Nogmaals Aegean
#1
Misschien nog van interesse?
If you have a ticket with travel date until 31/05/2020, you can change it to any future date until 27/03/2021:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#2
Hierbij staat het volgende vermeld.. "zero fare difference" 
Dus volgens ons moet er niet bijbetaald worden indien de vluchtprijs hoger is. 
Zien wij dit nu verkeerd want het lukt niet.  Als we willen herboeken wordt het verschil toch aangerekend.
Viviane
Quote
#3
Ik geloof eerder deze zin, die het oorspronkelijke voucher-gebeuren "begeleidde: 
To assist our passengers with cancelled flights to better adjust their travel plans, especially those who do not want to rebook for a future date at this time, we offer a credit voucher of equal value to the ticket purchased, valid for redemption on any future flight within the next 18 months.
Johannes
Quote
#4
Bedankt, maar dit heeft er niets mee te maken denken we.
@Patrick, weet jij het soms?  Het is de eerste keer dat we die vermelding zien staan, beetje ongelooflijk maar het staat er toch.
Viviane
Quote
#5
(05 April 2020, 12:29)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt, maar dit heeft er niets mee te maken denken we.
@Patrick, weet jij het soms?  Het is de eerste keer dat we die vermelding zien staan, beetje ongelooflijk maar het staat er toch.
Viviane

Ik heb het niet geprobeerd omdat ik mijn vluchten voor mei/juni wil annuleren maar voorlopig nog wacht daarmee omdat mijn vluchten nog niet geannuleerd zijn door Aegean.

Geen herboekingskosten, geen verschil in prijs en 2000 mijl extra voor Miles&Bonus leden was inderdaad wat in hun aankondiging stond deze week. Let wel voor vluchten tot 31 mei en te herboeken voor 8 april naar een datum voor 27 maart 2021. Alles hieromtrent is ook hier terug te vinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=email&utm_campaign=utm_campaign=mktg_rebooking020420

Waar mogelijks het schoentje wringt en het je niet lukt Viviane is, naar mijn mening, dat de enige vluchten die niet geschrapt zijn Athene-Brussel en Brussel-Athene zijn. En dat hun voorwaarden gelden voor geschrapte vluchten. Er zijn weliswaar enkele vluchten op die route geschrapt, maar niet alle.
De reden dat niet alle Athene-Brussel en retourvluchten geschrapt zijn is te wijten aan de EU-werknemers. Daardoor kunnen leden van het EU parlement en medewerkers nog steeds heen en weer.
Overigens zag ik deze week dat een ochtendvlucht Athene-Brussel zelfs een tussenlanding in Straatsburg had.

Misschien moet je eens contact opnemen met hun call center (+30 210 6261000) of mailen naar contact@aegeanair.com
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
@Patrick, dankjewel voor de info!
We hadden het wel goed begrepen maar er zit waarschijnlijk een kink in de kabel met de reden die jij denkt.  Inderdaad,  beter eens contact opnemen met hen zelf.
Viviane
Quote
#7
Hallo Vivian, zie ook link, het "speelt" al een paar dagen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
P.S. Ik ben al sinds enige tijd aan het wachten op een terugmelding van Aegean
Q U O T E  . . . . Your voucher request is filed successfully!
Your Credit Voucher request was successfully submitted. Your registration number is xxx...xxx.
We are doing our best to process all incoming requests.
In case you have nοt received your Credit Voucher within 30 working days, from the date that your request was submitted, please contact us 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, so that one of our representatives can contact you as soon as possible.
AEGEAN  . . . .   U N Q U O T E
Het aangegeven telefoonnummer voor het betreffende land (hier Duitsland) gebeld, na enkele malen steeds
na 9,5 minuten op het wachtlijstje te staan werd er een automatisch "bezet" gegenereerd  - opgegeven.
Suc6 dus, ik wacht een maandje en hoop op door het IC-systeem van Aegean mij toegestuurde vouchers....
Quote
#8
Vorig jaar contact opgenomen met Aegean in Brussel om onze reis te annuleren wegens ziekte.
Na vele pogingen eindelijk iemand aan de lijn en konden we kiezen in het Frans of Duits ,aangezien
mijn vrouw afkomstig is uit Duitsland moest dat dus geen probleem zijn zou je zo denken ,maar
waar deze dame Duitse les heeft gehad was niet erg duidelijk, volgens mijn vrouw was ze al na les 1
gestopt met haar les Big Grin
Quote
#9
@JohannesGR, begin maart hebben we telefonisch contact gehad met Aegean betreft onze vlucht op 15/3.   Verschillende keren geprobeerd en het is ons uiteindelijk gelukt om iemand aan de lijn te krijgen.  Nu gaat het over eind mei en zal het daar een heksenketel zijn.  Deze middag mail gestuurd maar hebben reeds bericht gekregen dat het tot 60 dagen kon duren voor je reactie krijgt, hi...hi...
Dus we zullen een beetje wachten.

