Gezondheid / Coronavirus in Griekenland
(17 April 2020, 11:46)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Intussen heb ik al een antwoordmail ontvangen, van een van de hotels waar ik al een voorschot betaald had.
Een letterlijke copy-paste uit hun antwoordmail:

"While waiting for the official announcements  of how all countries will process with organizing the operation of the tourism during this summer , the alternative proposal, is to postpone  the vacation plans and issue a 18month valid voucher equal to deposits made.
Right after our Easter holidays, we will get back to you the soonest possible."


Zoals ik dus vermoed had... hoogstwaarschijnlijk geen terugbetaling. 

Dit is volgens de regels die door de Griekse overheid gecommuniceerd werden. Een voucher die 18 maanden geldig is. Maar als je die binnen die periode niet gebruikt dient het bedrag dat je al betaald had teruggestort te worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Vlagreco, is het misschien geen optie voor jou om volgend jaar dezelfde reis te plannen?  Misschien heeft dit reeds iemand voorgesteld.  Zoals wij bv,  willen nu opnieuw plannen om eind mei volgend jaar onze zelfde trip te doen.  Wij hebben 4 accommodaties moeten annuleren, geen voorschotten gegeven maar we hebben die Grieken wel al beloofd dat we indien mogelijk volgend jaar willen komen.  
Viviane
Quote
Met betrekking tot het annuleren van vluchten heeft het Europees parlement zojuist bevestigd dat het de keuze van de consument is. Voucher of geld terug. Deze regel gaat voor de nationale afspraken hierover.
Quote
(17 April 2020, 12:28)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met betrekking tot het annuleren van vluchten heeft het Europees parlement zojuist bevestigd dat het de keuze van de consument is. Voucher of geld terug. Deze regel gaat voor de nationale afspraken hierover.
Het Europees parlement houdt er blijkbaar geen rekening mee dat sommige maatschappijen dat gewoon weg niet kunnen. Als velen onmiddellijke terugbetaling gaan eisen gaan sommige maatschappijen over kop. Gewoon omdat ze de cashflow niet hebben om dat te doen. 

Door dat beleid zorgt het EP er dus voor dat maatschappijen failliet gaan. Wat een doordachte visie weer. dizzy
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Vlagreco  ;Waarom heb je die ferry tickets van te voren geboekt en betaald als ik vragen mag .
wij  kopen die altijd in de havens ,overal in iedere haven heb je wel zo,n bureau of zelfs meerdere
zoals in Naxos zijn er wel een stuk of vier aan de haven
Quote
(17 April 2020, 13:21)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco  ;Waarom heb je die ferry tickets van te voren geboekt en betaald als ik vragen mag .
wij  kopen die altijd in de havens ,overal in iedere haven heb je wel zo,n bureau of zelfs meerdere
zoals in Naxos zijn er wel een stuk of vier aan de haven

Inderdaad, doe ik ook altijd. Gewoon ter plaatse kopen voor de volgende trip 1-2 dagen vooraf meestal.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 April 2020, 13:21)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco  ;Waarom heb je die ferry tickets van te voren geboekt en betaald als ik vragen mag .
wij  kopen die altijd in de havens ,overal in iedere haven heb je wel zo,n bureau of zelfs meerdere
zoals in Naxos zijn er wel een stuk of vier aan de haven

Inderdaad een beetje stom van mij geweest. We zijn al heel dikwijls in Griekenland geweest, maar op die reizen hadden we telkens één ferryovertocht (heen en terug) nodig. Die tickets kochten we dan ook in de haven.
Op onze eerstkomende reis zouden we 5 ferry verbindingen nodig hebben: van Piraeus naar Syros, van Syros naar Mykonos, van Mykonos naar Tinos, van Tinos naar Andros, van Andros naar Rafina. Omdat we op elk eiland telkens ongeveer 3 dagen zouden verblijven, vond ik het ietsje zonde om 5 keer naar de desbetreffende haven te gaan om tickets te kopen. Vooral omdat ik ontdekt had dat ik de tickets voor de 5 transfers in éénmaal kon aankopen bij een maatschappij in Athene. Op de eerste dag dat we in Athene zouden komen, zou ik snel even alle tickets tegelijk gaan ophalen bij die maatschappij. Dat leek mij voor een keertje, en ja voor de eerste maal, eens wat handiger. Maar tja, daar hoorde dan ook bij dat ik de tickets op voorhand diende te betalen. Ik heb ze begin februari betaald... toen er in onze contreien nog net geen sprake was van een wereldwijd virus dat de hele samenleving zou lamleggen. 

