Intensievere grensbewaking bij de Evros
#1
Griekenland gaat de grens met Turkije intensiever bewaken met behulp van extra patrouilles, maar ook met behulp van camera's. 
Dit om de toenemende vluchtelingen stroom in te perken. 
Hopelijk sorteert dit evenals de geplande drijvende afzetting op de zeegrens het gewenste effect.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Maximale bewaking aan de Grieks Turkse grens. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Griekenland gaat aan de grens een militaire oefening houden waarbij er met scherpe munitie geschoten zal worden. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
In sommige media kreeg Griekenland een nogal kwalijk beeld opgeplakt, in de zin van "arme oorlogsvluchtelingen" buiten houden.
Het artikel op vrtnws schetst wel een objectiever verhaal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Erdolf een nog vuiler spel speelt dan voorheen. Hij zet druk op de EU, en wil dat wij hem helpen met het Turks opvullen van een gedeelte in het vacuum van Syrië. Nu opeens een massaal aantal vluchtelingen droppen aan de Griekse grens, met bussen vanuit Turkije, is een smerige zet.
Griekenland kan deze toevloed niet aan; intussen kijkt Europa de andere kant op.

Gisteren las ik (maar weet niet meer in welk artikel) dat er zich ook arme Turken zouden mengen onder de vluchtelingen, nu ze de kans beter zien...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Die arme Turken heb ik ook gelezen, ik denk een bericht van Bruno Tersago.  Ik weet het niet juist meer.
Viviane
Quote
#5
(02 March 2020, 11:31)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die arme Turken heb ik ook gelezen, ik denk een bericht van Bruno Tersago.  Ik weet het niet juist meer.
Viviane

Inderdaad, Viviane, het was in een bericht van Bruno Tersago.
Voor forumleden die Bruno Tersago niet zouden kennen: hij is een Belgische reporter die al vele jaren in Griekenland woont (en gehuwd met een Griekse). Bruno post zeer frequent informatie over het reilen en zeilen in Griekenland. Hij heeft trouwens ook al een boek geschreven over de Griekse crisis, en volgt de dagelijkse evolutie over onder andere de vluchtelingenstroom.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Het is Erdogan te doen om de gasvelden die zich in onder andere in Griekse wateren bevinden. De druk bij Cyprus (Grieks gedeelte) wordt ook groter aangezien zij geen slagkrachtig leger hebben.
Quote
#7
Het is duidelijk dat de grenzen zwaar bewaakt worden en de plaatselijke boeren assisteren nu de al aanwezige militairen met het bewaken van de grens. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Gewoon grenzen gesloten houden kost wat kost.
Nog een paar dagen en dan leveren de russische schepen nieuw oorlogsmatriaal aan syrie en heeft erdo een giga probleem .
Quote
#9
Turkije heeft aangetoond dat ze geen betrouwbare NAVO-bondgenoot zijn.
De NAVO-partners MOETEN militaire steun sturen om onze ECHTE bondgenoot Griekenland bij te staan bij de bewaking van de grenzen, ook op zee!
FRONTEX gaat deze chaotische toestand NIET oplossen!
Militaire tussenkomst en steun is hier volledig verantwoord vermits ONZE grenzen en ONZE grondgebieden bedreigd worden en ons sociaal systeem dreigt ten onder te gaan!
Waar blijven in godsnaam de dik betaalde vetpotten om eens een deftige beslissing te nemen?
Het is HOOG TIJD dat zij hun verantwoordelijkheid opnemen en eens laten zien waarvoor ons bondgenootschap werkelijk dient i.p.v. wat oorlogje te gaan spelen in landen waar we niets te zoeken hebben.
Er is geen tijd voor treuzelen en er moet kordaat worden ingegrepen! De grenzen MOETEN dicht of wij en de generaties achter ons zullen het NOOIT meer opgelost krijgen.
Quote
#10
Ik zit hier net mijn krantje te lezen met het volgende bericht ;
Het Europees grens-en kustwacht-agentschap stuurt extra versterkingen.
het gaat om zeven helikopters ,een vliegtuig ,voertuigen honderd extra
grenswachten ook 700 miljoen euro ,alsmede medische apparatuur
bron;provinciale Zeeuwse Courant
Quote
#11
Nadat ook Turkije de grenzen sloot door de Corona-19 uitbraak waren blijkbaar al enkele duizenden vluchtelingen terug Turkije ingetrokken vanaf de grens aan de Evros en Kastanies. Nu werden blijkbaar ook de zowat 1500 die daar nog verbleven met bussen afgevoerd terug Turkije in.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Vanavond om 19.40 documentaire op Arte over vluchtelingen aan de Evros. 

Cors
Quote
#13
Tja, door de covid-crisis wordt momenteel hierover geen woord meer gerept. De situatie is nog altijd bestaande en schrijnend.
Gezien de omstandigheden bevinden zich onder deze migranten zeker zeer veel besmettingen... Wat gaat hieraan worden gedaan bij het opheffen van de maatregelen? Stilzwijgen en afwachten zullen ze doen... want ingrijpen kost geld...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)