@metaxa, ons telefonisch contact met Aegean was in Athene, heel vriendelijk, correct Engels, soms moet een  mens een beetje geluk hebben dat je bij de juiste persoon terecht komt.

Viviane
Quote
#10
@Metaxa: Als ik telefonisch contact moet opnemen doe ik dat altijd in Athene en niet Brussel. En tot dusver altijd iemand aan de lijn gekregen die goed Engels kon.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Mijn buurman had ook de mail om een andere datum te kiezen, maar hij zei terecht wat moet ik na september nog in griekenland doen dus wat heb ik hieraan.
Je mag er toch van uitgaan dat zeker bij een kleine accommodatie deze voor de zomer zijn vol geboekt
Quote
#12
(06 April 2020, 10:37)elly veen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn buurman had ook de mail om een andere datum te kiezen, maar hij zei terecht wat moet ik na september nog in griekenland doen dus wat heb ik hieraan.
Je mag er toch van uitgaan dat zeker bij een kleine accommodatie deze voor de zomer zijn vol geboekt
 Op de Cycladen en zeker Naxos  zijn er vanaf de tweede week van September genoeg kleine accommodaties vrij,
vorig jaar zijn we laatste week van September en de eerste week van October  naar Naxos geweest,van de zeven
acco,s waar wij altijd logeren waren er maar vier verhuurd ,en bij de buren stond ook de helft leeg 
en dat aan het mooie Plaka Beach een van de mooiste stranden van Griekenland,
Quote
#13
(05 April 2020, 11:43)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hierbij staat het volgende vermeld.. "zero fare difference" 
Dus volgens ons moet er niet bijbetaald worden indien de vluchtprijs hoger is. 
Zien wij dit nu verkeerd want het lukt niet.  Als we willen herboeken wordt het verschil toch aangerekend.
Viviane

Heb zonet mijn vluchten Brussel - Athene - Brussel kunnen herboeken. 13 mei /20 juni werd 3 juni / 27 juni zonder extra kosten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
In deze huidige speciale toestand zal het heel druk zijn voor de call-takers van Aegean.
Enig geduld zal nodig zijn...
Ik stuur een mail, en krijg (tot op heden) steeds antwoord of medewerking.
Aangezien het koffiedik kijken is naar de evolutie van de corona-crisis is niets zeker of gekend. Ik heb voor de zekerheid een voucher gevraagd voor mijn geannuleerde vluchten. Deze kan ik dan later zal gebruiken vermits hij 18 maanden geldig is. Ik vertrek normaal 3x per jaar naar mijn thuis in Griekenland.
Ik vrees dat de toeristische sector, zelfs na de corona-crisis, zware klappen gaat krijgen. Waarschijnlijk zal er in het najaar nog genoeg accodomatie beschikbaar zijn. Wie weet, misschien verlengen de hotels en dergelijke zelfs hun seizoensperiode om toch nog enig inkomen binnen te krijgen.
Quote
#15
@Patrick,  het lukt niet, het verschil moet bijbetaald worden.
Wij zouden vertrekken 31/5, terug 18/6 veranderen naar 14/11, terug 20/11.
Enig idee wat er mis gaat?
Viviane
Quote
#16
Metaxa hij gaat altijd naar Naxos en gaat altijd bij dezelfde wat hij ook rechtsstreeks bij hun doet. Oktober is geen optie voor hem gezien de lagere tempratuur en daar dan ook al het nodige dicht gaat
Quote
#17
(06 April 2020, 12:50)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick,  het lukt niet, het verschil moet bijbetaald worden.
Wij zouden vertrekken 31/5, terug 18/6 veranderen naar 14/11, terug 20/11.
Enig idee wat er mis gaat?
Viviane

Nee, geen idee Viviane. Ik denk dat Aegean nu de enigen zijn die je daarop antwoord kunnen geven.

Bij mij is het daarstraks wel gelukt.

Patrick schreef:Heb zonet mijn vluchten Brussel - Athene - Brussel kunnen herboeken. 13 mei /20 juni werd 3 juni / 27 juni zonder extra kosten.