Wat de voorschotten in de hotels betreft: we gaan o.a. naar een paar hotels waar we ooit al eens waren, en die we rechtstreeks aangeschreven hadden (dus zonder bv. Booking.com). Die hotels hadden voor ons een reservatie gereserveerd, maar wel op voorwaarde van een voorschot. Hadden we dus ook betaald. 

Nu weet ik uiteraard ook wel dat ik op die manier geen reservaties meer mag maken. Maar tja, spijt komt te laat. Maar goed, ik maak er zeker geen drama van. Op deze manier steun ik de Griekse economie een klein beetje, en ik word er zelf ook niet echt arm van Wink. Maar het steekt wel een beetje. En ik denk in de eerste plaats aan de gezondheid.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(17 April 2020, 13:41)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 April 2020, 13:21)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco  ;Waarom heb je die ferry tickets van te voren geboekt en betaald als ik vragen mag .
wij  kopen die altijd in de havens ,overal in iedere haven heb je wel zo,n bureau of zelfs meerdere
zoals in Naxos zijn er wel een stuk of vier aan de haven

Inderdaad een beetje stom van mij geweest. We zijn al heel dikwijls in Griekenland geweest, maar op die reizen hadden we telkens één ferryovertocht (heen en terug) nodig. Die tickets kochten we dan ook in de haven.
Op onze eerstkomende reis zouden we 5 ferry verbindingen nodig hebben: van Piraeus naar Syros, van Syros naar Mykonos, van Mykonos naar Tinos, van Tinos naar Andros, van Andros naar Rafina. Omdat we op elk eiland telkens ongeveer 3 dagen zouden verblijven, vond ik het ietsje zonde om 5 keer naar de desbetreffende haven te gaan om tickets te kopen. Vooral omdat ik ontdekt had dat ik de tickets voor de 5 transfers in éénmaal kon aankopen bij een maatschappij in Athene. Op de eerste dag dat we in Athene zouden komen, zou ik snel even alle tickets tegelijk gaan ophalen bij die maatschappij. Dat leek mij voor een keertje, en ja voor de eerste maal, eens wat handiger. Maar tja, daar hoorde dan ook bij dat ik de tickets op voorhand diende te betalen. Ik heb ze begin februari betaald... toen er in onze contreien nog net geen sprake was van een wereldwijd virus dat de hele samenleving zou lamleggen. 

Wat de voorschotten in de hotels betreft: we gaan o.a. naar een paar hotels waar we ooit al eens waren, en die we rechtstreeks aangeschreven hadden (dus zonder bv. Booking.com). Die hotels hadden voor ons een reservatie gereserveerd, maar wel op voorwaarde van een voorschot. Hadden we dus ook betaald. 

Nu weet ik uiteraard ook wel dat ik op die manier geen reservaties meer mag maken. Maar tja, spijt komt te laat. Maar goed, ik maak er zeker geen drama van. Op deze manier steun ik de Griekse economie een klein beetje, en ik word er zelf ook niet echt arm van Wink. Maar het steekt wel een beetje. En ik denk in de eerste plaats aan de gezondheid.
Zo zie je maar je bent nooit te oud om bij te leren Tongue
Quote
Zo gingen wij een dag voor ons vertrek onze tickets kopen  in Egiali op Amorgos,maar de verkoper
was in geen velden of wegen te bekennen,ondanks dat er op zijn deur stond dat hij vanaf 19 uur
open was. Inmiddels werd het steeds drukker voor zijn kantoor ,tot dat de buurvrouw ons melde
dat hij waarschijnlijk aan het kaarten was met zijn vrienden in de plaatselijke taverne en de tijd
vergeten is ,dus daar maar even gaan kijken ,en inderdaad dat klopte ,dus die avond was hij iets
later dan normaal [ja wat is normaal in Griekenland } Wink
Quote
(17 April 2020, 13:41)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vooral omdat ik ontdekt had dat ik de tickets voor de 5 transfers in éénmaal kon aankopen bij een maatschappij in Athene. Op de eerste dag dat we in Athene zouden komen, zou ik snel even alle tickets tegelijk gaan ophalen bij die maatschappij.

Ferryhopper en af te halen bij Champion Travel (28 Oktovriou, 25)?


vlagreco schreef:Wat de voorschotten in de hotels betreft: we gaan o.a. naar een paar hotels waar we ooit al eens waren, en die we rechtstreeks aangeschreven hadden (dus zonder bv. Booking.com). Die hotels hadden voor ons een reservatie gereserveerd, maar wel op voorwaarde van een voorschot. Hadden we dus ook betaald.

