Begin toerisme
Ben ik de enige die zich de vraag stelt naar de financiële gevolgen van een positieve coronatest bij vertrek naar Griekenland (en ik bedoel niet de kosten voor het afleggen van een dergelijke test).

Neem bij het volgend scenario: je bestelt een vliegtuigreis naar Griekenland (tickets betaald) en boekt hotels al dan niet mits betaling van voorschot. De dag van vertrek nadert. Een coronatest dient afgelegd hetzij 72 uur op voorhand, hetzij op de luchthaven zelf voor vertrek. Ramp: één van het koppel blijkt positief te testen. Gevolg: zeg maar dag met het handje om te vertrekken. Wie vergoedt al deze nutteloos reeds gemaakte reiskosten? Het is twijfelachtig of zelfs een annulatieverzekering hier soelaas zal brengen. Het is twijfelachtig dat de luchtvaartmaatschappij weer met een tegoedbon zal tussenkomen in dat geval en of dat hotels geneigd zullen zijn het reeds betaald voorschot weer te geven. Nadat Ik reeds geld mogen afschrijven wegens boeking vooraf in december 2019, zou ik dit liever geen tweemaal meemaken.
Quote
Nee je bent vast niet de enige.
Uiteindelijk zijn de kosten voor een eventuele Coronagevolgen, voor ons als toerist natuurlijk getallen achter de komma.
Wanner een partner/reisgenoten positief test(en) zijn de kosten van het vliegkaartje echt peanuts.
Quote
(11 May 2020, 07:47)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik de enige die zich de vraag stelt naar de financiële gevolgen van een positieve coronatest bij vertrek naar Griekenland (en ik bedoel niet de kosten voor het afleggen van een dergelijke test).

Neem bij het volgend scenario: je bestelt een vliegtuigreis naar Griekenland (tickets betaald) en boekt hotels al dan niet mits betaling van voorschot. De dag van vertrek nadert. Een coronatest dient afgelegd hetzij 72 uur op voorhand, hetzij op de luchthaven zelf voor vertrek. Ramp: één van het koppel blijkt positief te testen. Gevolg: zeg maar dag met het handje om te vertrekken. Wie vergoedt al deze nutteloos reeds gemaakte reiskosten? Het is twijfelachtig of zelfs een annulatieverzekering hier soelaas zal brengen. Het is twijfelachtig dat de luchtvaartmaatschappij weer met een tegoedbon zal tussenkomen in dat geval en of dat hotels geneigd zullen zijn het reeds betaald voorschot weer te geven. Nadat Ik reeds geld mogen afschrijven wegens boeking vooraf in december 2019, zou ik dit liever geen tweemaal meemaken.

zijn vragen die ik mij ook stel, wat als...
ik boekte mijn vakantie bij sunweb reeds begin januari , betaalde reeds een voorschot, stel dat vakantie doorgaat en inderdaad ik of partner test positief, wat dan? reisorganisatie zal niets terugbetalen vermits hen geen schuld treft, annulatie verzekering dan maar? heb mijn twijfels: enige been waar ik kan op steunen is het feit dat ik boekte alvorens er van heel die corona sprake was.
Maar wat met mensen die nu boeken, gaat anulatieverzekering dan nog tussenbeide komen?

 zoals hier meermaals gesteld, heel veel vragen....weinig antwoorden ...omdat voor iedereen in deze wereld dit iets nieuw is.
Quote
(11 May 2020, 08:32)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 May 2020, 07:47)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik de enige die zich de vraag stelt naar de financiële gevolgen van een positieve coronatest bij vertrek naar Griekenland (en ik bedoel niet de kosten voor het afleggen van een dergelijke test).

