Begin toerisme
(04 May 2020, 06:38)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Vlagreco als je overal bang moet zijn van wat je hier opnoemt denk ik dat je maar beter niet
op Hotel  appartement of vakantiehuisje gaat ,maar gewoon thuis blijft in uw eigen kot Big Grin

Zoals ik al eerder ergens schreef: 
Ik ben zeker niet paranoia (denk ik toch niet Wink ), en dat wíl ik ook niet zijn. Maar ik probeer me enkel in de 'mind' van sommigen te plaatsen. In mijn eigen leefomgeving hoor ik nu namelijk ook reacties van mensen die zich heel grote vragen stellen over 'vastneem'-gedrag en 'benader'-gedrag. Waarbij ik dan zelf de wenkbrauwen frons en denk 'nee, hoe kom je er bij'.

Momenteel worden mijn vrouw en ik al nerveus van in ons kot te moeten blijven. Van zodra het enigszins doenbaar wordt, vliegen we weer uit. Gisteren hebben we een fietstochtje gedaan naar de stad. We zagen dat daar een ijswinkeltje open was, dus hebben we een ijsje gekocht. Rechtstaand op straat dat ijsje gegeten. In het naar huis komen, ontmoetten we een kennis. Toen we hem vertelden van dat ijsje, reageerde die heel geschrokken "Ooohh, heb je dat durven doen? had die verkoper handschoenen aan om dat hoorntje vast te nemen?".
Ik wil maar zeggen: hoe diep het in het hoofd van sommigen zit.

En ikzelf wil niets liever dan 'asap' terug naar Griekenland te reizen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(04 May 2020, 08:59)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In het naar huis komen, ontmoetten we een kennis. Toen we hem vertelden van dat ijsje, reageerde die heel geschrokken "Ooohh, heb je dat durven doen? had die verkoper handschoenen aan om dat hoorntje vast te nemen?".
Ik wil maar zeggen: hoe diep het in het hoofd van sommigen zit.

Dat is inderdaad de paranoia van velen. Daar heb ik voor de toekomst eigenlijk meer schrik van dan het virus zelf.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Vlagreco, wij gingen gister naar Kefalos, bedachten ons daar een pit-gyros te gaan eten. Man achter de balie zonder masker, zoder handschoenen, niemand verder in de zaak, maar zat vertellen dat hij t druk had gehad met soldaten die namiddag. Wie is daar allemaal geweest, en hoe gedroegen
ze zich. Wie zal t zeggen. Ik heb genoten van mn pita, keurig buiten opgegeten opnuurtje. Ik maak me zeker zorgen, maar veel meer doen dan zelf opletten, kan ik niet doen.
Quote
maar wat zeggen handschoenen als je er alles mee doet,ook geld aannemen kassa la enz
Quote
Zo willen ze het op het strand van Perissa in Santorini gaan doen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(04 May 2020, 13:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo willen ze het op het strand van Perissa in Santorini gaan doen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Verschrikkelijk  Sad
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
De kleine afbeelding is hoe een Italiaan die een beachbar in Santorini heeft het ziet. Benieuwd hoe iemand er gaat uitzien nadat hij/zij de zon een aantal uren door dat plexiglas op zijn/haar huid gekregen heeft in dergelijke broeikas.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
In zo 'n plexiglas kotje ga ik NIET zitten/liggen. Na een half uur kom je daar als een gebraden kip uit.
Nog liever niet op het strand komen, dan in zo 'n ding te moeten kruipen.
Eventueel een wandelingetje langs de waterlijn, en dan even uitrusten aan die rotsen.

Om meer volk op het strand te krijgen, kunnen ze die plexiglas kotjes nog eens gaan stapelen in de hoogte, met laddertjes er tegenaan. Dan worden het echte kippenhokjes. Mij niet gezien  Angry .
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Moet je als Nederlander bij aankomst in griekenland nog steeds verplicht 2 weken in quarantaine?
Quote
.je kunt er nog helemaal niet naartoe. .
Quote
(04 May 2020, 11:14)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar wat zeggen handschoenen als je er alles mee doet,ook geld aannemen  kassa la enz
Zeker heb je ook niks aan.
Quote
Interview(tje) met Mitsotakis voor CNN dat vandaag gepubliceerd werd. Het streefdoel om toeristen uit Europa te ontvangen in Griekenland is 1 juli (mits enkele maatregelen). Tussen de regels meen ik te mogen horen dat enkele landen uit de boot zullen vallen (VK maar ook de VS).

