Begin toerisme
(25 June 2020, 17:22)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb bericht gehad dat de airline dit formulier drie dagen voor je vliegt via de mail naar je verstuurd.

Zou elke vliegtuigmaatschappij dit doen? Ze hebben niet allemaal dezelfde klantvriendelijkheid.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(25 June 2020, 20:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2020, 17:22)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb bericht gehad dat de airline dit formulier drie dagen voor je vliegt via de mail naar je verstuurd.

Zou elke vliegtuigmaatschappij dit doen? Ze hebben niet allemaal dezelfde klantvriendelijkheid.

Geen idee, kwam van onze "huisairline" Transavia  Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Denk dat het formulier van alle kanten komt. Kreeg het nu van Schiphol. Zal ook nog wel een van sunweb komen bij de reispapieren
Quote
(25 June 2020, 12:07)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2020, 11:16)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ons hoteletje in Agios Prokopios (waar we altijd naar toegaan als we naar Naxos gaan) is opengegaan afgelopen maandag lezen we.
Hopelijk krijgt hij nog een goed seizoen.

De accommodatie waar ik normaal verblijf in Agios Prokopios is ook al open. Vorige week heb ik de eigenaresse gecontacteerd voor een boeking voor een kennis. Ze wist te melden dat ze toch al wat boekingen binnen kreeg. Weliswaar minder dan anders maar ze heeft toch goede hoop om slechts een minimaal verlies of zelfs een break-even te hebben.

Ja, heel goed hé voor die mensen. Ben blij voor hen dat ze toch kunnen opendoen. Dit jaar zit het er niet meer in om nog eens een keer naar Naxos te gaan maar wie weet volgend jaar.
Quote
Ik kan het niet inschatten, “wat denken jullie“? Wij gaan september naar Parga; of het is heel rustig, dat de mensen nog behoudend zijn, of heel druk met last minute en omboekingen van geannuleerde vakanties eerder dit jaar. Geen idee......
Quote
sombere berichten uit de Cycladen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dat heel druk lijkt me onwaarschijnlijk.....
Quote
@Nanny, we hebben 4 verschillende accommodaties  op de Peloponessos.  
Er zijn toch veel mensen die rondtrekken.  Ik vraag mij af hoe ze dat regelen.
Viviane
Quote
(26 June 2020, 10:54)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Nanny, we hebben 4 verschillende accommodaties  op de Peloponessos.  
Er zijn toch veel mensen die rondtrekken.  Ik vraag mij af hoe ze dat regelen.
Viviane

Viviane, voor zover ik gehoord heb van iemand die daar nu rondtrekt moet enkel de eerste bestemming ingevuld worden zodat men weet waar je bent om het resultaat van de test (in geval van een positief resultaat) mee te delen. Gezien in elke prefectuur en eiland een plaats voorzien is wordt je dan geacht om in quarantaine te verblijven in de voorziene plaats dichtst bij je eerste bestemming.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Dankjewel Patrick, het is maar voor september hoor en misschien zijn er ondertussen weer veranderingen.
Viviane
Quote
(26 June 2020, 10:54)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Nanny, we hebben 4 verschillende accommodaties  op de Peloponessos.  
Er zijn toch veel mensen die rondtrekken.  Ik vraag mij af hoe ze dat regelen.
Viviane
A ik dacht eilandhoppen ofzo, dan geef je boj elke bootreisxweer zo n papier af. Maar over land geen idee.
Quote
Je geeft je tel.nummer
Quote
Maandagavond komt er een tui vlucht met 200 toeristen die werkzaam zijn in de medische wereld vanuit duitsland naar Kos. Met wat politieke mensen, Chardalias, Tsiodras etc wordt dan officieel t toeristisch seizoen voor 2020 geopend.
Quote
Vanaf 1 juli gaat het toerisme in Griekenland "open", aangezien internationale aankomsten op alle luchthavens in het land zijn toegestaan.

Volgens informatie van protothema.gr zijn de landen waarvoor het vliegverbod blijft gelden:

Brittannië

Zweden

VS

Rusland

Israël

Qatar

Verenigde Arabische Emiraten

Saoedi-Arabië

Noord-Macedonië

De lijst houdt rekening met de prevalentie van coronavirus in verschillende landen en de criteria zijn gebaseerd op epidemiologische gegevens.

Vanaf 1 juli wordt het toerisme in het eilandland ingehuldigd omdat we op alle luchthavens aankomen.

Vanaf 1 juli is de aankomst van schepen uit het buitenland naar Griekse havens ook volledig toegestaan ​​voor aankomsten op zee. Op deze manier wordt de toegang van reizigers uit Italië toegestaan.

