Begin toerisme
Aegean heeft promotie met 30% korting voor internationale vluchten van 15 juli tot 30 september. Boeken tot 21 juni.

Cors
Quote
@Patrick, zo had ik het ook begrepen.
Quote
Op de website van de Volkskrant staat een verslag van de eerste KLM vlucht naar Athene

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De Griekse autoriteiten hebben gegevens bekend gemaakt van de testen op de luchthaven van Athene voor de periode 8-14 juni. Bij aankomst van 104 vluchten uit 19 verschillende landen werden 7804 personen getest. Daarvan waren er 4 die positief getest hebben.

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ervaringsbericht aktueel (16.6.20) - geen test voor NLers en Fransen in ATH -
Hallo, hier meine heutigen Erfahrungen bei der Einreise über Airport Athen:
Bin heute früh mit Eurowings von Düsseldorf nach Athen gestartet.
Das Einchecken und Boarding verliefen sehr relaxt. Alle Mitreisenden verhielten sich sehr diszipliniert, der Flug war sehr ruhig. Im Flugzeug musste dann ein Formular ausgefüllt werden, welches dann von den Stewardessen eingesammelt wurde.
Auch bei der Gepäckausgabe gab es kein Gedränge.
Mit dem Gepäck begaben wir uns sofort nach draußen, ich habe keinen Polizisten oder Grenzbeamten gesehen, der irgend etwas kontrollieren wollte - niemand wollte einen "stichpunktartigen" Coronatest machen. Auch nicht bei mitreisenden Holländern oder Franzosen.
Unter dem Strich war das einer der besten Flüge.
Und hier ist es wieder wunderschön - Hellas wartet auf Euch!!
Quote
(17 June 2020, 17:38)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ervaringsbericht aktueel (16.6.20) - geen test voor NLers en Fransen in ATH -
Hallo, hier meine heutigen Erfahrungen bei der Einreise über Airport Athen:
Bin heute früh mit Eurowings von Düsseldorf nach Athen gestartet.
Das Einchecken und Boarding verliefen sehr relaxt. Alle Mitreisenden verhielten sich sehr diszipliniert, der Flug war sehr ruhig. Im Flugzeug musste dann ein Formular ausgefüllt werden, welches dann von den Stewardessen eingesammelt wurde.
Auch bei der Gepäckausgabe gab es kein Gedränge.
Mit dem Gepäck begaben wir uns sofort nach draußen, ich habe keinen Polizisten oder Grenzbeamten gesehen, der irgend etwas kontrollieren wollte - niemand wollte einen "stichpunktartigen" Coronatest machen. Auch nicht bei mitreisenden Holländern oder Franzosen.
Unter dem Strich war das einer der besten Flüge.
Und hier ist es wieder wunderschön - Hellas wartet auf Euch!!
Dat kan wel zijn, maar als er een paar tussen door glippen die besmet zijn net zoals in Corona vrij Nieuw Zeeland is het hek van de dam. Controle kan niet streng genoeg zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Nu maar afwachten of de vlucht AMS-ATH op dezelfde manier wordt ontvangen als DUS-ATH oftewel of Transavia even soepel wordt behandeld als Eurowings. Duitsland werd immers veel eerder tot de veilige landen gerekend als Nederland en Belgie.
Quote
(17 June 2020, 18:55)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nu maar afwachten of de vlucht AMS-ATH op dezelfde manier wordt ontvangen als DUS-ATH oftewel of Transavia even soepel wordt behandeld als Eurowings. Duitsland werd immers veel eerder tot de veilige landen gerekend als Nederland en Belgie.

Tot 30 juni worden alle passagiers van vluchten uit Albanië, België, Frankrijk, Italië, Noord-Macedonië, Nederland, Portugal, Spanje en Zweden getest.
De controles zijn afhankelijk van de herkomst van de vlucht. Door de EU mag niet gecontroleerd worden op basis van nationaliteit, want volgens hen staat discriminatie boven volksgezondheid.
Dat heeft ook niks te maken met de nationaliteit van de vliegmaatschappij.