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
ben geen strandligger dus die plexi hokjes laten mij koud, maar toont wel aan hoe mensen naar oplossingen zoeken , het ene idee al beter dan het andere.
Als we verder brainstormen zou je kunnen uitkomen op minder zetels / parasols op strand , en bv alleen toegelaten om op die zetels te liggen, maar dan szit je nog met het probleem van wandelaars/zwemmers , afin nog veel brainstormwerk dat ik liever aan anderen overlaat wegens gebrek aan brains
Quote
vlgs Mij is de enige oplossing minder toeristen toelaten totdat er een vaccin is.
Pas dan kun je nuttige aanpassingen doen op bv stranden en in de horeca.
Bij een gebruikelijke toestroom toeristen kun je verzinnen wat je wilt maar blijven er altijd immense risico's en kun je wachten op problemen.
Quote
(04 May 2020, 22:26)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlgs Mij is de enige oplossing minder toeristen toelaten totdat er een vaccin is.
Pas dan kun je nuttige aanpassingen doen op bv stranden en in de horeca.
Bij een gebruikelijke toestroom toeristen kun je verzinnen wat je wilt maar blijven er altijd immense risico's en kun je wachten op problemen.

Dat zal het inderdaad worden, jjohn: minder toeristen.
Enerzijds minder toeristen toelaten: wachten tot ze ofwel (voorlopig, dus in 2020) een attest bij zich hebben waarop het positief resultaat vermeld staat van een pas afgenomen test, ofwel wachten tot ze gevaccineerd zijn (wellicht vanaf ergens in 2021). 
Anderzijds minder toeristen omwille van een aantal personen dat een tijdje niet zal durven reizen, of geen zin zal hebben.
Ik hoop dat er zoveel mogelijk bij de eerste categorie zullen zijn, zodat de Griekse economie opnieuw zal kunnen opveren. Persoonlijk hoop ik daar spoedig bij te kunnen zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(04 May 2020, 22:26)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlgs Mij is de enige oplossing minder toeristen toelaten totdat er een vaccin is.
Pas dan kun je nuttige aanpassingen doen op bv stranden en in de horeca.
Bij een gebruikelijke toestroom toeristen kun je verzinnen wat je wilt maar blijven er altijd immense risico's en kun je wachten op problemen.

daar hebben de griekse eilanden dan wel een voordeel, vermits je er alleen per boot/vliegtuig geraakt ,kun je de toeristenstroom beter beperken en controleren
Quote
De CEO van Lufthansa, die beslist over Brussels Airlines: ‘Op zijn vroegst herstart in herfst’:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In dit artikel zegt hij onder andere (voor wat betreft Lufthansa Groep):
"‘We zullen onze vloot met ongeveer 100 toestellen verminderen. Daardoor hebben we 10.000 werknemers te veel aan boord. We kunnen dus niet langer uitsluiten dat we mensen moeten laten gaan."

Het worden nog spannende weken/maanden voor Brussels Airlines. Maar ook voor Austrian Airlines, en uiteraard voor Lufthansa zelf.
Deze zomer zal het alleszins niet druk op de europese luchthavens worden...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Net een bushokje waarin je gaar gestoofd wordt. Gaat zeker ook massa's afval geven (blikjes, zakjes, etensresten, …).
En dan moeten de toeristen zich nog houden aan de regels ook. Ik vrees dat dit een drama gaat worden want niet iedereen is even plichtsbewust.
Quote
(04 May 2020, 14:27)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In zo 'n plexiglas kotje ga ik NIET zitten/liggen. Na een half uur kom je daar als een gebraden kip uit.
Nog liever niet op het strand komen, dan in zo 'n ding te moeten kruipen.
Eventueel een wandelingetje langs de waterlijn, en dan even uitrusten aan die rotsen.

