezig bent met je webshop en een halve dag op het postkantoor staat vervloek je dat tempo.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Om een antwoord te geven op de vraag van ts, neem contact op met een accountant. Laat de accountant de hele procedure regelen. Het is nog steeds een crime om een bedrijf te registreren.
Quote
#7
(26 January 2020, 00:39)Kassandra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kalimera,
Heeft er iemand ervaring met het runnen van een commerciele website of een webwinkel? Een oud artikel in Kathimerini schetst een soort hel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Is er sinds 2012 verandering in gekomen? De nieuwe regering wil vaart maken met vrij ondernemerschap, dus hier ligt een mooie taak voor Kyriakos Mitsotakis.
Uit je bericht blijkt niet of je in GR woont, al denk ik niet dat dat van belang is.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gelukkig zit GR nog in de EEG, maar ook dat maakt denk ik niet (veel) uit. 
Een webwinkel kan je in elk land naar wens registreren. Wat van belang zal zijn waar je belasting moet afdragen.
Je kan als je dat zou willen een Griekse domeinnaam nemen. Als je meer internationaal wil uitstralen kan je een .eu, of .com domein aanschaffen.
Ik heb prima ervaringen met (domein) host papaki.gr. Zij ondersteunen ook website- en winkelbouw.
Responstijd op vragen (Engelstalig) is kort en goed!

Succes.
Quote
#8
Ik weet niet of het nu eenvoudiger is om voor jezelf te beginnen dan 30 jaar geleden toen ik begon.
Heb t idee dat het de bestaande ondernemers alleen maar moeilijker wordt gemaakt. Meer regels, meer papierwerk,
meer kosten, meer stress etc.
Naast mij n winkeltje op Kos, heb ik ook een heel eenvoudige website, moet zeggen dat ik over t postkantoor hier erg tevreden ben.
Ook de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




pagina en beijbehorende telefoonnummers functioneren allemaal prima.
En de kosten van t aangetekend versturen zijn laag in vergelijking met NL. Weet niet of je ook binnen Griekenland wilt versturen,
ik doe dat dan met betaling bij ontvangst. Werkt ook prima.

Herkenbaar verhaal trouwens met die schoenen op t postkantoor.
Vorige week kwam hier iemand op t postkantoor met een xxl flatscreen tv om ff te verturen naar zn dochter.....
Niet ingepakt of niks......duurde ook n eeuwigheid....en dan hebben ze weer geen adres moet er eerst weer gebeld worden....
Zulke dingen bedenk je toch van te voren.....zou je zeggen.
Quote
#9
Ik weet niks van een webwinkel met fysieke producten. Ik verkoop online diensten, zoals cursussen en coachings, dus ik hoef geen pakketjes op te sturen.. Via mijn Nederlandse bedrijf. Dat werkt prima. Ik heb het meeste geautomatiseerd en dat gaat heel goed.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#10
Yasou Karidies,
Ik begrijp dat je een bedrijf in NL hebt, dat je in GR exploiteert.
Ik heb daar ook aan zitten denken.
Maar dat betekent dat je nog een vestigingsadres hebt in NL en ook belasting moet afdragen in NL.
Snap ik het zo goed?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)