Begin toerisme
#41
Ik lees 2 opmerkelijke zaken in de persconferentie van Harry Theoharis, Grieks Minister van Toerisme:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






1) Het toeristisch seizoen zal wellicht ('most likely') beperkt worden tot 3 maanden: juli, augustus en september.
2) Binnenkomende Europese (!) bezoekers zullen een gezondheidspaspoort moeten kunnen voorleggen. In dat paspoort, uitgegeven door hun land van herkomst, zal de bevestiging moeten staan dat de persoon in kwestie "not positive for coronavirus" is.

Waarbij ik me o.a. volgende bedenking maak:
Jouw land van herkomst, bijvoorbeeld Nederland of België, kan weliswaar bevestigd hebben dat je tot een zekere datum x (dus ergens een datum voor afreis) geen corona besmetting hebt. Met andere woorden: je zal je in jouw land van herkomst moeten laten testen.
Maar (!) na die testing kan je nog wél besmet worden op weg naar de luchthaven (openbaar vervoer of taxi), op de luchthaven van vertrek, in het vliegtuig, op de Griekse luchthaven van aankomst (bijvoorbeeld bij het oppikken van je bagage in het luchthavengebouw).
Ik wil maar zeggen: je zal dan misschien wel kunnen reizen, maar dat gezondheidspaspoort zegt niks over jouw medische toestand van na de testing, tot het moment dat je dat document toont bij het verlaten van de Griekse luchthaven.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#42
(22 April 2020, 12:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees 2 opmerkelijke zaken in de persconferentie van Harry Theoharis, Grieks Minister van Toerisme:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






1) Het toeristisch seizoen zal wellicht ('most likely') beperkt worden tot 3 maanden: juli, augustus en september.
2) Binnenkomende Europese (!) bezoekers zullen een gezondheidspaspoort moeten kunnen voorleggen. In dat paspoort, uitgegeven door hun land van herkomst, zal de bevestiging moeten staan dat de persoon in kwestie "not positive for coronavirus" is.

Waarbij ik me o.a. volgende bedenking maak:
Jouw land van herkomst, bijvoorbeeld Nederland of België, kan weliswaar bevestigd hebben dat je tot een zekere datum x (dus ergens een datum voor afreis) geen corona besmetting hebt. Met andere woorden: je zal je in jouw land van herkomst moeten laten testen.
Maar (!) na die testing kan je nog wél besmet worden op weg naar de luchthaven (openbaar vervoer of taxi), op de luchthaven van vertrek, in het vliegtuig, op de Griekse luchthaven van aankomst (bijvoorbeeld bij het oppikken van je bagage in het luchthavengebouw).
Ik wil maar zeggen: je zal dan misschien wel kunnen reizen, maar dat gezondheidspaspoort zegt niks over jouw medische toestand van na de testing, tot het moment dat je dat document toont bij het verlaten van de Griekse luchthaven.

Dat klopt, is nu natuurlijk ook met alle uitgevoerde testen. Is altijd maar een bepaald meetmoment en heeft dus nul waarde. Beschouw het maar als een papiertje waar weer aardig aan verdiend kan worden.  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#43
vliegen in coronatijden

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  bron: hln
Quote
#44
@JohanV, inderdaad... dit is weer eens een actie die tot niets dient en enkel ons geld zal kosten.
Alles blijft rond geld draaien... Wanneer gaan de "leiders" eens logisch nadenken en niet in onze zakken blijven zitten?
Het ivoren toren volk... Er zijn er nu die zelfs geld verdienen bij de corona-maatregelen. Wacht erna... bedrijven met goede financiële adviseurs zullen poorten openen en zakken vullen.
Quote
#45
Het gaat hierbij om risicoverkleining denk. Risico uitsluiten zal niet gaan. De link naar geld verdienen ontgaat me helemaal.
Quote
#46
(22 April 2020, 15:58)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat hierbij om risicoverkleining denk. Risico uitsluiten zal niet gaan. De link naar geld verdienen ontgaat me helemaal.

Gratis bestaat niet Chris, dus er zal betaald moeten worden, ten eerste natuurlijk voor de test en ten tweede voor het opstellen van het document. Misschien vanuit de zorgverzekering, maar die vertaald dat ook weer in eigen bijdrage of premies bv. Vandaar dus geld verdienen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#47
Natuurlijk is niets gratis en terecht. Maar om dit geldklopperij te noemen gaat me te ver. Ik mag hopen dat dit niet uit de ziektekosten pot betaald wordt. Laat een ieder die wil reizen daarin zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Quote
#48
Eerst maar eens zien of we dat virus buiten de deur kunnen houden ,en als we dan getest moeten
worden baat het niet het schaadt ook niet ,en als we daar iets voor moeten betalen ,het zij zo daar
kan ik mij echt niet druk over maken ,
Quote
#49
(22 April 2020, 17:07)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk is niets gratis en terecht. Maar om dit geldklopperij te noemen gaat me te ver. Ik mag hopen dat dit niet uit de ziektekosten pot betaald wordt. Laat een ieder die wil reizen daarin zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.

