De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee!
#89
(25 February 2020, 22:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




`Helaas blijkt hier dat velen van jullie door je (blinde) liefde voor het land Griekenland en vooral voor de bewoners , de realiteit niet willen zien, ontkennen of gewoon domweg niet weten.

Griekenland heeft een afspraak met de EU dat ze alleen vluchtelingen toelaten op het vasteland die enig zins kans maken op asiel in Europa . Dus je kan dan zomaar niet allerlei vluchtelingen op een ferry zetten richting Athene .Het uitzoeken hiervan kost heeeeeel veel tijd . Het gros van de vluchtelingen heeft geen paspoort bij zich.

Griekenland krijgt daar wel degelijk geld voor van de EU. Hoeveel precies weet niemand maar misschien is het altijd te weinig. En misschien kan je discussiëren of Mitsotakis dit geld wel goed gebruikt . Aan de andere kant , hier in Nederland geven we te weinig geld uit voor onze eigen ouderenzorg dussssss ?? 

Jarenland werd er geprotesteerd op Chios en Lesbos dat de kampen te overvol waren . Nu is er besloten kampen bij te bouwen is iedereen in rep en roer daar . Het blijven natuurlijk beetje warmbloedige mensen.

Als je hun vraagt wat de oplossing is weten ze het niet maar wel daar roepen dat je geen kampen meer wilt. Het probleem van de asielzoekers is er nu eenmaal. Dit is niet zomaar opgelost !

Kijk , ik ben een Griek, hou zielsveel van het land maar ik probeer de feiten en realiteit voor mijn emotie te plaatsen.

Ik heb familie op Chios en in Athene die ik vaak spreek.  Ik volg het Griekse nieuws op de tv.

Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar er worden hier dingen gezegd, die gewoon weg niet kloppen.

hier in Nederland geven we te weinig geld uit voor onze eigen ouderenzorg dussssss ??
Ik snap de vergelijking niet?!...

Nu is er besloten kampen bij te bouwen is iedereen in rep en roer daar.
Natuurlijk is bij te bouwen geen oplossing, er moeten vluchtelingen verplaatst worden van de eilanden.
Op Lesbos is het aantal 1 op 3 van de vluchtelingen/bewoners en dat is dan normaal?
Ik ben geen Griekse maar in mijn hart voel ik mij wel een Griekse en het doet nu pijn, al ben ik een "nuchtere" Hollandse.
Ik heb ook niet de wijsheid in pacht kijk ook het Griekse nieuws en wat de mensen hier posten kloppen volgens mij wel
en dat komt ook uit hun hart!
Quote


Berichten in deze discussie
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Ineke245 - 20 February 2020, 17:42
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Elena - 26 February 2020, 00:36

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moria, het vagevuur van Europa Piepa 30 10.133 13 March 2020, 23:45
Laatste bericht: Hilde
  Griekse bevolking vervroegd naar de stembus Ger 155 131.244 02 February 2015, 23:38
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)