Neem bij het volgend scenario: je bestelt een vliegtuigreis naar Griekenland (tickets betaald) en boekt hotels al dan niet mits betaling van voorschot. De dag van vertrek nadert. Een coronatest dient afgelegd hetzij 72 uur op voorhand, hetzij op de luchthaven zelf voor vertrek. Ramp: één van het koppel blijkt positief te testen. Gevolg: zeg maar dag met het handje om te vertrekken. Wie vergoedt al deze nutteloos reeds gemaakte reiskosten? Het is twijfelachtig of zelfs een annulatieverzekering hier soelaas zal brengen. Het is twijfelachtig dat de luchtvaartmaatschappij weer met een tegoedbon zal tussenkomen in dat geval en of dat hotels geneigd zullen zijn het reeds betaald voorschot weer te geven. Nadat Ik reeds geld mogen afschrijven wegens boeking vooraf in december 2019, zou ik dit liever geen tweemaal meemaken.

zijn vragen die ik mij ook stel, wat als...
ik boekte mijn vakantie bij sunweb reeds begin januari , betaalde reeds een voorschot, stel dat vakantie doorgaat en inderdaad ik of partner test positief, wat dan? reisorganisatie zal niets terugbetalen vermits hen geen schuld treft, annulatie verzekering dan maar? heb mijn twijfels: enige been waar ik kan op steunen is het feit dat ik boekte alvorens er van heel die corona sprake was.
Maar wat met mensen die nu boeken, gaat anulatieverzekering dan nog tussenbeide komen?

 zoals hier meermaals gesteld, heel veel vragen....weinig antwoorden ...omdat voor iedereen in deze wereld dit iets nieuw is.
De ANWB annulerings verzekering vergoed alle kosten bij besmetting van corona ,zie ANWB verzekeringen speciale bijlage Corona
Quote
Dit heeft natuurlijk voor Vlamingen geen oplossing.
Quote
(11 May 2020, 09:08)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit heeft natuurlijk voor Vlamingen geen oplossing.
Nederlandse vrienden die inmiddels zo,n 15 jaar in België wonen hebben ook hun verzekeringen bij de ANWB lopen
hoe dat zit met Belgische mensen weet ik niet ,er zijn toch ook wel Belgische verzekering maatschappijen die een
Annulering en reisverzekering aanbieden mag ik aan nemen
Quote
Een annulatieverzekering geldt meestal niet in het geval van een epidemie, voor reizen vanuit België.
Zie ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit was ook al eens op het nieuws.
Ook de reisannulatieverzekering, gekoppeld aan een kredietkaart, komt helaas niet tussen. Dit is te lezen bij bijvoorbeeld Belfius Bank (ook bij andere banken):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook in deze materie heb ik de indruk dat men in Nederland beter beschermd is, in zo 'n situatie.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Is het nou niet veel simpeler om bij een verzekering te informeren hoe het zit net vergoeding bij annulering?
Quote
Heb dit jaar voor het eerst een all-risk annuleringsverzekering afgesloten ivm oude hond, dan zou ik mocht ik heel kort van tevoren moeten annuleren dan ben ik toch niet het gehele betaalde bedrag kwijt , dat zou dan in het scenario van "vlak voor vertrek corona positief" zijn wel goed uitkomen, aangezien dat er blijkbaar inzit.

Maar hoe dan ook, het blijft gewoon afwachten, ik zou het helemaal begrijpen als we niet kunnen gaan in september maar ik zou het ook heel fijn vinden als we wel kunnen gaan, uiteraard ligt het aan alles wat voor het vliegen zouden moeten doen, wat extra kosten maken maakt niet uit maar het moet niet honderden euro's zijn.. ook vind ik het wel belangrijk hoe het op de plek van de vakantie bestemming zelf is, is er wel horeca open, kunnen we een terras pakken, kunnen we ergens eten etc.. aanpassingen snap ik helemaal hebben we hier namelijk ook mee te maken en tegen die tijd zit het allemaal zo in ons systeem dat we niet beter meer weten.

