Ormos of Ireon
#1
Ik zit al een beetje na te denken over volgend jaar. Ik heb al een paar ideetjes, waaronder deze keer ook Samos. Kan iemand iets meer vertellen over Ormos en Ireon? We zijn helaas aan de schoolvakantie gebonden en houden niet zo van drukte. We vinden bijvoorbeeld Kythira en Koroni heel leuk. Zou Ormos of Ireon ook iets voor ons zijn?
Quote
#2
Wij hebben een aantal dagen in Ormos gezeten, het is piepklein, ligt mooi, aantal restaurantjes aan het water dus gezellig 's avonds. Weinig winkels, kleine supermarkt en bakkertje wel. Inderdaad lekker rustig.
Daarna zijn we nog in Ireon geweest een middagje, was groter als Ormos, lag ook prachtig. Meer winkeltjes daar dus waarschijnlijk ook iets drukker. Toen wij er waren tijdens de siestatijd was het superrustig.
Waarom geen combi?
Quote
#3
Ik denk dat hoewel klein je Ormos leuk vind ik ben twee keer in Ormos geweest in apartement Pantheon met geweldig uitzicht wanneer je voor boven kiest. Ik ben ook twee keer in Kythira geweest in het plaatsje Agia Pelagia was ook geweldig, maar Ormos is een prima aanrader.
Quote
#4
En Votsalakia, hoe is dat (in het hoogseizoen)?
Quote
#5
Votsalakia is in het seizoen een druk rommelig vakantieplaatsen zonder enig structuur. Vanuit Ormos is het maar 2 kilometer naar Votsalakia, maar Ormos is totaal anders en rustig.
Quote
#6
En kun je Ormos wel enigszins vergelijken met Aghia Pelagia op Kythira?
Quote
#7
Nee er is maar 1 Kythira en Agia Pelagia en de sfeer in deze plaats is hartelijk familiaal en het omarmt je, maar er zijn meer mogelijkheden op Samos en het is er groener. Het is gewoon moeilijk kiezen doe je keuze hoewel het moeilijk zal zijn. Niet vergelijken beiden leuk
Quote
#8
Naar Kythira zullen we volgend jaar niet gaan, daar waren we dit jaar al voor de 3e keer. Misschien wordt het toch weer wel Koroni, das ook leuk en mooi daar en niet zo toeristisch.
Quote
#9
[Afbeelding: 29zwg89.jpg][Afbeelding: 34xeujb.jpg][Afbeelding: 3450m4h.jpg][Afbeelding: 30trjo0.jpg][Afbeelding: rwnubq.jpg]
Margo
Dit zijn wat foto's van Ireon
Waren hier dit jaar juni een aantal keren hier om wat te drinken enz
Ook Ormos is leuk ,wel flink kleiner en inderdaad zeker rustig
Quote
#10
Ireon is zeker in het hoogseizoen redelijk druk. Wel veel keuze aan activiteiten. Ormos is inderdaad rustiger en authentieker. Er is wel genoeg keuze aan restaurants en het supermarktje is goed voorzien. Vanuit Ormos kun je goed wandelen of autotochtjes maken. En als je wateractiviteiten wilt ondernemen ga je gewoon even verderop naar Votsalakia. Ik zou zeker voor Ormos kiezen! Maar heb je wel eens aan het lieflijke Balos gedacht?
Quote
#11
Balos? vertel!
Quote
#12
Balos is leuk om te gaan eten bij Stella erg goed, maar verder is er erg weinig. Geen bakker of supermarkt dan moet je toch naar Ormos.
Quote
#13
Balos is inderdaad klein, met 4 restaurants, een cocktailbar en een paar hotels en pensions. Maar het ligt wel heel mooi aan een kiezelstrand met tamarisk-bomen.
Quote
#14
Bedankt voor de info!
Ik denk dat het Ormos wordt. Die appartementen Pantheo lijken me wel heel mooi. Nog even een vraagje daarover. Je zou dus het beste zo hoog mogelijk daar kunnen zitten. Heb je daar ook schaduw op je balkon en heb je ook airco in je slaapkamer? Ik vraag dit omdat wij altijd in het hoogseizoen moeten en een keer een groot mooi appartement hadden, maar alleen airco in de huiskamer. In de slaapkamer bleef het 39 graden!
Quote
#15
De appartementen van Pantheon zijn ruim en er is airco Je zit boven en toch zit je gelijkvloers met de weg. geen hinder van het verkeer. Ruim groot balkon en altijd een stukje schaduw een grote parasol maakt het af. Door de grootte kan je altijd meedraaien. Ideaal appartement met een grandioos uitzicht
Quote
#16
Hoi Margo
Wij zaten in mandilada villas.
Net boven Balos en op enkele auto minuten van Ormos. Mooie lokatie en heerlijke huisjes. Met zwembad en een bar met uitzicht over Ormos en Votsalakia
Niet druk en een prima airco in de slaapkamer.
Het pad af naar beneden een privestrand,heerlijk
Quote
#17
Dat klink ook niet verkeerd, Janos!
Ook hier gaan we over nadenken.
Quote
#18
5 augustus is het dorpsfeest in het nabijgelegen Koumeika, en 16 augustus het uienfeest in Balos. En ik meen dat er eind juli ook nog het wijnfeest in Ormos is. Authentieke stukjes Samiotische cultuur!
Quote
#19
ElsR

Heerlijk,zou zo weer terug gaan
Koumeika is inderdaad ook een leuk dorp met het plein en de taverna onder de bomen. Hier zitten de mannen s 'morgens al vroeg aan de koffie Ook een bakkerij voor dagelijks vers brood en een praatje met soms koffie met de bakker of /en de bakkersvrouw.
Een tweetal kleine supermarkten en doorlopend naar boven een prachtig uitzicht.

