Gezondheid / Coronavirus in Griekenland
#41
(05 March 2020, 17:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees net dat het aantal Griekse Covid-19 patiënten sinds vanmiddag op 31 staat.
Het begint in Griekenland ook flink voet aan de grond te krijgen Confused 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Viviane schreef:oei..oei....normaal gezien vertrekken we binnen een week naar Athene....


Dat is minder dan in België.  Het overgrote deel van die 31 in Griekenland is wel in de regio's vermeld in mijn post #37 hierboven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#42
Ja inderdaad Patrick en hier in onze woonplaats zijn naar 't schijnt ook besmettingen.
We zullen wel zien.
Viviane
Quote
#43
De temperaturen  in Athene voor volgende week zien er wel goed uit. 17-18 graden rond de middag zonneschijn

Blijft het bezoek beperkt tot Athene of zijn er nog bijkomende bestemmingen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
Nee hoor, we blijven daar 6 dagen maar vertrekken pas op zondag 15/3, dus nog een goeie week.
Viviane
Quote
#45
(05 March 2020, 18:34)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja inderdaad Patrick en hier in onze woonplaats zijn naar 't schijnt ook besmettingen.
We zullen wel zien.
Viviane

@ Patrick en Viviane:
Een beetje off-topic (want niet over Griekenland) maar vandaag ook 2 besmettingen in Brussel. Waar voor te vrezen was. Onder andere een besmette persoon die komen werken was, maar naar huis gestuurd. Als die het openbaar vervoer genomen heeft, dan kunnen de gevolgen groot zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan een propvolle metro...
Hij werkte in een gebouw op 400 meter van mijn werklocatie. Dit wordt wellicht nog spannend...
(NB: ik zit ook dikwijls op propvolle metro of tram)

Als het virus zich verspreidt in een grootstad, dan wordt het precair.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#46
Wat denken jullie, gaan er minder toeristen dit jaar naar Griekenland of zal dat zo’n vaart niet lopen. Italië is wel duidelijk.
Quote
#47
Als ik wat reacties zie op internationale fora zullen er wel minder gaan. Ook een aantal die al geboekt hebben annuleren (nu) al.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
@Goedas. Heb al geboekt voor Lesbos, maar wanneer ik nu voor de keus stond nam ik een ander besluit. Zou wel naar Griekenland gaan.
Quote
#49
(06 March 2020, 01:27)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Goedas. Heb al geboekt voor Lesbos, maar wanneer ik nu voor de keus stond nam ik een ander besluit. Zou wel naar Griekenland gaan.

Beste Wim, ik kan me voorstellen dat je nu je bedenkingen hebt over Lesbos nu het onrustig is maar in Skala Kallonis zal je er echt
niets van merken en van daaruit kan je prachtige uitstapjes maken.
Als je alles uit de weg wilt gaan zou ik deze keer niet naar Mytilini en omgeving gaan maar je weet het Lesbos is groot.
Alvast een fijne vakantie, weer Imerti?
Quote
#50
Elena, dank voor je bemoedigende woorden over onze aanstaande vakantie. Ja we gaan weer naar Imerti, dat is goed bevallen en het personeel/eigenaren zijn geweldig. Veel mensen hebben een mening over Lesbos, maar zijn er nooit geweest of kunnen het niet aanwijzen op de kaart. Nog 3 maanden.
Groetjes,
Wim
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
@Vlagreco,  Wij denken ook wel dat het erger zal worden en waarschijnlijk zijn er meerdere besmette Grieken die gewoon thuis blijven (hopelijk) en geen contact nemen met een dokter of een ziekenhuis.
Viviane
Quote
#52
Deze Grieken nemen de situatie wel héél luchtig op (even klikken op de afbeelding) :

Greek Reporter schreef:Crete issues alert on Coronavirus, internet goes crazy with the new Greek Coronavirus song ?
- Don't panic
- Wash your hands
- And laugh when you can [Afbeelding: 1f642.png]:)

Song by :
Lyrics: Giannis Paximadakis
Ellie Petrou
Nick Stamatakis
Bouzouki: Giannis Paximadakis
Guitar: Nick Stamatakis
Percussion: Elena Papadaki, Vaggelis Fragkiadakis

