Begin toerisme
Mail van Corendon, onze reis naar Plakias Kreta vertrek 24 juni is geannuleerd. Was wel te verwachten. Reizen van 25 tot 30 juni komt binnenkort beslissing.
Quote
(30 April 2020, 14:50)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mail van Corendon,  onze reis naar Plakias Kreta vertrek 24 juni is geannuleerd. Was wel te verwachten. Reizen van 25 tot 30 juni komt binnenkort beslissing.

Da's behoorlijk op tijd bericht! Benieuwd wanneer wij wat horen van het andere lid van de groep, Sunweb, reis voor 14 juni gepland.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(30 April 2020, 14:58)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 14:50)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mail van Corendon,  onze reis naar Plakias Kreta vertrek 24 juni is geannuleerd. Was wel te verwachten. Reizen van 25 tot 30 juni komt binnenkort beslissing.

Da's behoorlijk op tijd bericht! Benieuwd wanneer wij wat horen van het andere lid van de groep, Sunweb, reis voor 14 juni gepland.
Ik denk dat nu bekend is dat seizoenhotels niet opengaan voor 1 juli, de. reisorganisaties nu ook gaan sorteren en berichten sturen.
Quote
Ja, we zijn erg aan het twijfelen of we  de zelfde reis gaan boeken voor 1 of 3 juli as, maar hoe ze dat met vliegen gaan doen... kon Corendon geen antwoord nog op geven.
Quote
(30 April 2020, 15:59)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, we zijn erg aan het twijfelen of we  de zelfde reis gaan boeken voor 1 of 3 juli as, maar hoe ze dat met vliegen gaan doen... kon Corendon geen antwoord nog op geven.

Indien ik in jouw schoenen zou staan, zou ik niet exact 1 juli als vertrekdatum nemen. De voorlopige planning is dat seizoenshotels pas vanaf 1 juli zouden openen. 
Net op die allereerste datum gaan, zou ik nogal krap vinden. Met zelfs het mogelijk risico dat er nog een kink in de kabel zou kunnen komen (met een verschuiving van datum). Je kan het riskeren, maar het is vooralsnog dansen op een slappe koord...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(30 April 2020, 16:08)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 15:59)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, we zijn erg aan het twijfelen of we  de zelfde reis gaan boeken voor 1 of 3 juli as, maar hoe ze dat met vliegen gaan doen... kon Corendon geen antwoord nog op geven.

Indien ik in jouw schoenen zou staan, zou ik niet exact 1 juli als vertrekdatum nemen. De voorlopige planning is dat seizoenshotels pas vanaf 1 juli zouden openen. 
Net op die allereerste datum gaan, zou ik nogal krap vinden. Met zelfs het mogelijk risico dat er nog een kink in de kabel zou kunnen komen (met een verschuiving van datum). Je kan het riskeren, maar het is vooralsnog dansen op een slappe koord...
Helemaal juist Vlagreco denk ik. Als de mogelijkheid er is zou ik zelfs gaan voor nog een week later.
Quote
Ja, wordt lastig qua vakantieplanning op werk, we kijken het nog wel even aan.
Quote
(30 April 2020, 16:11)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 16:08)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 15:59)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, we zijn erg aan het twijfelen of we  de zelfde reis gaan boeken voor 1 of 3 juli as, maar hoe ze dat met vliegen gaan doen... kon Corendon geen antwoord nog op geven.

Indien ik in jouw schoenen zou staan, zou ik niet exact 1 juli als vertrekdatum nemen. De voorlopige planning is dat seizoenshotels pas vanaf 1 juli zouden openen. 
Net op die allereerste datum gaan, zou ik nogal krap vinden. Met zelfs het mogelijk risico dat er nog een kink in de kabel zou kunnen komen (met een verschuiving van datum). Je kan het riskeren, maar het is vooralsnog dansen op een slappe koord...
Helemaal juist Vlagreco denk ik. Als de mogelijkheid er is zou ik zelfs gaan voor nog een week later.

Zolang er geen vaccin is maakt het in principe niet uit wanneer je gaat. Tot die tijd blijft er waar je gaat of staat een besmettingsrisico, al kan dat verschillen qua grote.
Of je gaat moet je zelf afwegen. Er zijn een heleboel afwegingen te bedenken die per individu kunnen verschillen.

Tip: als je ergens komt waar je water moet gebruiken en voor jou is de leiding een tijd niet gebruikt, laat dan het water zo heet mogelijk een paar minuten stromen en verlaat de ruimte. Bij een gewone kraan hoeft dat niet perse, maar als je de douchekop moet gebruiken leg deze dan neer, verlaat de ruimte en ventileer die. Zo kan je legionellabesmetting voorkomen. 
Legionella verspreidt zich net zoals het Coronavirus: door hele kleine vochtdruppels, vergelijkbaar met mist. Je ziet het niet, maar ze zijn er wel.

Voorkoming van legionellabesmetting (het is een bacterie) komt vooral in voor warmere landen bij water tussen 20-50 graden. Dus momenteel ook in W-Europa waar bijv. kantoren, campings e.d. langere tijd gesloten zijn geweest! 
Voor meer info hierover raad ik je aan 'goegel' te raadplegen. Op de site van RIVM zal er vast e.e.a. over staan.

