Corona ervaringen
#1
Ik merk dat het behoorlijk rustig is op Oriste! Waarschijinlijk heeft dat te maken met die vervelende Corona virus waardoor vele vakantie`s niet door kunnen /mogen gaan!!

Heeft iemand in zijn/haar  directe omgeving  (familie en of vrienden) al te maken gehad met die virus?

Ik wel, de verjaardag van mijn man kon niet doorgaan, omdat een goede vriend van ons besmet was geraakt  en nu in het ziekenhuis legt   .. En 3a4 dagen daarvoor nog bij ons thuis was!  EN we houden wijselijk   afstand Brrr .we hadden  het verjaardagsfeest voor alle vrienden en familie incl. kinderen  alles afgezegd ! Onze kinderen en kleinkinderen kwamen  ,,op de verjaardsadag,, voor de deur een cadeautje neerleggen en natuurlijk  op afstand zingen (lang zal hij leven)
Onze 5e kleinkind werd op 4 maart geboren ,,, gelukkig heb ik haar nog even vast kunnen houden  en kunnen knuffelen!! en 1x daarna op ,,afstand ,,kunnen bewonderen Bewust niet aangeraakt .Nu is er alleen maar alles op afstand.
Vrijdag 3 April wordt onze kleinzoon  5 jaar...Dat jochie is al maanden aan het aftellen ... en we kunnen er wederom niet bij zijn!
Ook wij gaan die dag een cadeautje op de stoep neerleggen en   buiten vanachter het keukenraam Als een gek zingen en kijken vanachter die ramen hoe hij zijn cadeautje uitpakt EN uiteindelijk ook weer ff achter datzelfde raam onze kleindochter weer even  te kunnen  bewonderen
Quote
#2
@Wilma, hou er de moed in, het zal voorbij gaan maar het is wel pijnlijk als je mekaar eens niet kunt omhelzen.  We kennen voorlopig niemand maar zijn wel bezorgd om mijn oude moeder van 92j die alleen in haar huisje woont.  Elke dag ga ik eens aanbellen en dan praten we eventjes van op veilige afstand.  Ze hoort heel slecht dus dat praten lukt niet echt maar ik zie en hoor dan of ze nog in redelijke toestand is. Hopelijk komt alles goed met jullie vriend.
Blijf gezond!
Viviane
Quote
#3
Het is een bizarre tijd. Mijn dochters zwager ligt in ziekenhuis met Corona aan het zuurstof (goed 40 jaar) Zo komt het wel heel dicht bij. Mijn man werkt nog in de voedselindustrie (pluimvee) Dat zijn beroepen die doorgaan. Fijn is het niet als je de 60 gepasseerd bent. Ik vind het ook een hele impact voor kinderen hebben. De kleintjes geen verjaardagsfeestje en voor pubers ook pittig. Geen sport, school, vrienden, terras....
Ik wens iedereen sterkte in deze onwerkelijke tijd. Niet op vakantie is jammer, maar dat komt wel weer. Hoop wel dat de horeca en hotels enige vorm van steun krijgen. Elk land heeft geen Rutte.
Quote
#4
(02 April 2020, 02:03)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik merk dat het behoorlijk rustig is op Oriste! Waarschijinlijk heeft dat te maken met die vervelende Corona virus waardoor vele vakantie`s niet door kunnen /mogen gaan!!

Heeft iemand in zijn/haar  directe omgeving  (familie en of vrienden) al te maken gehad met die virus?
Corona niet maar urgente operaties gaan gewoon door zoals bij mij, ik lig nu op een afdeling waar je helemaal niks meekrijgt van de drukte,  ze lopen ook niet met mondkapjes om, het enige verschil is dat er geen bezoek mag komen en het is overal akelig stil, morgen ben ik gelukkig weer thuis.
Over vakantie maak ik me even niet druk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(03 April 2020, 10:03)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 April 2020, 02:03)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik merk dat het behoorlijk rustig is op Oriste! Waarschijinlijk heeft dat te maken met die vervelende Corona virus waardoor vele vakantie`s niet door kunnen /mogen gaan!!

