Betalen voor je transfer je handbagage.
#1
Zijn de touroperators nou helemaal van de pot gerukt, betalen voor je transfer, zogenaamd om de reiziger zelf de keus te laten maken, 99% van de toeristen heeft geen andere keus, die hebben niet zomaar een huurauto klaarstaan, en Transavia vraagt geld om er zeker van te zijn dat je handbagage mee aan boord kan en je krijgt priority boarding, doe je dat niet heb je kans dat het ruimbagage wordt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Tijdje geleden al gelezen. De handbagage was vorige week ook een item op radio 1. Bij het boeken een paar maanden geleden was de transfer al afgeschaft. Bleek toen goedkoper om twee extra dagen een auto te huren dan de retourtransfer te betalen  Wink  Dus voortaan zonder vertraging naar de accomodatie  Big Grin  Ik neem altijd een fotorugzak mee, zit toch wel dure apparatuur in, dat wordt dus gewoon betalen om hem bij te kunnen houden, daar gaan ze echt niet aan zitten. Angry  Als je ziet hoe er gegooid wordt met koffers. Andere airlines zullen wel snel volgen. Je kon er op wachten natuurlijk.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Zijn meer maatschappijen die je laten betalen voor handbagage. Wat mij betreft terecht. Mensen slepen altijd teveel mee naar binnen. Vaak ook nog een paar jassen die in de bagageboxen gepropt worden. Nu is het helder hoeveel stuks handbagage mee naar binnen gaan. Overigens zijn de Grieken vaak kampioen in extra bagage meenemen. En die transfer werd natuurlijk altijd al door de consument betaald,zat alleen bij de totaalprijs in.
Uiteindelijk concurreren de maatschappijen op het totaal van prijs en kwaliteit. Gezien de vele faillissementen heb ik niet het idee dat de consument het vel over de n3us wordt getrokken.
Quote
#4
Het slimme is dat het niet te controleren is of het bedrag ook weggevallen is bij de boeking, want "prijzen fluctueren al naar gelang de vraag en aanbod"  Big Grin Big Grin Big Grin
Ik durf er wat onder te verwedden dat het onder de streep gewoon extra betalen is hiervoor. Niet dat ik me er druk om maak, we gaan toch wel vliegen, want in twee weken vakantie kan je niet met de auto heen en weer reizen, dan blijft er niets van je dagen in Griekenland over. Hoop wel dat ze die "gratis bagagevliegers" met hun backpacks nu eindelijk eens definitief naar het ruim verbannen. De backpacks dan he, niet de personen.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Dat wordt weer helemaal ouderwets: telefoon en fototoestel om je nek, e-reader in je binnenzak, geld in je sokken en paspoorten in je broek naaien....
Quote
#6
(19 February 2020, 17:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn meer maatschappijen die je laten betalen voor handbagage. Wat mij betreft terecht.

Ben hier maar gedeeltelijk mee akkoord. Als je een ticket koopt dat voorziet dat 8Kg handbagage inbegrepen is, dan is dat zo. Ik vind wel dat op gewicht en afmetingen MEER zou moeten gecontroleerd worden. Als ik zie dat sommigen er bijna niet in slagen om hun handbagage op te tillen om ze in het bagagevak te leggen of dat de afmetingen derhalve zijn dat ze amper in dat vak passen, dan stel ik mij daar toch vragen bij.
En dat je dan extra moet bijbetalen als je handbagage te zwaar of buitenmaats is, daar heb ik totaal geen probleem mee. Sommigen moeten echt wel eens hardleers aangepakt worden om zich aan de regels te houden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(19 February 2020, 17:44)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn meer maatschappijen die je laten betalen voor handbagage. Wat mij betreft terecht. Mensen slepen altijd teveel mee naar binnen. Vaak ook nog een paar jassen die in de bagageboxen gepropt worden. Nu is het helder hoeveel stuks handbagage mee naar binnen gaan. Overigens zijn de Grieken vaak kampioen in extra bagage meenemen.  En die transfer werd natuurlijk altijd al door de consument betaald,zat alleen bij de totaalprijs in.
Uiteindelijk concurreren de maatschappijen op het totaal van prijs en kwaliteit. Gezien de vele faillissementen heb ik niet het idee dat de consument het vel over de neus wordt getrokken.
Dat van die handbagage ben ik helemaal met je eens Chris, vooral die idioot grote trolly's die amper in het rek passen, als je als laatste instapt, wat ik altijd doe heb nog amper plaats voor je eigen tas.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
@Patrick Voor controle is domweg veel te weinig tijd en het kost nog veel meer tijd en administratie af te handelen.
Quote
#9
(19 February 2020, 18:17)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick Voor controle is domweg veel te weinig tijd en het kost nog veel meer tijd en administratie af te handelen.

