Griekse vriendin wil Nederlands koken
#1
Thumbs Up 
Hallo mede griekofielen!!

Een Griekse vriendin van mij kwam met de vraag of ik wat Nederlandse recepten van gerechten, snoep, ...ed. zou willen uitzoeken en naar haar sturen. Ze wil dat dan graag proberen te maken en kijken of ze ons Nederlandse eten lekker vindt :)

Ik ben zelf niet zo geweldig met koken enzo, dus mijn eten is altijd simpel. Trouwens ook vaker pasta's, rijst etc....
Ik vroeg mij af of jullie mij misschien willen helpen wat leuke recepten op een rijtje te zetten, die zij dan kan gaan maken.

Zit ik trouwens ook met de vraag, kan ze de ingredienten dan wel krijgen in Griekenland??

Voor de leuk ga ik haar een sinterklaaspakketje sturen met een chocoladeletter, kruidnoten, marsepein, speculaas... met een hele uitleg erbij over onze traditie: Sint.
Ik dacht hierbij ook aan een Amandelstaaf, maar dat is te groot voor in een pakketje en een stukje ervan geven kan ook niet, want dat bederft. Maaarrr zou er in Griekenland ook spijs te krijgen zijn? dan kan ze het natuurlijk zelf gaan maken!! :) (ook doe ik er dan een recept voor marsepein en pepernoten bij, kan ze proeven hoe t hoort, en het zelf proberen te maken--> goede recepten hiervoor altijd welkom!!)

Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen!!
Recepten in het Engels zou fantastisch zijn, maar dat hoeft niet.

Groetjes, Suzanne
Quote
#2
leuk idee Suzanne!

volgens mij hebben ze bij de lidl mini banketstaven... past wellicht wel in je pakketje.
zelf ben ik ook niet zo'n keukenprinses dus recepten gaan het van mijn kant niet worden

Groetjes, Petra
Quote
#3
Ken je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al? Peppernuts, tough-tough, en nog veel meer.

Veel plezier,
Tina
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik wil absoluut nooit (meer) naar........ KarenAnna 160 142.152 25 February 2024, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Fage wil yoghurtfabriek bouwen in Drenthe Fani 8 1.681 14 May 2023, 16:22
Laatste bericht: metaxa
  De realiteit in Griekenland is een beetje anders dan dat men ons wil doen geloven Ernst 21 7.816 28 April 2018, 14:35
Laatste bericht: metaxa
  April doet wat ie wil - in Griekenland Ger 3 3.227 10 April 2015, 11:12
Laatste bericht: Arthur
Question Wie helpt een Griekse vriendin aan een kamer in Delft? Suzanne 8 7.469 07 July 2012, 11:17
Laatste bericht: Cornelius
  50% wil niet meer naar Griekenland Ger 22 23.366 05 July 2011, 22:54
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)