Eh Chris, kan niet zien waar ik het geldklopperij heb genoemd??? Heb gezegd dat er geld gaat verdiend worden aan een formulier wat nul waarde heeft. Als jij bv in een vliegtuig zit en er komt iemand naast je zitten die een formulier heeft waarop staat dat hij een week geleden coronavrij was, zit je dan lekker? Ik zou vragen waar het formulier van de test van deze ochtend is. Big Grin  Juist dit gegeven zal m.i. een heleboel mensen zekers dit jaar nog tegenhouden om bv te gaan vliegen. 
Ik ben het met je eens dat degenen die dit formulier nodig hebben het hopelijk zelf mogen bekostigen, want is niet iets wat noodzakelijk is. Maar heb daar wel mijn twijfels bij, aangezien er uit de algemene zorgpot tegenwoordig best veel zaken betaald worden die niet medisch noodzakelijk zijn. Maar dat is een geheel andere discussie. Laten we hopen dat we snel weer op een veilige manier naar Griekenland kunnen gaan!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#50
Ben ik heel naief als ik zeg ik hoop op betere en snellere tests?
Ik hoop eigenlijk op een speciale ruimte op schiphol, waar mensen bij t aankomen op schiphol gelijk getest worden en een uur later weten of ze ziek zijn of niet.
Ik heb geen flauw idee of zoiets kan hoor. Maar mij lijkt dat dit gat in de markt toch door verschillende bedrijven graag zal worden opgevuld?
Natuurlijk gaat dat geld kosten, maar als t een goede test is dan is ie dat geld dubbel en dwars waard.
Het gaat ook niet om iets tijdelijks, het lijkt erop dat dat virus nog wel een tijdje blijft rondspoken, en evt nog weer terug kan komen.
Dus de investering zeker waard. Je bent nooit 100% zeker, maar kunt de risicos toch wel beperken lijkt mij.
Op Cyprus mag je al sinds maart alleen met een negatieve coronatest komen, en je moet inwoner van Cyprus zijn.
Iemand die weet welke test ze daar gebruiken?
Quote
#51
Een gezondheidsrapport zou ook een immuniteitstest kunnen bevatten. Daar gaan ze veel meer aan hebben dan die Covis-19-tests wat inderdaad maar een moment opname is. Goede avond je niet ver mee kunnen lopen of vliegen zoals je wil.
Quote
#52
(22 April 2020, 21:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een gezondheidsrapport zou ook een immuniteitstest kunnen bevatten. Daar gaan ze veel meer aan hebben dan die Covis-19-tests wat inderdaad maar een moment opname is. Goede avond je niet ver mee kunnen lopen of vliegen zoals je wil.

Daar kan ik El Greco helemaal in volgen. Een immuniteitstest zou volgens mij wat meer zekerheid bieden dan een test waaruit blijkt dat je die bepaalde ochtend al dan niet besmet bent door het Corona-virus. Immuniteit geldt namelijk voor een welbepaalde periode (x aantal maanden). Alhoewel ik niet weet (ben uiteraard geen medisch expert) of iemand met immuniteit niet het virus zou kunnen doorgeven.

Ik zie dit moeilijk realiseerbaar op korte tijd. Korte tijd = de eerstkomende maanden. Waarmee ik bedoel: zullen vliegmaatschappijen helemaal georganiseerd zijn met deze medische procedures, tegen het moment dat ze opnieuw vluchten kunnen laten doorgaan? Is maar de vraag...

Nogal wat vliegmaatschappijen laten al een ballonnetje op met de melding dat mondmaskers nodig zullen zijn op hun vluchten. Ook hier zullen ze duidelijkheid op voorhand moeten in scheppen. Vraag hierbij zal zijn of de vliegmaatschappijen zullen opteren voor één soort mondmasker, of de passagiers de keuze zullen laten, en bijvoorbeeld zelf ineen geknutselde mondkapjes zullen toelaten. 