Op sommige Griekse luchthaventjes wordt alle handbagage simpelweg gewogen bij het inchecken, net zoals de ruimbagage normaal gewogen wordt. Dus zo moeilijk en tijdrovend is het nu ook niet.

Arthur schreef:vooral die idioot grote trolly's die amper in het rek passen, als je als laatste instapt, wat ik altijd doe heb nog amper plaats voor je eigen tas.


Heb ik ook een hekel aan. Ik vraag me ook altijd af wat die mensen dan allemaal meesleuren. Bij mezelf is dat simpel: een rugzakje met daarin mijn laptop, mijn tablet, de kabeltjes en een boek.
Bij de terugkomst komen daar dan nog wel nog 2 flessen ouzo bij. Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Dat gaat niet meer op bij het moderne internet inchecken.
Quote
#11
Zelfs bij het moderne internet inchecken is er ook nog altijd de bagage afgifte. Toch? Niet iedereen gaat enkel met handbagage op reis.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Maar het gaat hier juist om de mensen die alleen handbagage hebben/willen. Die willen niet meer in de rij voor inchecken . Nou,prima,betalen ze gewoon wat extra,heb ik geen probleem mee.
Quote
#13
(19 February 2020, 19:04)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar het gaat hier juist om de mensen die alleen handbagage hebben/willen.  Die willen niet meer in de rij voor inchecken . Nou,prima,betalen ze gewoon wat extra,heb ik geen probleem mee.