Via booking heb ik mijn verblijven in Skiathos, Alonissos en 1 nachtje Rafina kunnen annuleren voor de (aan)betaling diende te gebeuren. Op Skopelos had ik rechtstreeks gehuurd en 50 Euro voorschot betaald. Tot ik gemaild had dat we ons verblijf annuleerden en (noodgedwongen) dienden te verplaatsen naar volgend jaar in september kreeg ik de vraag of ik akkoord was dat het betaalde voorschot dan gold voor volgend jaar.
Dus dat valt allemaal mee.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Patrick, inderdaad: ik had de ferrytickets geboekt (en betaald) bij Ferryhopper. Ik zou het geheel van de tickets gaan afhalen op hun kantoor bij Champion Travel (28 Oktovriou, 25).
Onlangs, in een van jouw vorige posts (weet niet meer precies waar) had ik gelezen dat Ferryhopper zeer treffelijk was, en dat ze heel correct zijn en al het nodige doen.
Alsof het telepathie is: ik heb enkele minuten geleden een antwoordmail van Ferryhopper gekregen. Daarin, letterlijk:

“ The three out of the five trips you have booked through the FerryHopper website are operated by Blue Star Ferries. Blue Star Ferries, has announced on April 15th their new cancellation policy due to COVID-19 emergency according to the Act of Legislative Content which was published in the Greek Government Gazette (for more information, visit the website here scrolling down to the 'New Cancellation Policy from 15/04/20 (FEK 84/Α/13-4-2020)'). More specifically, the ferry operator is allowing the conversion of tickets into Credit Vouchers. These vouchers are valid for use within eighteen (18) months from the date of the departure of the initial tickets.
If the value of the new booking is greater than the previous one, the difference should be collected.
In order to convert your Seajets ticket to an Open Date Ticket, we will require your authorization to proceed on your behalf, which you can do by simply replying to this email or through the Mybooking feature. We kindly ask you to contact us up to 3 days before your scheduled departure.
Concerning the trips from Tinos to Andros and Andros to Rafina which are operated by Fast Ferries, since they have not announced anything yet regarding the COVID-19 emergence, we would kindly ask you to revisit the Mybooking feature 20 days prior to the scheduled departure time.”

That’s it…

Intussen heb ik hier op het forum ook gelezen (Jan Platanius): Met betrekking tot het annuleren van vluchten heeft het Europees parlement zojuist bevestigd dat het de keuze van de consument is. Voucher of geld terug. Deze regel gaat voor de nationale afspraken hierover.

Tja, wat moeten we hier van denken? Ferryhopper schaart zich achter de ‘New Cancellation Policy’ van de desbetreffende ferrymaatschappij. Vraag is of Ferryhopper geconfronteerd kan worden met de regel van het Europees Parlement. Maar dan nog heb ik uiteraard geen zin in gekissebis of procedure.

Wat een eventuele voucher betreft: niets zegt me dat ik volgend jaar krak dezelfde reis kan maken, en dan nog met dezelfde ferrymaatschappij. Uit ervaring weet ik dat er een medisch obstakel kan opduiken. Los van een eventuele herkomst van corona. Bovendien is het zelfs afwachten of de ferrymaatschappij in kwestie tegen die tijd niet failliet gaat.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Gezien de reactie van Ferryhopper denk ik dat zij hetgeen jij betaald had al doorgestuurd hadden naar de ferrymaatschappijen. Wat ze er niet bij vermeld hebben in hun antwoord is dat indien je de vouchers niet gebruikt binnen 18 maanden de maatschappij je alsnog het bedrag moet terugbetalen (waarschijnlijk via Ferryhopper dan).
Het is ook niet zo dat je de vouchers moet gebruiken voor een identieke trip. Ze zijn bruikbaar op elke route van de desbetreffende ferrymaatschappij.

Maar dit is nu een voorbeeld waarom aangeraden wordt om tickets gewoon aan te kopen ter plaatse naargelang je van eiland tot eiland gaat.

Wat die beslissing van het EP betreft ga ik nu eens denken zoals bijvoorbeeld advocaten en de achterpoortjes opzoeken: In se laat men je de keuze van een voucher of terugbetaling. Want als je ervoor kiest om de voucher niet te gebruiken wordt je terugbetaald.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 April 2020, 16:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gezien de reactie van Ferryhopper denk ik dat zij hetgeen jij betaald had al doorgestuurd hadden naar de ferrymaatschappijen. Wat ze er niet bij vermeld hebben in hun antwoord is dat indien je de vouchers niet gebruikt binnen 18 maanden de maatschappij je alsnog het bedrag moet terugbetalen (waarschijnlijk via Ferryhopper dan).
Het is ook niet zo dat je de vouchers moet gebruiken voor een identieke trip. Ze zijn bruikbaar op elke route van de desbetreffende ferrymaatschappij.