Quote
#53
Sinds gisteren bij ons op het eiland, Schouwen Duiveland de eerste corona besmetting dus ook in Nederland gaat deze ellende gewoon door. 
Wat onze vakanties betreft gaan deze hopelijk gewoon door, ondanks alle corona en vluchtelingen problemen hopen we 22 mei aan onze vakantie op Lesbos te beginnen. 
Om dit hopelijk de eerste 2 weken van september nog eens dunnetjes over te doen, wederom op ons geliefde Lesbos.
Quote
#54
In Alphen hebben we ook al corona patiënten, er lopen er meer rond die niet weten dat ze het hebben daar ben ik van overtuigd.
Mijn lief is internationaal chauffeur, rijdt en los/laad in Duitsland waar het al is geconstateerd, in Italië ook geweest voordat het compleet op slot ging, afgelopen week nog met collega's uit Italië uit het noorden koffie gedronken bij een klant.. tja... we gaan nu eenmaal door heel Europa en misschien wel de hele wereld over.
We gaan het wel zien, ik hou de reisadviezen etc in de gaten, let op hygiëne en meer kan je niet doen, je kan het toch niet voorkomen.
Quote
#55
Soms begrijp ik het niet:de uitbraak van de griep twee jaar geleden heeft alleen al in Nederland bijna
10.000 levens gekost.Nu is er ,weliswaar, een nieuw virus en men staat op de achterste benen.
Als je dan nog zegt dat er wereldwijd bij diezelfde griep tussen de 250.000 en 500.000 mensen overleden zijn
dan staat men je aan te kijken alsof je sprookjes vertelt.Dat is men dan kennelijk vergeten.Natuurlijk is het
triest wanneer je overlijdt,maar het is een griep net als alle andere,alleen een nieuw soort virus,ja en
afkomstig uit een land waar van alles passeert,in de toekomst zal het wel afnemen.Dit virus is meer gericht
op de longen/luchtwegen,bereidt de weg voor,voor een bacterie en als men ernstig verzwakt is,of een aandoening
aan de luchtwegen heeft/ontsteking dan slaat het toe.Niet alles is in deze moderne tijd beheersbaar,te vermijden,een
oplossing voor dus rustig afwachten,zal wel overgaan!Makkelijk gezegd misschien maar ja...
Quote
#56
Plaatsen waar veel mensen zijn liefst vermijden ,maar de zon schijnt een goed medicijn
te zijn tegen allerlei virussen ,dus waar kun je nu beter zijn dan op een  van de vele
zonovergoten Griekse  eilandjes Rolleyes
Quote
#57
Volgende maatregelen werden getroffen door de Griekse autoriteiten en gaan in vanaf vandaag:



- Dagcentra for senioren zijn voor de komende 4 weken gesloten.

- Alle conferenties worden voor 4 weken opgeschort

- Schooluitstappen in Griekenland zijn niet toegestaan voor de komende 2 weken

- Sportevenementen gaan door zonder publiek voor de komende 2 weken.



Officieel zouden er 73 gekende geïnfecteerde personen zijn. De overgrote meerderheid van hen kunnen allen gelinkt worden aan een groep uit de Achaïa en Illias prefecturen die een groepsreis gemaakt hadden naar Israël en Egypte.

Daarnaast heeft de Griekse CAA (Civil Aviation Authority) alle vluchten van Griekenland naar Noord-Italië (en omgekeerd) verboden en dit voor alle maatschappijen. Dit geldt (voorlopig) van 9 to 23 maart.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#58
Recentste bericht, vanavond om 20u57:

Buitenlandse Zaken België adviseert om schoolreizen naar Griekenland uit te stellen als ze in de komende twee weken zouden plaatsvinden. Dat staat in een vernieuwd reisadvies van België voor Griekenland.
Eerder adviseerde Buitenlandse Zaken al om Belgische schoolreizen naar Italië tot nader order uit te stellen. Het advies voor Griekenland volgt op een beslissing van de autoriteiten in Athene om schoolreizen in Griekenland af te raden voor de komende twee weken. Met de maatregel wil Griekenland de verspreiding van het Coronavirus tegengaan.

By the way: breaking news:
Italië gaat volledig in lockdown, vanaf morgenochtend! Dus het volledig italiaans grondgebied.

De situatie wordt hoe langer hoe erger. En wel in een rotvaart...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#59
Ik snap niet dat België schoolreizen naar Griekenland gaat verbieden omdat men in Griekenland beslist heeft om geen schoolreizen van Griekse scholen binnen het land toe te laten. Overigens zijn er veel minder personen met een positieve test in Griekenland dan in België.