In ieder geval ben ik al blij dat ik straks gewoon weer naar de kapper kan en dat ook de stoelmassages op het werk weer mogen … vakantie ga ik wel zien.
Quote
(11 May 2020, 10:18)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nou niet veel simpeler om bij een verzekering te informeren hoe het zit net vergoeding bij annulering?
Volgens mij is dit Forum bedoeld om elkaar tips te geven ,wij hebben al 24 jaar een doorlopende reis en annulerings verzekering
lopen bij de ANWB , door ziekte vorig jaar moesten we onze reis annuleren ,en ik kan niet anders zeggen is zonder problemen door
hun  binnen enkele weken afgehandeld en alle  kosten betaald
Quote
Natuurlijk is dit forum bedoeld voor tips en dergelijke. Maar er worden over die verzekering vragen gesteld waarvan ik alleen de antwoorden van de verzekering zou vertrouwen.
Quote
(11 May 2020, 10:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 May 2020, 10:18)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het nou niet veel simpeler om bij een verzekering te informeren hoe het zit net vergoeding bij annulering?
Volgens mij is dit Forum bedoeld om elkaar tips te geven ,wij hebben al 24 jaar een doorlopende reis en annulerings verzekering
lopen bij de ANWB , door ziekte vorig jaar moesten we onze reis annuleren ,en ik kan niet anders zeggen is zonder problemen door
hun  binnen enkele weken afgehandeld en alle  kosten betaald

Inderdaad; tips zijn altijd nuttig.
Als ik zo wat zit te vergelijken tussen het Nederlands model, met een eenduidiger regeling in geval van annulatie (bv. met ANWB), en het Belgisch model, dan krijg ik de indruk dat het Belgisch model veel complexer is en met heel wat addertjes onder het gras. In België geldt nogal dikwijls de "ja, maar...". En die "maar" komt dan nogal dikwijls neer op een "neen".
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Het is nog helemaal niet zeker van de testen vooraf, kunnen nu wel van alles bedenken... Als het een verplicht protocol wordt, dan zal vast wel duidelijk worden wie voor de kosten / vergoedingen opdraait.
Quote
De meeste hotels passen een buffetformule toe, voor wat betreft de maaltijden.
Maar ook kleinere accommodaties geven een ontbijtbuffet, soms vrij beperkt, maar toch.
Zonder dat we moeten beginnen panikeren, of een echte smetvrees moeten aanmeten, zal het toch wat opletten worden met de hygiëne. Vraag is zelfs welke accommodaties de hygiënische regels strikter zullen toepassen: de hotels die er wel een 'mannetje' kunnen op zetten? En zal een kleinere verblijfsaccommodatie die regels even nauwgezet volgen (onder het mom van gezelligheid en kleinschaligheid)?
Dit artikel stemt toch wel een beetje tot nadenken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(11 May 2020, 12:31)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De meeste hotels passen een buffetformule toe, voor wat betreft de maaltijden.
Maar ook kleinere accommodaties geven een ontbijtbuffet, soms vrij beperkt, maar toch.
Zonder dat we moeten beginnen panikeren, of een echte smetvrees moeten aanmeten, zal het toch wat opletten worden met de hygiëne. Vraag is zelfs welke accommodaties de hygiënische regels strikter zullen toepassen: de hotels die er wel een 'mannetje' kunnen op zetten? En zal een kleinere verblijfsaccommodatie die regels even nauwgezet volgen (onder het mom van gezelligheid en kleinschaligheid)?
Dit artikel stemt toch wel een beetje tot nadenken:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De Griekse regering heeft al aangekondigd dat buffetten verboden zijn!
Bovendien krijgt het personeel een verplichte speciale hygiene opleiding.
Zelfs eenmalig bruikbare hoezen voor de zonnebedjes worden verplicht.
Dus het zit wel goed met die hygiene.
Quote
In de plannen van de regering zijn buffetten uitgesloten . Verder is de omgang met de regels vooral afhankelijk van de toerist. Hoteliers krijgen een training hoe ze het beste de hygieneregels kunnen invoeren. Ik bespeur hier weinig vertrouwen in de te nemen maatregelen en tegelijkertijd wil men naar Griekenland. Ik zou gewoon thuis blijven,voelt veel geruster.
Quote
(11 May 2020, 12:58)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de plannen van de regering zijn buffetten uitgesloten . Verder is de omgang met de regels vooral afhankelijk van de toerist. Hoteliers krijgen een training hoe ze het beste de hygieneregels kunnen invoeren. Ik bespeur hier weinig vertrouwen in de te nemen maatregelen en tegelijkertijd wil men naar Griekenland. Ik zou gewoon thuis blijven,voelt veel geruster.