Alle reizigers naar Griekenland zullen hun contactgegevens in Griekenland invullen bij aankomst (of voordat ze aan boord gaan) van een specifiek elektronisch formulier (passagiersbeladingsfactor), hetzij via internet, op aanvraag of op papier.

Er zullen bemonsteringstests worden uitgevoerd en er zullen quarantainehotels zijn in de provinciale hoofdsteden, waar degenen die positief op het virus hebben getest 14 dagen zullen blijven.

Bron: protothema.gr

(We zullen wachten op aankondigingen van de overheid die dit bevestigen of ontkennen!)
Quote
Er staat "omdat we op alle luchthavens aankomen" maar dat gaat niet kloppen volgens mij, er blijven luchthavens gesloten bv Volos.

Hopen voor iedereen dat het goed blijft gaan en iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid neemt.
Quote
(27 June 2020, 09:55)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er staat "omdat we op alle luchthavens aankomen" maar dat gaat niet kloppen volgens mij, er blijven luchthavens gesloten bv Volos.

Er blijven geen luchthavens gesloten wegen het corona virus.
Deze vluchten overigens voorzien voor deze zomer in de luchthaven in Volos: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als Transavia bijvoorbeeld niet naar Volos zal vliegen zoals voorzien is dat wegens een gebrek aan passagiers voor deze bestemming.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(27 June 2020, 08:41)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zullen bemonsteringstests worden uitgevoerd en er zullen quarantainehotels zijn in de provinciale hoofdsteden, waar degenen die positief op het virus hebben getest 14 dagen zullen blijven.

Bron: protothema.gr

(We zullen wachten op aankondigingen van de overheid die dit bevestigen of ontkennen!)

Die lijst met hotels vind je 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Regelgeving voor inkomende reizigers vind je 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Wat er precies niet in vermeld staat maar wat ik 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 gelezen heb, bovenstaande regelgevingen zouden al zeker tot en met maandag 31 augustus van kracht zijn.
Quote
Weet niet of dit formuliertje al opgedoken is in de forum-berichtjes, overgenomen uit het D-GR-Forum:
Passenger locator form
Some countries' immigration and health authorities require passengers to leave a health and travel history record. In those cases, IATA suggests the use of a card based on the Passenger Locator form and providing an additional section, the Health Declaration Card:
Download the suggested IATA passenger locator form:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik hoop dat Herakion niet vastloopt als ik dit bericht lees.

10.000 bezoekers in de eerste 2 dagen dat Heraklion Airport op internationale vluchten zal openen

Met bijna volle vliegtuigen in de eerste twee dagen van 1 en 2 juli, wordt op de luchthaven "Nikos Kazantzakis" in Heraklion verwacht van 7 tot iets meer dan 10 duizend passagiers, maar gezien de volheid bijna 100% in termen van de hoogste schatting van aankomsten.

De Duitsers doen het "voetenwerk" op de luchthaven van Heraklion, aangezien op de eerste dag van de 42 vluchten 11 Duitse luchthavens zijn, terwijl er verschillende vluchten zijn vanuit Nederland, Tsjechië, Polen, terwijl er lijnvluchten zijn vanuit Frankrijk en Groot-Brittannië voornamelijk uit respectievelijk Parijs en Londen. Er is echter al aangekondigd dat de vluchten uit Groot-Brittannië en Zweden tot 15 juli worden opgeschort.

Op de luchthaven van Heraklion is er een "rood" alarm met betrekking tot de eerste aankomsten en de manier waarop de inspecties zullen worden uitgevoerd. In feite zijn de vergaderingen van de luchthavenbeheerder van Heraklion, George Pliakas, continu om alle details te regelen.

Bron fonien.gr.  30.06.2020
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Arthur schreef:Ik hoop dat Herakion niet vastloopt als ik dit bericht lees.

10.000 bezoekers in de eerste 2 dagen dat Heraklion Airport op internationale vluchten zal openen

Met bijna volle vliegtuigen in de eerste twee dagen van 1 en 2 juli, wordt op de luchthaven "Nikos Kazantzakis" in Heraklion verwacht van 7 tot iets meer dan 10 duizend passagiers, maar gezien de volheid bijna 100% in termen van de hoogste schatting van aankomsten.

De Duitsers doen het "voetenwerk" op de luchthaven van Heraklion, aangezien op de eerste dag van de 42 vluchten 11 Duitse luchthavens zijn, terwijl er verschillende vluchten zijn vanuit Nederland, Tsjechië, Polen, terwijl er lijnvluchten zijn vanuit Frankrijk en Groot-Brittannië voornamelijk uit respectievelijk Parijs en Londen. Er is echter al aangekondigd dat de vluchten uit Groot-Brittannië en Zweden tot 15 juli worden opgeschort.