Maar dit is nu een voorbeeld waarom aangeraden wordt om tickets gewoon aan te kopen ter plaatse naargelang je van eiland tot eiland gaat.

Wat die beslissing van het EP betreft ga ik nu eens denken zoals bijvoorbeeld advocaten en de achterpoortjes opzoeken: In se laat men je de keuze van een voucher of terugbetaling. Want als je ervoor kiest om de voucher niet te gebruiken wordt je terugbetaald.

In de antwoordmail van Ferryhopper staat inderdaad niet vermeld dat er een terugbetaling dient te gebeuren indien ik de vouchers niet zou gebruiken binnen de 18 maanden. Ze stellen mij dus niet de keuze voor van een voucher of terugbetaling.

Nu ja, zeker geen vingerwijzing ten aanzien van Ferryhopper, want het zou kunnen dat zij zich moreel verplicht voelen om ten dienste te staan van de ferrymaatschappijen waar ze mee werken, en ook om ten dienste te staan van de huidige Griekse regelgeving. Bovendien was hun antwoordmail op een vriendelijke toon. Maar tja, daar koop ik niks mee Wink

Indien er jou een lichtje zou beginnen branden voor wat betreft de beslissing van het EP: alvast bedankt om het te laten weten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Een overzicht van alle vliegmaatschappijen (ter wereld) en hun annuleringspolitiek wegens COVID-19 kan je hier terugvinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Hi mensen,

Ik heb een vraag m.b.t. reizen naar Athene. Ik heb 2 straatpups geadopteerd uit Athene, en zou deze graag willen ophalen. Dit betekent dat ik met het vliegtuig naar Griekenland moet. Ik ga verder niet op vakantie, dus het is puur een kwestie van de ene dag heen, en dan de volgende dag weer terug.

Ivm met het coronavirus heb ik de volgende vragen:
- Is het voor mij als NL'er mogelijk om bv. bij Brussel te vliegen (woon zelf dicht bij de belgische grens)?
- Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast super bedankt voor jullie reactie!
Quote
(19 April 2020, 13:09)Casstheb1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi mensen,

Ik heb een vraag m.b.t. reizen naar Athene. Ik heb 2 straatpups geadopteerd uit Athene, en zou deze graag willen ophalen. Dit betekent dat ik met het vliegtuig naar Griekenland moet. Ik ga verder niet op vakantie, dus het is puur een kwestie van de ene dag heen, en dan de volgende dag weer terug.

Ivm met het coronavirus heb ik de volgende vragen:
- Is het voor mij als NL'er mogelijk om bv. bij Brussel te vliegen (woon zelf dicht bij de belgische grens)?
- Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast super bedankt voor jullie reactie!

1. Je rit van je woonplaats naar Brussel wordt aanzien als een niet-noodzakelijke verplaatsing dus bij controle moet je ofwel terugkeren ofwel krijg je een boete van 150€ (of misschien wel beide).
2. Bij aankomst in Athene moet je waarschijnlijk 2 weken in zelfisolatie.

Wachten tot de maatregelen aangepast worden zal dus de boodschap zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(19 April 2020, 13:16)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2020, 13:09)Casstheb1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi mensen,

Ik heb een vraag m.b.t. reizen naar Athene. Ik heb 2 straatpups geadopteerd uit Athene, en zou deze graag willen ophalen. Dit betekent dat ik met het vliegtuig naar Griekenland moet. Ik ga verder niet op vakantie, dus het is puur een kwestie van de ene dag heen, en dan de volgende dag weer terug.

Ivm met het coronavirus heb ik de volgende vragen:
- Is het voor mij als NL'er mogelijk om bv. bij Brussel te vliegen (woon zelf dicht bij de belgische grens)?
- Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Alvast super bedankt voor jullie reactie!

1. Je rit van je woonplaats naar Brussel wordt aanzien als een niet-noodzakelijke verplaatsing dus bij controle moet je ofwel terugkeren ofwel krijg je een boete van 150€ (of misschien wel beide).
2. Bij aankomst in Athene moet je waarschijnlijk 2 weken in zelfisolatie.

Wachten tot de maatregelen aangepast worden zal dus de boodschap zijn.

