De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee!
#90
(25 February 2020, 22:54)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




`Helaas blijkt hier dat velen van jullie door je (blinde) liefde voor het land Griekenland en vooral voor de bewoners , de realiteit niet willen zien, ontkennen of gewoon domweg niet weten.

Griekenland heeft een afspraak met de EU dat ze alleen vluchtelingen toelaten op het vasteland die enig zins kans maken op asiel in Europa . Dus je kan dan zomaar niet allerlei vluchtelingen op een ferry zetten richting Athene .Het uitzoeken hiervan kost heeeeeel veel tijd . Het gros van de vluchtelingen heeft geen paspoort bij zich.

Griekenland krijgt daar wel degelijk geld voor van de EU. Hoeveel precies weet niemand maar misschien is het altijd te weinig. En misschien kan je discussiëren of Mitsotakis dit geld wel goed gebruikt . Aan de andere kant , hier in Nederland geven we te weinig geld uit voor onze eigen ouderenzorg dussssss ?? 

Jarenland werd er geprotesteerd op Chios en Lesbos dat de kampen te overvol waren . Nu is er besloten kampen bij te bouwen is iedereen in rep en roer daar . Het blijven natuurlijk beetje warmbloedige mensen.

Als je hun vraagt wat de oplossing is weten ze het niet maar wel daar roepen dat je geen kampen meer wilt. Het probleem van de asielzoekers is er nu eenmaal. Dit is niet zomaar opgelost !

Kijk , ik ben een Griek, hou zielsveel van het land maar ik probeer de feiten en realiteit voor mijn emotie te plaatsen.

Ik heb familie op Chios en in Athene die ik vaak spreek.  Ik volg het Griekse nieuws op de tv.

Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar er worden hier dingen gezegd, die gewoon weg niet kloppen.

Denk je dat het volgen van het nieuws op de Griekse tv ervoor zorgt dat je dan de waarheid hoort? Sorry maar daar moet ik toch hard om lachen.
Daarbij, wat je debiteert over dat akkoord met de EU dat enkel vluchtelingen met een kans op asiel kunnen/mogen overgebracht worden naar het vasteland komt al helemaal niet overeen met wat Mitsotakis beloofde vóór de verkiezingen en nog eens herhaalde nadat hij premier werd.

Ik staaf dit even met hetgeen gepresenteerd werd namens de Griekse regering door de woordvoerder Stelios Petsas en de viceminister van defensie Alkiviadis Stefanis op 20 november 2019:

"The new centers will host between 1,000 and 5,000 people and will replace existing facilities, including the notorious Moïra Camp on Lesbos. New accommodation centers will be created on the mainland, where people on the islands will be transferred. Asylum seekers relocated to the new centers won't be detained, but they will only be allowed out of the camp on a specific schedule.
The government vows to move some 20,000 asylum seekers to the mainland by the beginning of 2020."

Overigens heb ik nog nergens gehoord dat hiertegen verzet kwam vanwege de EU.

Geld krijgt Griekenland wel van de EU voor de vluchtelingenproblematiek, net zoals alle landen in de EU hiervoor financieel gesteund worden. De cijfers/bedragen zijn eenvoudig terug te vinden op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het laatste bedrag dat aan Griekenland toegezegd werd was 10,21 mlj Euro. De toezegging hiervoor was op 29 mei 2019 en het bedrag was voor "Improving access to a fair and efficient Asylum Process in Greece".

Het mag dus duidelijk zijn dat dit feiten zijn en niet iets wat ik neerpen uit emotie of al dan niet "blinde" liefde voor Griekenland. Het kan misschien aan mij liggen maar de link die je probeert te leggen tussen de financiële steun voor het vluchtelingenprobleem in Griekenland en de ouderenzorg in Nederland snap ik helemaal niet.

En als de bevolking van o.a. Lesbos en Chios al jarenlang protesteert dat de kampen op hun eiland overvol zitten en dan te horen krijgen dat er nog een aantal zullen bijgebouwd zullen worden op hun eiland, is het toch maar volledig normaal dat ze in rep en roer zijn. Ik denk dat het overigens ook niet aan de bewoners van de betreffende eilanden is om oplossingen te bedenken of voor een degelijke oplossing te zorgen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Berichten in deze discussie
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Ineke245 - 20 February 2020, 17:42
RE: De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! - door Patrick - 26 February 2020, 02:01

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moria, het vagevuur van Europa Piepa 30 10.120 13 March 2020, 23:45
Laatste bericht: Hilde
  Griekse bevolking vervroegd naar de stembus Ger 155 131.213 02 February 2015, 23:38
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)