Heb(ben) je(jullie) overigens een Bonus+Miles kaart? Zo niet, misschien dat daar de reden ligt dat het niet lukt?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Ja hoor Patrick, we hebben ingelogd met onze kaart.  Straks nog eens opnieuw proberen.
Bedankt!
Viviane
Quote
#19
(06 April 2020, 13:33)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja hoor Patrick, we hebben ingelogd met onze kaart.  Straks nog eens opnieuw proberen.
Bedankt!
Viviane

Ik heb gewoon op de startpagina van Aegean de tab "my booking" gebruikt. Dus niet via "My Aegean" waar je moet inloggen met je kaartnummer en paswoord.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Nee, het lukt niet.  We zullen dus wachten.  Geduld is een schone deugd!
Viviane
Quote
#21
Brussels airlines is ook afgelopen. Alle vluchten opgeschort tot 15 mei wat wil zeggen dat onze vlucht van 07/05 aan de grond blijft. Tot hiertoe nog geen persoonlijk bericht van gekregen maar we weten wat doen.
Gisteren al eens gekeken naar nieuwe vluchten voor eind augustus begin september nu omdat ik toch graag wil terug zijn voor 17 september. Bedragen vallen mee en er zal met de aangeboden voucher van €50 niet veel moeten bijgelegd worden veronderstel ik.
De vraag blijft natuurlijk wel, gaan we kunnen vliegen eind augustus? Verandering van ticket kan maar eenmalig gebeuren.
Quote
#22
(06 April 2020, 12:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb zonet mijn vluchten Brussel - Athene - Brussel kunnen herboeken. 13 mei /20 juni werd 3 juni / 27 juni zonder extra kosten.

Patrick, mag ik je wat vragen?
Hoe zie jij dat voor wat betreft jouw nieuwe vertrekdatum 3 juni die je gekozen hebt? Denk jij dat het tegen die datum: 
- Doenbaar is om te vliegen? Ik denk bijvoorbeeld aan het volk dat verzamelt bij het inschepen, in het vliegtuig zelf, op het openbaar vervoer van Athens airport (of zelfs taxi) naar de stad? 
- Brussels Airlines heeft de "stilstand" vandaag verlengd tot "zeker" 15/5. Dat woordje "zeker" valt me op. Wat indien er nogmaals een verlenging volgt tot pakweg 3 juni? Ik vermoed dat je dan geen 2de herboeking kan doen?
- Indien je een ferry zou nemen: met z'n allen tegelijk inschepen... je kent het drummen (voor, naast, achter jou) van zodra de ferry aanlegt... wellicht wordt het moeilijk om 'social distance' te handhaven. 

By the way: mijn vertrekdatum is ook 3 juni, vanuit Brussel, maar met Brussels Airlines. We zouden mekaar daar dus zelfs kunnen zien Wink. Maar mijn vrouw heeft er helemaal geen vertrouwen in om te vertrekken (zij loopt trouwens meer risico dan ik). Pfff... ik zit dus in een dilemma. Maar bij ons helt de balans momenteel over naar thuisblijven. Wat voor mij "balen als een stekker" betekent, om het in de taal van onze lieve noorderburen te zeggen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#23
(06 April 2020, 15:57)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 April 2020, 12:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb zonet mijn vluchten Brussel - Athene - Brussel kunnen herboeken. 13 mei /20 juni werd 3 juni / 27 juni zonder extra kosten.

Patrick, mag ik je wat vragen?
Hoe zie jij dat voor wat betreft jouw nieuwe vertrekdatum 3 juni die je gekozen hebt? Denk jij dat het tegen die datum: 
- Doenbaar is om te vliegen? Ik denk bijvoorbeeld aan het volk dat verzamelt bij het inschepen, in het vliegtuig zelf, op het openbaar vervoer van Athens airport (of zelfs taxi) naar de stad? 
- Brussels Airlines heeft de "stilstand" vandaag verlengd tot "zeker" 15/5. Dat woordje "zeker" valt me op. Wat indien er nogmaals een verlenging volgt tot pakweg 3 juni? Ik vermoed dat je dan geen 2de herboeking kan doen?
- Indien je een ferry zou nemen: met z'n allen tegelijk inschepen... je kent het drummen (voor, naast, achter jou) van zodra de ferry aanlegt... wellicht wordt het moeilijk om 'social distance' te handhaven. 

By the way: mijn vertrekdatum is ook 3 juni, vanuit Brussel, maar met Brussels Airlines. We zouden mekaar daar dus zelfs kunnen zien Wink. Maar mijn vrouw heeft er helemaal geen vertrouwen in om te vertrekken (zij loopt trouwens meer risico dan ik). Pfff... ik zit dus in een dilemma. Maar bij ons helt de balans momenteel over naar thuisblijven. Wat voor mij "balen als een stekker" betekent, om het in de taal van onze lieve noorderburen te zeggen.