1. Kun je ook in een hotel binnen 2 weken in zelfisolatie?
2. Indien ja, moet je daar dan nog dingen voor invullen?

Alvast bedankt voor je antwoorden!
Quote
(19 April 2020, 13:25)Casstheb1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




1. Kun je ook in een hotel binnen 2 weken in zelfisolatie?
2. Indien ja, moet je daar dan nog dingen voor invullen?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

1. Er is slechts een beperkt aantal (3) hotels open voor het ogenblik in Athene en die worden grotendeels gebruikt voor Grieken die gerepatrieerd werden/worden en in quarantaine dienen te verblijven. Zo dienen bijvoorbeeld 200 Griekse Erasmusstudenten die uit Spanje gerepatrieerd werden in het Stanley hotel te verblijven. Ik vermoed dat je het niet ziet zitten om in een hotel te moeten verblijven met personen die mogelijks besmet zijn?
2. Ja, je moet een adres opgeven waar je zal verblijven gedurende de 2 weken zelfisolatie en ook een telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Normaliter krijg je tijdens de vlucht een formulier dat je moet invullen en afgeven bij aankomst in Athene.

Buiten 3 hotels in Athene, en Thessaloniki en 1 hotel in iedere hoofdplaats van een district zijn alle andere accommodaties (hotels, appartementen, studio's) gesloten tot (voorlopig) 30 april.
Op 27 april komt een update van de Griekse autoriteiten betreffende een mogelijke reductie van de genomen maatregelen. De algemene verwachting is dat enkel sommige maatregelen voor de lokale bevolking mogelijks zullen afgezwakt worden. Daarna volgt een nieuwe evaluatie op 4 mei.

Mijn persoonlijke mening is dat je echt nog een beetje zal moeten wachten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
In een hotel in Kranidi (Peloponnesos) dat gebruikt wordt als tijdelijk opvangcentrum voor 470 vluchtelingen uit Sub-Sahara landen zijn 150 personen positief getest nadat een hotelmedewerker positief testte.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Versoepeling maatregelen per 4 mei heb ik begrepen i :restaurants en barretjes gaan ( onder voorwaarden) weer open evenals kappers en geen sms'- jes meer versturen om de deur uit te gaan........
Quote
(23 April 2020, 12:56)Janni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Versoepeling maatregelen per 4 mei heb ik begrepen i :restaurants en barretjes gaan ( onder voorwaarden) weer open evenals kappers en geen sms'- jes meer versturen om de deur uit te gaan........

Daar is nog niks over beslist, er zijn enkel speculaties. Premier Mitsotakis zal de nodige aankondigingen begin volgende week doen (vermoedelijk op 27 april). Overigens lijkt het dat men met het verlengd 1 mei weekend dezelfde maatregelen wil treffen als met het voorbije Paasweekend.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dit is een NIET-OFFICIEEL schema van het opheffen van beperkingen volgens regeringswoordvoerder Stelios Petsas.

4 mei

- de verplichting van de bewegingsvergunning, dat wil zeggen het versturen van een sms of een handgeschreven formulier. Het vrij verkeer van ouderen en kwetsbare groepen kan echter later en niet onmiddellijk worden toegestaan.

- opening van kleine winkels, kappers en schoonheidssalons

20 mei

- Opening van grote winkelcentra

Tussen 25 mei en 5 juni

- MOGELIJKE heropening van cafés, bars en restaurants

15 juni

- MOGELIJKE heropening van hotels die het hele jaar door actief zijn

1 juli

- MOGELIJKE heropening van seizoenshotels en toeristenaccommodaties

De woordvoerder voegde eraan toe: "In navolging van de cijfers die worden aangetoond in de zaak- en slachtofferdiagrammen in vergelijking met andere EU-landen met een overeenkomstige bevolking", zal de premier de geleidelijke opheffing van de beperkingen begin volgende week, 27 of 28 april, aankondigen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(23 April 2020, 19:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is een NIET-OFFICIEEL schema van het opheffen van beperkingen volgens regeringswoordvoerder Stelios Petsas.

4 mei

- de verplichting van de bewegingsvergunning, dat wil zeggen het versturen van een sms of een handgeschreven formulier. Het vrij verkeer van ouderen en kwetsbare groepen kan echter later en niet onmiddellijk worden toegestaan.