Let zeker op als het water wordt verwarmd door een zonnecollector. De bacterie wordt gedood bij 60 graden! Op een bewolkte dag kan het zijn dat het water die temperatuur niet haalt. Bij twijfel of die temperatuur wordt bereikt ga dan niet douchen!
Quote
Zo geen goed nieuws voor wat betreft de luchthavens van waaruit we hier (België & Nederland) zouden kunnen vertrekken maar...Griekenland staat wel niet tussen de risico luchthavens, wat dus zou betekenen dat we wel naar onze geliefde bestemmingen in Griekenland zouden kunnen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Vraag blijft natuurlijk, hoe komt dat er geen enkele luchthaven op deze lijst staat? (waar we uiteraard zéér gelukkig om zijn).

Wordt allicht vervolgt de komende dagen.
Quote
Griekenland is net zo goed bezig en nu dit.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Waar ik gisteren nog dacht dat er (nog) geen nieuws van Ryanair was, tussen de onheilsberichten van de andere grote luchtvaartmaatschappijen (met grote personeelsinkrimpingen zoals bij British Airways en SAS):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik lees o.a. ook dat de vliegtuigen van Ryanair "tot zeker de maand juli" aan de grond blijven.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
En nog meer slecht nieuws vanuit KLM. Basisdienstregeling van hen al zeker tot 3 juli! 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De maatregel waarbij enkel personen die kunnen bewijzen dat ze permanent op de eilanden wonen daarheen kunnen reizen werd verlengd tot (voorlopig?) 18 mei.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Over het vliegverkeer:
Ik wil jullie slaap- en eetlust niet bederven, maar dit artikel is toch al een serieus teken aan de wand. Onder andere voor Brussels Airlines:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In dat artikel kan je tevens doorklikken naar een toespraak van CEO Carsten Spohr. Een ingrijpend document voor de Lufthansa Group.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(01 May 2020, 21:51)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over het vliegverkeer:
Ik wil jullie slaap- en eetlust niet bederven, maar dit artikel is toch al een serieus teken aan de wand. Onder andere voor Brussels Airlines:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In dat artikel kan je tevens doorklikken naar een toespraak van CEO Carsten Spohr. Een ingrijpend document voor de Lufthansa Group.
Het is een spel ;Lufthanse wil geld van de Belgische regering , en die willen weer garanties dat Brussels Air in de lucht blijft, zo  werkt dat nu eenmaal in
de luchtvaart
Quote
Ben ik heel naief en dom als ik zeg laat Griekenland zelf een Int reisorganisatie opzetten?
Mooie kans nu alles toch op zn kont ligt, lijkt mij?
Bijv een dochterbedrijf van Aegean? Aegean tours of zo?
Moeten we niet af van die heeel grote bedrijven?
Griekenland is zo afhankelijk van t toerisme, heeft "alles" voor elk seizoen wb aanbod voor toeristen,
waarom niet zelf alles organiseren en in handen hebben?
Waarom  wachten op Tui en consorten die de lakens komen uitdelen? Of zals nu echt t onderste uit de kan willen bij hoteliers?
Thomas cook taferelen zoals afgelopen jaar?

Maar misschien zie ik t te eenvoudig hoor, hoor graag weerwoorden.
En ja ik weet t geld is er niet in Griekenalnd en organiseren is ook niet altijd iets waar de Grieken heel goed in zijn.
Maar als de nood hoog is zoals nu, kan er opeens wel veel meer wb organiseren, aanpassen, regels etc.....
Quote
@ Nanny, het lijkt me inderdaad wenselijk dat Griekenland zelf het heft eens in handen zou kunnen nemen voor wat betreft reisorganisatie. Om zodoende uit de handen te kunnen blijven van de mega concerns, én ook om meer rekening te kunnen houden met de budgetten en bekommernissen van het Griekse toerisme zelf (hoteliers, andere verblijven, transport,...).
Echter, daar moet die nieuwe organisatie dan ook een zeer stevige investering kunnen voor opzetten. Dat zou het moeilijkste aspect worden. Griekenland was weliswaar een beetje aan het recht krabbelen na de jarenlange crisis, maar nu, met de hele corona situatie, zullen ze opnieuw een enorme klap krijgen. De vraag is dan wie/welke organisatie er zijn nek zou durven uitsteken.

Waar ik ook nog aan terugdenk: de twee voorgaande jaren - toen alles vrij goed ging op economisch en financieel vlak, in vergelijking met de huidige situatie - werden we in België haast kapot gestaakt. Om de haverklap was er een stakingsactie op de luchthaven van Brussel. Twee jaar geleden waren het de piloten van Brussels Airlines die frequente en felle stakingsacties deden. Vorig jaar legden de luchtverkeersleiders verschillende malen het werk neer. Zelfs begin februari van dit jaar (dus vooraleer we ons bewust werden van corona) heeft de douane nog stakingsacties gevoerd op de luchthaven.
Voor een goed begrip: het is niet dat ik tegen vakbonden ben (ze doen ook veel goeds), maar hun acties hebben de laatste tijd voor heel wat onrust, onzekerheid en frustraties gezorgd op de luchthaven van Brussel. Veel potentiële reizigers waren het beu, en keken uit naar vertrek vanuit de buurlanden.
Ik wil maar zeggen: als het goed gaat, is het voor sommigen nog niet goed genoeg... of zelfs nooit genoeg.
Het spreekt voor zich dat er nu, omwille van de huidige crisis, heel wat besparingen voor de deur staan... o.a. ontslagen, zeker in de luchtvaartsector. Zou iedereen nu eens niet tevreden zijn om de situatie van vóór corona te kunnen behouden?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Of Aegean Air daar nou het geschikte bedrijf voor is betwijfel ik , een voorbeeldje ;
In Sept geboekt Brussel - Naxos Retour ,als ik dit zo zou boeken kost deze vlucht 899 euro pp
 ik heb dus eerst een ticket Brussel Athene retour voor 271 euro geboekt en daarna  Athene  -Naxos  retour
voor 161 euro is samen 432 euro  pp  verschil  maar liefst 476 euro pp
Quote
@ vlagreco, hopelijk zien de mensen nu eindelijk eens in hoe goed ze het wel hadden, de bedenking die jij maakte over stakingen heb ik ook ivm met cultuur sector, enkele maanden geleden stond belgie in rep en roer omwille van besparingen in die sector, mischien terecht, maar als je de vraag nu zou stellen om onmiddelijk terug te gaan naar een situatie zoals voorgesteld met besparingen zou er niemand klagen denk ik.

