Gezondheid / Coronavirus in Griekenland
#1
Begin toch te vrezen voor het Coronavirus (COVID-19). Nu al 4 doden in Italië.
Veel vrachtverkeer met Griekenland-Italië- Nederland.
Laten we er het beste van hopen.
Quote
#2
Tja, het is inmiddels wel duidelijk dat de vraag niet is óf het Corona-virus naar Nederland en België komt maar wannéér  Confused

Laten we er inderdaad maar het beste van hopen. We kunnen niet veel meer doen dan alert te blijven.....
Quote
#3
(24 February 2020, 11:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Begin toch te vrezen voor het Coronavirus (COVID-19). Nu al 4 doden in Italië.
Veel vrachtverkeer met Griekenland-Italië- Nederland.
Laten we er het beste van hopen.
Het corona virus net als die andere virussen gaan weer over, van sommige ziektes in Nederland gaan er elke dag 230 mensen dood, gelukkig wordt de overlevingskans steeds beter.
Misschien gaat dat spreekwoord bij ons toch op Wim, krakende wagens lopen het langst.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Het kan op een bepaald moment misschien wel zodanig ver komen, dat de veiligheidsmaatregelen extreem opgedreven worden... zodat de vluchten van en naar vakantieoorden beperkt worden.
Laat ons hopen dat we niet tot die situatie komen...

(24 February 2020, 11:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Begin toch te vrezen voor het Coronavirus (COVID-19). Nu al 4 doden in Italië.
Veel vrachtverkeer met Griekenland-Italië- Nederland.
Laten we er het beste van hopen.

Intussen zelfs al 7 doden en meer dan 200 mensen besmet in Noord-Italië.
Hoe snel kan het gaan...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Ja,ook hier begin ik dat virus te vrezen,het is toch een serieus probleem!Zoals het nu lijkt is er geen ontkomen aan dat het eerdaags in NL opduikt met al dat inkomend verkeer.Ik durf al bijna geen portie babi pangang te gaan halen...
Ik zou ook niet weten hoe je alert moet zijn....met een klein griepje ga je ook niet meteen naar de dokter...of zou je het in dit geval wel moeten doen?
Quote
#6
(24 February 2020, 18:06)Niki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja,ook hier begin ik dat virus te vrezen,het is toch een serieus probleem!Zoals het nu lijkt is er geen ontkomen aan dat het eerdaags in NL opduikt met al dat inkomend verkeer.Ik durf al bijna geen portie babi pangang te gaan halen...
Ik zou ook niet weten hoe je alert moet zijn....met een klein griepje ga je ook niet meteen naar de dokter...of zou je het in dit geval wel moeten doen?

Waar is de kans het grootst iets op te lopen?
Vooral op plekken waar veel (potentiële)zieken zijn.

Het advies binnen blijven bij epidemies wordt niet zomaar gegeven.
Quote
#7
(24 February 2020, 18:24)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 February 2020, 18:06)Niki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja,ook hier begin ik dat virus te vrezen,het is toch een serieus probleem!Zoals het nu lijkt is er geen ontkomen aan dat het eerdaags in NL opduikt met al dat inkomend verkeer.Ik durf al bijna geen portie babi pangang te gaan halen...
Ik zou ook niet weten hoe je alert moet zijn....met een klein griepje ga je ook niet meteen naar de dokter...of zou je het in dit geval wel moeten doen?

Waar is de kans het grootst iets op te lopen?
Vooral op plekken waar veel (potentiële)zieken zijn.

Het advies binnen blijven bij epidemies wordt niet zomaar gegeven.
 
De kans lijkt me niet zozeer het grootst waar veel zieken zijn -> normaal gesproken zouden die (of hun naaste omgeving) alert genoeg moeten zijn om zich grondig te laten onderzoeken, en - in het slechtste geval - in afzondering te blijven.