- opening van kleine winkels, kappers en schoonheidssalons

20 mei

- Opening van grote winkelcentra

Tussen 25 mei en 5 juni

- MOGELIJKE heropening van cafés, bars en restaurants

15 juni

- MOGELIJKE heropening van hotels die het hele jaar door actief zijn

1 juli

- MOGELIJKE heropening van seizoenshotels en toeristenaccommodaties

De woordvoerder voegde eraan toe: "In navolging van de cijfers die worden aangetoond in de zaak- en slachtofferdiagrammen in vergelijking met andere EU-landen met een overeenkomstige bevolking", zal de premier de geleidelijke opheffing van de beperkingen begin volgende week, 27 of 28 april, aankondigen.
Voortgezet onderwijs waarschijnlijk 10-11 mei weer open.
Quote
(23 April 2020, 19:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




15 juni

- MOGELIJKE heropening van hotels die het hele jaar door actief zijn

1 juli

- MOGELIJKE heropening van seizoenshotels en toeristenaccommodaties

Wat ik me hier bij afvraag (niet dat het voor mij nog van belang is, want ik heb mijn vakantie geannuleerd, maar wellicht wel interessant voor de forumleden die in de tweede helft van juni naar Griekenland gaan):

Brussels Airlines zal haar vluchten misschien (nog niet zeker) hervatten vanaf 15 mei. Waarbij het nog niet gezegd is dat ze hun routes naar Griekenland zullen heropstarten. Maar bon, stel.
Stel daarnaast dat je een boeking hebt in een seizoenshotel (ik vermoed dat de meeste hotels op de eilanden seizoenshotels zijn). Dat zou dan betekenen dat je in zo 'n seizoenshotel pas vanaf 1 juli terecht kan. 
Wat ben je er in dat geval dan mee dat je vliegtickets in juni zou hebben, als je niet in dat seizoenshotel terecht kan, waar je dus gereserveerd hebt? 

Het lijkt me dus allemaal nog heel fragiel...
(Patrick, ik heb deze bedenking, niet om jou onzeker te maken voor jouw eigen planning, maar in het algemeen).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Het lijkt mij sterk dat er in mei al rechtstreekse reizen vanuit t buitenland naar de eilanden komen. Ik denk dat als er al vluchten van uit het buitenland naar Griekenland komen in mei, dat dat tot Athene zal zijn. Denk dat de mensen op deze vluchten of een eigen woning op de eilanden hebben, of prive iets geboekt hebben, misschien wat personeel etc. Een vriendin had aegeantickets voor 16 mei ams-ath-kos....gecancelled nu naar 1 juni.
Quote
Vlagreco, in de hele (provisionele) planning is blijkbaar zelfs nog geen sprake van veranderingen voor het vliegverkeer. Het werd alleszins niet vermeld.

Het zou mij zelfs niet verbazen als de termijn van 15 mei die er nu staat voor het vliegverkeer naar Griekenland (enkel Aegean op de route Athene-Brussel, vanuit Duitsland enkel naar Athene, geen vluchten van/naar bepaalde landen, enzovoort) verlengd wordt tot, bijvoorbeeld, 1 juli.

Ook is er nog niks gezegd over de beperkingen op het ferryverkeer (enkel eilandbewoners en de uitzonderingscategorieën) van/naar de eilanden en van/naar Italië. Even terzijde, ik las vandaag dat ANEK Lines financieel in zwaar weer zit. De enige mogelijkheid leek een overname door Attica Group (Blue Star, Hellenic, Superfast), maar door de huidige situatie lijkt dat niet meer aan de orde te zijn.

Wat mijn persoonlijke planning betreft valt het (voorlopig) nog altijd mee: Aegean vliegt van Brussel naar Athene (en dat lijkt niet te gaan veranderen) en ik ben niet gebonden aan een seizoensaccommodatie of hotel gezien ik privé een appartement huur van iemand.

Nog even voor mensen die vluchten met Aegean en/of Olympic geboekt hebben in de komende weken (15 mei tot 30 juni): Normaliter krijg je een mail, dag op dag, 3 weken vóór je geplande vlucht als die vlucht geannuleerd is.

nanny schreef:Een vriendin had aegeantickets voor 16 mei ams-ath-kos....gecancelled nu naar 1 juni.

Nanny, heeft jouw vriendin zelf geannuleerd of heeft ze bericht ontvangen van de luchtvaartmaatschappij dat de vlucht niet doorgaat?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@patrick ze kreeg bericht van Aegean. Ze woont op Kos, tickets is inmiddels minstens 3 keer aangeast.

Quote
(23 April 2020, 21:56)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@patrick ze kreeg bericht van Aegean. Ze woont op Kos, tickets is inmiddels minstens 3 keer aangeast.


Ah, ok. Dat is een aanwijzing dat er ook na 15 mei nog even geen vluchten Ams-Ath zullen zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(23 April 2020, 23:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 April 2020, 21:56)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@patrick ze kreeg bericht van Aegean. Ze woont op Kos, tickets is inmiddels minstens 3 keer aangeast.