Op de luchthaven van Heraklion is er een "rood" alarm met betrekking tot de eerste aankomsten en de manier waarop de inspecties zullen worden uitgevoerd. In feite zijn de vergaderingen van de luchthavenbeheerder van Heraklion, George Pliakas, continu om alle details te regelen.

Bron fonien.gr.  30.06.2020
Tja theorie is één zaak, maar de praktische kant is een gans andere. Hoe ze dit gaan opvangen en concreet aanpakken?
Quote
Ga donderdag naar Heraklion. Ga met Aegean via Athene en met alleen handbagage, zou er dus niet zo veel last van moeten hebben.

Ze zijn aan veel meer passagiers gewend en op een of andere manier krijgen ze het met de beperkte middelen die ze hebben altijd voor elkaar, soms wel erg moeizaam.

Cors
Quote
(30 June 2020, 12:17)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga donderdag naar Heraklion. Ga met Aegean via Athene en met alleen handbagage, zou er dus niet zo veel last van moeten hebben.

Ze zijn aan veel meer passagiers gewend en op een of andere manier krijgen ze het met de beperkte middelen die ze hebben altijd voor elkaar, soms wel erg moeizaam.

Cors
Het enige verschil is dat ze wel elke passagier moeten controleren bij de uitgang, als ze die alle twee gebruiken valt het misschien nog mee.
Maar daar heb jij weinig kast van omdat je meteen kan doorlopen zonder bagage en je een van de eersten bent.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Wanneer er op Heraklion airport 5.000 mensen per dag aankomen verdeeld over pakweg 15 uren (aantal uren waarin vliegtuigen aankomen op een dag, dus een gokje), dan moeten ze pakweg 330 mensen per uur verwerken die (bijna) allemaal een QR code moeten laten scannen. Wanneer ze dan 2 poorten open hebben altijd nog zo'n 165 mensen per poort per uur. Tussendoor altijd gedoe met mensen die de boel niet op orde hebben en dus extra tijd kosten.
Dan heb je altijd bepaalde momenten waarop er meerdere vliegtuigen tegelijkertijd landen, dus ophopingen.
Reken dus op een gerede kans op rijen wachtenden. Of dat 1,5 meter afstand rijen zijn en of de wachtruimte adequaat wordt geventileerd is nog maar de vraag!
Een potentieel 'super spread event'?
Quote
De ferries komen nu ook met nieuwe formulieren (weer info uit het D-GR-Forum): 
Voor de internationale routes:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





As part of the COVID-19 guidelines announced by the Greek Authorities for the prevention of the new coronavirus transmission and spread, it is mandatory for all passengers to complete the “Pre-boarding Health Declaration Form” and submit it to the vessel's Chief Purser along with their ticket, when boarding, prior to the vessel's departure. Boarding will not be allowed if the form hasn’t been completed and submitted. 
Also please note that the use of mask is obligatory.

Voor de domestic routes:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(30 June 2020, 12:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 June 2020, 12:17)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga donderdag naar Heraklion. Ga met Aegean via Athene en met alleen handbagage, zou er dus niet zo veel last van moeten hebben.

Ze zijn aan veel meer passagiers gewend en op een of andere manier krijgen ze het met de beperkte middelen die ze hebben altijd voor elkaar, soms wel erg moeizaam.

Cors
Het enige verschil is dat ze wel elke passagier moeten controleren bij de uitgang, als ze die alle twee gebruiken valt het misschien nog mee.
Maar daar heb jij weinig kast van omdat je meteen kan doorlopen zonder bagage en je een van de eersten bent.