De kans lijkt me eerder het grootst waar veel mensen samenkomen, al is het vluchtig/snel. Bijvoorbeeld in stations, luchthavens, openbaar vervoer. Waar ik zoal aan dacht:
Ik werk in Brussel. Nogal dikwijls moet ik me daar voor mijn werk dikwijls met het openbaar vervoer verplaatsen (niet enkel 's morgens en 's avonds). Op de metro is meestal geen zitplaats. Onlangs, bij het opstappen van die metro, zag ik dat er één zitplaatsje was, en ik haastte me om die zeldzame gelegenheid eens te kunnen nemen. Pas toen ik neerzat, merkte ik dat zowel links als rechts van mij een chinees uitziende dame zat. Zowel links als rechts dus schouder aan schouder met die dames. Ik ben uiteraard gewoon blijven zitten, want het is absoluut niet automatisch zo dat chinees uitziende personen drager zouden kunnen zijn van het coronavirus. Er zijn trouwens al verhalen over Chinezen die zich gediscrimineerd voelen omdat sommigen nogal opzichtig afstand nemen. Maar stel je even voor dat één van die dames in contact geweest is met een persoon die toevallig besmet is door het virus...
Bovendien kan men al een aantal dagen drager zijn van het virus, vooraleer er symptomen voelbaar zijn.
Ik wil maar zeggen: hoe voorzichtig je ook bent, en vooraleer je het goed en wel beseft, vroeg of laat kan je opeens besmet worden door een persoon die je helemaal niet kent, en die zeer toevallig vlak naast je staat of zit op het openbaar vervoer of in een luchthaven of treinstation. 

Het advies om binnen te blijven wordt niet zomaar gegeven. Dat zal pas gegeven worden als in onze onmiddellijke omgeving bij een zieke (of erger nog) die symptomen vastgesteld worden... en dan zal het helaas "rijkelijk" laat zijn.
Meer nog: de werkende bevolking zal men niet zo gemakkelijk aanzetten om thuis te blijven. Dat zou een zware economische aderlating betekenen. De vraag is waar de overheid eerst zal naar kijken "in geval van": de economische gevolgen, of de volksgezondheid. Normaal gesproken zou de volksgezondheid absoluut prioritair moeten zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#8
Ik zag daarnet volgend bericht langskomen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Blijkbaar is er dan toch ook al enige alertheid in Griekenland.

Waar ik het in mijn vorige reactie had over eventueel verhoogd risico, in treinstations en luchthavens, had ik nog niet meteen gedacht op de ferries (wat toch het belangrijkste aspect vormt van het openbaar vervoer in Griekenland).
Oh... daarbij bedacht ik zo dat we op onze reis deze zomer zomaar eventjes 5 verschillende overtochten met ferries zullen doen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
Mij lijkt het allemaal wat overtrokken, dat paniekerig gedoe over het coronavirus. Een gewone griepgolf, zoals die jaarlijks in Nederland plaatsvindt, telt procentueel meer dodelijke slachtoffers dan die « Chinese griep ». Het mag bekend zijn dat Zuideuropeanen (in dit geval Italianen) zichzelf al gauw zielig vinden en sneller last hebben van pijntjes dan de nuchtere Noordeuropeanen. Wij zullen onze twee geplande vakanties in het voorjaar naar Samos en van de zomer naar het Vasteland en Karpathos met veel plezier gaan beleven en ons niet laten kisten (figuurlijk!) door welke griepgolf dan ook.
Quote
#10
(24 February 2020, 20:16)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij lijkt het allemaal wat overtrokken, dat paniekerig gedoe over het coronavirus. Een gewone griepgolf, zoals die jaarlijks in Nederland plaatsvindt, telt procentueel meer dodelijke slachtoffers dan die « Chinese griep ». Het mag bekend zijn dat Zuideuropeanen (in dit geval Italianen) zichzelf al gauw zielig vinden en sneller last hebben van pijntjes dan de nuchtere Noordeuropeanen. Wij zullen onze twee geplande vakanties in het voorjaar naar Samos en van de zomer naar het Vasteland en Karpathos met veel plezier gaan beleven en ons niet laten kisten (figuurlijk!) door welke griepgolf dan ook.
Waar slaat dit in vredesnaam op ? Een virus krijgen heeft niks te maken met jezelf gauwer zielig vinden en sneller last hebben van pijntjes . Zeg je dat ook tegen mensen die HIV krijgen: "Stel je niet zo aan joh"
Quote
#11
Allemaal een gasmasker op en thuis barrikaderen
messara's signatuur Cool Cool
Quote
#12
Alle nieuwsberichten hierover veranderen bij de dag...
Het is wel een  veel venijnigere virus  als Sars  (ook al is het een broertje OF zusje ervan)..., Maar Dank zij het vele Vliegverkeer /reizigers schijnt het toch wel extra  invloed te hebben wat betreffende de verspreiding   hiervan!!

