Grieksegids nieuws
Nogmaals Aegean
(29 May 2020, 15:59)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 May 2020, 10:50)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vorige week donderdag (feestdag in België) naar Duitsland gereden. Nog bij het oprijden naar Duitsland als het weerkeren enige controle gehad. Dus niet aan België (grensovergang Meers/Stein) > Nederland (Simpelveld/Bocholtz) > Duitsland.
Was je mooi dichtbij, afrit Nuth/Brunssum, volgende keer koffie komen drinken.  Rolleyes

Het was al 22:00h bij het terugkeren als we in die buurt passeerden Arthur maar in het Kretenzische Sint-Niklaas moet het wel eens lukken.  Big Grin

De Limburgse gastvrijheid kent geen tijden, vrienden zijn altijd welkom, hoe laat het ook is.
Leuk om te horen Arthur, we houden het zeker in gedachten.  Wink

(29 May 2020, 19:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 May 2020, 16:23)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 May 2020, 10:11)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 15 juni hervat Aegean 6 vluchten naar Thessaloniki ,Düsseldorf -München -Frankfurt -Stuttgart en Cyprus
Nu is de vraag kunnen mensen uit Nederland of België via een van deze  Duitse luchthavens naar Griekenland vliegen ?
Ik kan t zo niet terug vinden maar las vanmorgen nog dat dit niet de bedoeling is. Het gaat om duitse toeristen vanaf duitse luchthavens......
Nu op Nos.nl een heel stuk hierover dat GR dit wel kan zeggen maar niet kan uitvoeren. Er geldt een non-discriminstiebeginsel, volgens europa.
Er mag niet gediscrimineerd worden op nationaliteit
Klopt, dat is hier al een keer gepasseerd in één van de vele topics. Het probleem met Europa is dat zij in vele zaken enkel aanbevelingen kunnen doen maar dat de landen zelf zaken anders kunnen interpreteren of zelfs naar goeddunken kunnen uitvoeren. 
Aan de andere kant kunnen de Europese landen ook direct hun paraplu open doen en zeggen, ja maar dat mag niet van Europa. 
M.a.w. wat hun het beste uitkomt dus.
Quote
Dit jaar, ook vele andere forumleden, al heel wat moeten wijzigen en annuleren dus dachten we dat nu wel alles geregeld was.  Neen dus....eergisteren kregen we bericht van Aegean dat onze heenvlucht in september ipv een middagvlucht een avondvlucht zou worden met de verschillende opties erbij voor al dan niet wijzigen of annuleren.  Gezien we een huurauto nemen hebben we helemaal geen zin om in 't donker nog anderhalf uur te rijden.  Daarstraks alles en heel snel via telefoon geregeld.  We veranderen zowel onze heen- als onze terugvlucht naar andere data, kosten 0 euro!  Aegean blijft ons steeds verbazen.   We bedanken ook die mensen altijd voor de goeie service.  
Viviane
Quote
De communicatie en informatie van Aegean naar hun klanten toe is echt toppie! Hun klantvriendelijke houding blijft mij ook steeds verbazen.
Ik blijf hun trouw en zal steeds bij hun boeken voor mijn vluchten.
De dienstverlening voor mijn mindervalide vrouw die slecht te been is, is ook ongelooflijk. Alles is voorbereid en geregeld en we worden steeds opgewacht door een vriendelijke Griekse medewerker.
Dit kan niet in Zaventem worden gezegd waar ik zelf overal moet informeren en vragen. Wat als ze alleen zou reizen?
Quote
Maar Markos, ook op Zaventem moet dit geregeld worden door aegean. Vermits je deze dienst tevoren aanvraagt. Dus klagen bij Egean. Mijn schoonmoeder van 80 reist naar allerlei verre bestemmingen en wordt uit en thuis perfect geholpen.
Quote
chris schreef:Maar Markos, ook op Zaventem moet dit geregeld worden door aegean. Vermits je deze dienst tevoren aanvraagt. Dus klagen bij Egean. Mijn schoonmoeder van 80 reist naar allerlei verre bestemmingen en wordt uit en thuis perfect geholpen.
Dit weet ik, de assistentie-aanvraag wordt gedaan via de website van Aegean. Maar bij vertrek moet ik steeds zelf naar de balie gaan om een rolstoel af te halen en aanschuiven in de wachtrij. Dit is toch steeds een redelijk eindje wandelen en pijnlijk voor iemand die slecht te been is. Bij aankomst staat er wel iemand klaar in Zaventem.
In Griekenland staat er steeds iemand klaar en wordt mijn vrouw zelfs door een medewerker naar mijn auto gebracht.
Quote
(18 June 2020, 09:55)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