Om meer volk op het strand te krijgen, kunnen ze die plexiglas kotjes nog eens gaan stapelen in de hoogte, met laddertjes er tegenaan. Dan worden het echte kippenhokjes. Mij niet gezien  Angry .
Ik zou me daar niet te veel zorgen om maken. Zulke constructie gaan ze niet maken laat staan toestaan. Waarom iets afsluiten als het beter is om alles in openlucht te doen/zetten/maken. Trouwens ik denk dat de meesten van ons hier geen strandliggers zijn, of toch althans niet op zulke georkestreerde stranden. 
Laten we maar eerst eens zien dat er terug kan gevlogen worden om daar te geraken.
Quote
De stranden waar ik kom kunnen ze de parasols veel verder uit elkaar zetten. Ruimte zat. Alleen hoe gaat het als, zoals traditioneel, iedereen om 13:00 uur op staat om te lunchen bij de bijbehorende strand taverne? Die zal ook ruimer opgezet moeten worden.
De overheid zal de uitbaters even letterlijk een paar maanden de ruimte moeten bieden.
Quote
Op Chios heb je veel wat kleinere strandjes. Het zal gaan gebeuren dat daar in plaats van 100 ligstoelen er ca. 70 maximaal kunnen. Dan heb je toch minder capaciteit en zal het eerder vol zijn.
Quote
(04 May 2020, 14:00)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 May 2020, 13:55)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zo willen ze het op het strand van Perissa in Santorini gaan doen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Verschrikkelijk  Sad
IK  denk dat het op de stranden van Santorini ook niet nodig zal zijn ,volgens de Naxos press verwachten ze op Santorini dit jaar 70% minder toeristen
Quote
Als die 70% in slechts 3 maanden gepropt wordt dan kan het nog knap vol worden.
Quote
(05 May 2020, 12:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als die 70% in slechts 3 maanden gepropt wordt dan kan het nog knap vol worden.
Er  staat ook in dat artikel dat er veel hotels zijn die zelfs in Augustus nog geen boekingen hebben ,en daarom
geen personeel hebben aangenomen ,en dit jaar dicht blijven ,het zal stil zijn op Santorini en waarschijnlijk ook
nog zonder cruise schepen ,dat scheelt zo wie zo al enkele duizenden toeristen  per dag
Quote
(05 May 2020, 12:30)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als die 70% in slechts 3 maanden gepropt wordt dan kan het nog knap vol worden.
30 % bedoel je Tongue
Quote
Het is interessant om dit artikel eens te lezen, over de vraag over reizen naar Zuid-Europa deze zomer:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Enkele elementen in dit artikel:
- Toeristen zullen zich enkele dagen voor hun vertrek moeten laten testen, anders mogen ze Griekenland niet binnen. Griekenland wil hierover akkoorden sluiten met andere landen, als er op Europees niveau geen oplossing gevonden wordt.
- Er wordt al nagedacht over hoe er deze zomer toch een beperkte vorm van toerisme georganiseerd kan worden. De Europese Commissie wil hiervoor volgende week een soort algemeen kader voorstellen.
- Griekenland hoopt dat dit algemeen kader er komt, maar wil niet wachten op de rest van Europa. Het denkt eraan om aparte afspraken te maken, bijvoorbeeld met België, over hoe toeristen naar Griekenland kunnen komen (en Griekse toeristen naar België). Coronatesten zullen daarbij centraal staan, zegt Harry Theocharis. Wie naar Griekenland wil komen, zal zich enkele dagen voor het vertrek moeten laten testen. Wie besmet is met het coronavirus zal niet kunnen vertrekken. Wie geen corona heeft, kan dan met een attest op zak aan zijn vakantie beginnen.

Wat ik me bij dat laatste afvraag:
Stel dat je de complete reis geboekt hebt. Bij een pakketreis heb je al 100 % betaald; bij aparte tickets heb je al een groot deel betaald. Enkele dagen vóór vertrek laat je je testen en... potverdorie, je blijkt besmet. "Vijf voor twaalf" moet je dus je hele reis laten varen. Bij een pakketreis staat er dan hopelijk in de (aangepaste???) voorwaarden dat je je geld van de touroperator terugkrijgt wegens het resultaat van de coronatest. Misschien moest je bij de reservatie zelfs een annulatieverzekering genomen hebben (indien die voorwaarde er in opgenomen zou zijn). Bij aparte tickets zit je met een groter probleem: jouw vlucht gaat door zonder jou (de vliegmaatschappij annuleert immers niet) en de annuleringsvoorwaarden met de accomodatie (of met bv. Booking.com) zijn al verstreken. In dat geval heb je dus vermoedelijk, vlak vóór je gepland vertrek, een ferme kater: plots geen reis én een een financiële aderlating.
Of zie ik dit verkeerd?
Nu ja, ik zeg er meteen ook bij: niets is op dit moment bepaald of uitgewerkt. De komende weken/maanden moeten het nog uitwijzen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Voor meer info zie ;www.anwb nl .verzekeringen speciale bijlage ivm Corona virus
Quote
Voor de stranden en bijbehoren taverna's is het opzich niet eens zo lastig... stoelen/bedjes verder uit elkaar, nummertjes geven en per groepje kan je van de taverna gebruik maken.. dus stoel 1 t/m 8 mag om 13.00 tot 13.30 etc... of even en oneven... denk alleen dat de massale stranden dat minder goed kunnen reguleren.. de kleinere kunnen dat wel oplossen.
Ben zelf geen strandganger maar vind het wel fijn om tijdens een wandeling halverwege aan een strand te lunchen, maar ach... lunchen ergens anders kan ook , of afhalen alleen .. vind ik ook prima.