Maar ik ben het wel eens met Arthur. In feite zou iedereen moeten gecontroleerd worden, ongeacht de herkomst van het vliegtuig. Er zijn genoeg personen (ik blijf beleefd) die zich van de gezondheid van iemand anders geen barst aantrekken en via allerlei sluipwegen toch gaan waar ze willen gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik ben het helemaal met Arthur en Patrick eens en ik vrees dat straks op de nu relatief coronaluwe eilanden de ellende niet te overzien is wanneer positieve Covid19 toeristen daar het virus overbrengen. We zijn dan weer terug bij af en de eilandbewoners worden het grootste slachtoffer, zowel economisch als op het gebied van gezondheid.
Quote
Veel eilandbewoners hebben dan ook echt schrik van de aankomende toeristen...
Quote
(17 June 2020, 21:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel eilandbewoners hebben dan ook echt schrik van de aankomende toeristen...

Vraag is dus (opnieuw) met welke ingesteldheid de eilandbewoners in de eerstkomende periode zullen kijken naar de toeristen. Enerzijds als broodnodige bron en hulp voor het toerisme; anderzijds als bedreiging voor hun gezondheid? 
Moet voor hen niet gemakkelijk zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(17 June 2020, 21:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel eilandbewoners hebben dan ook echt schrik van de aankomende toeristen...
Dat is niet alleen op de Griekse eilanden zo ,hier op de Zeeuwse en Wadden eilanden  die straks overspoeld worden
door toeristen wordt er ook met gemengde gevoelens naar het  vakantie seizoen gekeken ,ook omdat die eilanden
relatief weinig Corona slachtoffers hebben
Quote
Precies, zo is het Metaxa!
Quote
(18 June 2020, 06:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 June 2020, 21:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel eilandbewoners hebben dan ook echt schrik van de aankomende toeristen...
Dat is niet alleen op de Griekse eilanden zo ,hier op de Zeeuwse en Wadden eilanden  die straks overspoeld worden
door toeristen wordt er ook met gemengde gevoelens naar het  vakantie seizoen gekeken ,ook omdat die eilanden
relatief weinig Corona slachtoffers hebben
En die hordes fietsers die denken dat zei het alleen recht hebben op de weg, in het Limburgse heuvelland.
Als je niet vlug genoeg aan de kant gaat voor die bejaarde uitslovers met hun te strakke broekjes lopen ze te schelden en en te spugen, ik zou zeggen, blijf lekker thuis.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Hoor van een kennis dat zijn vakantie met Tui in Kreta van begin juli geannuleerd is. Blijkt dat hun gekozen hotel (all in Undecided ) niet opengaat.
Quote
(18 June 2020, 11:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoor van een kennis dat zijn vakantie met Tui in Kreta van begin juli geannuleerd is. Blijkt dat hun gekozen hotel (all in Undecided ) niet opengaat.
Het zal toch niet het enigste hotel[all in] zijn  wat Tui aanbied op Kreta mag ik aannemen
Quote
metaxa
[quote pid='79679' dateline='1592481080']
(18 June 2020, 11:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoor van een kennis dat zijn vakantie met Tui in Kreta van begin juli geannuleerd is. Blijkt dat hun gekozen hotel (all in Undecided ) niet opengaat.
Het zal toch niet het enigste hotel[all in] zijn  wat Tui aanbied op Kreta mag ik aannemen
[/quote]
Blijkbaar zit het zo: Tui heeft heenvlucht geannuleerd (09/07) vermoedelijk wegens lage bezetting. Ze vliegen wel op 07/07 en 12/7. Het hotel weet nog niet of ze nu op 01/07 gaan openen of op 15/07. Dit zouden ze deze week nog beslissen, wat ik vreemd vind want ik zou toch denken dat de voorbereidingen van zo'n hotel toch al wel even aan de gang zouden moeten zijn.
Quote
(18 June 2020, 11:04)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoor van een kennis dat zijn vakantie met Tui in Kreta van begin juli geannuleerd is. Blijkt dat hun gekozen hotel (all in Undecided ) niet opengaat.
In mijn omgeving ook meerdere hotels die nog niet weten wat ze gaan doen, of wel open gaan maar de datum nog niet weten, etcetc.
Sommigen gaan ook in eerste instantie maar voor een deel open.
Ik hoorde van iemand die op de luchthaven op Kos  werkt ook dat de eerste week van juli nog steeds heel erg mager zal zijn wat aankomsten betreft.
Hoor ook van nl toeroperators dat die pas na de eerste week beginnen hier.
Het zal allemaal met elkaar in verband staan, als een hotel met 1000 bedden te horen krijgt dat er maar 50 boekingen zijn.....
Intern lijkt me dat er wel voorbereidingen getroffen zijn bij die hotels.
Quote
Denemarken laat zijn inwoners weer vliegen vanaf 27 juni. Ik denk dat er vanuit die hoe veel belangstelling zal zijn.
Quote
De Griekse kustwacht zal een programma starten met uitgebreide systematische controles van veerboten met betrekking tot de opgelegde gezondheidsprotocollen en de beperkende maatregelen tegen het coronavirus. Het programma wordt gelanceerd op vrijdag 19 juni 2020.