@ admin : sorry is volledig off topic maar het kwam zo opeens in mij op
Quote
(02 May 2020, 09:24)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik heel naief en dom als ik zeg laat Griekenland zelf een Int reisorganisatie opzetten?
Mooie kans nu alles toch op zn kont ligt, lijkt mij?
Bijv een dochterbedrijf van Aegean? Aegean tours of zo?
Moeten we niet af van die heeel grote bedrijven?
Griekenland is zo afhankelijk van t toerisme, heeft "alles" voor elk seizoen wb aanbod voor toeristen,
waarom niet zelf alles organiseren en in handen hebben?
Waarom  wachten op Tui en consorten die de lakens komen uitdelen? Of zals nu echt t onderste uit de kan willen bij hoteliers?
Thomas cook taferelen zoals afgelopen jaar?

Maar misschien zie ik t te eenvoudig hoor, hoor graag weerwoorden.
En ja ik weet t geld is er niet in Griekenalnd en organiseren is ook niet altijd iets waar de Grieken heel goed in zijn.
Maar als de nood hoog is zoals nu, kan er opeens wel veel meer wb organiseren, aanpassen, regels etc.....

Hahaha, neen Nanny. Wink Die bedenking heb ik hier ook al eens ergens vorig jaar in september geopperd, weliswaar in een ander topic:

"quote"
El Greco
Gaat inderdaad verstrekkende gevolgen hebben de komende jaren. Maaaaaar...elk nadeel heb z'n voordeel, sprak ooit een wel begaafd man. 
Aangezien mensen zullen blijven op vakantie komen zal in eerste instantie Tui hiervan kunnen profiteren. Het grote gevaar schuilt hier natuurlijk in dat hoteliers weer voor 80% afhankelijk gaan zijn van hen. Misschien wordt het wel eens tijd om hun horizon te verbreden en hun all inclusive hotels met een andere formule te bekijken/aan te bieden. Booking.com is misschien een zegen maar zou me daar toch ook niet te veel mee gaan samenwerken zoals ze nu ook al reeds doen. Goede verhoudingen vinden in het aanbieden van je accommodatie langs diverse (sociale)wegen is zeker geen sinecure. 

Misschien is de tijd nu ook aangebroken om direct als nieuwe Griekse onderneming iets op poten te zetten a la TC of TUI. Ik denk dan in de eerste plaats aan een bedrijf zoals Aegean Airlines die een reisaccommodatie kunnen gaan aanbieden. Lijkt mij een gat in de markt voor hen dat hun nu met een open deur wordt aangeboden...zien hoe commercieel Grieken kunnen zijn/worden...

De toekomst zal het uitwijzen, één ding is al wel weer zéér duidelijk, andermaal hebben CEO's weer hun zakken gevuld ten kosten van hun eigen leveranciers, klanten en werknemers. Hoogtijd dat hier Europees & wereldwijd paal en perk wordt aangesteld."quote" 

uit:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(02 May 2020, 07:08)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 May 2020, 21:51)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Over het vliegverkeer:
Ik wil jullie slaap- en eetlust niet bederven, maar dit artikel is toch al een serieus teken aan de wand. Onder andere voor Brussels Airlines:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In dat artikel kan je tevens doorklikken naar een toespraak van CEO Carsten Spohr. Een ingrijpend document voor de Lufthansa Group.
Het is een spel ;Lufthanse wil geld van de Belgische regering , en die willen weer garanties dat Brussels Air in de lucht blijft, zo  werkt dat nu eenmaal in
de luchtvaart
Ja en die CEO's gaan dan na x-aantal maanden vrolijk met hun ontslagpremie of gouden handdruk opstap. Daaaag geld....
Quote
@El Greco....je zou denken alswij als buitenstaanders al op zo n idee kunnen komen....dan toch ook mensen meer binnen dat reiswereldgebeuren.
@Metaxa toch denk ik dat Aegean al aardig kennis en een best betrouwbare naam heeft opgebouwd om mee verder te kunnen op dit gebied.
@Vlagreco idd veel geld nodig. Maar als nu al die andere bedrijven zo n beetje overkop gaan, lijkt t me toch nu de kans om t risico te nemen.
Quote
(02 May 2020, 13:40)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@El Greco....je zou denken alswij als buitenstaanders al op zo n idee kunnen komen....dan toch ook mensen meer binnen dat reiswereldgebeuren.
@Metaxa toch denk ik dat Aegean al aardig kennis en een best betrouwbare naam heeft opgebouwd om mee verder te kunnen op dit gebied.
@Vlagreco idd veel geld nodig. Maar als nu al die andere bedrijven zo n beetje overkop gaan, lijkt t me toch nu de kans om t risico te nemen.