Gezondheids verklaring van te voren vind ik prima zou onlogisch zijn als dit niet verwacht wordt, tevens mondkapje op vliegveld en in vliegtuig ook prima, in de transferbus ook helemaal prima, ik zou nog een koorts/verhoging check doen voor het instappen en na het uitstappen van vliegtuig... het enige wat ik wel hoop dat we gewoon een terras kunnen pakken zonder dat iedereen met kapjes etc rondloopt... wij pakken toch niet de toeristen dingen.. juni kunnen we wel vergeten maar hopelijk gaat 21 september wel lukken dus dan zijn de massale toeristische plekken toch minimaal bevolkt zeg maar, wij zitten ook niet in een toeristisch dorp... ik heb goede hoop!
Quote
En één, twee of drie dagen na je test en dus voordat je vliegt kan je geen corona oplopen?  Huh  Schijnveiligheid.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Een algemeen beeld over al dan niet mogelijk toerisme in de komende zomer:
In ons tv-journaal van vanavond, VRT NWS:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Klikken op: "10. Coronacrisis / Griekenland"
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
het lijkt mij dat griekenland, serieus aan de kar aan het trekken is om een regeling uit te werken, top, we moeten niet over 1 nacht ijs gaan , maar het is goed dat er tenminste nagedacht word om op een of andere manier toerisme terug op gang te brengen.
Quote
(05 May 2020, 18:59)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En één, twee of drie dagen na je test en dus voordat je vliegt kan je geen corona oplopen?  Huh  Schijnveiligheid.
Inderdaad lijkt mij ook niet echt handig.
Quote
(05 May 2020, 18:36)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor de stranden en bijbehoren taverna's is het opzich niet eens zo lastig... stoelen/bedjes verder uit elkaar, nummertjes geven en per groepje kan je van de taverna gebruik maken.. dus stoel 1 t/m 8 mag om 13.00 tot 13.30 etc... of even en oneven... denk alleen dat de massale stranden dat minder goed kunnen reguleren.. de kleinere kunnen dat wel oplossen.
Ben zelf geen strandganger maar vind het wel fijn om tijdens een wandeling halverwege aan een strand te lunchen, maar ach... lunchen ergens anders kan ook , of afhalen alleen .. vind ik ook prima.

Gezondheids verklaring van te voren vind ik prima zou onlogisch zijn als dit niet verwacht wordt, tevens mondkapje op vliegveld en in vliegtuig ook prima, in de transferbus ook helemaal prima, ik zou nog een koorts/verhoging check doen voor het instappen en na het uitstappen van vliegtuig... het enige wat ik wel hoop dat we gewoon een terras kunnen pakken zonder dat iedereen met kapjes etc rondloopt... wij pakken toch niet de toeristen dingen.. juni kunnen we wel vergeten maar hopelijk gaat 21 september wel lukken dus dan zijn de massale toeristische plekken toch minimaal bevolkt zeg maar, wij zitten ook niet in een toeristisch dorp... ik heb goede hoop!

Ik sluit mij hier bij aan en ik hoop eveneens in september gewoon weer naar Griekenland te kunnen om van mijn vakantie te gaan genieten.
Quote
Sorry maar zelf als je niet in een toeristisch dorp logeert komen daar toeristen door langs op bezoek toch? En de mensen die in die niet toerischtische dorp wonen
werken welliicht in het nabijgelegen grote hotel of restaurant of werken als taxichauffeur. Wij pakkken niet 'de toeristendingen" ook een opmerking die ik niet begrijp.
Besmetting is besmetting dat gaat snel en heeft toch niks te maken met wel of geen toerist zijn.
In de kafenio met papoedes letten ze blijkbaar ook niet echt op, dus diezelfde papoes die daar zit heeft misschien smorgens thuis wel koffie gedronken met
zn kleinzoon die in een bar werkt. Dus als ik dan ga koffie drinken in die kafenieo waar hij zit loop ik toch ook kans besmnet te raken?