De controles worden gedurende de hele reis gehouden door kustwachtteams die aan boord van de veerboten zullen zijn.

Het doel van de controles is de volledige uitvoering van de beperkende maatregelen door de bemanning en de passagiers in een periode dat het passagiersverkeer toeneemt en naar verwachting verder zal toenemen met de geleidelijke aankomst van toeristen in Griekenland.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






-------------------------------

Nanny schreef:In mijn omgeving ook meerdere hotels die nog niet weten wat ze gaan doen, of wel open gaan maar de datum nog niet weten, etcetc.
Sommigen gaan ook in eerste instantie maar voor een deel open.
Ik hoorde van iemand die op de luchthaven op Kos  werkt ook dat de eerste week van juli nog steeds heel erg mager zal zijn wat aankomsten betreft.
Hoor ook van nl toeroperators dat die pas na de eerste week beginnen hier.
Het zal allemaal met elkaar in verband staan, als een hotel met 1000 bedden te horen krijgt dat er maar 50 boekingen zijn.....
Intern lijkt me dat er wel voorbereidingen getroffen zijn bij die hotels.


Mitsis hotels bijvoorbeeld opent niet al zijn hotels vanaf 1 juli. Vanaf 1 juli gaan de deuren open voor gasten in het Rinela Beach Resort & Spa op Kreta, het Alila Resort & Spa op Rhodos, het Blue Domes Resort & Spa op Kos en het Sofitel Athens Airport Hotel in Spata.

Ze worden op 10 juli gevolgd door het Galini Wellness Spa & Resort in Kamena Vourla in centraal Griekenland. Over de opening van andere hotels van de Mitsis keten gaan ze later communiceren.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 June 2020, 22:28)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 June 2020, 21:28)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel eilandbewoners hebben dan ook echt schrik van de aankomende toeristen...