Zoals je zegt, Nanny: een risico.
Als grote spelers zoals British Airways, Lufthansa,... in ademnood komen, dan is het meer dan een groot risico om in dat open gat te willen springen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Wat Nederland betreft  zijn er nogal behoorlijk wat aanbieders in verschillende prijsklassen
voor de kleinschalige accommodaties. Ross Holliday,s Eliza was here , Polyplan en Karins Choice
Vliegreizen van diverse luchthavens in Nederland door Transavia -Corendon en Rayanair
en dan heb je nog Tui -Sunweb -Griekse Gids reizen die vakanties aanbieden
Booking .com is soms handig als u de reis zelf samenstelt
Waarschijnlijk zullen er nog wel meer zijn ,maar daar kan ik even niet opkomen
Quote
(02 May 2020, 13:53)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 May 2020, 13:40)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@El Greco....je zou denken alswij als buitenstaanders al op zo n idee kunnen komen....dan toch ook mensen meer binnen dat reiswereldgebeuren.
@Metaxa toch denk ik dat Aegean al aardig kennis en een best betrouwbare naam heeft opgebouwd om mee verder te kunnen op dit gebied.
@Vlagreco idd veel geld nodig. Maar als nu al die andere bedrijven zo n beetje overkop gaan, lijkt t me toch nu de kans om t risico te nemen.

Zoals je zegt, Nanny: een risico.
Als grote spelers zoals British Airways, Lufthansa,... in ademnood komen, dan is het meer dan een groot risico om in dat open gat te willen springen.
Ik bedoel eigenlijk meer als t zo gaat zijn dat deze bedrijven die je noemt,  t klm/airfrance kan ook nog in t rijtje,  t niet overleven. De markt die overblijft, oppakken. Zeker ook n risico. Maar zou t niet kunnen dat we een heel ander toerisme gaan krijgen. Heel veel kleinschaliger? All inclusive is nu al niet mogelijk, ik noem maar wat. Dat lijkt mij niet iets wat alleen voor dit seizoen zal gelden. Misschien droom ik te veel de kant op die ik graag wil hoor, zeker mogelijk. Ik zou graag bijv Kos zien met ipv steeds ruim 100 000 bezoekers, met rum de helft daarvan. Minder massa gebeuren, iets duurdere vakanties in aankoop, al die snelle rambamreisjes alleen zon en beach schrappen. Beter voor t milieu, t land zelf denkend aan watervoorzieningen, wegen etc etc. I pv meerdere vliegreizen per jaar beperken tot een of twee. Ik zag t onze dochters ook doen, weekendje londen weekendje hier en daar is dat nodig? Zoals hierboven genoemd wordt in een ander verband, iets sneller tevreden zijn.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De regering kan het toerisme ook een bepaalde richting in duwen zoals in dit artikel. Ik ben het niet met alles eens van wat ze hier voorstellen, die cruiseschepen mogen wat mij betreft wegblijven, maar er zitten interessante ideeën bij.
Een groot deel wordt al op kleine schaal gedaan, dus de ideeën komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Quote
(02 May 2020, 15:17)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De regering kan het toerisme ook een bepaalde richting in duwen zoals in dit artikel. Ik ben het niet met alles eens van wat ze hier voorstellen, die cruiseschepen mogen wat mij betreft wegblijven, maar er zitten interessante ideeën bij.
Een groot deel wordt al op kleine schaal gedaan, dus de ideeën komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Alle suggesties om het toerisme een 'boost' te geven, kunnen een meerwaarde betekenen. 
Maar een aantal alternatieve vakanties, zoals door de Minister in dat artikel voorgesteld, zijn vermoedelijk weggelegd voor slechts een vrij beperkt publiek. Een klimvakantie, duikvakantie, agritoerisme, zeilvakantie,... leuk, maar hoeveel procent van de vakantiegangers zal dit voortaan meer doen dan voorheen? Wandelvakanties misschien nog wel. Cultureel toerisme: ja, maar niet de hele vakantie. 
Ik kijk naar mezelf: op vakantie ga ik graag een archeologische site bezoeken, misschien ook wel een museum, en zal ik ook wel wat wandelen. Dus zeker niet de hele tijd op een strand vertoeven. Klimmen, zeilen en duiken is niet aan mij besteed. 
Ik heb geen idee hoeveel vakantiegangers, procentueel gezien, zo 'n alternatieve vakantie zouden maken. Maar ik heb het gevoel dat rond de 90 % van alle vakantiegangers naar Griekenland gaat om te genieten van het mooie weer (liefst niet te ver weg van een strand), en tussendoor een uitstapje doet, een klein beetje cultuur meepikt, en voor de rest wil genieten van culinaire geneugten en ontspanning.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(02 May 2020, 13:53)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 May 2020, 13:40)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@El Greco....je zou denken alswij als buitenstaanders al op zo n idee kunnen komen....dan toch ook mensen meer binnen dat reiswereldgebeuren.
@Metaxa toch denk ik dat Aegean al aardig kennis en een best betrouwbare naam heeft opgebouwd om mee verder te kunnen op dit gebied.
@Vlagreco idd veel geld nodig. Maar als nu al die andere bedrijven zo n beetje overkop gaan, lijkt t me toch nu de kans om t risico te nemen.

Zoals je zegt, Nanny: een risico.
Als grote spelers zoals British Airways, Lufthansa,... in ademnood komen, dan is het meer dan een groot risico om in dat open gat te willen springen.