Omdat we een thema aankaarten, wil het toch nog niet zeggen dat we weinig vertrouwen in de te nemen maatregelen zouden hebben? Integendeel, we wensen dat er voldoende maatregelen genomen worden, vooral in de hygiëne.
We mogen op zijn minst toch wat bewust(er) zijn - of liever: worden - om regels in acht te nemen, en zo dan ook bepaalde risico's zo goed mogelijk uit te sluiten? Niet enkel voor onszelf, maar zeker ook voor de medemens.
Wil dat daarom zeggen dat we beter thuis zouden moeten blijven?
Tussen wit en zwart bestaat ook nog grijs, hoor...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Er zullen wel genoeg maatregelingen getroffen worden, maar ik heb toch weinig vertrouwen in de uitvoering van Griekse hygiëneregels, ze zijn wereldkampioen regeltjes omzeilen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(11 May 2020, 14:15)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zullen wel genoeg maatregelingen getroffen worden, maar ik heb toch weinig vertrouwen in de uitvoering van Griekse hygiëneregels, ze zijn wereldkampioen regeltjes omzeilen.
En toch hebben ze de minste Corona slachtoffers ,ra ra hoe kan dat
Quote
Ik zag hier nog niet op het forum dat iemand het plan van nieuwe regels voor de ferries gepost heeft (indien wel: sorry).
Hoe dan ook, zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Uit dit artikel onthoud ik onder andere dat ferries ongeveer 50 % van het aantal passagiers zullen mogen verwelkomen, dat er een controle met temperatuurmeting zal komen bij het inschepen, en dat er ook een 'pre-boarding' mogelijk zal zijn.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Nog 'mooier'  Huh :
Corendon komt met een plan voor deze zomer (tenminste als de grenzen zullen opengesteld worden):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Twee opmerkelijke elementen:
- Een sneltest zal zowat 50 euro per persoon kosten, en zal afgenomen worden op een locatie vlakbij Schiphol. Wie besmet zou blijken, mag de reis niet verder zetten.
- Niemand mag het hotel verlaten. (ze spreken hier dan wel over - vermoedelijk - all-inclusive hotels)

Waarbij ik me de bedenking maak:
- Je staat "gepakt en gezakt" klaar op Schiphol... maar misschien mag je huiswaarts keren met je koffer als de sneltest een voor jou negatief resultaat oplevert.
- Je wordt opgehokt in een (all-inclusive) hotel, maar je mag zelfs de nabije omgeving niet verkennen. Dus enkel zonnen, zwemmen, eten, slapen,... binnen de hotelmuren. 
Geestig sèg...  Undecided
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(11 May 2020, 21:50)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog 'mooier'  Huh :
Corendon komt met een plan voor deze zomer (tenminste als de grenzen zullen opengesteld worden):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Twee opmerkelijke elementen:
- Een sneltest zal zowat 50 euro per persoon kosten, en zal afgenomen worden op een locatie vlakbij Schiphol. Wie besmet zou blijken, mag de reis niet verder zetten.
- Niemand mag het hotel verlaten. (ze spreken hier dan wel over - vermoedelijk - all-inclusive hotels)

Waarbij ik me de bedenking maak:
- Je staat "gepakt en gezakt" klaar op Schiphol... maar misschien mag je huiswaarts keren met je koffer als de sneltest een voor jou negatief resultaat oplevert.
- Je wordt opgehokt in een (all-inclusive) hotel, maar je mag zelfs de nabije omgeving niet verkennen. Dus enkel zonnen, zwemmen, eten, slapen,... binnen de hotelmuren. 
Geestig sèg...  Undecided