Vraag is dus (opnieuw) met welke ingesteldheid de eilandbewoners in de eerstkomende periode zullen kijken naar de toeristen. Enerzijds als broodnodige bron en hulp voor het toerisme; anderzijds als bedreiging voor hun gezondheid? 
Moet voor hen niet gemakkelijk zijn.
 Maar is dit niet voor iedereen die een zaak heropstart zo? zowel in belgie , Nl, giekenland etc, als je een winkel /cafe/ resto hebt . Je hebt klanten nodig om een inkomen op te bouwen, maar tegelijkertijd kunnen die klanten het virus meebrengen en u en uw gezin besmetten. Ik ken veel winkeliers die de eerste dagen na heropstart met een dubbel gevoel zaten en nu nog steeds, want die onzichtbare dreiging blijft.
Quote
Sunwing in Makrygialos dicht tot in ieder geval eind augustus...ik denk dat die ook niet meer open gaan. Drama voor de werkgelegenheid in die gemeenschap
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=10158223979118476
Quote
Ik veronderstel dat de sfeer in de toeristische locaties ook anders zal zijn. Het is inderdaad een rare situatie en voelt voor iedereen vreemd aan.
Quote
Voor de All in accommodaties zal het idd erg lastig zijn om aan alle regels te voldoen om open te kunnen, dat zal waarschijnlijk zoveel extra werk opleveren of onmogelijk werk datz e ervoor kiezen om niet open tegaan… het lijkt me ook niet te doen voor accomodaties om alles te voldoen en dan ook nog geen gezeur van de gasten omdat ze niet van tafel mogen of hun ontbijt om 8 uur hebben ipv 9 uur omdat er in shifts gegeten moet worden.
Las gisteren ook nog dat er iemand een accommodatie zocht waar alles all inn was, dus ook buffetten etc, tja dat kan je nu wel vergeten.. de all inn toerist zal dit jaar van een koude kermis gaan thuis komen, wat ze gewend zijn is er gewoon niet.

De accommodatie zonder dat alles zullen wat makkelijker open kunnen, die hoeven geen rekening te houden met wachtrijen voor deuren en buffetten, over volle zwembaden etc
Quote
Bovendien krijgen de all-in hotels die gebonden zijn aan touroperators een armoe-bedragje toegekend per verhuurde kamer.
Veel van deze hotels zijn geen "baas meer in eigen huis" en moeten naar de pijpen dansen van de reismaatschappijen waarbij ze zijn aangesloten.
Na jarenlang vertoeven op het eiland, komen tongen wat losser en ik heb van hotel-uitbaters al verhalen gehoord die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Angry
Als ze dan nog moeten bijkomend moeten investeren door de bijkomende Corona-maatregelen is het zeker niet winstgevend. De touroperator zal waarschijnlijk ook geen extra bijdrage toekennen om de aanpassingen te realiseren en toe te passen. Confused
Quote
(19 June 2020, 10:36)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bovendien krijgen de all-in hotels die gebonden zijn aan touroperators een armoe-bedragje toegekend per verhuurde kamer.
Veel van deze hotels zijn geen "baas meer in eigen huis" en moeten naar de pijpen dansen van de reismaatschappijen waarbij ze zijn aangesloten.
Na jarenlang vertoeven op het eiland, komen tongen wat losser en ik heb van hotel-uitbaters al verhalen gehoord die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Angry
Als ze dan nog moeten bijkomend moeten investeren door de bijkomende Corona-maatregelen is het zeker niet winstgevend. De touroperator zal waarschijnlijk ook geen extra bijdrage toekennen om de aanpassingen te realiseren en toe te passen. Confused
Is het niet zo dat die All in hotels en Resorts bij een grote keten behoren ?
Quote
metaxa schreef:
Markos schreef:Bovendien krijgen de all-in hotels die gebonden zijn aan touroperators een armoe-bedragje toegekend per verhuurde kamer.
Veel van deze hotels zijn geen "baas meer in eigen huis" en moeten naar de pijpen dansen van de reismaatschappijen waarbij ze zijn aangesloten.
Na jarenlang vertoeven op het eiland, komen tongen wat losser en ik heb van hotel-uitbaters al verhalen gehoord die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Angry
Als ze dan nog moeten bijkomend moeten investeren door de bijkomende Corona-maatregelen is het zeker niet winstgevend. De touroperator zal waarschijnlijk ook geen extra bijdrage toekennen om de aanpassingen te realiseren en toe te passen. Confused
Is het niet zo dat die All in hotels en Resorts bij een grote keten behoren ?
Ik spreek hier van de "kleinere" familie-hotels met maximaal 50 kamers. Deze worden meestal opgenomen in de cataloog (of website) van bijv. Neckermann of Tui waardoor zij gebonden zijn aan de spelregels van deze maatschappijen.
Quote
(19 June 2020, 08:45)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik veronderstel dat de sfeer in de toeristische locaties ook anders zal zijn. Het is inderdaad een rare situatie en voelt voor iedereen vreemd aan.