Overigens zegt een Griekse bisschop HET middel/vaccin tegen het coronavirus te hebben: Heilig water Rolleyes
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#60
@Patrick, op de site van buitenlandse zaken worden de Belgische schoolreizen naar Griekenland afgeraden voor de komende 2 weken.
Viviane
Quote
#61
(10 March 2020, 02:07)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens zegt een Griekse bisschop HET middel/vaccin tegen het coronavirus te hebben: Heilig water Rolleyes

Ik dacht dat ze al raki en rakomelo hadden als vaccin Big Grin

Cors
Quote
#62
Slecht nieuws vanaf Lesbos, hier is een eerste corona slachtoffer, het betreft een 19 jarige winkelmedewerkster van een supermatkt in Plomari.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
Misschien interessant om te volgen:
Op de website 'Parakalo, Griekenland van Athene tot Zakynthos' (wie kent 'n niet?) wordt een dossier bijgehouden waar de actuele stand van zaken inzake het Covid19-virus (beter bekend als het Corona-virus) in Griekenland te lezen is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Een aanrader wat mij betreft........
Quote
#64
Ook bij de eigenaar van topclub Olympiakos, Evangelis Marinakis, blijkt de besmetting te zijn vastgesteld zo liet hij weten via Instagram. Hij verblijft wel vermoedelijk in Engeland waar hij vrijdagavond nog het duel Nottingham Forest-Millwall bijwoonde. Hij is ook eigenaar van Nottingham Forest.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
(10 March 2020, 14:00)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 March 2020, 02:07)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens zegt een Griekse bisschop HET middel/vaccin tegen het coronavirus te hebben: Heilig water Rolleyes

Ik dacht dat ze al raki en rakomelo hadden als vaccin Big Grin

Cors
Meestal is een fakelaki de remedie voor alles. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#66
Bericht van Superfast Ferries betreffende hun routes naar Ancona, Venetië en Bari:

Superfast Ferries schreef:With regards to the COVID 19 outbreak, we inform our passengers about the following:
Our vessels operate their normal schedules to/from Italy.
However, due to the extraordinary circumstances occurred because of the COVID-19 outbreak, the Italian authorities have communicated the following instructions for passengers travelling to/from the Italian ports:
Passengers are required to prove that their travel is due to:
  • Verifiable work situation
  • Urgent Situation
  • Health Reasons
  • Return to a proved permanent residence
Passengers disembarking vessels are required to sign a self-declaration form which can be found at the ports’ check-in points in Italy and Greece.
The self-declaration form is also sent to the vessels so as to be signed from the passengers a priori and not to waste time during disembarkation.
+Customers are kindly requested to sign 2 self-declaration forms: +
+1 completed form should be given to the vessel upon embarkation
1 completed form should be given to the Italian authorities upon arrival at the destination port.+
According to the italian authorities it is not possible to cross Italy for tourism reasons at the moment.
We monitor the outbreak effect and, if needed, we will revert with further information or clarification.
Thank you for your kind attention!
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#67
Vanaf morgen alle scholen in Griekenland 2 weken dicht!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#68
Ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkelen gaat. Wij hebben de overtocht Bari naar Igoumenitsa geboekt voor 27 april; zoals het er nu naar uitziet komen wij niet eens tot Bari ............................en is het momenteel voor toeristen verboden om de ferry te nemen........
We wachten af. Ben tevens benieuwd of wij recht hebben op teruggave van de boekingskosten............
Quote
#69
Ik hoor zojuist van een vriend op Corfu, dat alle scholen daar nu voor twee weken gesloten zijn vanwege het Coronavirus.
Toch wel erg strikte maatregelen, terwijl daar veel minder (bekende) coronabesmettingen zijn dan hier in Nederland.
Quote
#70
Deze middag bij omroep Zeeland werd er aan een GGD arts de vraag gesteld waarom op de Zeeuwse eilanden
in vergelijking met Brabant bijna geen corona voor komt ,haar antwoord was ;relatief weinig inwoners, beperkt 
openbaar vervoer en de harde wind wat ook wel te vergelijken is met de Griekse eilanden .Het verschil
is uiteraard meer zonuren wat blijkbaar ook nog gunstig is tegen het virus
Quote
#71
(11 March 2020, 16:46)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze middag bij omroep Zeeland werd er aan een GGD arts de vraag gesteld waarom op de Zeeuwse eilanden
in vergelijking met Brabant bijna geen corona voor komt ,haar antwoord was ;relatief weinig inwoners, beperkt 
openbaar vervoer en de harde wind wat ook wel te vergelijken is met de Griekse eilanden .Het verschil
is uiteraard meer zonuren wat blijkbaar ook nog gunstig is tegen het virus

Laat ons dan hopen dat deze factoren (meer zonuren, meer wind,...) in het voordeel van Griekenland (vooral de eilanden) zouden kunnen spelen.

