controles in Griekenland
#1
Als ik dit zo lees nemen ze geen halve maatregelen in Griekenland.

146 boetes voor het overtreden van beperkende maatregelen "vielen" gisteren op Kreta
Laatst bijgewerkt: Woensdag 25 maart 2020 om 14:58 uur

Honderd zesenveertig (146) boetes voor het overtreden van beperkende maatregelen werden pas gisteren op Kreta "verlaagd", als onderdeel van de controles die afgelopen maandag zijn begonnen.

Volgens de informatie, vandaag, woensdag 25 maart, vinden de "blokken" die in Heraklion zijn opgezet, bestaande uit 12 wagons en 6 motoren van het DIAS-team, dat die buiten een specifieke reden hebben en de relevante certificaten dragen.

En de rest van Griekenland

Volgens ELAS-gegevens werden in het hele land 1.631 inbreuken vastgesteld en werden een aantal administratieve boetes opgelegd, zoals:

(575) in Attica,
(163) op de Ionische eilanden,
(117) in West-Griekenland,
(107) in de Peloponnesos,
(95) in de Zuid-Egeïsche Zee,
(94) in Centraal-Griekenland,
(85) in Thessalië,
(77) in Thessaloniki,
(49) in Centraal-Macedonië,
(45) in Epirus,
(43) in Oost-Macedonië en Thracië,
(23) in de Noord-Egeïsche Zee en
(12) in West-Macedonië,

Opgemerkt wordt dat sinds de maatregel op maandag 23 maart 2020 (1.795) in het hele land inbreuken zijn vastgesteld en een aantal administratieve boetes zijn opgelegd.

voor de exploitatie van winkels (gezondheid, handel, enz.) ondanks het verbod, werden (8) inbreuken bevestigd en (9) personen gearresteerd, als volgt:

(4) Attica,
(2) in Thessaloniki,
(2) op de Ionische eilanden en
(1) in de Peloponnesos.

Opgemerkt wordt dat sinds de lancering van de maatregel op donderdag 12 maart 2020 er (258) inbreuken zijn geweest op het hele grondgebied en (267) personen zijn gearresteerd.

De controles worden intensief voortgezet om de volksgezondheid te waarborgen.
bron CNA.GR
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Waarschuwingen in 10 talen

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik heb bijna 30 jaar gedacht dat regels en Grieken niet samen konden gaan.
Mijn verbazing is heel erg groot dat t wel kan.....natuurlijk is de reden ook zeer serieus.
Maar ik volg aardig de nieuwsberichten rond de corona in nl en in gr,
ik denk dat gr t "beter' doet. Ik ben geen Mitsotakis fan, maar de regels komen er resoluut.
Duidelijk en er is controle, zeer strenge controle, boetes.
Ik had verwacht dat die total lockdown vanaf maandagmorgen eigenlijk meer voor de
steden zou zijn. Al die sukkels die t weekend opeens in de file naar dorpen gingen en centrale
plaastsen in Athene en Thessaloniki die ze niet handhaven konden etc.
Maar nee hoor, zellfs hier op t eiland worden mensen gecheckt of ze wel t formulier bij zich hebben.
Quote
#4
Ook wij zijn verwonderd maar ook wel blij dat de Grieken het zo goed proberen te doen.
Het is een harde aanpak maar het loont wel.
Viviane
Quote
#5
Toch heb ik mijn twijfels.
Vlak voor de lockdown zijn er 80.000 Grieken met de veerboten naar hun thuiseiland gereisd.
Eergisteren kwamen er nog 4 volle vliegtuigen aan op Karpathos.
Past zo'n volksverhuizing in de huidige situatie?
Zouden ze allemaal 2 weken in quarantaine gaan terwijl ze de hele winter hun familie niet gezien hebben?
Quote
#6
(25 March 2020, 17:20)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch heb ik mijn twijfels.
Vlak voor de lockdown zijn er 80.000 Grieken met de veerboten naar hun thuiseiland gereisd.
Eergisteren kwamen er nog 4 volle vliegtuigen aan op Karpathos.
Past zo'n volksverhuizing in de huidige situatie?
Zouden ze allemaal 2 weken in quarantaine gaan terwijl ze de hele winter hun familie niet gezien hebben?

Daar kan je in ieder geval over twijfelen.