Hey vlagreco,

Ik vlieg met Aegean (11.10 uur) vanuit Brussel. Denk dat het zeker doenbaar zal zijn om te vliegen met hen. Hun enige vluchten die nu niet afgelast zijn, zijn de vluchten van of naar Brussel. Blijkbaar is dat vooral omwille van de Griekse EU medewerkers. Dus die vluchten zullen niet rap geschrapt worden.
Voor zover ik weet is er echt niet veel publiek zodat afstand houden bijvoorbeeld veel makkelijker is in de luchthaven. De tegemoetkomingen van Aegean voorzien er ook in dat meerdere herboekingen mogelijk zijn.
Mijn eilandentrip (Skiathos, Alonissos en Skopelos) heb ik geannuleerd (gratis). Vooral omdat niet geweten is hoelang de beperkende maatregelen voor reizen naar de eilanden nog zullen gelden. 1 van die maatregelen is trouwens dat je permanent bewoner van een eiland moet zijn om de ferry te nemen. Na de eilandentrip was een verblijf in Volos voorzien waar we een appartement gehuurd hadden voor 16 dagen. Dat heb ik met 1 week kunnen verlengen.
Nu kunnen we vanaf de luchthaven met de X93 naar het Liosion busstation waar we een bus naar Volos kunnen nemen. De voorlopige maatregelen voor het openbaar vervoer zijn zo dat de bussen rijden maar slechts de helft gevuld mogen zijn. Dus dat scheelt ook al wat qua "social distancing".
Een andere actuele maatregel bij aankomst in Athene is dat je verplicht 14 dagen in "zelfisolatie" gaat. Daartoe moet je een formulier invullen met o.a. het adres waar je zal verblijven + een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent. Indien die maatregel in Griekenland er nog is begin juni hebben we daar echt geen problemen mee. Dat was wel een reden om ons verblijf daar met een week te verlengen. Het appartement is op de 2ste verdieping, zeer ruim, heeft alle voorzieningen en een ruim balkon. Er zijn 2 supermarkten binnen de 200m, dus dat valt ook mee.
Dit is het trouwens (staat ook op Booking en Airb&b):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als het ons daar trouwens bevalt is het de bedoeling om daar volgend jaar na de zomer terug te gaan voor een aantal weken, maar dan zouden we eerst onze, nu geannuleerde, Sporaden trip doen. Voor het voorjaar volgend jaar staat Kythira en een trip door de Peloponnesos al op het programma.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Hey Patrick,

Onze vlucht (met Brussels Airlines) is die dag voorzien om 09.00 uur.
Nu begrijp ik goed jouw keuze. Het lijkt me dat je, op de manier die je beschrijft, weinig of geen risico loopt voor besmetting of financiële risico's: meerdere herboekingen mogelijk, de vluchten van Aegean die blijven doorgaan, een half gevulde bus vanaf Athens airport, idem voor de bus naar Volos, en dan een ruim appartement. Ik heb het via jouw link bekeken; het ziet er heel mooi en ruim uit!

Bij ons is de situatie helemaal anders:
- Helemaal geen zekerheid of Brussels Airlines al na 15 mei zal vliegen. Hun aankondiging dat ze al zeker tot 15 mei niet zullen vliegen, voorspelt niet veel goeds. Het woordje 'zeker' duidt op 'houd best rekening met nog een langere periode'.
- Ik had het mezelf aangedaan om een grote combinatie te boeken: 1 dag Athene -> 1 dag Piraeus -> 3 dagen Syros -> 2 dagen Tinos -> 3 dagen Andros -> 3 dagen Nea Makri. Indien de maatregel van "zelfisolatie" begin juni nog van kracht zou zijn, en we dus verplicht 14 dagen in "zelfisolatie" moeten gaan, zou dat betekenen dat we 14 dagen in een stadshotelletje in Athene moeten blijven. Dat lijkt me helemaal geen leuk vooruitzicht. Dat hotel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 oogt niet slecht, maar ik zie me daar geen 2 weken 'opgehokt' zitten. En natuurlijk helemaal onze bedoeling niet om in Athene te blijven! Die avond ergens gaan eten, ok, maar enkel als tussenstapje.
- Volgens mijn uitgestippelde reis moeten we 5 maal een ferry nemen. Betekent dus 10 maal in het gedrum staan (zowel bij elke afvaart als bij elk aanmeren).
- Op sommige eilanden zou iemand van het hotel ons aan de haven komen ophalen. Wellicht met zijn/haar auto (weliswaar tegen betaling). Social distance is daar ook niet bij mogelijk. Bij aankomst in Rafina hebben we al een taxi voorzien = idem probleem. Van Nea Makri naar de luchthaven zou eveneens met die taxi zijn = nogmaals dichtbij mekaar...
- Bij 3 van de 7 verblijven moet ik annuleren vóór 8 mei, zo niet ben ik daar een smak geld aan kwijt. Maar ik weet dan wellicht nog niet helemaal zeker of Brussels Airlines na 15 mei zal vliegen.
- En ook dat nog: bij elkeen van de verblijven hebben we enkel ontbijt voorzien. We zouden dus op zijn minst een aantal keer 'moeten' gaan eten. Dan al doenbaar in een restaurant qua 'meteen-na-corona-periode'? Is maar de vraag.