En bij deze gelegenheid nog een bedenking. Voor onze ziekteverzekering (mutualiteit genaamd in België) betaalt eenieder een bijdrage (die niet onaardig is). Ik heb daar geen probleem mee, en ik wil gerust ook betalen voor een testing of gezondheidsrapport of whatever. Tien euro of twintig euro of dertig euro; kan me niet schelen. Maar waar ik het wat lastiger mee heb, is dat de Belgische overheid - én de mutualiteit! - elke burger nu op zijn honger laat voor wat betreft een mondmasker. Je kan er tot nu toe geen kopen, dus moet je maar geluk hebben dat je vrouw of moeder of dochter handig is met naald en draad, om er zelf eentje te laten 'fabriceren'. Ik vermoed dat een mondmasker uit massaproductie ongeveer slechts 1 euro kost. De mutualiteit blijft echter oorverdovend zwijgzaam. Eén mondmasker per persoon zou slechts een peulschil betekenen van onze jaarlijkse betaalde bijdrage. Waar dient die bijdrage dan voor? Toch onder andere voor een medische crisis, zoals deze? Op dat vlak leven we in een - sorry - apenland...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#53
Als het aan de belgische burgemeester  en kamerlid van N_VA  Koen Metsu ligt moeten
alle 60 plussers in lockdown blijven tot er een vaccin is gevonden ,nou als hij zijn zin krijgt
dan moeten wij en nog wel meerdere leden  dit jaar niet meer naar Griekenland denk ik  Angry
bron GVA
Quote
#54
(22 April 2020, 21:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een gezondheidsrapport zou ook een immuniteitstest kunnen bevatten. Daar gaan ze veel meer aan hebben dan die Covis-19-tests wat inderdaad maar een moment opname is. Goede avond je niet ver mee kunnen lopen of vliegen zoals je wil.
Volgens mij is dat immuniteitsthema nog erg onzeker. Dan weer lees ik dat je echt "flink" ziek moet zijn geweest om echt immuun te zijn voor een nieuwe besmetting,
dan weer dat er veel te weinig mensen immuun zijn geworden. In China al mensen die voor de tweede keer ziek geworden zijn.
En idd zoals Vlagreco als zegt, kan een immuun persoon de besmetting overbrengen?
Quote
#55
(23 April 2020, 07:08)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2020, 21:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een gezondheidsrapport zou ook een immuniteitstest kunnen bevatten. Daar gaan ze veel meer aan hebben dan die Covis-19-tests wat inderdaad maar een moment opname is. Goede avond je niet ver mee kunnen lopen of vliegen zoals je wil.
Volgens mij is dat immuniteitsthema nog erg onzeker. Dan weer lees ik dat je echt "flink" ziek moet zijn geweest om echt immuun te zijn voor een nieuwe besmetting,
dan weer dat er veel te weinig mensen immuun zijn geworden. In China al mensen die voor de tweede keer ziek geworden zijn.
En idd zoals Vlagreco als zegt, kan een immuun persoon de besmetting overbrengen?

Blijkt nu dat slechts 3 % van de bevolking immuun is (of geworden is tot op dit moment) van het coronavirus. Die 3 % blijkt zelfs een Europees gemiddelde te zijn. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Zoals uit dat artikel blijkt, zullen we dus nog lang met het virus rekening moeten houden...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#56
Wil niet een boeman zijn maar we zijn al jaren zonder welke test dan ook op vakantie gegaan terwijl er meer dan genoeg virussen rondwaarden waar wij niet zoveel vanaf wisten, de enige reden dat we er zo hard wordt ingegrepen is dat het ook in Europa zichtbaar is geworden.
Andere virussen die er heersen maar niet zo dik hun stempel zetten op Europa hoor je echt niets van, terwijl ze er echt wel waren.
Wij zijn nooit veilig in welk vliegtuig gestapt , niemand, wereldwijd niet , we hebben altijd allemaal risico gelopen ( om het even welk risico) dus waarom moeten we nu hysterisch allerlei testen doen voordat we vliegen gaan.

Het virus hebben we nog heel erg lang waarschijnlijk altijd net als het "normale"griep virus, die overigens uit vele soorten virussen bestaat er is namelijk niet maar 1 griep virus.. de griepprik bestaat uit een aantal varianten van virussen, maar dat is maar een kleine variatie, als er 1 de kop opsteekt die we niet in die vaccinatie hebben is het hek van de dam..
hou op met dat paniek zaaien en doem denkerij… we hebben echt al jaren en jaren met de onveiligheid van vliegen te maken maar omdat het nu in ene zichtbaar is en we er allemaal iets van merken gaan we hele gekke dingen doen.

we zijn allemaal pionnen van de farmaceuten en hun afspreken met regeringen en WHO en die bedenken vast wel een leuk verdien model voor zichzelf en dan gaan we het wel horen wat ze bedacht hebben voor ons.
Maar een corona app of een vaccin dmv een chip... zou er maar eens heel goed overnadenken… big brother is watching you
Quote
#57
Beste jacq1970, op een aantal punten kan ik je zeker volgen.
Ja, de farmaceutische industrie ziet nu wellicht een immens hoge hoop dollars in het vooruitzicht.
Ja, big brother is watching us.
Ja, de globalisering leidt ons allen naar één bepaalde richting.
Ja, ik durf zelfs China te verdenken dat ze een dubbele agenda hebben.
Ja, ik weet nu al dat de overheid uiteindelijk naar mijn spaargeld zal komen hengelen om de enorme financiële put enigszins te kunnen vullen. Met dat spaargeld kan ik zelf geen kant op, want de overheid kan alles traceren.

Maar ik zou het corona virus niet zomaar vergelijken met tal van andere virussen.
Ik heb tal van beelden en getuigenissen gezien en gelezen van patiënten die - gelukkig - het corona virus doorstaan hebben, en ontslagen zijn uit het ziekenhuis. Hun ervaringen met het virus liegen er niet om. Ze hebben grote pijnen doorstaan, en zagen de dood in de ogen toen ze bijna stikten als ze op intensive care lagen en beademd werden. Een aantal van hen vertelde dat de pijnen als hevige priemen in hun borst staken. Allen vertelden dat het echt angstwekkend was. Die getuigenissen kwamen niet van hoogbejaarden, maar van 'middle agers'.
Stel je eventjes voor dat je, in de luchthaven of in het vliegtuig of op de transfer naar je bestemming, besmet zou geraken. En dan zou je in een Grieks ziekenhuis belanden waar je de taal niet begrijpt. Oké, het mag dan nog deels in het Engels zijn, maar op zo 'n momenten wil je in je moedertaal horen wat er jou op medisch vlak te wachten staat.