Wat ik wel weet is dat zo'n 200 Griekse Erasmus studenten, die vorige zondag gerepatrieerd werden uit Barcelona en Madrid, onmiddellijk voor 2 weken in quarantaine geplaatst zijn in een hotel in Athene.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(25 March 2020, 17:20)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch heb ik mijn twijfels.
Vlak voor de lockdown zijn er 80.000 Grieken met de veerboten naar hun thuiseiland gereisd.
Eergisteren kwamen er nog 4 volle vliegtuigen aan op Karpathos.
Past zo'n volksverhuizing in de huidige situatie?
Zouden ze allemaal 2 weken in quarantaine gaan terwijl ze de hele winter hun familie niet gezien hebben?
Zeker blijft t allemaal nog heel kritiek en veel risicos. 
Ik zie meerdere mensen om mij heen die zich wel aan de quarantaine  regel houden. Maar natuurlijk zullen ze dat niet alle 80000 doen. Gelukkig hebben ze nu met die lockdown niet heel veel kans om de deur uit te gaan.
Quote
#8
Voorlopig lijken de Grieken heel goed te beseffen dat het hoogst serieus is, had niet gedacht dat ze zo massaal hun koffietje op het terras zouden laten staan. Al is deze week ook het weer er niet naar, zien wat er gebeurt als de zon weer doorbreekt.
Maar toch, in ons kleine Veroia is het al ruim een week doodstil op straat. De 'farmakeio' waar we wat kwamen halen had een lint gespannen voor de balie - anderhalve meter afstand op zeker. Onze Masoutis en Vasilopoulos supermarkten hebben echt wel fiches hoeveel mensen binnen mogen, desinfectie bij de deur, maskers en handschoenen voor het personeel. Bij Vasilopoulos ook keurig stickers op anderhalve meter onderlinge afstand voor de kassa's.
Een grote stad als Thessaloniki is wat minder gedisciplineerd, maar zoals Arthur al aangaf wordt daar wel bloedserieus gecontroleerd. Het lijkt wel te werken, vandaag (donderdag) totaal 892 besmettingen gemeld en 26 doden; relatief weinig, vergeleken met veel Europese landen. Al lijkt de piek in besmetting/ziekenhuis/overlijden nog niet helemaal bereikt.
Sinds gister ook één besmetting gerapporteerd in Veroia. Maar we bleven toch al keurig binnen. Toch een beetje tussen hoop en vrees. Hoe goed is hier de registratie van besmettingen? Hoe zit dat in vluchtelingenkampen, horen we geen woord over, kan toch niet anders dan dat daar rampspoed uitbreekt? Maar ja, niemand is zijn leven meer zeker, letterlijk.
Niet klagen, maar dragen, nietwaar?
NederGriek's signatuur zwaaivlag NederGriek Peter
Quote
#9
Zoals bij jullie apotheek was t bij ons tor vorige week. Deze week echter kom je niet meer tot de balie maar wordt je vanaf de deur bedient.
Je geeft je bestelling en ze brengen het aan de deur.  Hoor net van een bekende alle vluchten Ioannina-Athene gecancelled tot 1 mei.
Quote
#10
(26 March 2020, 21:58)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals bij jullie apotheek was t bij ons tor vorige week. Deze week echter kom je niet meer tot de balie maar wordt je vanaf de deur bedient.
Je geeft je bestelling en ze brengen het aan de deur.
Dat is bij ons nu ook, in een soort tent die voor de apotheek staat, je komt aan meld je aan per telefoon en ze leggen het recept voor je klaar in een mandje.
 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Moest gisteravond zo lachen om iemand die bij t nieuws op tv uitleg gaf over verschillen en overeenkomsten nl/gr mbt corona. Hij vatte samen aan t eind: u moet zich voorstellen in nederland kom ke makkelijker aan drugs dan aan antibiotica.
Quote
#12
(28 March 2020, 09:54)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Moest gisteravond zo lachen om iemand die bij t nieuws op tv uitleg gaf over verschillen en overeenkomsten nl/gr  mbt corona. Hij vatte samen aan t eind: u moet zich voorstellen in nederland kom ke makkelijker aan drugs dan aan antibiotica.

Lijkt me geen leugen te zijn... Sleepy
Quote
#13
Misschien is een opgelopen besmetting beter te handeln met drugs (spreek uit hendeln) ;-§
Johannes
Quote
#14
De controles gaan onverminderd door, terwijl er toch mensen met de honden op het strand van Almiros aan het wandelen waren.

Kreta: Op de tweede plaats bij overtredingen

Laatste update: Zaterdag 4 april 2020 om 22:53

Over het hele land worden systematisch controles uitgevoerd door het personeel van de Griekse politie op de onnodige verplaatsingen, met Kreta op een negatieve manier op de tweede plaats van de schendingen.