Om het zoveel te voorkomen.... b.v. Na het boodschappen doen... na thuiskomst, gelijk je handen goed wassen...
Dit advies kom je heel vaak tegen !!
Quote
#13
(25 February 2020, 00:51)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Allemaal een gasmasker op en thuis barrikaderen
Maak er maar geen grapjes over! Kan voor dit seizoen, bij een besmetting, wel eens het einde van het toeristenseizoen zijn.
Is de ellende met Thomas Cook verleden jaar kinderspel bij.
Quote
#14
vlagreco schreef:Ik zag daarnet volgend bericht langskomen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Blijkbaar is er dan toch ook al enige alertheid in Griekenland.

Waar ik het in mijn vorige reactie had over eventueel verhoogd risico, in treinstations en luchthavens, had ik nog niet meteen gedacht op de ferries (wat toch het belangrijkste aspect vormt van het openbaar vervoer in Griekenland).
Oh... daarbij bedacht ik zo dat we op onze reis deze zomer zomaar eventjes 5 verschillende overtochten met ferries zullen doen.
Ook wij nemen verschillende ferries voor de overtocht, eerst vanuit Venetie, als het doorgaat!!
Quote
#15
Ik had hier, eerlijk gezegd, nog niet bij stil gestaan. Maar inderdaad, dit kan ernstige gevolgen hebben voor het toerisme. Laat ons n de Grieken zeker hiervan gespaard blijven.
Quote
#16
Zal je net zien, kunnen wij dit jaar op vakantie en dan zit straks heel Europa potdicht....
Tja we gaan het zien, er is geen ontkomen aan in welk land dan ook, Europeanen gaan over de hele wereld en weer terug dus een virusje oppakken is zo gebeurt, je houdt het ook niet tegen.
Quote
#17
Eventjes off-topic - sorry lieve forumleden - maar het moet me heel eventjes van het hart:
Alsof de dreiging van het corona virus nog niet voldoende is, komt er op de luchthaven van Brussel opnieuw (voor de zoveelste keer) een golf aan stakingen aan.
Sinds vorige vrijdag voert de luchthavenpolitie zogenaamde "stiptheidsacties", waardoor vertrekkende passagiers tot 2 uur extra (!) moeten aanschuiven om voorbij de controle te geraken. Die acties zouden zeker nog de hele week (of zelfs langer) duren.
Maar, daar bovenop, hebben 2 grote vakbonden bij de luchtverkeersleiding aangekondigd dat ze eveneens zullen beginnen te staken. De voorgaande jaren heeft dat tot grote ellende geleid op de luchthaven (vele vluchten gewoon afgelast).
In combinatie met de dreiging van het corona-virus is die aankondiging net "too much".
Mijn vliegtickets met vertrek vanuit Brussel zijn weliswaar gereserveerd (én betaald) voor dit jaar... maar ik denk er ernstig over na om vanaf volgend jaar enkel nog vanuit Nederland te vertrekken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
Nederland is in alles toch beter joh.... Tongue
Quote
#19
(25 February 2020, 23:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sinds vorige vrijdag voert de luchthavenpolitie zogenaamde "stiptheidsacties", waardoor vertrekkende passagiers tot 2 uur extra (!) moeten aanschuiven om voorbij de controle te geraken. Die acties zouden zeker nog de hele week (of zelfs langer) duren.

In feite doen ze nu enkel hun werk zoals het hoort.

En vluchten binnen Schengen worden niet beïnvloed hierdoor.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Net op tv dat 1e Griekse Corona slachtoffer in Thessaloniki is geconstateerd.

Cors
Quote
#21
Blijkbaar zijn toch heel wat mensen verkeerd geïnformeerd en het lijkt me dat (opnieuw) de media er veel meer van maken dan het werkelijk is en zich vooral focust op het aantal gevallen en vooral het aantal doden zonder een degelijke duiding te geven.
Dit Corona virus is inderdaad dodelijk MAAR ik lees in de dagelijkse update rapporten van de Wereldgezondheid Organisatie wel dit:

WHO schreef:Although for most people COVID-19 causes only mild illness, it can make some people very ill. More rarely, the disease can be fatal. Older people, and those with pre-existing medical conditions (such as high blood pressure, heart problems or diabetes) appear to be more vulnerable.