Is afgelopen week al veel over geschreven hier. De CEO? van Corendon heeft het zelfs op tv toegelicht. Hun eigen resorts (lees resorts die ze volledig afgehuurd hebben). Voor de gemiddelde bezoeker van dit soort resorts is het enige afwijkende dus de coronatest, zeer velen schijnen zowieso al niet van een resort af te komen.   Wink  Ze willen dit in Turkije, Egypte en Curacao gaan aanbieden. Moeten wel eerst de grenzen voor toerisme open zijn natuurlijk en zitten nogal wat haken en ogen aan. Het personeel zal bv ook intern moeten in die resorts.  En nog veel meer praktische zaken. Ach, je komt tenminste weer even in het nieuws hiermee.  Big Grin

Zie ook:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Vanmiddag ben ik gebeld door TUI. Onze vakantie met vertrek 15 juni naar Thassos is, terecht uiteraard, definitief geannuleerd.

Dan maar thuis Griekse muziek draaien, Kalamata olijven met Feta eten en een ouzo-tje drinken in de tuin. Met voor ons de Oleanders en Olijf op het terras. En ondertussen maar plannen maken voor volgend jaar.

Iedereen die eventueel later in het jaar wel kan gaan, veel plezier in het mooie Griekenland.

Groetjes,

Willem
Quote
(11 May 2020, 23:22)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanmiddag ben ik gebeld door TUI. Onze vakantie met vertrek 15 juni naar Thassos is, terecht uiteraard, definitief geannuleerd.

Dan maar thuis Griekse muziek draaien, Kalamata olijven met Feta eten en een ouzo-tje drinken in de tuin.  Met voor ons de Oleanders en Olijf op het terras.  En ondertussen maar plannen maken voor volgend jaar.

Iedereen die eventueel later in het jaar wel kan gaan, veel plezier in het mooie Griekenland.

Groetjes,

Willem
Dat is jammer he, maar het is inderdaad niet anders, maak er maar wat moois thuis van en hopelijk werkt het weer ook mee!

Wij hebben nog niets gehoord over onze reis met dezelfde vertrekdatum maar wij gaan dan ook via andere organisatie, wij kregen 4 weken geleden een email dat ze 2 weken van te voren contact opnemen hoe de zaken ervoor staan en dan ook pas eventuele restant moeten betalen pas.
Hopelijk kunnen wij nog omboeken naar 21 september.
Quote
Vandaag slecht nieuws voor Brussels Airlines, op een bijzondere ondernemingsraad. De maatschappij moet diep snijden; het wordt een besparing van ongeveer een kwart van hun vliegtuigen, aanbod en personeel.

Iets meer gedetailleerd:
Op dit moment werken 4.200 mensen voor de luchtvaartmaatschappij, zo'n 1.000 banen zouden nu bedreigd zijn. Het zou de bedoeling zijn om toch zeker 75% van de huidige jobs te kunnen behouden. De langeafstandsvloot zal ook krimpen van 10 naar 8 vliegtuigen en op het Europese netwerk verdwijnen 8 van de 38 vliegtuigen.
Ook in het aantal bestemmingen wordt geschrapt. Van de langeafstands­bestemmingen worden er 2 van de 20 geschrapt, het netwerk binnen Europa wordt verkleind van 78 naar 56 bestemmingen.

Tot nog toe heeft Brussels Airlines 6 Griekse bestemmingen: Athene, Heraklion, Kos, Rhodos, Santorini en Zakynthos.
Het zou dus niet verwonderlijk zijn indien hier 1 of een paar bestemmingen geschrapt zouden worden. Afwachten...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(12 May 2020, 12:53)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag slecht nieuws voor Brussels Airlines, op een bijzondere ondernemingsraad. De maatschappij moet diep snijden; het wordt een besparing van ongeveer een kwart van hun vliegtuigen, aanbod en personeel.