Nee, geldt voor iedereen die er zeker van wil zijn dat hij zijn handbagage bij zich kan houden. Ik ga echt geen foto-apparatuur ter waarde van een maandsalaris in het ruim laten steken.....  We hebben zowel hand als ruimbagage bij ons. En zoals altijd lijden de goeden weer onder de kwaden, want sommige bagage wil je gewoon echt niet in het ruim hebben liggen. Heb ooit eens woorden met een stewardes gehad die mijn foto-apparatuur uit de bak trok en zo in het pad neer kwakte om..... een rugzak met metalen frame van een late reiziger in de bak te krijgen.  Toen ik vroeg of ze altijd zo met goederen van een ander omging en vroeg waar ze verzekerd was deed ze net of ze van Lillo kwam.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Voor onze fototas ga ik ook zeker betalen om die als handbagage te houden, de rest mag in het ruim.
Quote
#15
Het in totaal ietsje duurder worden van mn ticket vind ik niet echterg.
Wat ik wel vervelend vind is dat het boeken dan nog weer iets omslachtiger wordt.
Ik heb al een hekel aan dat gezoek, en al dat nalezen van al die vakjes komnt er nog weer een extra klik bij over je handbagage.
Ben het ook wel eens met wat hierboven al geschreven is, sommige mensen weten niet van grenzen en sjouwen
zo ongelooflijk veel spullen mee in het vliegtuig. Daar zou idd meer controle op moeten zijn.
Quote
#16
Tongue 
(19 February 2020, 17:24)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn de touroperators nou helemaal van de pot gerukt, betalen voor je transfer, zogenaamd om de reiziger zelf de keus te laten maken, 99% van de toeristen heeft geen andere keus, die hebben niet zomaar een huurauto klaarstaan, en Transavia vraagt geld om er zeker van te zijn dat je handbagage mee aan boord kan en je krijgt priority boarding, doe je dat niet heb je kans dat het ruimbagage wordt.
Arthur je hebt natuurlijk een punt. (dat van de pot gerukt zijn) Iedereen perst iedereen uit, personeel van b.v TUI betaalt de prijs. Wie van Sunweb gedwongen (omdat bepaalde bestemmingen overgenomen zijn) over kunnen/moeten stappen verdienen veel minder.
Zelf wil ik niet klagen, maar de overheid verdient er ook lekker aan. De luchthavenbelasting is ook enorm.
We mogen ook de hand in eigen boezem steken. Ook op dit PB gaat het regelmatig over goedkope tickets en nog goedkopere tickets.
Quote
#17
Lijkt mij wel zo netjes als je ruimbagage boekt per ticket dat die personen voorrang en gratis hun cabine bagage mogen meenemen .
En dat personen die geen ruimbagage boeken gaan betalen voor hun cabine bagage.
Quote
#18
Bij elke vlucht moet ik vaststellen dat de stewardessen "Tetris" moeten spelen om de handbagage in de opbergplaatsen te krijgen. Soms zie je reizigers met bijna koffers die ze meenemen als handbagage? Dat dit getolereerd wordt, begrijp ik helemaal niet. Het luchthavenpersoneel vraagt dan om deze gratis in te checken als ruimbagage terwijl anderen hiervoor vooraf correct hebben betaald.
Quote
#19
Inderdaad, heel vervelend dat gedoe met die handbagage.  Daarom geven we onze handbagage samen met onze koffers af.  't Is gratis en we moeten ons niet meer ergeren in het vliegtuig.  Iets waardevol zoals ons tablet steek ik in mijn handtas die ook niet groot is.  Als je het zo bekijkt hebben we ook wel redelijk wat bagage bij (2 koffers en 1 trolley) 19 dagen.  Natuurlijk als je voor een strandvakantie gaat en het hoogzomer is heb je heel wat minder kledij nodig.  Elkeen moet maar doen waar hij zich goed bij voelt, maar liefst geen gekibbel op het vliegtuig.
Viviane
Quote
#20
Ik snap de ophef niet.
Als je alleen een tas of rugzakje (welke onder de stoel past) met je dure en/of noodzakelijke spulletjes meeneemt als handbagage dan is het toch geen probleem dat die trolleys evt het ruim in gaan?
We willen toch allemaal veilig vliegen?
Quote
#21
@jjohn, ik begrijp het ook niet waarom sommigen hun handbagage niet willen afgegeven. Ik moet telkens vaststellen dat op dit gebied de Grieken zeer ongeduldig zijn. Het vliegtuig staat is nog maar net geland en terwijl we taxiën zijn ze al aan't rondlopen en rommelen in de voorziene ruimtes. Dit tot ergernis van de stewardessen die hen telkens moeten aanmanen om te blijven zitten. Ze willen hun handbagage niet afgeven alsof 15 minuten wachten aan de transportband te veel is?
Quote
#22
Als ik soms zie hoeveel bagage sommige mensen mee hebben en dat voor slechts 1-2 weken. dizzy
Mijn ruimbagage voor 5-6 weken is normaal 14-15Kg en als handbagage een (kleine) rugzak met nog een boek, laptop, tablet en de nodige kabels.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Tip voor minder bagage  Wink  


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(21 February 2020, 13:45)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik soms zie hoeveel bagage sommige mensen mee hebben en dat voor slechts 1-2 weken. dizzy
Mijn ruimbagage voor 5-6 weken is normaal 14-15Kg en als handbagage een (kleine) rugzak met nog een boek, laptop, tablet en de nodige kabels.

Dat vind ik echt knap Patrick! En dat meen ik serieus.
Ik heb zelf voor 15 dagen Griekenland 14 t-shirts, een aantal overhemden ( voor 's avonds, ik ga niet in het smerige shirt waar ik overdag in gezweten heb eten, dat doe ik in een net shirt, vind ik zelf prettig, ook richting anderen), een paar nette korte broeken, zwemkleding, shorts, slippers, ondergoed, badlaken, twee toilettassen en dan vergeet ik vast nog wel wat  Big Grin Big Grin Big Grin  Dan heb ik mijn 20 kg wel nodig  Smile  De eerlijkheid gebied te zeggen dat een deel van mijn 20 kg ook geconfisceerd wordt door mijn vrouw  Wink . Op de terugvlucht boek ik altijd standaard 5 kg bij, om wat leuke en/of lekkere dingen mee terug te nemen. Onze handbagage voldoet altijd aan de normen qua afmetingen. Een kleine trolley en mijn fotorugzak. Leuk onderwerp trouwens, wat neem je mee in je koffer als je gaat vliegen?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
Het is wel zo dat we bij de planning van de accommodatie ervoor zorgen dat daar in die 5-6 weken toch minstens 2 maal een accommodatie bij is waar een wasmachine voorhanden is. Dat scheelt al wat in het aantal kledingstukken om mee te nemen.

metaxa schreef:Tip voor minder bagage  [Afbeelding: wink.gif]