Ook te noteren dat in Griekenland deze winter wel al 50 mensen stierven door het H1N1 griepvirus waarvoor wel een vaccin bestaat.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Het Corona virus is nu wel heel erg dichtbij, vlak voor mijn huisdeur, namelijk net over de grens in de gemeente Selfkant waar we bijna alle boodschappen doen.
Een inwoner van die gemeente was vorige week in Sittard, hij was besmet maar nog niet ziek, nu ligt hij met een longinfectie in een ziekenhuis in Duitsland, een van zijn familieleden is nu ook besmet, het probleem komt nog omdat hij deze week bij de carnavalsoptocht in Keulen was waar tienduizenden mensen op af komen, de Duitse regering verwacht nog meer besmettingen.
Volgens de RIVM is er geen reden tot ongerustheid in Nederland.
Bron NOS en WDR.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
Vanavond ingelaste uitzending op NPO 1, 20.30. “Feiten en Fabels” over Corona virus
Quote
#24
(24 February 2020, 19:10)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 February 2020, 18:24)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 February 2020, 18:06)Niki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja,ook hier begin ik dat virus te vrezen,het is toch een serieus probleem!Zoals het nu lijkt is er geen ontkomen aan dat het eerdaags in NL opduikt met al dat inkomend verkeer.Ik durf al bijna geen portie babi pangang te gaan halen...
Ik zou ook niet weten hoe je alert moet zijn....met een klein griepje ga je ook niet meteen naar de dokter...of zou je het in dit geval wel moeten doen?

Waar is de kans het grootst iets op te lopen?
Vooral op plekken waar veel (potentiële)zieken zijn.

Het advies binnen blijven bij epidemies wordt niet zomaar gegeven.
 
De kans lijkt me niet zozeer het grootst waar veel zieken zijn -> normaal gesproken zouden die (of hun naaste omgeving) alert genoeg moeten zijn om zich grondig te laten onderzoeken, en - in het slechtste geval - in afzondering te blijven.

De kans lijkt me eerder het grootst waar veel mensen samenkomen, al is het vluchtig/snel. Bijvoorbeeld in stations, luchthavens, openbaar vervoer. Waar ik zoal aan dacht:
Ik werk in Brussel. Nogal dikwijls moet ik me daar voor mijn werk dikwijls met het openbaar vervoer verplaatsen (niet enkel 's morgens en 's avonds). Op de metro is meestal geen zitplaats. Onlangs, bij het opstappen van die metro, zag ik dat er één zitplaatsje was, en ik haastte me om die zeldzame gelegenheid eens te kunnen nemen. Pas toen ik neerzat, merkte ik dat zowel links als rechts van mij een chinees uitziende dame zat. Zowel links als rechts dus schouder aan schouder met die dames. Ik ben uiteraard gewoon blijven zitten, want het is absoluut niet automatisch zo dat chinees uitziende personen drager zouden kunnen zijn van het coronavirus. Er zijn trouwens al verhalen over Chinezen die zich gediscrimineerd voelen omdat sommigen nogal opzichtig afstand nemen. Maar stel je even voor dat één van die dames in contact geweest is met een persoon die toevallig besmet is door het virus...
Bovendien kan men al een aantal dagen drager zijn van het virus, vooraleer er symptomen voelbaar zijn.
Ik wil maar zeggen: hoe voorzichtig je ook bent, en vooraleer je het goed en wel beseft, vroeg of laat kan je opeens besmet worden door een persoon die je helemaal niet kent, en die zeer toevallig vlak naast je staat of zit op het openbaar vervoer of in een luchthaven of treinstation. 

Het advies om binnen te blijven wordt niet zomaar gegeven. Dat zal pas gegeven worden als in onze onmiddellijke omgeving bij een zieke (of erger nog) die symptomen vastgesteld worden... en dan zal het helaas "rijkelijk" laat zijn.
Meer nog: de werkende bevolking zal men niet zo gemakkelijk aanzetten om thuis te blijven. Dat zou een zware economische aderlating betekenen. De vraag is waar de overheid eerst zal naar kijken "in geval van": de economische gevolgen, of de volksgezondheid. Normaal gesproken zou de volksgezondheid absoluut prioritair moeten zijn.