Iets meer gedetailleerd:
Op dit moment werken 4.200 mensen voor de luchtvaartmaatschappij, zo'n 1.000 banen zouden nu bedreigd zijn. Het zou de bedoeling zijn om toch zeker 75% van de huidige jobs te kunnen behouden. De langeafstandsvloot zal ook krimpen van 10 naar 8 vliegtuigen en op het Europese netwerk verdwijnen 8 van de 38 vliegtuigen.
Ook in het aantal bestemmingen wordt geschrapt. Van de langeafstands­bestemmingen worden er 2 van de 20 geschrapt, het netwerk binnen Europa wordt verkleind van 78 naar 56 bestemmingen.

Tot nog toe heeft Brussels Airlines 6 Griekse bestemmingen: Athene, Heraklion, Kos, Rhodos, Santorini en Zakynthos.
Het zou dus niet verwonderlijk zijn indien hier 1 of een paar bestemmingen geschrapt zouden worden. Afwachten...
Santorini is al enkele weken niet  meer te boeken bij Brussels Airlines
Quote
(11 May 2020, 23:18)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 May 2020, 21:50)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog 'mooier'  Huh :
Corendon komt met een plan voor deze zomer (tenminste als de grenzen zullen opengesteld worden):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Twee opmerkelijke elementen:
- Een sneltest zal zowat 50 euro per persoon kosten, en zal afgenomen worden op een locatie vlakbij Schiphol. Wie besmet zou blijken, mag de reis niet verder zetten.
- Niemand mag het hotel verlaten. (ze spreken hier dan wel over - vermoedelijk - all-inclusive hotels)

Waarbij ik me de bedenking maak:
- Je staat "gepakt en gezakt" klaar op Schiphol... maar misschien mag je huiswaarts keren met je koffer als de sneltest een voor jou negatief resultaat oplevert.
- Je wordt opgehokt in een (all-inclusive) hotel, maar je mag zelfs de nabije omgeving niet verkennen. Dus enkel zonnen, zwemmen, eten, slapen,... binnen de hotelmuren. 
Geestig sèg...  Undecided

[Knip] Corendon heeft het zelfs op tv toegelicht. Hun eigen resorts (lees resorts die ze volledig afgehuurd hebben). [Knip]
Ze hebben wel degelijk en wel sinds 2016, een aantal
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in volledig eigendom. 
Quote
7 van de 10 hotels op Paros overwegen om gesloten te blijven 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(even door de vertaler halen )
Quote
Een heel interessant interview deze middag, met luchtvaartexpert Riad Bahri, op VRT NWS, naar aanleiding van de besparingen bij Brussels Airlines.
Naar het einde van het interview komen ook algemene aspecten aan bod, over de toekomst in de luchtvaart.

Een overzichtelijke, samenvattende tekst van het het interview:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
De vluchten van Tuifly van en naar Belgie zijn nu tot en met 18 juni 2020 opgeschort.
Zopas kreeg ik bericht van Tuifly dat ook mijn vlucht naar Rhodos met vertrek op 16/06 toek. en terugkeer op 30/06 geannuleerd is.
Quote
(12 May 2020, 18:27)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vluchten van Tuifly van en naar Belgie zijn nu tot en met 18 juni 2020 opgeschort.
Zopas kreeg ik bericht van Tuifly dat ook mijn vlucht naar Rhodos met vertrek op 16/06 toek. en terugkeer op 30/06 geannuleerd is.

Tuifly is dan alleszins sneller, om haar klanten te informeren, dan Brussels Airlines. Ok, vandaag zit Brussels Airlines in stormachtig vaarwater. Alle begrip daar voor. Maar over mijn vlucht van 3 juni stuurden ze mij nog geen bericht.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Hoe haal ik een tekst doordeweeks vertaalmachine? Ik wil nl dat artikel van Metaxa over Paros lezen.
Dank
Quote
rechtermuisknop dan naar vertalen nederlands
Quote
(12 May 2020, 19:43)tipa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe haal ik een tekst doordeweeks vertaalmachine? Ik wil nl dat artikel van Metaxa over Paros lezen.
Dank
Als je Google Chrome als browser gebruikt gaat het automatisch.
Quote
(12 May 2020, 19:43)tipa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe haal ik een tekst doordeweeks vertaalmachine? Ik wil nl dat artikel van Metaxa over Paros lezen.
Dank
Open de pagina, klik met rechts en dan met links op vertalen in Nederlands.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Vlagreco,