De sfeer is goed in Skala P. al weer en paar maal gegeten bij Strati en Toula, zij hebben er weer zin in, heerlijke extra gerechtjes had ze gemaakt.
De terrassen staan weer uit met de grote kleurige parasols, wel de tafels flink uit elkaar maar geen mondkapjes en handschoentjes.
Ook al expats en een paar toeristen gezien.

In Nyfida bij restaurant Grigoris wel mondkapjes en handschoentjes, en in de kleur zwart... wel een gezellige sfeer en behoorlijk druk.

Kom maar zo snel mogelijk onze kant op kunnen jullie ook weer genieten.
Quote
Elena schreef:
Markos schreef:Ik veronderstel dat de sfeer in de toeristische locaties ook anders zal zijn. Het is inderdaad een rare situatie en voelt voor iedereen vreemd aan.

De sfeer is goed in Skala P. al weer en paar maal gegeten bij Strati en Toula, zij hebben er weer zin in, heerlijke extra gerechtjes had ze gemaakt.
De terrassen staan weer uit met de grote kleurige parasols, wel de tafels flink uit elkaar maar geen mondkapjes en handschoentjes.
Ook al expats en een paar toeristen gezien.

In Nyfida bij restaurant Grigoris wel mondkapjes en handschoentjes, en in de kleur zwart... wel een gezellige sfeer en behoorlijk druk.

Kom maar zo snel mogelijk onze kant op kunnen jullie ook weer genieten.
Hallo Elena, bedankt voor je uitnodiging.
Na veel onduidelijke communicatie hier, heb ik eindelijk mijn vliegtickets kunnen boeken en in juli zullen we terug in de regio zijn.
Quote
(19 June 2020, 13:00)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kom maar zo snel mogelijk onze kant op kunnen jullie ook weer genieten.

doen we, hebben reeds lang geboekt voor lesbos, als alles meezit komen we op 11 augustus, we hebben er echt zin in  zwaaivlag
Quote
Nanny
(03 June 2020, 14:52)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik praat uit ervaring en wat ik zelf hier mee maak.
Dus dit berust op feiten.
Toch denk ik niet dat dit op gaat voor heel Griekenland. Ik woon op Kos.
Toevallig van de week van meerdere duurdere en grotere hotels gehoord dat ze wel open gaan. 
De kleinste telt 820 bedden, full pension, geen all in. Heeft een systeem om kamers 100% te desinfecteren na vertrek gasten,
na 3 uur kunnen nieuwe gasten ontvangen worden. Zij gaan voor 100% t hotel bezetten.
De echt kleine familie hotelletjes, die missch vooral prive verhuren, zonder reisorganisatie, etc, zullen makkelijker opengaan lijkt mij.
Als je als hotel contracten hebt met bep organsiaties ben je toch ook afhankelijk van de algemene wetgeving, vliegmaatschappijen etc.
Nog een paar pittige weken komende voor die hoteliers lijk mij. Want t wordt deze dagen wel dr op of eronder.


Gisteren, 16:24

(Gisteren, 10:04)El Greco schreef: schreef:Hoor van een kennis dat zijn vakantie met Tui in Kreta van begin juli geannuleerd is. Blijkt dat hun gekozen hotel (all in [Afbeelding: undecided.gif] ) niet opengaat.
In mijn omgeving ook meerdere hotels die nog niet weten wat ze gaan doen, of wel open gaan maar de datum nog niet weten, etcetc.
Sommigen gaan ook in eerste instantie maar voor een deel open.
Ik hoorde van iemand die op de luchthaven op Kos  werkt ook dat de eerste week van juli nog steeds heel erg mager zal zijn wat aankomsten betreft.
Hoor ook van nl toeroperators dat die pas na de eerste week beginnen hier.
Het zal allemaal met elkaar in verband staan, als een hotel met 1000 bedden te horen krijgt dat er maar 50 boekingen zijn.....
Intern lijkt me dat er wel voorbereidingen getroffen zijn bij die hotels.