Op zaterdag van 06:00 tot 15:00 uur werden in het hele gebied 323 overtredingen bevestigd en werden evenveel administratieve boetes opgelegd:

(88) in Attica,
(53) op Kreta,
(44) op de Ionische eilanden,
(26) in de Zuid-Egeïsche Zee,
(21) in Epirus,
(18) in Thessaloniki,
(18) in Centraal-Macedonië,
(18) in het Westen Griekenland,
(12) in de Peloponnesos,
(9) in Thessalië,
(9) in Oost-Macedonië en Thracië,
(4) in West-Macedonië,
(2) in de Noord-Egeïsche Zee en
(1) in Centraal-Griekenland.
Maandag 23 maart 2020, de startdatum van de verkeersbeperkingsmaatregel, zijn in totaal (19.454) overtredingen bevestigd en zijn een gelijk aantal administratieve boetes opgelegd.
De inspecties gaan onverminderd door met het oog op de volksgezondheid.
Bron CNA.GR


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
De controles gaan onverminderd voort, ik ben wel benieuwd als alles weer normaal is of ze dan ook controleren op belangrijke dingen zoals, geen gordel om, kinderen los in de auto, parkeren op gehandicapten plaatsen, tel onder het rijden, zonder helm rijden, zonder apk rijden, niet verzekerd en rondrijden zonder rijbewijs.
Ik denk dat dan weer alles als vanouds wordt, gewoon op de platia staan met een sigaret op de mond en een vinger in de neus wachtend op dienst einde.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Vraag me af of die gelden ook daadwerkelijk worden geïnd, hier idem trouwens.
Quote
#17
Las net dat tussen zaterdagmorgen en zondagavond er 90 hun nummerplaat konden afgeven omdat ze zich met de wagen zonder geldige reden buiten hun woonplaats waren. Die zijn dus hun nummerplaat kwijt voor 60 dagen. Of dat een reden is voor hen om de wagen niet meer te gebruiken betwijfel ik toch.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
@Patrick, we hebben het zelf gezien in Athene.....andere nummerplaat uit koffer nemen, opvijzen en wegwezen.
Viviane
Quote
#19
(20 April 2020, 14:15)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De controles gaan onverminderd voort, ik ben wel benieuwd als alles weer normaal is of ze dan ook controleren op belangrijke dingen zoals, geen gordel om, kinderen los in de auto, parkeren op gehandicapten plaatsen, tel onder het rijden, zonder helm rijden, zonder apk rijden, niet verzekerd en rondrijden zonder rijbewijs.
Ik denk dat dan weer alles als vanouds wordt, gewoon op de platia staan met een sigaret op de mond en een vinger in de neus wachtend op dienst einde.
Ik ben ook erg benieuwd Arthur. Kan me er nog geen beeld bij vormen. Blijf t raar vinden dat de politie bij mij door t dorp rijdt.
Zeker speelt t ook een rol dat een Griek toch ook bang is om ziek te worden, en best logisch als je bekijkt hoe de ziekenhuizen zijn. Dit samen met die boetes.......
Maar hoe zal t dan gaan metdie vekeersregels die ze altijd maar aan hun laars lapten.
Als je elke dag 18 uur die Nikos Chardalias ook hoort.....superstreng heel duidelijk....
Als je Rutte er naast zet die vertelde niet pasen gaan vieren buiten de deur, en als je gaat blijf dan in de buurt.....nou ja vaag toch?
Dus je mag wel met de buurt aan de bbq?
Chardalias noemt gelijk t rijtje verboden op, de hoogte van de boetes, precies de tijden, etc.....
Quote
#20
Zoniana op Kreta is altijd al wat opstandig geweest. Dat lieten ze weer duidelijk merken na de paasdienst zie het YouTube filmpje

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(21 April 2020, 14:51)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoniana op Kreta is altijd al wat opstandig geweest. Dat lieten ze weer duidelijk merken na de paasdienst zie het YouTube filmpje

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kerken in heel Griekenland hermetisch afgesloten,maar in Zonania wordt stug de dienst gevierd......Moet ook wel weer lachen om dat filmpje, al klopt t natuurlijk niet.
Quote
#22
(21 April 2020, 14:51)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoniana op Kreta is altijd al wat opstandig geweest. Dat lieten ze weer duidelijk merken na de paasdienst zie het YouTube filmpje

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit jaar was er geen Paasmis , ook de dagen voordien geen gezang en afratelen van teksten.  Maar de salvo's met scherpe munitie zijn toch afgevuurd rond middernacht. Niet zo veel als voorgaande jaren maar er was kabaal genoeg , dat is immers de bedoeling en het hoort ook bij de paasdienst.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Bij ons in het dorp reden jongeren luid toeterend op hun brommers rond uit protest. Jeugd ( vooral) is het zat. Komen in opstand tegen de ( in hun ogen) bizar strenge maatregelen. Met drones wordt er gecontroleerd.......
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)