Volgens de desbetreffende Europese Richtlijn dienen de luchtvaartmaatschappijen als ze minder dan 14 dagen voor vertrekdatum annuleren de passagiers naast terugbetaling ook een compensatie te betalen. Dus als je niets hoort van Brussels Airlines binnen een paar dagen zit je al zo ver. Tegen de Europese wetgeving in wil Tuifly (in collusie met o.a. Brussels Airlines andere luchtvaartmaatschappijen) de passagiers bij annulatie met een tegoedbon op solferen. In België beweert Tuifly aan de de gedupeerde passagiers dat dit in overeenstemming is met het Ministerieel Besluit van 20 maart 2020, maar vergeet er bij te vermelden dat doch dit is enkel voor pakketreizen, niet voor gekochte losse vliegtuigtickets. Daarenboven stipuleert datzelfde Ministerieel Besluit dat ook die tegoedbonnen bij pakketreizen gedekt worden door het Garantiefonds Reizen indien de reisorganisator bankroet zou gaan, hetgeen niet het geval is wanneer enkel losse tickets werden aangekocht en een tegoedbon werd aanvaard ipv terugbetaling.
Quote
Dank jullie, maar ik werk met mijn iPad, dus geen muis.

Jahoor met Chrome is het gelukt
Dank
Quote
(12 May 2020, 20:05)9930zomergem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlagreco,


Volgens de desbetreffende Europese Richtlijn dienen de luchtvaartmaatschappijen als ze minder dan 14 dagen voor vertrekdatum annuleren de passagiers naast terugbetaling ook een compensatie te betalen. Dus als je niets hoort van Brussels Airlines binnen een paar dagen zit je al zo ver. Tegen de Europese wetgeving in wil Tuifly (in collusie met o.a. Brussels Airlines andere luchtvaartmaatschappijen) de passagiers bij annulatie met een tegoedbon op solferen. In België beweert Tuifly aan de de gedupeerde passagiers dat dit in overeenstemming is met het Ministerieel Besluit van 20 maart 2020, maar vergeet er bij te vermelden dat doch dit is enkel voor pakketreizen, niet voor gekochte losse vliegtuigtickets. Daarenboven stipuleert datzelfde Ministerieel Besluit dat ook die tegoedbonnen bij pakketreizen gedekt worden door het Garantiefonds Reizen indien de reisorganisator bankroet zou gaan, hetgeen niet het geval is wanneer enkel losse tickets werden aangekocht en een tegoedbon werd aanvaard ipv terugbetaling.

Het Ministerieel Besluit van 19 maart 2020  werd gewijzigd op 3 april  (verschenen in het Belgisch Staatsblad van 6 april) en spreekt over pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten. Artikel 3 van dat (gewijzigde) M.B. bepaalt dat de verzekeringsovereenkomst bedoeld in artikel 3 van het koninklijk besluit van 29 mei 2018 betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten, de terugbetaling dekt van de tegoedbonnen.
Daarmee komt men tegemoet aan de richtlijnen van de Europese Commissie die eiste dat er een garantie was voor deze vouchers als de luchtvaartmaatschappij of de reisorganisator failliet zou gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
In dit Engelstalige artikel de Griekse voorstellen om vanaf 15 juni weer reizen tussen Europese landen mogelijk te maken. Samenvatting: verplicht testen, volle vliegtuigen, geen quarantaine.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
En dit is het voorstel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Griekenland zet duidelijk in op Europese samenwerking en verantwoordelijkheid. De gekozen datum voor opening van de gesloten grenzen lijkt ambitieus.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.384 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.101 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.173 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.412 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.568 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.519 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.806 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.354 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.244 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 33 gast(en)