Zagoria - een "vergeten" gebied
#1
Al voor een aantal jaren komen wij in de streek
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, gelegen op het Griekse vasteland, in de provincie Epirus, met als hoofdstad Ioannina. Het is een prachtig natuurgebied met vele mogelijkheden. Het bezit mooie dorpjes, waar de huizen zijn gebouwd met de leisteen uit het gebied. Zo zie je dan ook verschillende soorten steen (lees: kleur) per dorp. In Kipi zijn de stenen bijvoorbeeld heel donker grijs, omdat deze uit de rivier worden gewonnen. Je kunt er prachtige wandelingen maken en er is voldoende accomodatie. Ook met de auto kun je prachtige tochten maken. Je staat versteld van dit stukje Griekenland, het is zo anders dan de eilanden. De Vikoskloof is "heel" bekend, maar ook vele dorpjes zoals Micro en Megalo Papingo. Als je centraal in de Zagoria zit, kun je alle kanten op. Een (huur)auto is hier wel noodzakelijk, want het openbaar vervoer is minimaal. Het gebied is ook goed te combineren met bijvoorbeeld Corfu, Parga of Lefkas; een vakantie met bergen en zee. Zoek je weer eens iets anders, denk dan aan Zagoria! En ga het beleven!
        [attachment=69]
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
stond al op de planning voor volgend voorjaar Cool
ben volop met de voorbereidingen bezig.
ook Tzoumerka (zuidelijk Pindos) staat op ons programma
alle tips qua accommodatie en motoverhuur in en rond Ioannina zijn welkom !

P.S : Heb zonet je webpagina bekeken ; heel interessant !
Quote
#3
Hallo,
Wij zijn een paar jaar geleden in Hotel Elati in Elati geweest. Zeer sfeervolle kamers , ingericht in de stijl van de streek. Iedere kamer heeft een open haard en de eigenaar kookt lekker voor je. 's avonds mooie vergezichten op Monodendri.
Kipi is ook een leuk plaatsje.
Leestip :Nicolas Gage -Eleni
-Eleni's kinderen
Quote
#4
Prachtige regio, ik was er in 2008. Wij logeerden o.m. in hotel Monodendri, in het plaatsje Monodendri. Heerlijk geslapen op een Coco-mat matras;).

Ioannina is een echt Griekse stad, zeker bezoeken! We logeerden daar in een erg goed appartement, maar aan de rand. Je moest met de auto naar de stad, dat was jammer.

Vikoskloof prachtig, maar eigenlijk de hele regio. Megalo en mikro papingo, zeker heen gaan. En eigenlijk moet je ook Metsovo bekijken, al heeft het een hoog Volendamgehalte, zeker in het weekend.

Ook lezen: Ten noorden van Ithaka, van Eleni Gage, de dochter van..
Quote
#5
Prachtige streek. Aanrader: trektocht te voet langs de Zagorochoria. Genieten van ongerepte natuur.
Quote
#6
Hallo,is er ook een mogelijkheid om via skamneli vrysochori( dus die route )zo naar konitsa te gaan?Ik heb eens ergens gelezen dat de brug naar Paleoseli is weggeslagen.We willen er volgend jaar gaan rondtrekken dus wie kan mij er meer over vertellen
Quote
#7
De brug is er weer (voor zolang het duurt), maar het is een erg slechte route om met een "gewone" huurauto te rijden. Vorig jaar hebben we mensen gesproken die de route ook gereden hebben, maar zij hebben uiteindelijk besloten om terug te gaan. Met een jeep is het wel te doen.
Quote
#8
Bedankt voor je antwoord.Het is de bedoeling om met onze eigen personen wagen te gaan.Dus dat maar niet doen want hij moet ons ook nog terug brengen naar Nederland.Heel erg jammer want het leek mij een leuke route.Zoeken we verder naar een leuke trektocht.
Quote
#9
Heb je al eens op mijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gekeken? En anders stuur me even een e-mail voor wat tips. Die zijn er genoeg! Het is in ieder geval een prachtig gebied, waar heel veel te zien en te beleven is.
Quote
#10
zeer mooie foto's en mooie reisverslagen

groeten ger
Quote
#11
Mijn man heeft vorige jaar op Vimeo een drietal filmpjes greekfilm geplaatst van onze vakantie (lente 2009) in dit prachtige gebied dat al jaren onze harten heeft gestolen.

Deze filmpjes wil ik jullie niet onthouden dus veel kijkplezier ;)

Deel 1:


Deel 2:


Deel 3:


Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#12
Cynthia, bedankt voor het laten meegenieten van de filmpjes! Mooi! Net zoals de streek! Het is één van de regio's waar ik het meeste van hou.
Quote
#13
Wil je rust en dat de eigenaar zelf voor je kookt en vraagt wat wil je vanavond eten? Slechts 9 kamers. De man weet alles over de streek en tekent desnoods de kaart voor je uit Ga naar Elati en je vergeet deze streek nooit meer Groet Albert
Quote
#14
Super, Cynthia! Heerlijk dat je ons mee laat genieten op deze manier!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Video Foto impressie Griekenland van het gebied Thracië Cynthia 1 2.680 13 July 2011, 07:54
Laatste bericht: Petra
Video Foto impressie Griekenland van het gebied Epirus Cynthia 2 3.651 12 July 2011, 22:43
Laatste bericht: ien
Video Foto impressie Griekenland van het gebied Macedonië Cynthia 1 2.994 12 July 2011, 15:15
Laatste bericht: IneT

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)