Voor zover ik weet krijgt Air France/KLM 4 miljard Euro steun (van Franse en Nederlandse overheid samen?).
Aegean doet/deed het financieel goed maar toch zien hoe het nu gaat met hun bestelling van nieuwe vliegtuigen die ze vorig jaar deden. Die zullen ook moeten (af)betaald worden. Ik denk overigens dat er bij Aegean geen interesse is om een reisorganisatie te beginnen. Ze werken overigens al samen met Hertz Hellas (dat overigens ook van de familie Vassilakis is), Booking punt com en Ferryhopper, waardoor je via de Aegean site een wagen, accommodatie en ferry tickets kan boeken bij die respectievelijke firma's.
Brussels Airlines is dan weer onderdeel van Lufthansa. Brussels Airways kijkt dan naar de Belgische overheid en vraagt 290 miljoen Euro steun maar de overheid kijkt dan weer Lufthansa die op hun beurt weer naar de Duitse overheid kijken. Een toezegging van de Belgische overheid blijkt o.a. af te hangen van een vetorecht op bepaalde beslissingen die Lufthansa neemt t.o.v. Brussels Airlines dat ze willen. En het percentage participatie in de vliegmaatschappij die ze dan krijgen in ruil voor de steun.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(02 May 2020, 18:34)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zover ik weet krijgt Air France/KLM 4 miljard Euro steun (van Franse en Nederlandse overheid samen?).
Aegean doet/deed het financieel goed maar toch zien hoe het nu gaat met hun bestelling van nieuwe vliegtuigen die ze vorig jaar deden. Die zullen ook moeten (af)betaald worden. Ik denk overigens dat er bij Aegean geen interesse is om een reisorganisatie te beginnen. Ze werken overigens al samen met Hertz Hellas (dat overigens ook van de familie Vassilakis is), Booking punt com en Ferryhopper, waardoor je via de Aegean site een wagen, accommodatie en ferry tickets kan boeken bij die respectievelijke firma's.
Brussels Airlines is dan weer onderdeel van Lufthansa. Brussels Airways kijkt dan naar de Belgische overheid en vraagt 290 miljoen Euro steun maar de overheid kijkt dan weer Lufthansa die op hun beurt weer naar de Duitse overheid kijken. Een toezegging van de Belgische overheid blijkt o.a. af te hangen van een vetorecht op bepaalde beslissingen die Lufthansa neemt t.o.v. Brussels Airlines dat ze willen. En het percentage participatie in de vliegmaatschappij die ze dan krijgen in ruil voor de steun.

My opinion? 
Aegean is een goede vliegmaatschappij (ik heb er ook goede ervaring mee) maar een kleine speler tussen de grote broers (of reuzen) zoals Air France, KLM, Lufthansa, British Airways, SAS,... 
In tijden van crisis is het nogal dikwijls zo - denk ik toch - dat de grote maatschappijen ietsje beter tegen een stoot kunnen, dan de kleine broertjes. Een maatschappij zoals Lufthansa (net zoals Air France en KLM) zit in een groep. In zo 'n groep is het net iets handiger om wat verschuivingen te kunnen doen. Bij de Lufthansa Groep staan momenteel 700 van de 760 vliegtuigen aan de grond, voor x aantal tijd. Bovendien kan Lufthansa, net zoals bijvoorbeeld KLM, er een beetje op vertrouwen om staatssteun van het desbetreffend thuisland te kunnen krijgen. KLM is de "Nederlandse trots"; dat imagokaartje zal Nederland niet zomaar teniet laten gaan. Lufthansa zie ik ook niet zomaar verdwijnen als Deutscher Traum. In een fusiegroep zoals Lufthansa Groep kan men ietsje gemakkelijker beslissen om één van de onderdelen van de hand te doen; dat doen ze nu bijvoorbeeld met Eurowings.
De redding van Brussels Airlines (ongeveer even groot als Aegean) zou net kunnen zijn dat het behoort tot de Lufthansa Groep. Lufthansa vindt Brussels Airlines o.a. interessant omwille van de routes op Afrika. 
Die faciliteiten heeft Aegean bij mijn weten niet. Aegean heeft weliswaar een vloot van 53 toestellen, maar that's it. Behalve hun integratie in de Star Alliance, hebben ze ook dochtermaatschappij Olympic Air die zo goed als 'verdampt' is (behalve een hub op Rhodos). Bovendien is het, in geval van echte crisis, maar af te wachten of de Griekse overheid een gigantisch bedrag zou kunnen vrijmaken om Aegean in leven te blijven houden, indien nodig. Aegean kan misschien wel de bestelling van nieuwe vliegtuigen afzeggen, en het aantal routes inkrimpen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(02 May 2020, 17:46)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 May 2020, 15:17)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De regering kan het toerisme ook een bepaalde richting in duwen zoals in dit artikel. Ik ben het niet met alles eens van wat ze hier voorstellen, die cruiseschepen mogen wat mij betreft wegblijven, maar er zitten interessante ideeën bij.
Een groot deel wordt al op kleine schaal gedaan, dus de ideeën komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Alle suggesties om het toerisme een 'boost' te geven, kunnen een meerwaarde betekenen. 
Maar een aantal alternatieve vakanties, zoals door de Minister in dat artikel voorgesteld, zijn vermoedelijk weggelegd voor slechts een vrij beperkt publiek. Een klimvakantie, duikvakantie, agritoerisme, zeilvakantie,... leuk, maar hoeveel procent van de vakantiegangers zal dit voortaan meer doen dan voorheen? Wandelvakanties misschien nog wel. Cultureel toerisme: ja, maar niet de hele vakantie. 
Ik kijk naar mezelf: op vakantie ga ik graag een archeologische site bezoeken, misschien ook wel een museum, en zal ik ook wel wat wandelen. Dus zeker niet de hele tijd op een strand vertoeven. Klimmen, zeilen en duiken is niet aan mij besteed. 
Ik heb geen idee hoeveel vakantiegangers, procentueel gezien, zo 'n alternatieve vakantie zouden maken. Maar ik heb het gevoel dat rond de 90 % van alle vakantiegangers naar Griekenland gaat om te genieten van het mooie weer (liefst niet te ver weg van een strand), en tussendoor een uitstapje doet, een klein beetje cultuur meepikt, en voor de rest wil genieten van culinaire geneugten en ontspanning.
Helemaal met je eens @Vlagreco, maar ik denk dat we in gr een te groot aantal mensen hadden dat niet meer zag dan hotel - kamer- zon- weg heen en terug naar luchthaven.....en ik zou willen doelen op degroep tussen wat jijnoemt en voorgenoemde groep. Dus Tenminste een griekse taverna hebben bezocht, de zee, een dorpje/stad....