Heeft iemand in zijn/haar  directe omgeving  (familie en of vrienden) al te maken gehad met die virus?
Corona niet maar urgente operaties gaan gewoon door zoals bij mij, ik lig nu op een afdeling waar je helemaal niks meekrijgt van de drukte,  ze lopen ook niet met mondkapjes om, het enige verschil is dat er geen bezoek mag komen en het is overal akelig stil, morgen ben ik gelukkig weer thuis.
Over vakantie maak ik me even niet druk.

Sterkte en beterschap Arthur!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Tot voor kort heb ik het coronavirus altijd gezien als een gewone griep en heb dit ook geuit op dit forum. Sinds 2 dagen ben ik godzijdank terug uit het ziekenhuis en weet ik wel beter. Hieronder mijn relaas in het kort.
Op donderdag 19 maart voelde ik me thuis knap beroerd, veel hoesten en wisselend matige tot flinke koorts. Geen verdere actie ondernomen. Zaterdag 21 maart, partner is inmiddels op de bank gaan slapen omdat ik in bed alleen maar lag te zweten, hoesten en erg onrustig was. Tegen de ochtend wilde ik naar het toilet gaan en werd het plots zwart voor mijn ogen. Ik herinner mij dat ik op het koude laminaat lag en dat mijn vrouw me probeerde op te tillen. Verder wat koppijn vanwege het flauwvallen. Huisartsenpost wist ons per telefoon gerust te stellen. Volgende drie dagen gewoon thuis te bed gebleven, nog geen link gelegd met corona. Woensdag 25 maart kwam de huisarts langs en die liet me weten dat binnen een uur de ambulance me kwam ophalen. Snel spulletjes ingepakt voor een eventuele overnachting (achteraf veel te weinig). Incheck in Jeroen Bosch ziekenhuis, longfoto en bloedafname. Ondergebracht op afdeling waar de patienten liggen waarvan corona nog niet is vastgesteld. Tegen middernacht was de uitslag van het lab binnen en het was inderdaad corona. Direct naar de corona afdeling overgebracht.
Donderdag 26 maart per ambulance overgebracht naar Reinier de Graaf in Delft. Hier heb ik een week gelegen, ver van huis, maar bezoek was toch niet toegestaan. De eerste nacht was daar een hel, halicunerende nachtmerries, alles deed pijn, elke minuut leek een uur te duren. Gelukkig begon het herstel vrij snel. Ik had een mooie grote kamer met inpandige badkamer en dankzij het lange verloopslangetje van mijn neus naar de extra zuurstof kon ik me vrij bewegen. Ik zal nooit vergeten hoe behulpzaam en lief het verzorgend personeel is. Ze rennen de benen onder hun gat vandaan en niets is ze teveel. Ik ben me ervan bewust dat ik een enorme geluksvogel ben om in Nederland te zijn geholpen en dat er zoveel lieve zorgzame mensen voor me bezig zijn geweest. Op woensdag 1 April ! kon mijn vrouw me in Delft ophalen en nu zit ik weer heerlijk thuis in het Brabantse. Rustig uitzieken, de verloren 5 kilootjes er weer aaneten en wie weet rijd ik over een week of 6 weer prinsheerlijk met mijn mountainbike door de Drunense duinen.Het is helaas onzeker of onze vakantie van 21 mei - 1 juni naar Votsalakia kan doorgaan, maar ik weet wel dat er belangrijkere zaken zijn dan vakantie. We hebben ook een geboekte rondreis Athene - Kefalonia in het verschiet tegen eind juli, maar zover denk ik nog niet vooruit.
Kortom corona is een vreselijke ziekte als je hem in een wat zwaardere versie moet ondergaan en ik roep iedereen op om dit serieus te nemen, blijf op afstand van elkaar, ga niet zonder reden naar buiten. Ik hoop binnenkort weer heerlijk te kunnen grasduinen door Oriste en wens alle lezers bovenal heel veel gezondheid toe!
Pieter (een godzijdank ex coronaganger die heel veel geluk heeft gehad)



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Wat een verhaal Pieter. Wat fijn dat je het allemaal kunt navertellen. Wat je ook zegt; vakantie ziet iedereen naar uit, maar o jongens wat is gezondheid toch belangrijk. Dan maar een jaartje overslaan, alhoewel je over de hele wereld iedereen toch nog een beetje omzet gunt. Sterkte met het herstel.
Quote
#8
Beterschap Pieter.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Jij ook Arthur beterschap
Quote
#10
Verzorg je heel goed Pieter, gezondheid is echt zo belangrijk.
Viviane
Quote
#11
Wat een verhaal Pieter, voor de meeste van ons gelukkig een ver van mijn bed verhaal.
Wens jou sterkte en beterschap.