Dit wordt meer speculeren. En zoals het er naar uit ziet gaat het niet veel worden. 
Ik heb gehoord dat...
Laten we het maar rustig afwachten.
Want het virus neemt al weer flink toe.
Quote
DE strandbedden verhuurder op het Saint George strand van Naxos stad is gisteren begonnen met het plaatsen
van zijn ligbedden ,zo te zien op de webcam  ,voorlopig nog maar acht setjes ,wat normaal rond deze tijd schat
ik minstens tien keer zoveel is ,maar het begin is er laat ons het beste er van hopen
Quote
Beste mensen. Het is misschien vreemd maar ik ben even de draad kwijt. Het is voor ons wat verwarrend geworden.
Stel ik wil eind van deze week naar ons geliefde Griekenland. Kan dat zomaar. Moeten ik dan in quarantaine voor een dag of week of helemaal niet? Moet je daar met mondkapjes etc rondlopen en ben je wel welkom? Blijft ook de vraag hoe het in Griekenland zelf is. Zijn de besmettingen stabiel of lopen ze terug?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
Per 1 juli gaan alle luchthavens open voor toerisme. Er wordt at random gecontroleerd op besmetting. Alle toeristen moeten aangeven waar ze verblijven. Bij geconstateerde besmetting ga je in qaran5aine in een door de overheid aangewezen accomodatie. Wordt betaald door de Griekse overheid.
De Griekse coronacijfers zijn zeer laag .De ic is bijna leeg. Het aantal gevonden besmettingen lag gisteren op 10 en er was 1 persoon overleden.
Quote
(19 June 2020, 20:45)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Want het virus neemt al weer flink toe.

Flink toenemen?

Gisteren 10 nieuwe besmettingen vastgesteld. 4 daarvan waren personen die over land Griekenland binnenkwamen en 1 met het vliegtuig in Athene.
De eerdere 'grote' toename deze week was in Echinos in Noord-Griekenland (omgeving van Xanthi) waar circa 50 besmettingen vastgesteld werden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Niet in Griekenland, maar de landen er om heen.
Die zijn belangrijk voor het toerisme; niet de Grieken zelf natuurlijk.
Die komen mondjesmaat.
De rest smacht naar de "buitenlanders"
Dat lijkt me wel een beetje logisch toch?

We hebben het hier niet over binnenlands toerisme, anders schreef iedereen wel Grieks...
Quote
Dus jij weet als ik dat zo lees van de hoed en de rand, mogen wij ook weten wat jou bron is?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ik woon op Kreta en sprak de manager van Sunweb alhier en meerdere eigenaren van hotels.
Daarbij werk ik ook in het toerisme en deze zomer gaat het niet veel worden.
De peiling in Nederland voor buitenlandse reizen is slecht tot nu toe.
Wel zouden mensen uit Israel komen, maar die geven vaak niet veel geld uit en zeuren des te meer.

Dus ik weet niet van de hoed en rand maar wel meer!
Quote
(20 June 2020, 18:46)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik woon op Kreta en sprak de manager van Sunweb alhier en meerdere eigenaren van hotels.
Daarbij werk ik ook in het toerisme en deze zomer gaat het niet veel worden.
De peiling in Nederland voor buitenlandse reizen is slecht tot nu toe.
Wel zouden mensen uit Israel komen, maar die geven vaak niet veel geld uit en zeuren des te meer.

Dus ik weet niet van de hoed en rand maar wel meer!
Gewoon oud nieuws dus, zoveel meer is dat niet, dat wist ik zelfs al maanden geleden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Oke, dat betekent dat dit draadje gesloten kan worden.
En zoals ik voorheen al zei gewoon afwachten dus.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.511 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.212 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.191 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 86.034 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.600 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.673 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.512 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 61.506 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.759 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.264 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 10 gast(en)