Fodelianakis olijfolie                 
Ferry Piraeus - Astypalea
#1
Komende zomer ga ik naar Astypalea, dan wil ik met de ferry gaan op 20 juli vanaf Piraeus.
Als ik zoek op de ferrysites op deze route krijg ik nu nog geen resultaten.
De Blue Star Naxos voer vorig jaar op deze route naar Astypalea, via Naxos.
Nu zie ik op de website van Blue Star dat het voor komende zomer wel al bekend is dat deze ferry naar Naxos vaart, maar dus (nog) geen gegevens verder naar Astypalea.
Zou het kunnen dat het vaarschema naar Astypalea nog niet bekend is en later aan de route toegevoegd wordt?
Of kan je dan op Naxos 'overstappen' naar Astypalea?
Patrick, weet jij hier misschien iets meer over?
Alvast dank.
Quote
#2
Het kan inderdaad dat het vaarplan verder dan Naxos nog niet bekend is en aan de route alsnog toegevoegd wordt.
Dan zou dan moeten de BS Naxos zijn die om 06.45 vertrekt vanuit Piraeus. De BS Delos die om 07.25 vertrekt gaat na Naxos verder naar Santorini net als de BS Patmos die om 17.30 vertrekt.
Vorig jaar was het vanaf 10 juni ook de BS Naxos die om 06.45 uur vertrok uit Piraeus en na Naxos 4 maal per week (maandag, woensdag, vrijdag & zaterdag) verder ging naar Donoussa, Amorgos (Aegiali) en Astypaleia. Normaliter zal dat schema waarschijnlijk aangehouden worden maar is het nog niet volledig ingevoegd in de boekingsmodule.

PS. Ben jij dan E.L. op het Greece forum van Tripadvisor Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dank je wel Patrick, er zal vast wel een bootje naar Astypalea gaan deze zomer.
Ja, dat ben ik inderdaad. Ik dacht, ik probeer het daar ook even. Maar jouw antwoorden zijn altijd zeer verhelderend.
Quote
#4
(30 January 2020, 15:53)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je wel Patrick, er zal vast wel een bootje naar Astypalea gaan deze zomer.
Ja, dat ben ik inderdaad. Ik dacht, ik probeer het daar ook even. Maar jouw antwoorden zijn altijd zeer verhelderend.

Big Grin Big Grin Big Grin  Sommige "regulars" op dat forum noemen me soms "the ferry guru". Ben er sedert een aantal jaren ook "Destination Expert for Argolis Region". Maar gebruik er wel een "nickname" nl. Nicksy
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wij zijn verleden jaar via Κοs naar  Astypalaia gevaren. Een overnachting op kos en de volgende dag vertrokken. Met een late afvaart. De Ferry vaarde 1 maal in de week van Kos naar Astypalaias.
Quote
#6
Misschien nog leuke tips over verblijfplaatsen op Astypalaia?
Staat hoog op t "to visit" lijstje van mijn man.
Quote
#7
Drouga's Studios in Livadia, is zeker een aanrader! Ik ben er nu twee keer geweest en ik zou er zo weer verblijven. Het is een mooi gebouw met een mooi uitzicht en een prachtige tuin met olijfbomen en fruitbomen. Giannis Drougas is een super vriendelijke en behulpzame gastheer, hij haalt en brengt je naar de ferry of vliegveld, staat altijd voor je klaar en laat je je zeer welkom voelen. Dit jaar stuurde hij mij zelfs een week voor ik zou komen een mailtje dat ik gerust twee dagen eerder mocht komen. Mijn kamer was dan al vrij en ik zou niets extra's hoeven te betalen. Livadi is een fijn rustig dorp aan een baai met eigen strand en leuke restaurantjes, en uitzicht op de chora met de kastro op de heuvel. Ook de busverbinding met de andere plaatsen en stranden op het eiland is prima.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Ik ga t uitzoeken Esther bedankt.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Met de ferry van Piraeus naar Kastellorizo in 2006 Patrick 0 851 03 January 2020, 18:32
Laatste bericht: Patrick
  Ferry Astypalea AlexLangendijk 4 2.139 01 April 2019, 19:03
Laatste bericht: johan
  ferry piraeus - patmos karienvm 5 4.533 29 October 2014, 09:15
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)