Geen van ons weet met 100 % zekerheid welke houding we het best aannemen tegenover het corona virus. De toekomst zal het uitwijzen welke de beste houding was. Wat mezelf betreft, heb ik toch geen zin om momenteel relatief onbezorgd op reis te gaan. Bovendien word je door je hele omgeving 'bekeken': niet enkel door je huisomgeving, maar ook op de luchthaven, in het vliegtuig, op je vakantiebestemming (als je er geraakt). Doe eens één opvallend hoestje in het vliegtuig, en er breekt zowaar paniek rondom jou uit... Ik weet niet of ik mezelf zou kunnen geruststellen indien de passagier in de zetel vlak achter mij zou beginnen niezen of hoesten.

Hoe graag we ook op een Grieks terrasje aan de Egeïsche zee zouden willen zitten (en ja, ik baal enorm dat mijn heerlijk uitgekiende vakantie in Griekenland niet kan doorgaan), het is volgens mij toch best om de beperkende omstandigheden onder ogen te zien. En voorlopig toch enige voorzichtigheid in te bouwen. Is het niet enkel voor jezelf, dan toch voor je naasten onder andere de senioren die veel meer risico lopen. Onder het hoog aantal doden zijn zowat twee derden senioren (dat zijn de cijfers in België althans).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#58
Εlk woord helemaal met je eens Vlagreco
Quote
#59
Vlagreco, zomaar een reactie op een eerder schrijven van jou:
Kan een buurMAN, vader , zoon wellicht ook niet handig zijn met naald en draad om zelf mondkapjes te maken..........?
geen fundamentele bijdrage aan dit draadje maar kon het niet laten..........
Quote
#60
(23 April 2020, 12:45)Janni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco, zomaar een reactie op een eerder schrijven van jou:
Kan een buurMAN, vader , zoon wellicht ook niet handig zijn met naald en draad om zelf mondkapjes te maken..........?
geen fundamentele bijdrage aan dit draadje maar kon het niet laten..........

Ja, natuurlijk, maar ik denk er niet steeds aan om "buurvrouw, moeder, dochter, zuster" te schrijven naast "buurman, vader, zoon, broer,...".
Als ik een reactie op een post schrijf, is die meestal al vrij lang (ja, soms te lang), zelfs zonder dat ik steeds een hij/zij vermeld. Of een "zij/hij" Wink. In elk geval, om wel eventjes in stereotiepen te denken: ikzelf, als man, ben alleszins niet handig met naald en draad. Weet zelfs niet hoe ik er zou moeten aan beginnen. Het zou op niets trekken.

Met gewaardeerde dank aan de dames in ons kafeneion Wink.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#61
(23 April 2020, 07:08)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2020, 21:32)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een gezondheidsrapport zou ook een immuniteitstest kunnen bevatten. Daar gaan ze veel meer aan hebben dan die Covis-19-tests wat inderdaad maar een moment opname is. Goede avond je niet ver mee kunnen lopen of vliegen zoals je wil.
Volgens mij is dat immuniteitsthema nog erg onzeker. Dan weer lees ik dat je echt "flink" ziek moet zijn geweest om echt immuun te zijn voor een nieuwe besmetting,
dan weer dat er veel te weinig mensen immuun zijn geworden. In China al mensen die voor de tweede keer ziek geworden zijn.
En idd zoals Vlagreco als zegt, kan een immuun persoon de besmetting overbrengen?

Ze werken op beide fronten (vaccin & immuniteitstesten) uiteraard wat een goed geven is.

In NY gebruiken ze voor het ogenblik de volgende:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Maar er zijn nog meerdere natuurlijk:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Benieuwd hoe het verder zal evolueren. Hopelijk komen er zéér snel oplossingen langs alle kanten.
Quote
#62
Zoals het er nu uitziet, is de situatie uitzichtloos. Onzekerheid troef en wat gaat de toekomst geven.
Ik wil naar mijn thuis in't zuiden maar kan ook niet weg. Daar is "social distancing" zeker mogelijk want waar ik woon is geen huis in de omtrek van 300m en er passeert zo goed als niemand. Enkel mijn Griekse vriend(en), steekt dagelijks eens de kop binnen om iets te drinken of te eten. Zeker geen massa bijeenkomst want de beste redenen voor feest zijn ondertussen gepasseerd, namelijk Pasen, 1 Mei, agios Georgos...
Quote
#63
Op verschillende nieuwssites lees ik nu dat de komende dage door de griekse regering bekend gemaakt zal worden met welke kanden t toerisne in juli langzaam weer op gang wordt gebracht. Finland, Polen, Oostenrijk, Slowakije, Tsechie, staan dr vrij goed voor zo te zien. Ben erg benieuwd.
Quote
#64
(24 April 2020, 18:49)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op verschillende nieuwssites lees ik nu dat de komende dage door de griekse regering bekend gemaakt zal worden met welke kanden t toerisne in juli langzaam weer op gang wordt gebracht.  Finland, Polen, Oostenrijk, Slowakije, Tsechie, staan dr vrij goed voor zo te zien.  Ben erg benieuwd.