Ik zie dus heel wat obstakels opduiken. Mijn vrouw ziet ze wellicht nog feller dan ik.
Ik vermoed dat jij, als nog frequenter Griekenlandganger, indien je in mijn schoenen zou staan, ook sterk zou overwegen om het hele ding te annuleren?
Grts.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#25
Ja is wel lachen geblazen, social distance in een taxi...moet je mij eens uitleggen hoe dat gaat, 1.5m bewaren. Of je zou in zulke worden opgehaald natuurlijk:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




   Big Grin

Hier in België mag er trouwens maar 1 iemand anders meegenomen worden, behalve als het uit dezelfde familie (man-vrouw-kind) bestaat. 
Quote
#26
Dat zijn inderdaad een pak obstakels, vlagreco.

vlagreco schreef:- Helemaal geen zekerheid of Brussels Airlines al na 15 mei zal vliegen. Hun aankondiging dat ze al zeker tot 15 mei niet zullen vliegen, voorspelt niet veel goeds. Het woordje 'zeker' duidt op 'houd best rekening met nog een langere periode'.

Dat is inderdaad een grote onzekerheid. Ik zou zeggen, bekijk even of je eventueel kan omboeken naar de Aegean vlucht van 11.10 uur. Brussels en Aegean behoren allebei tot Star Alliance, dus zou m.i. toch mogelijk moeten zijn.

vlagreco schreef:- Ik had het mezelf aangedaan om een grote combinatie te boeken: 1 dag Athene -> 1 dag Piraeus -> 3 dagen Syros -> 2 dagen Tinos -> 3 dagen Andros -> 3 dagen Nea Makri. Indien de maatregel van "zelfisolatie" begin juni nog van kracht zou zijn, en we dus verplicht 14 dagen in "zelfisolatie" moeten gaan, zou dat betekenen dat we 14 dagen in een stadshotelletje in Athene moeten blijven. Dat lijkt me helemaal geen leuk vooruitzicht. Dat hotel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 oogt niet slecht, maar ik zie me daar geen 2 weken 'opgehokt' zitten. En natuurlijk helemaal onze bedoeling niet om in Athene te blijven! Die avond ergens gaan eten, ok, maar enkel als tussenstapje.

Je combinatie/route is waarschijnlijk het grootste obstakel. Niemand kan voorlopig voorspellen hoelang de restricties voor de ferry's zullen duren. Er reizen nu natuurlijk niet veel personen met de ferry maar er wordt wel degelijk rekening gehouden met de afstand tussen personen bij in- en ontschepen. En indien de regel van zelfisolatie nog van kracht is lijkt het me weinig zinvol om te vertrekken en daar 2 weken te zitten om dan terug te vliegen. Het Pan Hotel staat trouwens niet op de 2 lijsten die er zijn van hotels die voorlopig open mogen zijn. (Er is een lijst van 268 hotels over heel Griekenland die open zijn, maar enkel voor bijvoorbeeld militairen, zorgpersoneel en personen van internationale hulporganisaties. Er is ook een lijst van 50 hotels - 1 per hoofdstad van een prefectuur + 3 in Thessaloniki en 3 in Athene - die mogen open zijn voor commerciële redenen).

vlagreco schreef:Op sommige eilanden zou iemand van het hotel ons aan de haven komen ophalen. Wellicht met zijn/haar auto (weliswaar tegen betaling). Social distance is daar ook niet bij mogelijk. Bij aankomst in Rafina hebben we al een taxi voorzien = idem probleem. Van Nea Makri naar de luchthaven zou eveneens met die taxi zijn = nogmaals dichtbij mekaar...
Overigens is de regel voor het ogenblik dat er slechts 1 persoon in een gewone taxi mag (moet achteraan zitten en op de groots mogelijke afstand van de chauffeur). Bij grotere exemplaren (taxibusje) is het maximum 3 personen. 

vlagreco schreef:Bij 3 van de 7 verblijven moet ik annuleren vóór 8 mei, zo niet ben ik daar een smak geld aan kwijt. Maar ik weet dan wellicht nog niet helemaal zeker of Brussels Airlines na 15 mei zal vliegen.