(02 May 2020, 20:48)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 May 2020, 18:34)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor zover ik weet krijgt Air France/KLM 4 miljard Euro steun (van Franse en Nederlandse overheid samen?).
Aegean doet/deed het financieel goed maar toch zien hoe het nu gaat met hun bestelling van nieuwe vliegtuigen die ze vorig jaar deden. Die zullen ook moeten (af)betaald worden. Ik denk overigens dat er bij Aegean geen interesse is om een reisorganisatie te beginnen. Ze werken overigens al samen met Hertz Hellas (dat overigens ook van de familie Vassilakis is), Booking punt com en Ferryhopper, waardoor je via de Aegean site een wagen, accommodatie en ferry tickets kan boeken bij die respectievelijke firma's.
Brussels Airlines is dan weer onderdeel van Lufthansa. Brussels Airways kijkt dan naar de Belgische overheid en vraagt 290 miljoen Euro steun maar de overheid kijkt dan weer Lufthansa die op hun beurt weer naar de Duitse overheid kijken. Een toezegging van de Belgische overheid blijkt o.a. af te hangen van een vetorecht op bepaalde beslissingen die Lufthansa neemt t.o.v. Brussels Airlines dat ze willen. En het percentage participatie in de vliegmaatschappij die ze dan krijgen in ruil voor de steun.

My opinion? 
Aegean is een goede vliegmaatschappij (ik heb er ook goede ervaring mee) maar een kleine speler tussen de grote broers (of reuzen) zoals Air France, KLM, Lufthansa, British Airways, SAS,... 
In tijden van crisis is het nogal dikwijls zo - denk ik toch - dat de grote maatschappijen ietsje beter tegen een stoot kunnen, dan de kleine broertjes. Een maatschappij zoals Lufthansa (net zoals Air France en KLM) zit in een groep. In zo 'n groep is het net iets handiger om wat verschuivingen te kunnen doen. Bij de Lufthansa Groep staan momenteel 700 van de 760 vliegtuigen aan de grond, voor x aantal tijd. Bovendien kan Lufthansa, net zoals bijvoorbeeld KLM, er een beetje op vertrouwen om staatssteun van het desbetreffend thuisland te kunnen krijgen. KLM is de "Nederlandse trots"; dat imagokaartje zal Nederland niet zomaar teniet laten gaan. Lufthansa zie ik ook niet zomaar verdwijnen als Deutscher Traum. In een fusiegroep zoals Lufthansa Groep kan men ietsje gemakkelijker beslissen om één van de onderdelen van de hand te doen; dat doen ze nu bijvoorbeeld met Eurowings.
De redding van Brussels Airlines (ongeveer even groot als Aegean) zou net kunnen zijn dat het behoort tot de Lufthansa Groep. Lufthansa vindt Brussels Airlines o.a. interessant omwille van de routes op Afrika. 
Die faciliteiten heeft Aegean bij mijn weten niet. Aegean heeft weliswaar een vloot van 53 toestellen, maar that's it. Behalve hun integratie in de Star Alliance, hebben ze ook dochtermaatschappij Olympic Air die zo goed als 'verdampt' is (behalve een hub op Rhodos). Bovendien is het, in geval van echte crisis, maar af te wachten of de Griekse overheid een gigantisch bedrag zou kunnen vrijmaken om Aegean in leven te blijven houden, indien nodig. Aegean kan misschien wel de bestelling van nieuwe vliegtuigen afzeggen, en het aantal routes inkrimpen.
Nou daar gaat mn droom.....jullie zullen best gelijk hebben hoor. En idd als ze wachten op geld v d griekse staat, dan gaat t lang duren. Zo jammer. Hoorde vorige week van kennissen dat dochter aankwam met 3anderen op vlucht ath-kos....kost ook allemaal bakken met geld.
Quote
(02 May 2020, 20:55)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




1) Helemaal met je eens @Vlagreco, maar ik denk dat we in gr een te groot aantal mensen hadden dat niet meer zag dan hotel - kamer- zon- weg heen en terug naar luchthaven.....en ik zou willen doelen op degroep tussen wat jijnoemt en voorgenoemde groep. Dus Tenminste een griekse taverna hebben bezocht, de zee, een dorpje/stad....

en

2) Nou daar gaat mn droom.....jullie zullen best gelijk hebben hoor. En idd als ze wachten op geld v d griekse staat, dan gaat t lang duren. Zo jammer. Hoorde vorige week van kennissen dat dochter aankwam met 3anderen op vlucht ath-kos....kost ook allemaal bakken met geld.