Premier Kyriakos Mitsotakis zou komende maandag 27 april een persconferentie geven. Wellicht zal dan meer duidelijk worden.

@ Nanny, wat bedoel je met "zo te zien"? Heb jij al iets gelezen of vernomen?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#65
(24 April 2020, 19:05)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 April 2020, 18:49)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op verschillende nieuwssites lees ik nu dat de komende dage door de griekse regering bekend gemaakt zal worden met welke kanden t toerisne in juli langzaam weer op gang wordt gebracht.  Finland, Polen, Oostenrijk, Slowakije, Tsechie, staan dr vrij goed voor zo te zien.  Ben erg benieuwd.

Premier Kyriakos Mitsotakis zou komende maandag 27 april een persconferentie geven. Wellicht zal dan meer duidelijk worden.

@ Nanny, wat bedoel je met "zo te zien"? Heb jij al iets gelezen of vernomen?
Oh nee ik heb geen onderonsje met Mitsotakis of zo hoor. Ik zat me zelf uit te zoeken welke landen t "goed doen" in de Corona crisis,
weinig besmettingen, etc. Lijkt mij dan logisch dat we met deze landen beginnen. Maar dit is niks officieels.....
Quote
#66
Dan hoop ik dat de Griekse overheid eerst eens goed naar de samenstelling van de cijfers kijkt, met het aantal besmette personen, en het aantal overleden personen.
In de wereldwijd verspreide cijfers lijkt het namelijk alsof er in België veel meer doden en besmettingen zijn dan bijvoorbeeld in Nederland (of in andere Europese landen). Dat is echter een vertekend beeld. In België wordt namelijk het aantal doden in de verzorgingscentra (rusthuizen), die vermoedelijk ook aan corona overleden zijn, meegerekend. In de andere landen worden die overlijdens niét meegerekend (en dus enkel de overlijdens in de ziekenhuizen en hospitalen). Die telling is een keuze geweest door de Belgische overheid. Het geeft wel een beeld van wat er met onze senioren in de verzorgingscentra aan de hand is. Zo zien we bijvoorbeeld dat bijna twee derde van de overlijdens door corona in de verzorgingscentra plaatsvindt. Indien die aantallen van de overlijdens in de verzorgingscentra mee opgenomen zouden worden in de aantallen van de andere landen, dan zou je zien dat België niet hoger of lager scoort dan de andere landen. Zo werd het ons althans meermaals uitgelegd in de Belgische media.

Het zou dus heel jammer zijn indien de Griekse overheid enkel naar de algemeen gepubliceerde cijfers zou kijken, maar niet verder zou kijken naar wat er achter die aantallen schuilt.

Om die lijn nog wat verder door te trekken: indien de Griekse overheid enkel naar de algemene cijfers zou kijken (en dus geen rekening zou houden met bovenstaande duiding) dan zouden ze net zo goed China kunnen laten voorgaan op België.
Of: de relativiteit van cijfergegevens.

Wat ik me zelfs afvraag: als het toeristisch seizoen in Griekenland opent, wat zal men doen in Laganas op Zakynthos? Horden Britten ontvangen?
In het VK momenteel rond de 143.500 besmettingen, en ongeveer 20.000 doden door corona...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#67
(24 April 2020, 20:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan hoop ik dat de Griekse overheid eerst eens goed naar de samenstelling van de cijfers kijkt, met het aantal besmette personen, en het aantal overleden personen.
In de wereldwijd verspreide cijfers lijkt het namelijk alsof er in België veel meer doden en besmettingen zijn dan bijvoorbeeld in Nederland (of in andere Europese landen). Dat is echter een vertekend beeld. In België wordt namelijk het aantal doden in de verzorgingscentra (rusthuizen), die vermoedelijk ook aan corona overleden zijn, meegerekend. In de andere landen worden die overlijdens niét meegerekend (en dus enkel de overlijdens in de ziekenhuizen en hospitalen). Die telling is een keuze geweest door de Belgische overheid. Het geeft wel een beeld van wat er met onze senioren in de verzorgingscentra aan de hand is. Zo zien we bijvoorbeeld dat bijna twee derde van de overlijdens door corona in de verzorgingscentra plaatsvindt. Indien die aantallen van de overlijdens in de verzorgingscentra mee opgenomen zouden worden in de aantallen van de andere landen, dan zou je zien dat België niet hoger of lager scoort dan de andere landen. Zo werd het ons althans meermaals uitgelegd in de Belgische media.

Het zou dus heel jammer zijn indien de Griekse overheid enkel naar de algemeen gepubliceerde cijfers zou kijken, maar niet verder zou kijken naar wat er achter die aantallen schuilt.