Ah, ok. Dat is een aanwijzing dat er ook na 15 mei nog even geen vluchten Ams-Ath zullen zijn.
Bij Aegean in ieder geval niet.
Quote
Er zijn (misschien te optimistische) virologen die denken dat een vaccin tegen het najaar misschien al beschikbaar zou kunnen zijn. De meeste virologen houden het echter op de lente 2021.
Maar nu zegt de viroloog van de KULeuven (Universiteit Leuven) dat het wel eens zou kunnen duren tot de late zomer 2021, vooraleer het vaccin beschikbaar zou kunnen zijn. :-(
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop echt dat hij ongelijk heeft.
Maar beter een goed getest vaccin, dan eentje waar onzekerheid zou rond bestaan.

Indien hij gelijk zou hebben, dan zou dat betekenen dat zowat twee jaar "naar de botten" zou zijn...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(24 April 2020, 18:55)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zijn (misschien te optimistische) virologen die denken dat een vaccin tegen het najaar misschien al beschikbaar zou kunnen zijn. De meeste virologen houden het echter op de lente 2021.
Maar nu zegt de viroloog van de KULeuven (Universiteit Leuven) dat het wel eens zou kunnen duren tot de late zomer 2021, vooraleer het vaccin beschikbaar zou kunnen zijn. :-(
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop echt dat hij ongelijk heeft.
Maar beter een goed getest vaccin, dan eentje waar onzekerheid zou rond bestaan.

Indien hij gelijk zou hebben, dan zou dat betekenen dat zowat twee jaar "naar de botten" zou zijn...

Het is iets waar (verschrikkelijk) veel geld zal mee te verdienen zijn. Er zijn er die verklaren dat het eerder zal klaar zijn, er zijn er die verklaren dat het later zal zijn. Vraag zal zijn welk de beste bescherming zal bieden.
En naast de ernstige onderzoekers en virologen is er ook nog een zekere Donald Trump die orakelt:" Waarom eens niet testen om bleekmiddel in de longen te spuiten?" Want hij heeft ergens gehoord dat bleekmiddel ontsmettend werkt. Zotter dan dat kan je het toch wel niet vinden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Zo horen we het ook nog eens van iemand anders, niet de eerste de beste:

 

Quote
Onze Belgische regering heeft gisteren mijn hoop om op 3 juni alsnog te kunnen vertrekken  weggeblazen door hun beslissing dat Belgen pas vanaf 8 juni "mogelijks" het land mogen verlaten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(24 April 2020, 20:25)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 April 2020, 18:55)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zijn (misschien te optimistische) virologen die denken dat een vaccin tegen het najaar misschien al beschikbaar zou kunnen zijn. De meeste virologen houden het echter op de lente 2021.
Maar nu zegt de viroloog van de KULeuven (Universiteit Leuven) dat het wel eens zou kunnen duren tot de late zomer 2021, vooraleer het vaccin beschikbaar zou kunnen zijn. :-(
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop echt dat hij ongelijk heeft.
Maar beter een goed getest vaccin, dan eentje waar onzekerheid zou rond bestaan.

Indien hij gelijk zou hebben, dan zou dat betekenen dat zowat twee jaar "naar de botten" zou zijn...

Het is iets waar (verschrikkelijk) veel geld zal mee te verdienen zijn. Er zijn er die verklaren dat het eerder zal klaar zijn, er zijn er die verklaren dat het later zal zijn. Vraag zal zijn welk de beste bescherming zal bieden.
En naast de ernstige onderzoekers en virologen is er ook nog een zekere Donald Trump die orakelt:" Waarom eens niet testen om bleekmiddel in de longen te spuiten?" Want hij heeft ergens gehoord dat bleekmiddel ontsmettend werkt. Zotter dan dat kan je het toch wel niet vinden.

Volgens het UMC Amsterdam is goed mogelijk dat moedermelk antistoffen bevat tegen het corona virus ,ook geschikt voor oudere mensen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(25 April 2020, 12:02)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze Belgische regering heeft gisteren mijn hoop om op 3 juni alsnog te kunnen vertrekken  weggeblazen door hun beslissing dat Belgen pas vanaf 8 juni "mogelijks" het land mogen verlaten.

Patrick, ik vind het heel jammer voor jou. Want ik weet dat je je tickets al eens gewijzigd had, voor jouw vakantie met start op 3 juni.

Ehhh... de Veiligheidsraad heeft gisteren zelfs gezegd: "ten vroegste" vanaf 8 juni. Bovendien zal een beslissing hierover pas einde mei vallen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(25 April 2020, 14:00)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 April 2020, 12:02)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze Belgische regering heeft gisteren mijn hoop om op 3 juni alsnog te kunnen vertrekken  weggeblazen door hun beslissing dat Belgen pas vanaf 8 juni "mogelijks" het land mogen verlaten.

