Frederiek Lommen: Mooi marmer en slapende meisjes
#1
Interessante informatie voor bezoekers van Athene:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Frederiek Lommen schreef:Denk aan Athene en het eerste wat in je opkomt is vaak de Akrópolis, antieke ruïnes, hordes toeristen, tavernes waar de sirtaki wordt gedanst en met borden wordt gegooid. Een stad waar toeristen op doortocht zijn richting Piraeus om daar de boot te nemen naar een van de mooie eilanden die Griekenland rijk is. Dat alles is er inderdaad te vinden. Maar Athene is zoveel meer.

In Mooi marmer en slapende meisjes – dwars door Athene neem ik je mee door de stad die ik al zoveel jaren ken en mijn hart heeft gestolen. Ik meander door de Atheense wijken en verken groene parken, interessante musea en levendige markten. Ik stap een metrohalte verder uit, wandel de hoek om en stuit op verborgen restaurants en onverwachte winkels. Naast de wijken in en rond het centrum, verken ik ook de rafelranden en achterbuurten van de stad. Tijdens mijn vele omzwervingen praat ik zo veel mogelijk met de inwoners. Een rechtenstudent die monnik wil worden, wijkbewoners die hun eigen illegale park creëren en de portier van een van de meest exclusieve hotels passeren de revue. Op deze manier leg ik de hedendaagse ziel bloot van deze eeuwenoude, chaotische en steeds weer veranderende stad.
Met dit boek in hand zie je een heel ander Athene. Een stad die worstelt met een glorieus antiek verleden, is getekend door de crisis van de afgelopen jaren, maar die ook wordt gevormd door de ongelofelijke veerkracht en creativiteit van de inwoners. In het boek vind je naast de interessante reisverhalen en wetenswaardigheden ook prachtige foto’s van de stad. Daarnaast heb ik veel tips en achtergrondinformatie toegevoegd, zodat je meer te weten komt over het openbaar vervoer in Athene, goede roof top bars en verborgen restaurants. En tot slot kan de lezer via een QR-code achterin het boek op de website van de uitgeverij Passionate Nomads
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nog veel meer nuttige informatie over de stad vinden.


Het boek is verkrijgbaar via de reguliere boekhandel en boekenverkoop-websites.

Meer info op de website van Frederiek:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)