Dit lijkt me zowat het enige dat enig voordeel geeft voor het ogenblik. Je kan het nog ongeveer een maand aanzien hoe het evolueert. Maar als je een smak geld kwijt bent door te wachten tot na 8 mei om dan alsnog te moeten annuleren, zou ik dat als uiterste datum nemen om te beslissen en alles te annuleren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Patrick, dankjewel voor je goede raad. Nogmaals dank, zou ik zeggen, want je gaf al eerder goede raad over andere situaties.

Mijn uitgestippelde route lijkt mij inderdaad ook het grootste obstakel.
Ik mag niet uit gaan van 'worst case', maar stel dat bepaalde ferry overtochten niet zouden plaatsvinden, bijvoorbeeld door te weinig passagiers, of eerder nog door aanhoudende beperkingen/overheidsmaatregelen, dan zou alleszins een deel van mijn traject in de knoop geraken. Met misschien een extra overnachting op het ene eiland, en een tegelijkertijd "dubbele" betaling op het andere eiland. Bovendien is het nog maar de vraag hoe de passagiers zich zullen gedragen (zowel de Grieken als de toeristen). Het kan zijn dat er afstand in acht genomen wordt bij het inschepen en ontschepen, maar dat dan een Griekse oma of een achteloze backpacker zich in het zeteltje naast jou komt neerploffen. Het zal in elk geval geen relaxerende vaart zijn.
NB: ik denk ook aan wat je eerder schreef, namelijk dat de Griekse ferrymaatschappijen geconfronteerd worden met een verlies van 30.000 euro per dag per ferry. Hopelijk kunnen ze zichzelf, of met staatssteun, redden... maar is niet vanzelfsprekend nu.

Dat van die taxi's had ik me nog niet gerealiseerd. Ofwel moet ik een taxi nemen die El Greco suggereert Smile , ofwel moet ik op het dak terwijl mijn vrouw achteraan rechts zit, ofwel zit ik achteraan rechts en moet mijn vrouw genoegen nemen met de kofferbak :-D .

Wachten tot na 8 mei mag ik alleszins niet doen. Ik ben al geld kwijt door een geannuleerd reisje naar Spanje (einde maart). Het is maar afwachten wat het met reeds betaalde voorschotten (Syros en Nea Makri) voor Griekenland zal worden. Ik heb zelfs al mijn ferrytickets bij Ferryhopper betaald; ben benieuwd of zij zullen willen terugbetalen. In een antwoordmail van hen was dat nog niet duidelijk, alhoewel hun site iets anders aangeeft (ze vragen me dat ik ten vroegste een maand vóór mijn eerste afvaart opnieuw contact neem). En dan nog mijn tickets bij Brussels Airlines. Op hun site staat enkel iets over mogelijke omboeking. Niet over terugbetaling.
En, o ja, daarnet kwam op het tv-journaal dat Brussels Airlines wellicht overheidssteun nodig zal hebben om te kunnen blijven bestaan...

Pfff, 'k heb me een hoop gedoe op de hals gehaald. Maar bovenal, en prioritair, moet ik steeds voor ogen houden dat onze gezondheid veeeeel belangrijker is. Wat de reis betreft, kijk ik het nog even aan, en neem ik dan wel de juiste beslissing. Nogmaals dank!
En ik denk ook aan alle Griekse ondernemers, winkeliers, taxichauffeurs, restauranthouders,... die nu voor een zware financiële dobber staan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#28
vlagreco schreef:Ik heb zelfs al mijn ferrytickets bij Ferryhopper betaald; ben benieuwd of zij zullen willen terugbetalen. In een antwoordmail van hen was dat nog niet duidelijk, alhoewel hun site iets anders aangeeft (ze vragen me dat ik ten vroegste een maand vóór mijn eerste afvaart opnieuw contact neem).

Over Ferryhopper zou ik me niet echt zorgen maken. Heb al van verscheidene personen gelezen/gehoord dat ze zeer correct zijn bij bijvoorbeeld de annulering van een ferry door een ferrymaatschappij. Ik zag trouwens vandaag nog dat je nu ook ferry's kan boeken via de Aegean website. Dat gebeurt dan blijkbaar bij Ferryhopper. Dus dat lijkt me wel een heel degelijke referentie.
Overigens wat de annuleringen betreft in de huidige context zou ik dit eens lezen (indien je dit nog niet gedaan had): 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je voor 1 van je verbindingen Golden Star Ferries gebruikt lees dan ook deze mededeling:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






vlagreco schreef:Wachten tot na 8 mei mag ik alleszins niet doen.

Mijn advies om te wachten tot net voor die datum was omdat ik de mening was toegedaan dat 8 mei de eerste datum is waar je niet meer gratis kan annuleren.

vlagreco schreef:Dat van die taxi's had ik me nog niet gerealiseerd.