Om die lijn nog wat verder door te trekken: indien de Griekse overheid enkel naar de algemene cijfers zou kijken (en dus geen rekening zou houden met bovenstaande duiding) dan zouden ze net zo goed China kunnen laten voorgaan op België.
Of: de relativiteit van cijfergegevens.

Wat ik me zelfs afvraag: als het toeristisch seizoen in Griekenland opent, wat zal men doen in Laganas op Zakynthos? Horden Britten ontvangen?
In het VK momenteel rond de 143.500 besmettingen, en ongeveer 20.000 doden door corona...

Het lijkt me dat toeristen uit het VK bij de laatsten zullen zijn die toegelaten worden, net als Amerikanen, Italianen, Spanjaarden, etc.
Dit is overigens wat de Griekse Minister van Toerisme gisteren zei in een interview op de BBC:
Multiquote:“We are currently in the process of setting up the protocols that will be submitted to the committee of experts and we hope that they will be able to give us their go ahead to open up gradually.”

“We need to aim some time in July to be able to open up. This cannot be with every source country, with every destination, I acknowledge that, but at least we have to try to open with some countries the bilateral communication and travel.”
 
Overigens wat de cijfers betreft, België is 1 van de weinige landen die sterfgevallen uit rusthuizen en woon-zorgcentra meeneemt in hun dagelijkse cijfers. Verder is het al zeker 1 van de weinige (zoniet het enige) landen die ook de sterfgevallen in woon-zorgcentra van personen waarvan besmetting niet bewezen is meetelt. Vandaag werd er zelfs opgemerkt (viroloog Steven Van Gucht in interviews in buitenlandse pers) dat indien België enkele dezelfde criteria als Nederland zou gebruiken bij het tellen van de doden, de cijfers van sterfgevallen in België een stuk onder de Nederlandse zouden liggen. Hij maakte de vergelijking met Nederland omdat beide landen qua bevolkingsdensiteit goed vergelijkbaar zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#68
Ja Patrick en Vlagreco, toevallig vandaag nog een heel stuk over de "oversterfte" in nederland gelezen.
Het werkelijke dodenaantal dat te wijden is aan Corona is veel hoger dan naar buitengebracht word.
Inderdaad veelal door de sterfte in Verpleeghuizen.
Quote
#69
stel en ik zeg stel dat nederlanders wel naar griekenland mogen reizen, en belgen niet , zou mijn reis die ik bij sunweb Nl boekte met vertrek uit amsterdam mogen doorgaan?
indien ik wil vertekken heb ik dus toestemming nodig om naar nl te reizen en van nederland naar griekenland.
Quote
#70
(24 April 2020, 20:44)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 April 2020, 20:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan hoop ik dat de Griekse overheid eerst eens goed naar de samenstelling van de cijfers kijkt, met het aantal besmette personen, en het aantal overleden personen.
In de wereldwijd verspreide cijfers lijkt het namelijk alsof er in België veel meer doden en besmettingen zijn dan bijvoorbeeld in Nederland (of in andere Europese landen). Dat is echter een vertekend beeld. In België wordt namelijk het aantal doden in de verzorgingscentra (rusthuizen), die vermoedelijk ook aan corona overleden zijn, meegerekend. In de andere landen worden die overlijdens niét meegerekend (en dus enkel de overlijdens in de ziekenhuizen en hospitalen). Die telling is een keuze geweest door de Belgische overheid. Het geeft wel een beeld van wat er met onze senioren in de verzorgingscentra aan de hand is. Zo zien we bijvoorbeeld dat bijna twee derde van de overlijdens door corona in de verzorgingscentra plaatsvindt. Indien die aantallen van de overlijdens in de verzorgingscentra mee opgenomen zouden worden in de aantallen van de andere landen, dan zou je zien dat België niet hoger of lager scoort dan de andere landen. Zo werd het ons althans meermaals uitgelegd in de Belgische media.

Het zou dus heel jammer zijn indien de Griekse overheid enkel naar de algemeen gepubliceerde cijfers zou kijken, maar niet verder zou kijken naar wat er achter die aantallen schuilt.

Om die lijn nog wat verder door te trekken: indien de Griekse overheid enkel naar de algemene cijfers zou kijken (en dus geen rekening zou houden met bovenstaande duiding) dan zouden ze net zo goed China kunnen laten voorgaan op België.
Of: de relativiteit van cijfergegevens.

Wat ik me zelfs afvraag: als het toeristisch seizoen in Griekenland opent, wat zal men doen in Laganas op Zakynthos? Horden Britten ontvangen?
In het VK momenteel rond de 143.500 besmettingen, en ongeveer 20.000 doden door corona...

Het lijkt me dat toeristen uit het VK bij de laatsten zullen zijn die toegelaten worden, net als Amerikanen, Italianen, Spanjaarden, etc.
Dit is overigens wat de Griekse Minister van Toerisme gisteren zei in een interview op de BBC:
Multiquote:“We are currently in the process of setting up the protocols that will be submitted to the committee of experts and we hope that they will be able to give us their go ahead to open up gradually.”