@ vlagreco: Niet voor niets had ik het woord "(potentiële)" gebruikt. Wellicht heb je daar overheen gelezen of mijn bedoeling ervan niet begrepen.
Het komt neer dat ik daarmee jou opsomming van plaatsen bedoel waar heel veel mensen bij elkaar komen.

Vergeet ook niet de plaatsen waar, op welke manier dan ook, interne luchtverversers worden gebruikt die zijn voorzien van filters.
Ik ben er niet op uit om angst op te roepen. Wel om er op te wijzen dat er veel situaties zijn waar niet direct bij wordt stilgestaan als het om luchtverversing gaat.

In dat kader (airco in vliegtuigen) vind ik het vreemd dat er, zover mij bekend, nergens is gemeld wat er met de werknemers is gebeurd die passagiers hebben vervoerd uit besmette delen van onder meer. China. Moesten deze mensen ook in quarantaine?
Wat ik ook vreemd vind is dat het er op lijkt dat de overheid geen inzicht had in de passagiers van het schip waar het virus rondwaarde. Nadat een groot deel van de passagiers van boord mocht waarde er in NL het bericht rond dat er een aantal zich de dag erna al in NL bevond.
Overige passagiers zijn wel onder toezicht teruggereisd.

Simpel is en blijft het voorlopig niet. Wat dat aangaat mogen we blij zijn dat de temperatuur snel hoger lijkt te worden. Als het virus zich gedraagt als een griepvirus zal het waarschijnlijk redelijk snel (in warmere regionen) verdwijnen.

[b][url=https://www.wageral.nl/oriste/member.php?action=profile&uid=614][/url][/b]
Quote
#25
Daar zullen de Grieken niet blij mee zijn.
Minister van Volksgezondheid Vassilis Kikilias kondigde de annulering van carnavalevenementen in heel Griekenland aan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
(27 February 2020, 13:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar zullen de Grieken niet blij mee zijn.
Minister van Volksgezondheid Vassilis Kikilias kondigde de annulering van carnavalevenementen in heel Griekenland aan.

Niet alleen de Grieken. Ik baal als een stekker. Alles in huis om de praalwagen morgen te gaan versieren voor de optocht in Milina.
Quote
#27
(27 February 2020, 13:27)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar zullen de Grieken niet blij mee zijn.
Minister van Volksgezondheid Vassilis Kikilias kondigde de annulering van carnavalevenementen in heel Griekenland aan.
Ze hebben aangegeven dat de maximum straf bij overtreding 2 jaar gevangenis is. 

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Is t niet een beetje overdreven allemaal?  
En zoals zo vaak in gr hoge straffen,  maar uiteindelijk word er gewoon gedaan waar men zin in heeft. In Patra bijv feestdn ze er gewoon op los. Die optochten zijn ook allemaal buiten. Vgens mij mindrr gevaar op besmetting dan van die feesten in gesloten ruimtes.  Ok niks officieel door overheifsinstanties georganiseerd, dat is wel bereikt.
Quote
#29
Moet sensatie heersen met dit Corona virus?

Dit jaar:
Corona virus: 3.001 doden
Gewone griep: 80.927 doden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Heb er geen verstand van, maar volgens mij zit het probleem niet in de aantallen besmettingen, maar in het ontbreken van een vaccin.
Quote
#31
(01 March 2020, 20:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moet sensatie heersen met dit Corona virus?

Dit jaar:
Corona virus: 3.001 doden
Gewone griep: 80.927 doden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Jammer genoeg is dit virus veel dodelijker, 30 op 1000 dragers sterft terwijl dit bij gewone griep 1 op 1000 is.
Grootste probleem is de exponentiële toename aangezien er momenteel nog geen rem opstaat wegens geen vaccin beschikbaar.
Ander probleem is bij een groot aantal besmettingen dat er niet genoeg medische voorzieningen zijn, gemiddeld slechts 6 kamers per ziekenhuis in Belgie.
Quote
#32
Wat is het leven van anderen waard? Daarin schuilt onze bereidheid om even een stapje terug te doen. Denk aan iedereen die kanker, diabetes, COPD heeft of reuma. Allemaal mensen die extra kwetsbaar zijn. Daar wil ik best even vaker mijn handen voor wassen en wat minder de massa opzoeken. Je kan daar niet alles mee vermijden, maar het kost ook weinig moeite.
Quote
#33
(01 March 2020, 20:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moet sensatie heersen met dit Corona virus?