Arthur, fijn dat jij iig geholpen bent en morgen weer naar huis mag.
Wens jou ook sterkte en beterschap.

Wilma, gefeliciteerd met jouw kleinzoon. Hoop dat hij blij is met zijn cadeau en met het verjaardagslied.

Vervelende tijden voor iedereen.
Ik ga er vanuit dat onze vakanties niet doorgaan maar dat we volgend jaar weer volop mogen genieten van al het moois wat Griekenland ons normaal te bieden heeft.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#12
Iedereen hier die ziek is, beterschap gewenst.
Quote
#13
Photo 
Pieter heel veel Beterschap, Je hebt echt veel  mazzel gehad!
Arthur ook jij veel Beterschap , je hebt gelijk dat je je niet druk maakt over vakantie, Je gezondheid is veel belangrijker!
Harma dank je wel , Het was gelukkig zonnig, en hebben natuurlijk ,,op afstand,,  in de tuin nog koffie  met elkaar gedronken ...
en het cadeautje op een  gepaste manier  ingepakt Wink Ik had geen ballonnen in huis, dus dan maar op deze wijze  ... het eerste wat hij zei,, hè dat is van de caroma virus... En hij  was blij met zijn cadeau 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
@ Pieter: Misschien heb je het overleefd omdat je er  fysiek goed aan toe was, toen "het" gebeurde,
tenmiste concludeer ik dat uit het "dan kann ik weer lekker een mtb-toer gaan maken".
Of zie ik het verkeerd?
Johannes
Quote
#15
Klopt Johannes. Ik rijd als het niet regent meestal 3x per week circa 60 km met mijn mountainbike over het parcours van de Drunense Duinen. Dit is dan 15 km over de weg heen, 30 km door bos en duin en weer 15 km terug naar huis. Conditie is voor mijn leeftijd (74) redelijk goed. Heb overigens mijn hele leven veel gefietst op de racefiets. Maar afgezien van dit, ben ik ervan overtuigd dat ik met mijn positieve corona-afloop een enorme portie geluk heb gehad. Ter compensatie van mijn eerdere foto bij mijn opname in het ziekenhuis, stuur ik hieronder een selfie toen ik deze week te horen kreeg dat ik naar huis mocht!
P.S Arthur een voorspoedig herstel toegewenst.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Sorry, ik ben iets te vlug geweest om mijn bericht te versturen.
Ook aan de andere leden met gezondheidsproblemen beterschap!
Viviane
Quote
#17
Pieter, ik hoop dat je snel weer op de fiets zit! Wat een pech dat je het virus zo tegen kwam, maar bemoedigend dat je nu zo weer op de foto staat. Hopelijk je conditie weer snel op peil.
Ook voor Arthur het allerbeste en voor Wilma, sterkte voor je familieleden en hopelijk blijven jullie zelf gezond. En dat laatste geldt natuurlijk voor iedereen!
Quote
#18
We doen ons best Ingrid... door  zoveel mogelijk  als het ff kan 1 x in de week  alle boodschappen  in huis halen... zoveel mogelijk  ...handen gelijk  desinfecteren na het winkelkarretje terug brengen...  en ook  na thuiskomst ook direkt de handen wassen....Meer kan je bijna niet doen lijkt mij Wink
as, woensdag is het 14 dagen terug dat we directe kontakt met hem hadden...Als we  in die tussentijd niet ziek worden zal het ons huisje wel voorbij gaan  (hoop ik  )  Alhoewel  ...ik las al op google dat  de besmetting er ook wel eens 3 weken ertussen kan zijn
Soms  knijp  ik hem als een ouwe dief... en er ook gelijk achterna.  denkend .. Neeee  dat kan niet meer
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen op de kleine eilanden Patrick 19 2.460 19 October 2021, 22:17
Laatste bericht: Nanny
  Griekse vriend emigreert naar Nederland, tips en/of ervaringen gevraagd! Fotini 6 6.784 20 October 2012, 19:12
Laatste bericht: Marina

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)