“We need to aim some time in July to be able to open up. This cannot be with every source country, with every destination, I acknowledge that, but at least we have to try to open with some countries the bilateral communication and travel.”
 
Overigens wat de cijfers betreft, België is 1 van de weinige landen die sterfgevallen uit rusthuizen en woon-zorgcentra meeneemt in hun dagelijkse cijfers. Verder is het al zeker 1 van de weinige (zoniet het enige) landen die ook de sterfgevallen in woon-zorgcentra van personen waarvan besmetting niet bewezen is meetelt. Vandaag werd er zelfs opgemerkt (viroloog Steven Van Gucht in interviews in buitenlandse pers) dat indien België enkele dezelfde criteria als Nederland zou gebruiken bij het tellen van de doden, de cijfers van sterfgevallen in België een stuk onder de Nederlandse zouden liggen. Hij maakte de vergelijking met Nederland omdat beide landen qua bevolkingsdensiteit goed vergelijkbaar zijn.

Misschien zijn we wel wat te eerlijk geweest wat betreft die tellingen door de WZC-overlijdens hierin mee te tellen. Langs de andere kant, in zuiderse landen wonen niet zo veel mensen in wzc zoals in België maar die sterven wel "ergens" bijgevolg dus meer in hun hospitalen. De som blijft dus min of meer gelijk. 
In de eerste weken namen ze die overledenen wel niet op in hun cijfers, wat dus ook alweer nu een vertekend beeld geeft. 

Vreemd genoeg geven ze nooit cijfers van het aantal tests dat ze al hebben uitgevoerd en daaruit voortvloeiend het aantal positieve Covid-19 gevallen. 
Ik heb dan maar even zelf die gegevens geraadpleegd via volgende website: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 en wat blijkt:

Vorige week: Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.


Frankrijk = 49,4% 
België = 25,9%
UK = 24,6%
Nederland = 19,7%
Spanje = 19,6%
Italië = 14,3%
Zwitserland = 12,9%
Oostenrijk = 8,8%
Duitsland = 7,9%
Polen = 4,6%
Griekenland = 4,5%

Deze week: Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.

Frankrijk = 34,47%
België = 23,42%
UK = 23,44%
Nederland = 19,53%
Spanje = 23,62%
Italië = 11,75%
Zwitserland = 12,18%
Oostenrijk = 7,08%
Duitsland = 7,43%
Polen = 4,10% 
Griekenland = 4,05%

Bijna alle landen hebben dus na een week procentueel minder Covis-19-gevallen per uitgevoerde tests.

Behalve Spanje, die doen het echt wel niet goed. 
Frankrijk is er geweldig op vooruit gegaan maar dat komt omdat ze afgelopen week enorm veel zijn gaan testen en blijkbaar toch minder Corona gevallen hebben vast gesteld.
Quote
#71
Vanavond kregen we in België een lang verwachte persconferentie. Sinds 14u30 zat de Veiligheidsraad in conclaaf; pas na 22u00 begonnen ze aan hun persconferentie die meer dan een uur duurde. Het was een hele prestatie om alles enigszins te kunnen volgen, want het moest in het Frans en in het Nederlands, en zelfs enkele stukjes in het Duits (aangezien Duits één van onze drie officiële landstalen is).
Eerlijk? Ik kreeg er een punthoofd van. Menig reporter gaf nadien toe dat het vrij ingewikkeld was.

Wat het reizen betreft, onthoud ik alvast dat de Belgen ten vroegste (!) - en dus op voorwaarde dat de curve even 'gunstig' als vandaag blijft lopen - vanaf 8 juni een meerdaagse reis in binnen- en buitenland kunnen maken.

Wat ik daaruit onder andere concludeer (zonder dat het in de persconferentie gezegd werd, of nadien vernoemd): volgens mij kan geen enkele luchtvaartmaatschappij vóór 8 juni vanuit België vluchten voor reizen herstarten. Ten vroegste dus...

Als je bijvoorbeeld weet dat Brussel al sinds 21 maart lam ligt...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#72
(24 April 2020, 21:06)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




stel en ik zeg stel dat nederlanders wel naar griekenland mogen reizen, en belgen niet , zou  mijn reis die ik bij sunweb Nl boekte met vertrek uit amsterdam mogen doorgaan?
indien ik wil vertekken heb ik dus toestemming nodig om naar nl te reizen en van nederland naar griekenland.


Ik vraag me wel af hoe gaan we met zijn allen ooit nog vliegen!?@?!!??!!!!

Die 1,5 meter samenleving waar het al weken over gaat dat kan hem toch nooit worden in een vliegtuig? En op de luchthavens, bv bij het wachten op de koffers. Hoe zien ze dat voor zich.....

Vooralsnog ga ik ervan uit dat onze vakantie wordt geannuleerd, we zouden 15 juni gaan....

Ondanks deze toestand, fijn weekend allemaal.