Intussen heeft Merkel deze middag gezegd dat 60 tot 70 procent van de Duitse bevolking besmet zal raken met het coronavirus. Indien dat realiteit zou worden, dan zou dat neerkomen op 50 à 58 miljoen Duitsers. We mogen niet doemdenken... en moeten positief ingesteld blijven... maar ik heb zo het vermoeden dat we nog niet einde verhaal zijn. En, niet te vergeten, heel wat Duitsers gaan ook graag op vakantie naar Griekenland. 

De stand van deze middag: 500 besmettingen in Nederland, 312 in België, 1601 in Duitsland, 90 in Griekenland.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#72
Het getal van 312 in België is volledig zinloos aangezien niet meer alle gevallen getest worden wegens tekorten.
Quote
#73
(11 March 2020, 10:56)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoor zojuist van een vriend op Corfu, dat alle scholen daar nu voor twee weken gesloten zijn vanwege het Coronavirus.
Toch wel erg strikte maatregelen, terwijl daar veel minder (bekende) coronabesmettingen zijn dan hier in Nederland.
Dit geldt voor heel griekenland, zowel scholen, als kinderopvang, prive bijles scholen alles....
Niet acute afspraken bij artsen in ziekenhuizen worden paar weken verschoven, parade van 25 maart gaat niet door.
Ik kreeg zelfs een berichtje van mn schilderclubje....welgeteld 7 leden 1 les van 2 uur per week...ook afgelast voor tenminste 2 weken.
Het is streng ja...maar aan de andere kant... kunnen de ziekenhuizen hier een grote stroom van zieke mensen aan?
Ze kunnen t nu al amper bolwerken.
Quote
#74
(11 March 2020, 18:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het getal van 312 in België is volledig zinloos aangezien niet meer alle gevallen getest worden wegens tekorten.

hahaha belgie ten top : na 1 week hebben ze al een tekort aan tests en beschermmateriaal , ze hadden dat virus niet zien aan komen zeker ?  Rolleyes Rolleyes
Quote
#75
(11 March 2020, 21:52)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 March 2020, 18:23)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het getal van 312 in België is volledig zinloos aangezien niet meer alle gevallen getest worden wegens tekorten.

hahaha belgie ten top : na 1 week hebben ze al een tekort aan tests en beschermmateriaal , ze hadden dat virus niet zien aan komen zeker ?  Rolleyes Rolleyes

We weten nu dus wel hoe het er in België aan toe gaat, maar zijn niet goed op de hoogte hoe men dit in andere landen exact aanpakt. Om maar te zeggen: Frankrijk en Duitsland worden geconfronteerd met een vrij hoog aantal besmettingen. Maar verneem je iets in onze nieuwsberichten over de concrete aanpak door die landen? Alhoewel ik het nieuws vrij goed probeer te volgen, is die informatie mij toch vreemd. Niet dat ik het Belgisch systeem per sé zou willen verdedigen, daar niet van, maar ik heb zo het vermoeden dat het er in vele landen niet echt beter aan toe gaat.
En als je gaat vergelijken met landen die qua grootte plusminus vergelijkbaar zijn met België: ik lees net dat Denemarken vandaag 514 besmettingen telt; een vertienvoudiging (!) sinds maandag.  
In Spanje, weliswaar een veel groter land, begint paniek in sommige regio's - zoals Madrid - de bovenhand te nemen: in verschillende supermarkten zijn de rekken leeg; Spanje telt 2.140 besmettingen en al 48 doden, en het hele gezondheidssysteem dreigt er in elkaar te klappen.
Het gaat gewoonweg razendsnel, van kwaad naar erger. Ik voorspel in heel Europa nog veel fellere maatregelen. In het tv-programma "De afspraak" van daarnet was men aan het discussiëren of bijeenkomsten van 1.000 personen beter verminderd zouden worden naar 500. Amper enkele minuten later lees ik dat Israël bijeenkomsten van meer dan 100 personen verbiedt.

Op toeristisch vlak misschien één lichtpuntje, voor wat betreft Griekenland: de meeste toeristen bezoeken dat prachtig land vanaf ongeveer de maand mei. Hopelijk is de piek van het corona virus dan voorbij, en zullen de beperkende maatregelen tegen dan achter de rug zijn. Zodat het toerisme in Griekenland toch nog voldoende inkomsten kan genereren. Want dat land heeft het heel hard nodig. I cross fingers!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#76
Een interessante site waar alle cijfers per land opgevolgd worden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#77
(11 March 2020, 23:53)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een interessante site waar alle cijfers per land opgevolgd worden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt, Patrick. 
Dit is de meest "interessante" kaart die ik tot nu toe zag, voor wat betreft updates over het corona virus.