Natuurlijk hoop ik met jullie, misschien nog wel meer dan jullie dat t allemaal in orde komt met toerisme.
Hoop er ook op om zonder mondkapje aan t werk te kunnen. Maar ik denk dat je erg moet oppassen met denken van ach dit is zon slapend dorpje, hier is t safe.
Bij mij in t slapende dorp hierbooven ziet t er ook zo uit. Geen kip te bekennen zeg maar, slechts 50-60 inwonders.
Vrijgezelle buurvrouw krijgt echter elk weekend van dr nicht die een van de druk bezochtste minamarkets heeft in t volgende dorp.
en in dat winekltje dat echt heel krap en onhandg ingedeeld is, zit ook t postkantoor, krijgt men ook pensioen uitgedeeeld etc etc.
Ik bedoel maar, als t mis gaat kan dat net zo goed daar dan in een hotel met toeristen.......lijkt mij.
Quote
Zullen we het er op houden dat alle maatregelen er op gericht zijn om de kans op besmettingen te verminderen,maar besmetting is helaas nooit uit te sluiten. Je,als toerist,verantwoordelijk gedragen is cruciaal.Diegenen die denken meer risico te lopen in Griekenland dan in België of Nederland moeten vooral niet gaan.
Quote
Dit virus is een raar beestje en niet zichtbaar. Je kan trouwens besmet of drager zijn en geen symptomen hebben of ziek worden.
Zoals Nanny aanhaalt, kan het inderdaad overal besmetten.
Als ik denk aan het lokaal winkeltje in ons vissersdorpje, kan ik mij niet voorstellen hoe ze daar "social distancing" gaan toepassen. Het is amper 40m2 groot en alles ligt er verspreid en opgestapeld. Je hebt ongeveer 1 meter tussen de gestapelde rekken en je moet je letterlijk overal doorwringen en overkruipen.

Ik was wel verrast dat de Grieken in onze streek zich goed houden aan de maatregelen. Er is wel overal controle van de federale politie, niet de lokale. De autoriteiten zijn zich bewust dat deze niet zo streng zouden of kunnen optreden tegen hun eigen familieleden of vrienden die in het dorpje wonen.

We zien wel wat het brengt. Mijn maat ziet het wel niet zo goed zitten om bij 35-40 graden te bedienen met mondmasker en handschoenen.
Het spreiden van zijn beschikbare tafels over 3 verschillende terrassen, zal hem ook heel wat bijkomende kilometers opleveren. Tongue
Quote
(05 May 2020, 18:59)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En één, twee of drie dagen na je test en dus voordat je vliegt kan je geen corona oplopen?  Huh  Schijnveiligheid.

tuurlijk, dat is het ook, maar dat is hetzelfde als een mondkapje en iedereen die de hele dag dezelfde handschoenen draagt... of 1,5 meter afstand terwijl de fietsers etc je voorbij sjezen.. het is allemaal schijnveiligheid maar he.. we hebben ermee te dealen.

(06 May 2020, 06:52)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry maar zelf als je niet in een toeristisch dorp logeert komen daar toeristen door langs op bezoek toch? En de mensen die in die niet toerischtische dorp wonen
werken welliicht in het nabijgelegen grote hotel of restaurant of werken als taxichauffeur.  Wij pakkken niet  'de toeristendingen" ook een opmerking die ik niet begrijp.
Besmetting is besmetting dat gaat snel en heeft toch niks te maken met wel of geen toerist zijn.
In de kafenio met papoedes  letten ze blijkbaar ook niet echt op, dus diezelfde papoes die daar zit heeft misschien smorgens thuis wel koffie gedronken met
zn kleinzoon die in een bar werkt. Dus als ik dan ga koffie drinken in die kafenieo waar hij zit loop ik toch ook kans besmnet te raken?

Natuurlijk hoop ik met jullie, misschien nog wel meer dan jullie dat t allemaal in orde komt met toerisme.
Hoop er ook op om zonder mondkapje aan t werk te kunnen. Maar ik denk dat je erg moet oppassen met denken van ach dit is  zon slapend dorpje, hier is t safe.
Bij mij in t slapende dorp hierbooven ziet t er ook zo uit. Geen kip te bekennen zeg maar, slechts 50-60 inwonders.
Vrijgezelle buurvrouw krijgt echter elk weekend van dr nicht die een van de druk bezochtste minamarkets heeft in t volgende dorp.
en  in dat winekltje dat echt heel  krap en onhandg ingedeeld is, zit ook t postkantoor, krijgt men ook pensioen uitgedeeeld etc etc.
Ik bedoel maar, als t mis gaat kan dat net zo goed daar dan in een hotel met toeristen.......lijkt  mij.