chris schreef:Maar Markos, ook op Zaventem moet dit geregeld worden door aegean. Vermits je deze dienst tevoren aanvraagt. Dus klagen bij Egean. Mijn schoonmoeder van 80 reist naar allerlei verre bestemmingen en wordt uit en thuis perfect geholpen.
Dit weet ik, de assistentie-aanvraag wordt gedaan via de website van Aegean. Maar bij vertrek moet ik steeds zelf naar de balie gaan om een rolstoel af te halen en aanschuiven in de wachtrij. Dit is toch steeds een redelijk eindje wandelen en pijnlijk voor iemand die slecht te been is. Bij aankomst staat er wel iemand klaar in Zaventem.
In Griekenland staat er steeds iemand klaar en wordt mijn vrouw zelfs door een medewerker naar mijn auto gebracht.
Waarom neem je je eigen rolstoel niet mee in de auto?
Arthur's signatuur
Health is not valued till sickness comes.
Quote
(18 June 2020, 09:37)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar Markos, ook op Zaventem moet dit geregeld worden door aegean. Vermits je deze dienst tevoren aanvraagt. Dus klagen bij Egean. Mijn schoonmoeder van 80 reist naar allerlei verre bestemmingen en wordt uit en thuis perfect geholpen.

Aegean voorziet dat dan wel in Zaventem maar voor de uitvoering zijn ze afhankelijk van de afhandelaar waarmee ze werken (Aviapartner of Swissport).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Toch moet je klagen bij aegean,die verstrekt de opdracht.Maar ik denk dat het fout gaat bij de aanvraag van de soort assistentie die je wilt
Men is zelfs bereid om indien nodig,je van de parking op te halen, de incheck te doen om Je vervolgens met een rolstoellift het vliegtuig in te rijden.
Quote
(18 June 2020, 12:01)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2020, 09:37)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar Markos, ook op Zaventem moet dit geregeld worden door aegean. Vermits je deze dienst tevoren aanvraagt. Dus klagen bij Egean. Mijn schoonmoeder van 80 reist naar allerlei verre bestemmingen en wordt uit en thuis perfect geholpen.

Aegean voorziet dat dan wel in Zaventem maar voor de uitvoering zijn ze afhankelijk van de afhandelaar waarmee ze werken (Aviapartner of Swissport).

(18 June 2020, 12:14)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch moet je klagen bij aegean,die verstrekt de opdracht.Maar ik denk dat het fout gaat bij de aanvraag van de soort assistentie die je wilt
Men is zelfs bereid om indien nodig,je van de parking op te halen, de incheck te doen om Je vervolgens met een rolstoellift het vliegtuig in te rijden.
Klopt beiden. Aegean moet je daarvoor contacteren. Voor zover ik weet zit Aegean bij Aviapartner en niet bij het ondertussen terziele gegane Swissport. Als er klachten binnenkomen over die service zal Aegean, Aviapartner wel even op het matje roepen.
Quote
Interessant voor mensen met kinderen onder 12 jaar. 

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
cors schreef:Interessant voor mensen met kinderen onder 12 jaar. 

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad, mooie promo van Aegean.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook Aegean heeft het moeilijk maar nog aardig wat in de kas. 

Cors
Quote
We hadden dan wel al besloten om in september/oktober niet naar Griekenland te gaan en hadden ook al ons verblijf geannuleerd. Maar een binnenlandse vlucht van Thessaloniki naar Athene met Aegean/Olympic hadden we nog niet geannuleerd. En zonet bericht gekregen van Olympic dat onze geboekte vlucht geannuleerd is maar we wel enkele uren later konden vliegen. De opties die we kregen waren:
1. Gewoon de verandering aanvaarden
2. Herboeken op een ander uur/datum
3. Herboeken op een ander uur/datum met andere bestemming
4. Niet aanvaarden en een voucher aanvragen. Op de oorspronkelijk betaalde prijs krijgen we nog 10% extra aangeboden.

Het werd dus de laatste optie.

Maar het is toch wel netjes van Aegean/Olympic. In tegenstelling tot de verhalen die hier verschijnen over Brussels Airlines.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Tot wanneer is je voucher dan geldig, Patrick?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(27 August 2020, 18:44)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tot wanneer is je voucher dan geldig, Patrick?

Ik vermoed dat deze laatste vouchers ook 18 maanden geldig zullen zijn, net zoals de andere die ik al liggen heb.