Wat me op die kaart opvalt (en het kwam - denk ik - al ergens in een ander 'draadje' aan bod): Turkije staat met één enkele besmetting als eiland tussen al de "grote rode bollen".
Zonder hier een discussie te willen over opstarten: we vermoeden allemaal wel welk soort politiek daar achter schuilt. Ten nadele van bewoners en bezoekers.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#78
(12 March 2020, 00:20)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat me op die kaart opvalt (en het kwam - denk ik - al ergens in een ander 'draadje' aan bod): Turkije staat met één enkele besmetting als eiland tussen al de "grote rode bollen".
Zonder hier een discussie te willen over opstarten: we vermoeden allemaal wel welk soort politiek daar achter schuilt. Ten nadele van bewoners en bezoekers.
Dat er plaatsen zijn waar geen of kleine aantallen zijn komt door een aantal factoren naar mijn mening.
Zoals daar o.a. zijn:

- minder ontwikkelde gezondheidszorg waar geen testen gedaan worden of kunnen gedaan worden
- openheid van informatie door o.a. de overheid
- afgelegen dunbevolkte gebieden/eilanden
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#79
En toch blijven wij (mijn wederhelft en ik ) er wat sceptisch tegenover staan.
Waarom nu zo'n ophef en heisa over iets dat weliswaar nieuw is maar tot op heden nog lang niet
zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt als de epidemie van 2 jaar terug?De ene na de andere "expert"en/of
"deskundige" verschijnt op tv of in de pers,en allemaal doen ze hun zegje,de een nog meer dan de ander.
Zijn gek op de media,zijn op tv geweest,en in de krant!En wat belangrijker is:men hecht er echt aan,een eigen mening
idee of kritiek?Over alles hoor je toch:ja maar op tv is gezegd...... en dat neemt men dan voor zoete koek aan.
Zal het aantal doden oplopen tot enkele honderden hier in Nederland,dat blijft dan ver achter bij de 10.000 van 2jaar terug.
Zal het wereldwijd de 500.000 halen?Ieder jaar is er sprake van een griepepidemie waarbij slachtoffers te betreuren zijn!
Dus ook nu!
Quote
#80
(12 March 2020, 03:17)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En toch blijven wij (mijn wederhelft en ik ) er wat sceptisch tegenover staan.
Waarom nu zo'n ophef en heisa over iets dat weliswaar nieuw is maar tot op heden nog lang niet
zoveel slachtoffers heeft veroorzaakt als de epidemie van 2 jaar terug?De ene na de andere "expert"en/of
"deskundige" verschijnt op tv of in de pers,en allemaal doen ze hun zegje,de een nog meer dan de ander.
Zijn gek op de media,zijn op tv geweest,en in de krant!En wat belangrijker is:men hecht er echt aan,een eigen mening
idee of kritiek?Over alles hoor je toch:ja maar op tv is gezegd...... en dat neemt men dan voor zoete koek aan.
Zal het aantal doden oplopen tot enkele honderden hier in Nederland,dat blijft dan ver achter bij de 10.000 van 2jaar terug.
Zal het wereldwijd de 500.000 halen?Ieder jaar is er sprake van een griepepidemie waarbij slachtoffers te betreuren zijn!
Dus ook nu!
Degenen die dit virus minimaliseren door het te vergelijken met de griep-doden maken de volgende redeneringsfouten:

- Men vergelijkt het aantal griepdoden op jaarbasis tov een virus dat hier in Europa nog maar enkele weken ronddwaalt

- 1 op 1000 sterft aan griep, 30 op 1000 sterven aan Corona

- besmettinsgraad is veel hoger, dit zorgt eigenlijk voor grotere problemen dan puur het aantal doden. In Belgie (Nederland ook denk ik) op dit moment hier en daar besmettingen bij ziekenhuispersoneel wat er voor zorgt dat bepaalde afdelingen tijdelijk gesloten worden. Dit zal de komende dagen/weken nog vergergeren. Je zal maar net een hartaanval krijgen en niet naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis kunnen gaan.

- Jan met de pet op straat weet het meestal toch beter dan professoren die bovenstaande verkondigen

Uiteindelijk kan alles meevallen als IEDEREEN zijn steentje bijdraagt, als 10% van de bevolking er zijn voeten aan veegt zal het moeilijk worden.
Je hebt altijd van die idioten die stoer willen doen, deze week nog op mijn werk vertegenwoordigers die langskomen en per sè iedereen een hand willen geven!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raki is niet altijd goed voor de gezondheid Patrick 3 2.680 06 November 2018, 19:22
Laatste bericht: De Haarlemse mug.

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 11 gast(en)