Grieksegids nieuws
Aubergineschotel met gehaktballetjes en kaas
#1
Dit gerecht ontdekte ik toen ik gericht naar auberginerecepten aan het zoeken was. De basis hiervan komt uit "De Griekse Eilanden". 
Mijn favoriete bereiding is toch wel met de buffelmozarella (wel echte gebruiken!). Vanavond heb ik de munt moeten vervangen (Ik was er alweer doorheen, vergeten te kopen  Blush ) door mijn gyroskruiden mengsel. Dat bleek een schot in de roos, dus dat wil ik graag als advies meegeven!  Tongue  De smaak wordt heel zacht hierdoor. Gebruik anders gerust je eigen keftedesrecept, je kan bij dit gerecht echt alle kanten op! Verder heb ik de hoeveelheden van ui, knoflook en passata verhoogd. Geweekt wittebrood heb ik vervangen door paneermeel, wel apart melk toegevoegd aan het gehaktmengsel. Het is een mooi gerecht om van te voren alle onderdelen al apart te maken en kort voor het eten de schotel samen te stellen. Heel handig als je eters krijgt, of gewoon tegen etenstijd niet in de keuken wil zweten, maar lekker met een Metaxa op de bank wil zitten.  Wink
Lekker met, hoe kan het anders, kritharaki!

Kali orexi!



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Photo 
Ik heb dit recept van Johan gemaakt. Ik heb een half recept(300 gr. gehakt) gemaakt met een blik tomaten en wat verse tomaten.
Dit is weer een topper van Johan!  Smile
Hierbij een paar foto's.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: IMG-20230815-WA0009-1.jpg]
         Gebakken balletjes gehakt                                    Met een deel tomatensaus en geraspte Parmezaanse  kaas.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: IMG-20230815-WA0013-1.jpg]
     Met de gebakken aubergine op de balletjes.                          De rest van de tomatensaus met mozzarella.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: IMG-20230815-WA0020-1.jpg]
        Uit de oven.                                              Geserveerd met een groene salade en kritharaki met tomatensaus.

Kan ook prima met bijvoorbeeld ciabatta of Turks brood.
Heerlijk!!!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
Ziet er goed uit Martino, fijn dat je er van genoten hebt!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lamskoteletjes met kaas uit de oven JohanV 22 8.542 15 August 2023, 17:30
Laatste bericht: JohanV
  Gehaktballetjes in ei-citroensaus JohanV 4 3.684 31 July 2016, 18:13
Laatste bericht: JohanV
  Spinazie-kaas pasteitjes JohanV 19 8.864 20 March 2016, 16:24
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)