Ik hoor regelmatig heel goede ervaringen met "Welcome pickups". Je kan op voorhand boeken en de prijs Luchthaven-Athene centrum (of Luchthaven-Piraeus) is hetzelfde als van een reguliere taxi. Dit is hun website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Dankjewel, Patrick, voor de links naar die website.
Die van Ferryhopper had ik al gezien, maar nog niet de recentste update. Daarin lees ik o.a. dat een terugbetaling ook afhankelijk kan zijn van de policy door de desbetreffende ferrymaatschappij zelf. En dat die policy nu in de huidige situatie zou kunnen wijzigen.

Ach, wie had dat allemaal kunnen vermoeden, bijvoorbeeld nog in december, toen alles koek en ei leek.
Ook na het versoepelen van de maatregelen zal het post-corona tijdperk wellicht niet meer helemaal hetzelfde zijn als het tijdperk van vóór de corona uitbraak. Onder andere omwille van de gigantische economisch-financiële terugslag die we nog op ons bord zullen krijgen. En die niemand al echt goed kan inschatten.

Voorlopig blijft het superbelangrijkste om heelhuids en gezond doorheen deze corona crisis te komen.
@ onder andere Pieter en Arthur, die we snelle beterschap wensen... zij weten beter dan wie ook wat dit betekent.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#30
@Patrick, nieuwe mail ontvangen van Aegean maar het lukt nog steeds niet.  We zouden 270 euro moeten bijbetalen.
Viviane
Quote
#31
(07 April 2020, 11:45)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, nieuwe mail ontvangen van Aegean maar het lukt nog steeds niet.  We zouden 270 euro moeten bijbetalen.
Viviane
Dat valt niet mee. Ik heb echter geen idee wat de reden zou zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
Iemand die toevallig weet of je voorrang hebt bij reizen als je bewijs hebt van eigendom van een huis ? In die proportie dat er natuurlijk wel vliegtuigen die kant opgaan.
Quote
#33
(07 April 2020, 13:03)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iemand die toevallig weet of je voorrang hebt bij reizen als je bewijs hebt van eigendom van een huis ? In die proportie dat er natuurlijk wel vliegtuigen die kant opgaan.

Bedoel je naar een eiland Kosta?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Ik heb een donkerblauw vermoeden dat ze de grenzen (en dito luchthavens) weer gaan opengooien bij/rond de start van de Griekse schoolvakantie +/- 15 juni zeker?
Quote
#35
(07 April 2020, 17:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een donkerblauw vermoeden dat ze de grenzen (en dito luchthavens) weer gaan opengooien bij/rond de start van de Griekse schoolvakantie +/- 15 juni zeker?

Voorlopige einde van de huidige lockdown is 27 april. Dan zal ook bekeken worden hoe het verlopen is met Pasen en of de bevolking zich ook dan aan de maatregelen heeft kunnen houden. Vorige week zei Mitsotakis dat er "mogelijks" vanaf 10 mei in verschillende fases beperkende maatregelen kunnen afgezwakt worden. 

De grenzen zijn overigens open maar niet voor iedereen.
In principe zijn die open voor EU-burgers maar zijn geen vluchten toegelaten vanuit de EU-landen Italië, Spanje, Duitsland en Nederland. Overigens rekent men het UK bij de niet EU-onderdanen.
Ook toegelaten zijn de volgende:
- Familieleden van EU-burgers.
- Burgers van Schengen-lidstaten en hun familieleden
- Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg en gezondheidsonderzoekers die zijn aangewezen ter ondersteuning van het Griekse         nationale gezondheidszorgsysteem.
- Burgers van derde landen die langdurig ingezetenen zijn of houders van langlopende visa van een EU- of Schengenlidstaat.
- Regeringsleden van derde landen, diplomaten, personeel van internationale organisaties, militairen en humanitaire hulpverleners bij de uitoefening van hun taken.
 - Passagiers op doorreis naar een bestemming buiten Griekenland
 - Vliegtuigbemanning
 - Niet-EU- of niet-Schengenburgers die reizen om dwingende familie- of zakelijke redenen, op voorwaarde dat de desbetreffende toestemming is verkregen door de Griekse Ambassade of Consulaat in hun thuisland.

Deze maatregel geldt voorlopig tot 18 april.