Groetjes,
Willem
Quote
#73
waar 1,5 meter niet kan mondkapjes in vliegtuig en bij luchthavens dus ook, denk ik
openbaar vervoer,trein bus enz
Quote
#74
(25 April 2020, 10:28)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 April 2020, 21:06)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




stel en ik zeg stel dat nederlanders wel naar griekenland mogen reizen, en belgen niet , zou  mijn reis die ik bij sunweb Nl boekte met vertrek uit amsterdam mogen doorgaan?
indien ik wil vertekken heb ik dus toestemming nodig om naar nl te reizen en van nederland naar griekenland.


Ik vraag me wel af hoe gaan we met zijn allen ooit nog vliegen!?@?!!??!!!!

Die 1,5 meter samenleving waar het al weken over gaat dat kan hem toch nooit worden in een vliegtuig? En op de luchthavens, bv bij het wachten op de koffers. Hoe zien ze dat voor zich.....

Vooralsnog ga ik ervan uit dat onze vakantie wordt geannuleerd, we zouden 15 juni gaan....

Ondanks deze toestand, fijn weekend allemaal.

Groetjes,
Willem

Een voorstel aan de luchtvaartmaatschappijen is om de middenrij vrij te laten in vliegtuigen met een 6 rijen configuratie. M.a.w. vliegen met een maximale passagierscapaciteit van 66%. En verplicht mondmasker natuurlijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#75
(25 April 2020, 12:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een voorstel aan de luchtvaartmaatschappijen is om de middenrij vrij te laten in vliegtuigen met een 6 rijen configuratie. M.a.w. vliegen met een maximale passagierscapaciteit van 66%. En verplicht mondmasker natuurlijk.

3a 4 uur met mondmasker op vliegtuig, wel ik zou het er nog voor over hehben , ik dacht nu effe "ala Trump " : er zijn toch zuurstofmaskers in elk vliegtuig kunnen we dat niet gebruiken   Big Grin

waarchijnlijk met minder bezetting zou ook kunnen, maar dan zal ticketprijs vermoedelijk stijgen, maar ook hier: als het moet, moet het hé
Quote
#76
(25 April 2020, 12:05)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 April 2020, 10:28)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote='roefke' pid='77232' dateline='1587755190']
stel en ik zeg stel dat nederlanders wel naar griekenland mogen reizen, en belgen niet , zou  mijn reis die ik bij sunweb Nl boekte met vertrek uit amsterdam mogen doorgaan?
indien ik wil vertekken heb ik dus toestemming nodig om naar nl te reizen en van nederland naar griekenland.

Een voorstel aan de luchtvaartmaatschappijen is om de middenrij vrij te laten in vliegtuigen met een 6 rijen configuratie. M.a.w. vliegen met een maximale passagierscapaciteit van 66%. En verplicht mondmasker natuurlijk.

De middenrij open laten is één iets. Maar als er een passagier vlak ACHTER jouw zetel zit: die ademt uit, recht voor zich uit, in de richting van jouw zetel.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#77
Op nu.nl :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dat zijn in verhouding met andere landen wel weinig mensen die zijn besmet en overleden. Wel mooi maar hoe is de registratie verlopen en hoe realistisch is die?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#78
[quote pid='77247' dateline='1587809136']
De middenrij open laten is één iets. Maar als er een passagier vlak ACHTER jouw zetel zit: die ademt uit, recht voor zich uit, in de richting van jouw zetel.
[/quote]


Zeiltje of plexiglas ertussen?
Quote
#79
(25 April 2020, 14:31)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[quote pid='77247' dateline='1587809136']
De middenrij open laten is één iets. Maar als er een passagier vlak ACHTER jouw zetel zit: die ademt uit, recht voor zich uit, in de richting van jouw zetel.


Zeiltje of plexiglas ertussen?
[/quote]
Heb al fotos gezuen van een achterstevoren gezette middenstoel, idd plexiglass adscheidingen, maar ook 
'vracht' op de tussenstoelen die dan als afscheiding diende.  Neem aan dat er flink gebrainstormd  wordt op deze punten.
Quote
#80
(25 April 2020, 14:11)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op nu.nl :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dat zijn in verhouding met andere landen wel weinig mensen die zijn besmet en overleden. Wel mooi maar hoe is de registratie verlopen en hoe realistisch is die?

Dat er weinig besmettingen en sterfgevallen zijn heeft wel een aantal verschillende redenen.

1. De bevolkingsdichtheid in Griekenland is veel kleiner dan in bijvoorbeeld Nederland en België.
2. De rigoureuze maatregelen die Griekenland al heel vlug nam toen regeringsleiders in andere Europese landen het virus nog afdeden als "een griepje". En er werd ook (heel) streng gecontroleerd of die maatregelen opgevolgd werden.
3. Waar een besmetting vastgesteld werd/wordt gaat men al onmiddellijk over tot quarantaine en afzondering. Niet alleen de besmette persoon maar ook de personen waarmee hij in contact geweest is. En men schrikt er ook niet voor terug om bijvoorbeeld een heel dorp in quarantaine te zetten. Een voorbeeld daarvan waren 2 dorpen in de omgeving van Kastoria en Kozani.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.377 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.084 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.171 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.369 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.565 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.516 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.779 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.339 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 27 gast(en)