Dit jaar:
Corona virus: 3.001 doden
Gewone griep: 80.927 doden
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bij Corona zijn minder doden, omdat ze het wereldwijd in proberen te dammen. Als ze er niets aan deden dan was het dodental behoorlijk hoog geweest. Complimenten voor het juiste handelen van ggd rivm regering enz....

(02 March 2020, 13:03)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het leven van anderen waard? Daarin schuilt onze bereidheid om even een stapje terug te doen. Denk aan iedereen die kanker, diabetes, COPD heeft of reuma. Allemaal mensen die extra kwetsbaar zijn. Daar wil ik best even vaker mijn handen voor wassen en wat minder de massa opzoeken. Je kan daar niet alles mee vermijden, maar het kost ook weinig moeite.
Zo is het maar net Marian.
Quote
#34
Waar ik echt heel erg moe van wordt is de hysterie die er nu ontstaat, ik zag mensen al allerlei conserven inslaan, houdbare melk en aardappelpuree.. echt, doe even normaal.
Gisteren is er hier in alphen ook 1 patientje ontdekt met corona... op mijn werk meteen bijeenkomsten etc... echt ik wordt er moe van.
Doe gewoon normaal en gebruik je verstand!
Quote
#35
Het is een feit dat er geen paniek gezaaid mag worden maar toch mogen de reacties niet over het hoofd worden gezien. Hamstergedrag, Aziatische mensen die worden vermeden, bezoek aan het ziekenhuis dat wordt uitgesteld, vragen bij de spoedafdelingen, ... 
Volgens onze politici in België is er nooit een probleem, totdat je het verhaal van de (huis)artsen over de realiteit hoort. Er zijn bijvoorbeeld al onvoldoende middelen beschikbaar (mondmaskers, desinfecterende zeep, ontsmettingsproducten, …). Dit is de situatie in een land waar zogenaamd voldoende medici en ziekenhuizen beschikbaar zijn.
Wat gaat het resultaat zijn indien het virus effectief doorbreekt in Griekenland met hun beperkte medische voorzieningen en/of financiële middelen?
Om dan nog maar te zwijgen van de massale migrantenstroom die zich afspeelt... dit gaat ook nog allerhande ziekten en medische problemen geven.
Quote
#36
(02 March 2020, 13:03)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is het leven van anderen waard? Daarin schuilt onze bereidheid om even een stapje terug te doen. Denk aan iedereen die kanker, diabetes, COPD heeft of reuma. Allemaal mensen die extra kwetsbaar zijn. Daar wil ik best even vaker mijn handen voor wassen en wat minder de massa opzoeken. Je kan daar niet alles mee vermijden, maar het kost ook weinig moeite.
Ben het helemaal met je eens Marian, corona was wel erg dichtbij maar dat waait weer over, die andere ziektes blijven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#37
Na de vaststelling van een nieuwe besmette persoon in Patras werd als preventieve maatregel besloten om op Zakynthos en in de prefecturen Illia en Achaïa
alle scholen, archeologische sites, theaters, bioscopen, sportcomplexen en museums te sluiten voor minimaal 48 uren.

De persoon bij wie de besmetting vastgesteld is, was onlangs op reis geweest met een groep van 53 personen afkomstig van Zakynthos en de prefecturen Illia en Achaïa.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
(05 March 2020, 00:34)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na de vaststelling van een nieuwe besmette persoon in Patras werd als preventieve maatregel besloten om op Zakynthos en in de prefecturen Illia en Achaïa
alle scholen, archeologische sites, theaters, bioscopen, sportcomplexen en museums te sluiten voor minimaal 48 uren.

De persoon bij wie de besmetting vastgesteld is, was onlangs op reis geweest met een groep van 53 personen afkomstig van Zakynthos en de prefecturen Illia en Achaïa.

Een dag later werd al bij 21 personen ook een besmetting vastgesteld. 1 is een familielid en 20 behoorden tot de reisgroep.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Ik lees net dat het aantal Griekse Covid-19 patiënten sinds vanmiddag op 31 staat.
Het begint in Griekenland ook flink voet aan de grond te krijgen Confused 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
oei..oei....normaal gezien vertrekken we binnen een week naar Athene....
Viviane
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raki is niet altijd goed voor de gezondheid Patrick 3 2.680 06 November 2018, 19:22
Laatste bericht: De Haarlemse mug.

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)