Patrick, ik vind het heel jammer voor jou. Want ik weet dat je je tickets al eens gewijzigd had, voor jouw vakantie met start op 3 juni.

Ehhh... de Veiligheidsraad heeft gisteren zelfs gezegd: "ten vroegste" vanaf 8 juni. Bovendien zal een beslissing hierover pas einde mei vallen.

Ik had inderdaad mijn tickets al eens gewijzigd en nu zie ik bij Aegean dat je kan wijzigen tot overmorgen (voorlopig) maar enkel naar de periode 1 september tot 27 maart 2021. Ik vrees dat ik er mij zal moeten bij neerleggen dat ik zal moeten wachten tot begin september voor mijn 2de geplande trip. Maar dan zit ik met mijn vluchten in juni die niet geannuleerd zijn/worden door Aegean. In principe zou dat wel kunnen betekenen dat ik niet in aanmerking kom voor een voucher die ik dan eventueel volgend voorjaar zou kunnen gebruiken.
Voor september/oktober heb ik al vluchten: 1 met TUIfly naar Thessaloniki en dan terug met Aegean. Nu is die TUI vlucht echt wel goedkoop (50 Euro) en ik ga even bekijken wat hun annulatie voorwaarden zijn en die eventueel vervangen door mijn Aegean vlucht van begin juni. Maar ik heb nog wel even tijd en kan daarvoor misschien zelfs wachten tot einde mei en er misschien meer duidelijkheid is.



Ik vraag me echter af of de Belgische regering je kan verbieden te reizen in de veronderstelling dat bijvoorbeeld Griekenland wél Belgische toeristen zou toelaten van -zeg maar- begin juni?

Ofwel is er een overeenkomst binnen de EU waarvan ze wel al op de hoogte zijn maar iedereen nu nog in het ongewisse laten. Een overeenkomst bijvoorbeeld waarbij de datums gelijkgeschakeld zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Aegean air vliegt 4-6-8 mei van Brussel naar Athene ,ik mag toch aannemen dat daar ook Belgen mee
vliegen ,er zijn trouwens op alle drie die data nog tickets te koop
Quote
(25 April 2020, 15:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aegean air vliegt 4-6-8 mei van Brussel naar Athene ,ik mag toch aannemen dat daar ook Belgen mee
vliegen ,er zijn trouwens op alle drie die data nog tickets te koop

Dat was ook mijn idee. Overigens is de route Athene-Brussel en terug niet geannuleerd geweest door Aegean wegens de EU-werknemers die in Brussel werken. Daarom ook dat soms een tussenstop in Straatsburg gemaakt werd.
Maar blijkbaar heeft de Belgische regering beslist om tot minstens 8 juni haar eigen landgenoten te "gijzelen". Zelfs als ze voor die datum al ergens anders welkom zouden zijn. Angry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(25 April 2020, 15:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aegean air vliegt 4-6-8 mei van Brussel naar Athene ,ik mag toch aannemen dat daar ook Belgen mee
vliegen ,er zijn trouwens op alle drie die data nog tickets te koop
Mij is niet duidelijk of je dan nog steeds die papieren van woonplaatsverklaring etc nodig hebt. Onze dochter hoopt 3 mei van thess-ath- kos te vliegen en wij gaan er van uit dat haar wel om papieren gevraagd wordt.
Quote
(25 April 2020, 16:07)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 April 2020, 15:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aegean air vliegt 4-6-8 mei van Brussel naar Athene ,ik mag toch aannemen dat daar ook Belgen mee
vliegen ,er zijn trouwens op alle drie die data nog tickets te koop
Mij is niet duidelijk of je dan nog steeds die papieren van woonplaatsverklaring etc nodig hebt. Onze dochter hoopt 3 mei van thess-ath- kos te vliegen en wij gaan er van uit dat haar wel om papieren gevraagd wordt.

De huidige regeling in Griekenland waarbij voor vluchten en ferry's van/naar de eilanden een bewijs nodig is van permanent bewoner van een eiland geldt (voorlopig) tot 27 april voor zover ik weet.
Overmorgen zal waarschijnlijk duidelijk worden of die verlengd worden of niet. Maar mijn persoonlijk mening is dat die waarschijnlijk zullen verlengd worden gezien men zinnens is om bij het 1 mei weekend dezelfde regels op te leggen als daar waren voor het Paasweekend.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raki is niet altijd goed voor de gezondheid Patrick 3 2.744 06 November 2018, 19:22
Laatste bericht: De Haarlemse mug.

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)