De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee!
#63
@Buurman, ik weet niet wat je beroepsactiviteit is en waar jij woont, maar ik vertoef jaarlijks diverse periodes in mijn woonst op Lesvos waardoor ik zeer goed weet wat er leeft bij de mensen. Ik heb trouwens zeer goede vrienden en contacten bij de lokale politie en hun verhaal moet je maar eens aanhoren want dit wordt nooit in beeld gebracht. Enkel als ze maar zouden ingrijpen, springt de media er onmiddellijk op.
Anderzijds woon ik in België in een stad die dagelijks wordt geconfronteerd met de negatieve gevolgen van de migratie. Ik heb jammer genoeg nog maar weinig positieve dingen meegemaakt, ongeacht het feit dat ik open sta voor sociaal contact. De regionieuwsgeving wordt letterlijk afgeblokt door het stadsbestuur en er mag niets gepubliceerd worden in de journalistiek.
Bij mijn beroepsactiviteiten wordt ik ook dagelijks geconfronteerd met de negatieve toestand en situatie. Je wordt letterlijk langs alle kanten afgeblokt.
Ik ben me dus ten zeerste bewust van de praktijk doordat ik die zelf elke dag aan de lijve moet ondervinden, zowel in België als op Lesvos.
Niet iedereen mag over eenzelfde kam worden geschoren, maar het beleid faalt nu éénmaal. Als dit niet kan worden vastgesteld of toegegeven, moet je blind en doof zijn.
Dat deze materie complex is, weet ik ook, ik ben niet van gisteren. Maar het wordt hoog tijd dat de politici hun verantwoordelijkheid opnemen waarvoor ze uiteindelijk dik (over)betaald worden, zeker binnen de Europese regering. Het kan echt niet verder op deze manier!
Laat duidelijk zijn dat ik zeker geen racist ben, maar ik hoop dat jezelf nooit moet ondervinden dat je huis is leeggeroofd of dat je op straat dagelijks wordt geprovoceerd. Mijn mindervalide vrouw werd bijna ettelijke keren overvallen omdat ze tot de categorie der zwakken behoort.
Quote


Berichten in deze discussie
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Ineke245 - 20 February 2020, 17:42
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Markos - 21 February 2020, 13:28

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moria, het vagevuur van Europa Piepa 30 10.099 13 March 2020, 23:45
Laatste bericht: Hilde
  Griekse bevolking vervroegd naar de stembus Ger 155 131.177 02 February 2015, 23:38
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 6 gast(en)