Dat zou in theorie best wel kunnen, maar:
- de laatste tijd zijn er meer en meer passagiers die zich beredderen met enkel handbagage.
- bovendien kom je, zelfs met handbagage, wellicht ook in de rij te staan om uit de luchthaven te geraken, i.v.m. de QR scan. Er moeten maar net voor jou 3 andere vluchten geland zijn...
Ik kijk ook wat bezorgd naar wat Xander daarstraks schreef. Op drukke momenten (meerdere vluchten binnen hetzelfde uur) zal het niet eenvoudig worden. En hoe ze daar op de luchthaven de social distancing zullen kunnen bewaken, is de grote vraag. Een ellenlange rij? Je weet hoe het gedrag van vele toeristen is/was tot en met vorig jaar, bij het inchecken. Meer dan eens schoof de passagier achter mij zijn koffer onzacht tegen mijn enkels. Velen gedragen zich ongeduldig. Zal iedereen zich voortaan voorbeeldig gedragen? Iets in mij doet mij daar aan twijfelen.
Toen een paar weken geleden de vluchten van Brussels Airlines hernamen, reisde een reporter mee. In zijn reportage voor het journaal vertelde hij dat er zelfs fel gedrumd werd om het vliegtuig te verlaten. Net alsof er nooit sprake geweest was van corona.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Ik weet ook wel dat het toerisme heel hard nodig is maar er is nog een mogelijkheid, niet gaan of later als alles enigszins weer normaal is, sommige toeristen doen alsof hun leven er vanaf hangt als ze niet naar hun stekje kunnen of die 1/2/3 of meer weken vakantie niet in Griekenland kunnen zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Moet je eens kijken hoe ze tegenwoordig door drukke winkelstraten lopen. Ik zou mij maar geen zorgen maken. Je kunt toch niet alles onder controle hebben...
Quote
(30 June 2020, 18:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je weet hoe het gedrag van vele toeristen is/was.

En niet enkel toeristen. Het lijkt mij dat sedert enkele tijd een groot deel van de bevolking enorm opgefokt rondloopt. Deze morgen ook meegemaakt toen ik brood ging halen. Eerst waren er 2 ruzie aan het maken omdat ze hetzelfde parkeerplaatsje wilden (Er waren nochtans diverse plaatsen vrij) en daarna aan de kassa iemand die uitgescholden werd omdat hij aan die achter hem (vriendelijk) vroeg om een beetje afstand te bewaren. Diegene die begon te schelden stond wel bijna op de hielen van de mens voor hem.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Uit het D-GR-Forum  30.06.2020 17:17:16:
Ich hab eben eine SMS von MINOAN bekommen:
...mit Link zum P.L.F.
48h bis 72 vor ANKUNFT in GR muss es ausgefüllt und abgeschickt sein
ATTENTION!!! BOARDING WILL NOT BE ALLOWED IF THE FORM HASN'T BEEN COMPLETED AND SUBMITTED.
Quote
Ik zag zojuist dat de eerste al is gearriveerd....!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
Veel te dicht tegen die andere zetels.  
Heeft die zijn pootjes ontsmet?
Geen mondmaskertje op????
Viviane lol
Quote
(30 June 2020, 18:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 June 2020, 12:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 June 2020, 12:17)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga donderdag naar Heraklion. Ga met Aegean via Athene en met alleen handbagage, zou er dus niet zo veel last van moeten hebben.

Ze zijn aan veel meer passagiers gewend en op een of andere manier krijgen ze het met de beperkte middelen die ze hebben altijd voor elkaar, soms wel erg moeizaam.

Cors
Het enige verschil is dat ze wel elke passagier moeten controleren bij de uitgang, als ze die alle twee gebruiken valt het misschien nog mee.
Maar daar heb jij weinig kast van omdat je meteen kan doorlopen zonder bagage en je een van de eersten bent.

Dat zou in theorie best wel kunnen, maar:
- de laatste tijd zijn er meer en meer passagiers die zich beredderen met enkel handbagage.
- bovendien kom je, zelfs met handbagage, wellicht ook in de rij te staan om uit de luchthaven te geraken, i.v.m. de QR scan. Er moeten maar net voor jou 3 andere vluchten geland zijn...
Ik kijk ook wat bezorgd naar wat Xander daarstraks schreef. Op drukke momenten (meerdere vluchten binnen hetzelfde uur) zal het niet eenvoudig worden. En hoe ze daar op de luchthaven de social distancing zullen kunnen bewaken, is de grote vraag. Een ellenlange rij? Je weet hoe het gedrag van vele toeristen is/was tot en met vorig jaar, bij het inchecken. Meer dan eens schoof de passagier achter mij zijn koffer onzacht tegen mijn enkels. Velen gedragen zich ongeduldig. Zal iedereen zich voortaan voorbeeldig gedragen? Iets in mij doet mij daar aan twijfelen.
Toen een paar weken geleden de vluchten van Brussels Airlines hernamen, reisde een reporter mee. In zijn reportage voor het journaal vertelde hij dat er zelfs fel gedrumd werd om het vliegtuig te verlaten. Net alsof er nooit sprake geweest was van corona.
Kom pas 8 uur 's avonds aan in Heraklion, dan is het in het algemeen wat rustiger. Piek is meestal tussen 10 en 12 in de ochtend. Maak me eigenlijk meer zorgen over Schiphol, daar treedt overheid nauwelijks op als er regels overtreden worden. Is ook lastig als je zelf grootaandeelhouder bent Big Grin.