Big Grin Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
(21 February 2020, 12:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap de ophef niet.
Als je alleen een tas of rugzakje (welke onder de stoel past) met je dure en/of noodzakelijke spulletjes meeneemt als handbagage dan is het toch geen probleem dat die trolleys evt het ruim in gaan?
We willen toch allemaal veilig vliegen?
Mijn tas past makkelijk onder de stoel, maar daar mag hij niet staan met opstijgen en landen omdat ik altijd bij de nooduitgang zit vanwege de beenruimte, ruim bagage heb ik bijna nooit.
Wil je alles omzeilen koop je een Jaktogo of een Bagket, maar dan is het nog maar de vraag of je in een stoel past Big Grin 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
(21 February 2020, 15:32)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 February 2020, 12:59)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap de ophef niet.
Als je alleen een tas of rugzakje (welke onder de stoel past) met je dure en/of noodzakelijke spulletjes meeneemt als handbagage dan is het toch geen probleem dat die trolleys evt het ruim in gaan?
We willen toch allemaal veilig vliegen?
Mijn tas past makkelijk onder de stoel, maar daar mag hij niet staan met opstijgen en landen omdat ik altijd bij de nooduitgang zit vanwege de beenruimte, ruim bagage heb ik bijna nooit.
Wil je alles omzeilen koop je een Jaktogo of een Bagket, maar dan is het nog maar de vraag of je in een stoel past Big Grin 
Ik zit ook altijd bij de nooduitgang en dan gaat het gewoon even in de bagagebakken tot ze aangeven dat het stijgen of landen erop zit.
Quote
#28
@Metaxa, grappige reactie...
@JohanV, aan jou de eer om het nieuwe thema op het forum te zetten.
Aangezien ik alles al terplekke heb in mijn huis, neem ik weinig voor mezelf mee. Enkel dingen die hier dagdagelijks gebruik zijn en die je in Griekenland gewoonweg niet vindt (bijv. dweilen, schuurborstels, aftrekkers, …). Sorry maar ik kan niet kuisen met zo'n spinnending dat in de supermarkten ligt.
Bij mijn vertrek zit mijn handbagage vol met dingen voor de locals (Belgisch bier, specifieke dingen die wij eten, …). Ze zitten ongeduldig te wachten zoals een hondje dat een hapje krijgt.
Quote
#29
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Afgelopen dinsdag met Aegean via Amsterdam naar Heraklion gegaan. Nog nooit zo'n lange rij bij de check-in balie gezien. In de paar minuten dat ik er stond waren er 3 die moesten bijbetalen voor bagage, waarschijnlijk 1 van de oorzaken van de lange rij.

In Athene bij de gate voor de vlucht naar Heraklion voor het eerst de bak die maximum formaat handbagage aangeeft in gebruik gezien bij Aegean. Worden schijnbaar ook actiever met beperken handbagage. 

Cors
Quote
#31
Denk dat het niet zozeer beperken is maar wel kijken dat de passagiers zich houden aan de regels. Terecht overigens dat ze dat doen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Op zich terecht maar denk dat veel maatschappijen zelf het probleem bevorderen. Als je iets groots hebt doen ze er een label aan dat het in de bak moet en als je kleine handbagage hebt doen ze er een label aan dat het onder de stoel voor je moet zodat je minder beenruimte hebt. Vanuit vliegveiligheid volkomen logisch maar bevorderd grote handbagage want beenruimte is best fijn als je zoals ik 1,95 bent. 

Kun je denk beter maximum formaat verkleinen zodat alles de bakken in kan. Is nog veiliger ook. 

Cors
Quote
#33
(19 February 2020, 18:17)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick Voor controle is domweg veel te weinig tijd en het kost nog veel meer tijd en administratie af te handelen.
Nou Chris Easyjet controleert bij het instappen en stuurt bagage alsnog naar het bagageruim.

Groeten,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Betalen met debit-/ of kredietkaart JohannesGR 8 2.060 22 June 2022, 13:00
Laatste bericht: JohannesGR
  Bijzondere handbagage Nanny 4 1.577 15 June 2022, 22:00
Laatste bericht: Nanny
  KLM - extra betalen voor koffers? ADO 24 14.403 15 November 2013, 15:02
Laatste bericht: Margo
  handbagage Aegean Viviane 13 8.639 11 June 2012, 19:29
Laatste bericht: Viviane

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)