Nanny, ik heb jouw beide reacties op mijn - ja, te lange posts Rolleyes  - eventjes apart genomen.
1) Dat had ik al over het hoofd gezien: tenminste een griekse taverna bezoeken. Ik herinner me dat we op onze eerste Griekenlandreis, beginjaren '90, in het hinterland van Rethymnon (Kreta) een oude taverna binnengestapt waren. Zo 'n traditionele taverna zoals je ze nu niet veel meer ziet. Wat aftandse tafeltjes, gammele stoeltjes, veel wit-zwarte foto's aan de muur, en we dronken ouzo van hun vermoedelijk eigen brouwsel. Uit de radio klonk rembetiko muziek... en dat had ons meteen compleet gecharmeerd. We zijn daar heel lang blijven zitten, en raakten aan de praat met de oude waard. Sindsdien is mijn grote interesse voor de Griekse muziek ontstaan, en die is alleen maar toegenomen. Dat merk je misschien aan mijn posts over Griekse muziek en dans. (PS: op dit eigenste moment zit ik naar de live uitzending van Stin Ygeia Mas op Skaï tv te luisteren: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 )
2) Het is niet de bedoeling dat jouw droom stopt. Integendeel. Nu kunnen misschien, wie weet 'dankzij' de huidige situatie, andere mogelijkheden zich aandienen. Misschien moet je gewoon heel kleinschalig en lokaal gaan denken. Ik vermoed dat er verschuivingen in het toerisme zullen gebeuren: van grote all-inclusive toestanden naar kleinschalige formules.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
@Precies dat wat ik bedoel, kleinschaliger,  persoonlijker, niet te afhankelijk van 'de groten' in de reiswereld,  etcetc. Ik denk dat de weinige prive huisjes villas etc dit jaar best kunnen functioneren. En hoop zo dat dit gritere venaderi gen in de toekomst zal brengen. Je ziet t al k blijf toch beetje doordromen.
Quote
verwijder
Quote
@nanny.
Ik droom met je mee Nanny. Ik gruw van die beelden van bv Chersonissos op Kreta en Laganas op Zakynthos. Ik hou van Parga, maar beslist niet in het hoogseizoen. Wat zou dat mooi zijn dat het gezellig druk is zonder massa toeristen. Die plekjes zijn er wel....jij woont op Kos, begrijp dat je het daar ook graag ziet. Wie weet waar deze tijd naar toe gaat. In Venetië zie je de vissen weer in het water. In India is de Himalaya weer in beeld. Zou het veranderen na Corona?
Quote
(03 May 2020, 14:39)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@nanny.
Ik droom met je mee Nanny. Ik gruw van die beelden van bv Chersonissos  op Kreta en Laganas op Zakynthos. Ik hou van Parga, maar beslist niet in het hoogseizoen. Wat zou dat mooi zijn dat het gezellig druk is zonder massa toeristen. Die plekjes zijn er wel....jij woont op Kos, begrijp dat je het daar ook graag ziet. Wie weet waar deze tijd naar toe gaat. In Venetië zie je de vissen weer in het water. In India is de Himalaya weer in beeld. Zou het veranderen na Corona?
Als het toerisme hiier op Kos een beetje op gang komt, dan zal het er dit jaar een beetje zo uit gaan zien denk ik.
All inclusive mag niet, een paar grote hotels hebben al besloten niet te openen. Verschillende jongerenreizen komen dit jaar helemaal niet, dus de barstreet zal ook rustig zijn.
Ik heb echt niks tegen bars, maar zoals t soms gaat met van die overgeorganiseerde kroegentochten, met hostessen die zich laten omkopen door allerlei bars etc
vind ik niks. Vaak begrijpelijkl want die jongelui werken heel veel uren voor een habbekrats. En mij lijkt dat kamers, vakantievillas, huisjes etc wel gewoon verhuurd zouden kunnen worden.
Misschien iets meer grieks toerisme ook dit jaar? Het zal zeker niet genoeg zijn om de kosten voor het jaar te kunnen dekken, moeilijk zijn om te werken etc etc.
Maar wie weet uiteindelijk dat we er beter van worden.
h elpida pethanie ta televtaia......zoals de grieken zeggen, lett vertaald hoop gaat t laatst dood....
Quote
(02 May 2020, 21:18)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 May 2020, 20:55)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




1) Helemaal met je eens @Vlagreco, maar ik denk dat we in gr een te groot aantal mensen hadden dat niet meer zag dan hotel - kamer- zon- weg heen en terug naar luchthaven.....en ik zou willen doelen op degroep tussen wat jijnoemt en voorgenoemde groep. Dus Tenminste een griekse taverna hebben bezocht, de zee, een dorpje/stad....

en

2) Nou daar gaat mn droom.....jullie zullen best gelijk hebben hoor. En idd als ze wachten op geld v d griekse staat, dan gaat t lang duren. Zo jammer. Hoorde vorige week van kennissen dat dochter aankwam met 3anderen op vlucht ath-kos....kost ook allemaal bakken met geld.