Het is wel zo dat je je verbindt tot een zelfisolatie van 14 dagen. Daartoe moet je ook een adres opgeven waar je verblijft in die periode en een telefoonnummer waarop men je kan bereiken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
(07 April 2020, 13:03)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iemand die toevallig weet of je voorrang hebt bij reizen als je bewijs hebt van eigendom van een huis ? In die proportie dat er natuurlijk wel vliegtuigen die kant opgaan.
Van wat ik begrijp moet je aan kunnen tonen dat je inwoner van de bewuste plaats bent. Geen idee of een bewijs van eigendom van huis op t zelfde neer komt.
Ik zit te denken aan al die Grieken die naar "hun" dorp willen gaan rond de feestdagen, velen van hun zullen in die dorpen of op die eilanden t oudershuis op naam hebben.
Is dat dan ok om ze te laten reizen? Dan gaat t weer een zootje worden  lijkt mij.

(07 April 2020, 17:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een donkerblauw vermoeden dat ze de grenzen (en dito luchthavens) weer gaan opengooien bij/rond de start van de Griekse schoolvakantie +/- 15 juni zeker?
Ik heb toevallig net een aankondiging gezien van Jet2holidays dat ze de 17e juni willen gaan beginnen. Of is dat een foefje om mensen te laten boeken,
en ze later een voucher te geven? In de lokale krant van kos werd gezegd dat we eind juni gaan beginnen met russische, en finse toeristen. Gevolgd door deens en noors.
Geen idee of hier iets van waar is.
Quote
#37
(07 April 2020, 19:40)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van wat ik begrijp moet je aan kunnen tonen dat je inwoner van de bewuste plaats bent. Geen idee of een bewijs van eigendom van huis op t zelfde neer komt.
Ik zit te denken aan al die Grieken die naar "hun" dorp willen gaan rond de feestdagen, velen van hun zullen in die dorpen of op die eilanden t oudershuis op naam hebben.
Is dat dan ok om ze te laten reizen? Dan gaat t weer een zootje worden  lijkt mij.

Ik heb toevallig net een aankondiging gezien van Jet2holidays dat ze de 17e juni willen gaan beginnen. Of is dat een foefje om mensen te laten boeken,
en ze later een voucher te geven? In de lokale krant van kos werd gezegd dat we eind juni gaan beginnen met russische, en finse toeristen. Gevolgd door deens en noors.
Geen idee of hier iets van waar is.

Als het op de eilanden is moet je inderdaad bewijzen dat je een permanente bewoner van het eiland bent. Dat geldt voor de ferry en het vliegtuig. Voor het vasteland wordt er enorm op gehamerd dat het niet toegestaan is en dat er controles zullen zijn. Ook is er het idee om de tolpoorten op de snelwegen af te sluiten.

Wat betreft Jet2 las ik van Britten dat vandaag enkel aangekondigd werd dat de termijn dat hun vliegtuigen aan de grond blijven verlengd is tot 17 juni.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
"Interessant" artikel, over komende maatregelen voor diegenen die al een aanbetaling (voorschot) gedaan hebben in een vakantie-accomodatie in Griekenland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Intussen ziet het er bij de Lufthansa Group, onder andere Brussels Airlines, niet zo best uit:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#39
(07 April 2020, 22:07)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 April 2020, 19:40)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van wat ik begrijp moet je aan kunnen tonen dat je inwoner van de bewuste plaats bent. Geen idee of een bewijs van eigendom van huis op t zelfde neer komt.
Ik zit te denken aan al die Grieken die naar "hun" dorp willen gaan rond de feestdagen, velen van hun zullen in die dorpen of op die eilanden t oudershuis op naam hebben.
Is dat dan ok om ze te laten reizen? Dan gaat t weer een zootje worden  lijkt mij.

Ik heb toevallig net een aankondiging gezien van Jet2holidays dat ze de 17e juni willen gaan beginnen. Of is dat een foefje om mensen te laten boeken,
en ze later een voucher te geven? In de lokale krant van kos werd gezegd dat we eind juni gaan beginnen met russische, en finse toeristen. Gevolgd door deens en noors.
Geen idee of hier iets van waar is.

Als het op de eilanden is moet je inderdaad bewijzen dat je een permanente bewoner van het eiland bent. Dat geldt voor de ferry en het vliegtuig. Voor het vasteland wordt er enorm op gehamerd dat het niet toegestaan is en dat er controles zullen zijn. Ook is er het idee om de tolpoorten op de snelwegen af te sluiten.

Wat betreft Jet2 las ik van Britten dat vandaag enkel aangekondigd werd dat de termijn dat hun vliegtuigen aan de grond blijven verlengd is tot 17 juni.
Inderdaad Patrick, ik had recommenced in die zin niet juist vertaald, ik vond t al erg voorbarig van de Britten om na al te zeggen dat ze dan weernaar  Kos vliegen.
Quote
#40
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 toch ook wel interessante info over de vermoedelijke start van het toeristisch seizoen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)