Het enige wat ik ermee bedoelde is dat het voor mij makkelijker is om bepaalde maatregelen aan te houden, ik hoef niet door een mensen massa, wat ik al eerder zei ik heb alleen invloed op mezelf en niet op de mensen om mij heen, des te groter de massa te groter is de kans dat mensen zich niet aan maatregelen kunnen houden.
Maar aan de andere kant, alle maatregelen die ik neem zijn om eventueel een ander niet te besmetten mocht ik het bij mij dragen want als ik niet fit ben blijf ik binnen... maar als ik het krijgen moet dan krijg ik het simpel, en ben zelf absoluut geen fan van vaccinaties dus als ik het virus zou krijgen en immuun zou zijn dan is de keuze voor mij om vaccinatie niet te zetten heel erg makkelijk, en overleef ik het virus niet dan had dat ook zo moeten zijn.. het is wat het is, we moeten het met zijn allen op een zo goed mogelijk manier doorkomen.
Vorige week is hier ook een vriend geweest die erg verdriet had.. en dan moet ik op 1,5 meter afstand blijven.. dacht het niet, we werken bij elke dag met heel veel mensen ( niet risico groepen) en die kunnen we niet de hele dag ontwijken dus het voelt zo gek om een vreemde in je 1,5 meter te laten komen maar een vriend met verdriet niet...
Quote
Zoals Nanny aanhaalt, kan het inderdaad overal besmetten.
Als ik denk aan het lokaal winkeltje in ons vissersdorpje, kan ik mij niet voorstellen hoe ze daar "social distancing" gaan toepassen. Het is amper 40m2 groot en alles ligt er verspreid en opgestapeld. Je hebt

Wel,hier in ons dorp zijn veel kleine winkeltjes. CDe winkelier heeft een papier met regels opgesteld en mensen houden zich daar over het algemeen prima. Bijv. Slechts 2 mensen tegelijk in de winkel,klanten staan buiten te wachten ,op afstand en worden binnen geroepen.
Quote
@Chris, leuk dit te vernemen.
Zoals ik ook al heb geschreven, het verwondert me dat zelfs de Grieken zich nu aan de regels houden.
Wat wel zeker is, dat velen van de Grieken meer respect hebben voor elkaar. Door hun sociale omgang houden ze rekening met elkaar, ook al moeten ze hun babbeltje en koffietje missen in de kafenion.
Als ik hier in België rondkijk, erger ik mij dikwijls aan de "kuddementaliteit" van onze huidige maatschappij.
Voor de CoViD-crisis had ik dit ook al vastgesteld, maar nu ligt het er vingerdik op!
Echt triest!
Quote
Ik dacht het niet, maar misschien voor de liefhebber die niet kan wachten en denkt dat Griekenland volgend jaar niet meer bestaat.

WizzAir start vanaf juli met vluchten naar Kreta
Van CNA-team -06/05/2020 | 12:21

Wizz Air introduceert vanaf volgende maand nieuwe vluchten van Luton Airport naar Corfu, Heraklion, Rhodos en Zakynthos .

Op 1 juli beginnen de vluchten naar Zakynthos, met een frequentie van 2 keer per week, op 2 juli naar Heraklion, driemaal per week , op 3 juli naar Corfu, 2 keer per week en op 4 juli naar Rhodos, 2 keer per week.

Het bedrijf heeft aangekondigd dat haar vluchten zullen worden uitgevoerd met aanvullende hygiënemaatregelen voor de gezondheid en veiligheid van passagiers en bemanning, die gezichtsmaskers zullen moeten dragen.

Het vliegtuig wordt regelmatig gedesinfecteerd met een antivirale oplossing.

Daarnaast krijgen passagiers antiseptische doekjes, worden tijdschriften uit de vluchten gehaald en worden passagiers aangemoedigd om veilige betaalmethoden te gebruiken bij hun aankopen tijdens de vlucht.

Ze zullen de maatregelen van sociale afstand moeten volgen en zullen worden opgeroepen om alle aankopen van diensten vóór de vlucht op internet te doen.


Wel nog even naar Engeland reizen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.378 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.084 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.172 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.375 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.565 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.517 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.785 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.344 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 28 gast(en)