Ik bemerkte overigens daarnet dat ik deze namiddag een oproep gemist had van een mij onbekend nummer. Bleek callcenter van Aegean/Olympic te zijn die ook telefonisch had willen verwittigen over de gewijzigde vluchtplanning. Klantvriendelijkheid op zijn best dus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Vraagje: weet iemand of, als je met vouchers van Aegean voor de komende zomer boekt en door Corona-perikelen
de vlucht niet plaats vindt, of Aegean nogmaals vouchers uitschrijft of (wat ik me niet voorstellen kan) de ticketkosten zelfs terugbetaalt? Had Aegean per mail gevraagd, maar de zwammige berg aan info is niet zeer duidelijk te begrijpen.
Hoewel, een zinnetje geeft daar wel hoop op restitutie: If you have cancelled your ticket, we ask for your patience, as due to high volume of ticket cancellations , the refundable amount will be available to your credit card within a timeframe of three months.
Quote
(20 December 2020, 16:55)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagje: weet iemand of, als je met vouchers van Aegean voor de komende zomer boekt en door Corona-perikelen
de vlucht niet plaats vindt, of Aegean nogmaals vouchers uitschrijft of (wat ik me niet voorstellen kan) de ticketkosten zelfs terugbetaalt? Had Aegean per mail gevraagd, maar de zwammige berg aan info is niet zeer duidelijk te begrijpen.
Hoewel, een zinnetje geeft daar wel hoop op restitutie: If you have cancelled your ticket, we ask for your patience, as due to high volume of ticket cancellations , the refundable amount will be available to your credit card within a timeframe of three months.

Wij hebben met Black Friday onze tickets geboekt voor 1 maart enkele reis...en in die aanbieding stond: "In addition, choose any fare that suits your needs and feel free to change it, with no rebooking fees".
Quote
Ik had een vlucht geboekt voor juni, die was geannuleerd en had een voucher gekregen. Daarmee een vlucht geboekt voor november die ook geannuleerd is en daarvoor een nieuwe voucher gekregen.

Cors
Quote
@Cors - Dat wilde ik horen, het zijn tickets voor zoon/schoondochter, die skeptisch zijn en heel terughoudend wat betreft Corona zijn - kleuterleidster en politieagent daardoor "vulnerabel" voor evt. gevolgen.
Bedankt, heb ik een puntje meer om ze te overtuigen naar GR te vliegen.
Quote
(20 December 2020, 17:35)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 December 2020, 16:55)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagje: weet iemand of, als je met vouchers van Aegean voor de komende zomer boekt en door Corona-perikelen
de vlucht niet plaats vindt, of Aegean nogmaals vouchers uitschrijft of (wat ik me niet voorstellen kan) de ticketkosten zelfs terugbetaalt? Had Aegean per mail gevraagd, maar de zwammige berg aan info is niet zeer duidelijk te begrijpen.
Hoewel, een zinnetje geeft daar wel hoop op restitutie: If you have cancelled your ticket, we ask for your patience, as due to high volume of ticket cancellations , the refundable amount will be available to your credit card within a timeframe of three months.

Wij hebben met Black Friday onze tickets geboekt voor 1 maart enkele reis...en in die aanbieding stond: "In addition, choose any fare that suits your needs and feel free to change it, with no rebooking fees".

Enkele Reis ?? mogen we jullie al feliciteren met het verhuis naar Kreta
Quote
(20 December 2020, 18:24)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 December 2020, 17:35)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 December 2020, 16:55)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vraagje: weet iemand of, als je met vouchers van Aegean voor de komende zomer boekt en door Corona-perikelen
de vlucht niet plaats vindt, of Aegean nogmaals vouchers uitschrijft of (wat ik me niet voorstellen kan) de ticketkosten zelfs terugbetaalt? Had Aegean per mail gevraagd, maar de zwammige berg aan info is niet zeer duidelijk te begrijpen.
Hoewel, een zinnetje geeft daar wel hoop op restitutie: If you have cancelled your ticket, we ask for your patience, as due to high volume of ticket cancellations , the refundable amount will be available to your credit card within a timeframe of three months.

Wij hebben met Black Friday onze tickets geboekt voor 1 maart enkele reis...en in die aanbieding stond: "In addition, choose any fare that suits your needs and feel free to change it, with no rebooking fees".

Enkele Reis ?? mogen we jullie al feliciteren met het verhuis naar Kreta

Hahaha, Metaxa is hier een aandachtige lezer. Big Grin 
Bedankt voor je felicitaties! We gaan wel voor het eerst een langere tijd dan de gewoonlijke max. 14 dagen naar Kreta. Er moet hier in België nog eerst héél veel geregeld worden zowel zakelijk als privé natuurlijk voordat we definitief weg zijn maar die tijd komt nog wel.  Wink
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.