 Skaï tv te luisteren: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 ) 
Vreemd, hier werkt dat niet. "This content is not available in your country..."
Quote
Een beetje verder gaand op de reactie van Nanny hierboven:
"kleinschaliger,  persoonlijker, niet te afhankelijk van 'de groten' in de reiswereld,  etcetc. ... prive huisjes villas etc"

Het zou best wel eens kunnen dat er, in de post-corona tijd, een aanzienlijke verschuiving zou kunnen gebeuren naar kleinschalige accomodaties. Bij privé huisjes, appartementen, villa's, B&B's,... zal een beperking van "face-to-face" contacten, en het respecteren van social distancing, gemakkelijker hanteerbaar zijn dan in hotels.
Zeker in de periode meteen na de inperking van de huidige maatregelen, en bij het openstellen van de grenzen:
- Een hotel met pakweg 100 kamers (ong. 180 personen) is in haar restaurant normaal gesproken voorzien op een aantal tafels en stoelen voor pakweg 100 personen, rekening houdend met 2 shiften. Zal dat hotel voortaan ofwel de helft aan tafel en stoelen zetten, ofwel 3 shiften in het leven roepen? Om de social distancing te respecteren zullen de tafels verder uit mekaar moeten staan (want meestal hebben ze daar momenteel niet de ruimte voor).
- Overal waar tot nu toe maaltijden in buffetvorm aangeboden worden (al is het slechts een ontbijtbuffet, hoe beperkt ook): wie durft binnenkort de lepels en voedseltangen op de mooi ogende schotels vastpakken? Ook het aanschuiven aan het buffet: een enerverende onderneming want steeds op je hoede zijn voor andere haastige gasten?
- Zelfs waar geen buffetformule is, en de ober jouw bord en drank brengt: heb je er vertrouwen in dat het bord en het glas echt onbesmet is (want gladde oppervlakken)?
- Je wil de lift in het hotel nemen, want jouw kamer is op de zevende verdieping (ah ja, want je wou een mooi panorama). De deuren van de kleine lift gaan openen, en er staan al een paar gasten in. Durf jij ook in diezelfde lift stappen?
- De poetsdame kwam net jouw badkamertje poetsen, en heeft 2 nieuwe glazen op het schapje gezet. Durf je die glazen meteen te gebruiken?
- Je bestelt een ouzo'tje aan de bar. De barman geeft je een mooi glas met karafje ijswater. Stel je je de vraag of de barman 'clean' is?
En ga zo maar door...

Ik wil helemaal niet paranoia zijn, noch zo overkomen. Maar ik kan me best voorstellen dat heel wat toekomstige vakantiegangers zich misschien wél dergelijke vragen zullen stellen... misschien wel komende zomer, met de coronaperiode nog fris in het geheugen.
Ja, voor diegenen die wat meer bevreesd zijn dan sommige anderen, kan een appartementje of vakantiehuisje een geruststellende optie zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Van de week contact gehad met t hotel waar ik vroeger gewerkt heb, zij vertelden dat t ontbijtbuffet en maaltijdbuffet verboden zijn. Nu is zij de kamers van dat hotel als een soort dorp tegen eenberg asn febpuwd. Flinke klus om glaasjes jus etc te bezorgen.

Hoorde over een hotel dat kamers heeft en appartementen. Kamers blijven gesloten, appartementen gaan wel open.

Dingen die jij verder noemt @Vlagreco wb de lift, de bar etc....kloppen dat is echter thuis ook. Hoor ook mensen die hun sinaasappels thuisgekomen van de groenteboer eerst desinfecteren...ik doe dat niet. Denk ook hoe doe je dat dan met een krop sla bij. Hoever moet je gaan? Mensen gebruiken thuis ook de lift, de atm, zijn ook afhankelijk van de krantenjongen en de postbode etc etc. Al die dingen komen we nu elke dag tegen waar we ook zijn. Ik denk dat we daar langzaam in groeien of aan wennen.
Quote
@vlagreco, ik denk dat, als er straks een vaccin tegen Corona is, we binnen no-time weer verder leven zoals we al deden voor Corona. Dat zit nou eenmaal in de mens. Een mens kan en wil niet continu met die angst leven die jij noemt om bv dingen vast te pakken omdat ze misschien besmet zouden zijn. Dan kan je nu ook al geen boodschappen meer doen. Kijk maar naar de huidige berichtgeving, nu al steeds drukker overal en op straat zie je al weer aardig wat groepjes lopen die zich niet houden aan de social distancing.  Steeds meer "feestjes" waar de politie moet optreden. Daarom zal de 1,5 m samenleving ook niet werkbaar zijn en geen lang leven beschoren zijn. Of er komt een vaccin, of we moeten allemaal door Corona heen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Nou Vlagreco als je overal bang moet zijn van wat je hier opnoemt denk ik dat je maar beter niet
op Hotel  appartement of vakantiehuisje gaat ,maar gewoon thuis blijft in uw eigen kot Big Grin
Quote
Zoals Vlagreco aanhaalt, kan ik begrijpen dat heel wat mensen terughoudender zullen zijn en er steeds vragen in je hoofd rond dolen.
Mijn Griekse maat heeft een taverna en is al aan't denken hoe hij het gaat oplossen als hij terug open mag. Tafels 2 meter uit elkaar, bediening met mondmasker of niet, hoe koken, …
Geen omhelzingen, geen kussen, … het zal dus opletten zijn want dit is een gewoontehandeling bij aankomst.
Hij heeft alvast buiten plaats bijgemaakt zodat hij 2 extra terrassen beschikbaar heeft en kan voldoen aan de tussenafstand van zijn tafels. Hij zal echter wel meer meters moeten lopen bij de bediening.
Bij mij zit de schrik er toch enigszins in. Het wordt trouwens ook dagelijks ingeklopt door de media. Ik zie wel hoe het evolueert, dit is trouwens voor iedereen zo.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.380 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.088 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.173 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.391 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.565 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.790 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.346 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 20 gast(en)