[Afbeelding: 25svqq0.jpg][Afbeelding: 28bbkvt.jpg][Afbeelding: 2v2egkz.jpg][Afbeelding: nb9e2b.jpg]
Bovenste twee Koumeika, onder huisje Mandilada en uitzicht
Quote
#20
Ik ben 1 keer in Ireon geweest. Het is er inderdaad erg rustig, maar wel leuk. Vanuit Ireon kun je trouwens ook makkelijk de 'drukte' van Pythagorion opzoeken. Ik moet wel zeggen dat ik het 's avonds te rustig vond.

Groeten,
Ron
Quote
#21
En, Margo, ben je er al uit?
Quote
#22
Ja hoor, we hebben al geboekt in Ormos. Maar het duurt nog wel heel lang eer het augustus is .....

Bedankt allemaal voor de info!
Quote
#23
Volgens mij is er dan het wijnfeest. Veel plezier!
Quote
#24
Dank je wel!
Quote
#25
Zijn er soms mensen die recent naar Samos zijn geweest naar het dorpje Ireon?

Hoe is het daar? Is er een strand en wat voor één? Is het een leuk dorp en niet toeristisch?

Wie weet er iets over huize Despina aldaar.

Ik hoor het graag.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#26
Niet heel recent maar denk dat er niet zo heel veel veranderd is in Ireon.
Despina ligt midden in het leuke dorp, wat tuin (klein, smal, struiken en bloemen) er om heen, je hebt denk ik redelijk wat dorpsgeluiden om je heen. 
Leuk kleinschalig toerisme, aantal leuke en lekkere tavernes. Kleine winkeltjes.  Leuk dorpsplein aan zee. Strand is beetje dorps/stadsstrand, keien, vol met bedjes, niet echt bijzonder. Mooie kleine baai voor dorp linksaf, wat klauteren, ben ff de naam kwijt, ook naturisme toegestaan, toen tenminste. Bij dorpsstrand rechts een stuk wandelen, kleine baaitjes en wat stoelen, keien, dit heet papa's beach. Geen zandstranden hier.
Wij vonden het een fijne plek, weinig wind in de zomer. Gingen toen het zo warm was, regelmatig richting Kokkari, meer wind. Verbleven toen net ff buiten Ireon. Veel verwilderde katten viel ons op.
Ireon ligt dichtbij Pythagorion,  leuk en mooi gelegen stadje.
Quote
#27
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Verleden jaar nog geweest. Leuk plaatsje. Inderdaad met wat winkeltjes en een paar leuke taverne. Papa beach gezellig en heerlijk ontbijt. Fijne en vrolijke eigenaren. In het dorp aan het water lekkere frape  en hapjes. Wel waren wat winkels enz gesloten i.v.m. corona. Dat is straks hopelijk weer voorbij. Wel vervoer nodig om wat van Samos te zien .
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Voor ons is het zover!  Big Grin Cool

Morgenochtend vertrekken wij naar Samos, naar Ireon. Heel vreemd dit jaar maar verlangen er echt naar.

Zijn echt benieuwd wat wij daaar aantreffen. Geloven wel dat we daar welkom zijn na vorig jaar, het zware corona jaar.

Wij zijn al vaker op Samos geweest maar nog nooit aan de kant van het vliegveld. Zijn daarom ook benieuwd hoe het daar is en met name Ireon. Zaten meestal in Ormos of Votsalakia!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#29
(20 June 2021, 11:13)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor ons is het zover!  Big Grin Cool

Morgenochtend vertrekken wij naar Samos, naar Ireon. Heel vreemd dit jaar maar verlangen er echt naar.

Zijn echt benieuwd wat wij daaar aantreffen. Geloven wel dat we daar welkom zijn na vorig jaar, het zware corona jaar.

Wij zijn al vaker op Samos geweest maar nog nooit aan de kant van het vliegveld. Zijn daarom ook benieuwd hoe het daar is en met name Ireon. Zaten meestal in Ormos of Votsalakia!

Goede vlucht en fijne vakantie in Ireon Martino. Wij waren er een aantal jaren geleden en hebben ons er kostelijk vermaakt. Leuk dorpje en startplaats voor diverse uitstapjes door de ligging.
Pytagorion en de beroemde tunnel vlakbij. Ook Samos stad goed te doen van daar uit.
Laat je weten hoe het is bevallen? En vergeet geen mooie foto's te maken voor de Foto van de week-rubriek (hint) Wink
Quote
#30
Veel plezier!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Binnenkort ferry vanuit Ormos? Patrick 3 1.516 22 May 2023, 11:38
Laatste bericht: Bowie
  Weerzien Samos-Ormos Wick 2 5.018 19 May 2016, 11:12
Laatste bericht: hansley-dubiezson
  Samos het dorp Ormos Martino 21 16.737 08 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Doornroosje
  minder leuke youtube Ireon .... Dirk 11 7.133 24 March 2013, 23:04
Laatste bericht: ElsR
  Regatta in Ormos Wick 2 2.538 30 May 2012, 14:23
Laatste bericht: albert6
  haven van Ormos (Samos) Wick 11 7.252 02 April 2012, 23:55
Laatste bericht: Mieke
  SAMOS- nieuwe haven in ORMOS Wick 9 9.477 03 April 2011, 19:46
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)