Cors
Quote
(30 June 2020, 19:39)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kom pas 8 uur 's avonds aan in Heraklion, dan is het in het algemeen wat rustiger. Piek is meestal tussen 10 en 12 in de ochtend. Maak me eigenlijk meer zorgen over Schiphol, daar treedt overheid nauwelijks op als er regels overtreden worden. Is ook lastig als je zelf grootaandeelhouder bent Big Grin.

Cors

Goede vakantie gewenst, Cors. En hopelijk valt alles goed mee.
Mogen we tevens hopen dat je binnenkort eens kort beschrijft hoe het verlopen is?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Dank je Vlagreco. Laat jullie weten hoe het is gegaan. 

Cors
Quote
(30 June 2020, 19:07)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Veel te dicht tegen die andere zetels.  
Heeft die zijn pootjes ontsmet?
Geen mondmaskertje op????
Viviane lol
die is piko bello in orde: het leeg busje alcoholgel staat nog naast haar, en alvorens je gaat beweren dat dat een busje water is , nee dit is griekenland daar gebruiken ze lege waterflesjes om alcoholgel in te doen hahahaha lol
Quote
Zo is vanmorgen het eerste Duitse vliegtuig van Tuifly uit Hannover ontvangen op Heraklion.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
@Roefke, zeker van dat het geen raki is?  Geen probleem want dat is ook ontsmettend Big Grin
Viviane
Quote
Voortgaand op de reactie van Arthur hierboven:
Ik zag een post van reporter Bruno Tersago, over de recente onderhandeling van TUI met Haris Theocharis, de Griekse minister van toerisme.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Waar gaat het over in dat artikel:
Willekeurig geselecteerde bezoekers zouden op het vliegveld onderworpen zijn aan een corona-test, en dan zouden ze 36 uur in quarantaine moeten zijn tot de resultaten bekend zijn. Maar hoe kunnen toeristen 36 uur in quarantaine doorbrengen? Hotels moeten aparte ruimtes creëren zodat klanten geen contact hebben met anderen. Ze zouden voor hun maaltijden e.d. moeten zorgen en er op toekijken dat ze het hotel niet mogen verlaten. De TUI manager onderhandelde maandag met minister van Toerisme Haris Theocharis. De TUI manager dreigde er openlijk mee om alle reizen te annuleren, want met zo ' n verordening kan men geen klanten naar Griekenland sturen. De minister heeft in der haast gebeld met premier Kyriakos Mitsotakis. Resultaat: de quarantainevoorschriften werden op het laatste moment ingetrokken en de vakanties naar Griekenland werden gered.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Op Karpathos is in een bergdorpje het Coronavirus geconstateerd bij een Amerikaanse Griek welke deze week naar het eiland kwam.
Hij was één van de Amerikanen welke net voor 1 juli op het vliegtuig stapte richting Europa omdat het daarna niet meer mogelijk was.
Quote
@vlagreco: Lees even dit artikel en bekijk de reportage van Mega TV over "Leven in een quarantaine hotel".
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Overigens zijn wat zaken die, volgens het artikel in je link, door BILD vermeld worden (totaal) fout. Wat geen uitzondering is van BILD dat zowat de Duitse versie van de Britse rioolkrant The Sun is.

Overigens tekende de TUI CEO gisteren een overeenkomst waarbij TUI belooft om dit seizoen 50% van het aantal toeristen naar Griekenland te brengen die ze vorig jaar Griekenland brachten.

Dit willen ze verwezenlijken door:
- gezamenlijke advertentie waarin Griekenland het eerste land is waarmee de groep zal samenwerken
- gemeenschappelijke acties voor de verlenging van de toeristische periode
- intensiveren van acties voor de verlenging van het verblijf van toeristen in Griekenland
- benadrukken van de strategische hervorming met acties voor duurzame toeristische groei
- het plannen van nieuwe cruiseroutes voor dit jaar en voor de volgende jaren
- focus op digitalisering en minder bureaucratie


Voor het intensifiëren van hun cruises zullen ze waarschijnlijk op een Europees (Duits) publiek mikken. De Griekse cruise operator Celestyal Cruises heeft vandaag trouwens aangekondigd dat al hun cruises tot einde maart 2021 geschrapt worden gezien het cruisepubliek vooral afkomstig is uit Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Oceanië.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.382 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.095 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.173 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.395 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.566 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.795 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.349 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 24 gast(en)