Begin toerisme
@Markos, het instappen zal alleszins vlotter verlopen.
Viviane
Quote
(27 May 2020, 11:57)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van zodra Europa toelating geeft om onze grenzen terug vrij te geven zal je op de websites van die luchtvaartmaatschappijen wat beleven vrees ik. Zéééééér benieuwd hoe het prijzenaanbod dan gaat evolueren.
Kwestie van vraag en aanbod ,ik spreek toch wel veel mensen die  er voor hebben gekozen om een jaartje
 niet naar het buitenland te gaan ,dus is het maar de vraag of ze de vliegtuigen vol krijgen ,zo niet dan
krijgen we goedkope tickets dit jaar ,kan natuurlijk ook de andere kant op gaan ,wie het weet mag het zeggen Rolleyes
Quote
Viviane schreef:@Markos, het instappen zal alleszins vlotter verlopen.
Viviane
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ze luisteren gewoonweg niet, is altijd hetzelfde liedje. Normaal gezien eerst business en mindervaliden, dan rijen 16 tot 30 en steeds staan er vooraan in de cabine te wringen in de gang en in de weg te staan omdat ze niet wachten op hun beurt.
Niet altijd leuk, vermits mijn vrouw moeilijk te been is en assistentie krijgt. Met die pipo's in de weg wordt het er niet eenvoudiger op.
Ik begrijp het niet... het vliegtuig vertrekt toch niet vooraleer iedereen op zijn stoel zit?
Quote
(27 May 2020, 12:25)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 May 2020, 11:57)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van zodra Europa toelating geeft om onze grenzen terug vrij te geven zal je op de websites van die luchtvaartmaatschappijen wat beleven vrees ik. Zéééééér benieuwd hoe het prijzenaanbod dan gaat evolueren.
Kwestie van vraag en aanbod ,ik spreek toch wel veel mensen die  er voor hebben gekozen om een jaartje
 niet naar het buitenland te gaan ,dus is het maar de vraag of ze de vliegtuigen vol krijgen ,zo niet dan
krijgen we goedkope tickets dit jaar ,kan natuurlijk ook de andere kant op gaan ,wie het weet mag het zeggen Rolleyes
Ik heb alvast eens even gekeken bij Brussels airlines en onze tickets voor eind augustus tot begin september kosten nu €39/ticket duurder. Is natuurlijk wel een ander seizoen dan wanneer we in mei hadden moeten gaan. 
De 4-vouchers hebben we alvast aangevraagd maar denk niet dat die van de retour gaan goedgekeurd worden aangezien die als basis maar €21/ticket hebben gekost. Wie niet waagt hé... Angel 

Ik heb alvast ook maar even een print-screen genomen van het huidige prijsaanbod zodat we binnen een paar weken goed kunnen vergelijken.
Quote
@Markos, inderdaad het verloopt meestal nogal stroef.  Nu hebben ze wel duidelijke regels zoals bv. , eerst moeten diegenen aan 't raam instappen.  We hebben een mail ontvangen waar alles duidelijk in staat maar je kan die richtlijnen ook terugvinden op hun site.  Wel benieuwd hoe dat zal verlopen.
Viviane
Quote
20 tot 25 landen vanaf 15 juni welkom in Griekenland zonder in quarantaine te moeten
Duitsland- Cyprus - Israel en wat Balkanlanden behoren daarbij ,helaas geen Belgen en
Hollanders  Angry
Bron Ekathimerini
Quote
'Zorgeloos’ vakantie vieren op Cyprus: eiland betaalt medische kosten van wie er onverhoopt corona oploopt

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Duitsland is van de zwarte lijst van de EASA verwijderd. Zowel NL, als B staan er nog wel op: zie tinyurl.com/ycgn7eny
Quote
(28 May 2020, 10:45)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




'Zorgeloos’ vakantie vieren op Cyprus: eiland betaalt medische kosten van wie er onverhoopt corona oploopt

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi eiland Cyprus, we zijn er 2 keer geweest, niet de goedkoopste maar wel rustig in het voor en naseizoen.
Maar om nou te spreken van een zorgeloze vakantie als je onverhoeds 14 dagen op de IC aan de beademing moet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(28 May 2020, 10:45)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




'Zorgeloos’ vakantie vieren op Cyprus: eiland betaalt medische kosten van wie er onverhoopt corona oploopt

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In navolging van bovenstaande. 
Kameraad melde gisteren nog dat zijn zus met haar vriend van plan is om op 3 juli te vertrekken naar Japan. Nu hadden zij een schrijven gekregen van de Japanse ambassade dat hun hotels en vlucht voor de helft gaat terugbetaald worden als bedanking voor de steun aan de Japanse economie. 
Heb dit even gaan specificeren:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  

Dat zijn pas mooie gebaren.
Quote
Hopelijk worden er tegen 3 juli knopen doorgehakt want momenteel is het allemaal nog vaag en onduidelijk wat wel of niet kan qua reizen.
Quote
(27 May 2020, 15:29)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Markos, inderdaad het verloopt meestal nogal stroef.  Nu hebben ze wel duidelijke regels zoals bv. , eerst moeten diegenen aan 't raam instappen.  We hebben een mail ontvangen waar alles duidelijk in staat maar je kan die richtlijnen ook terugvinden op hun site.  Wel benieuwd hoe dat zal verlopen.
Viviane

Als je ziet hoe anders mensen recht springen als ze ook maar iemand aan de gate zien komen zie ik niet in dat dit gedrag gaat veranderen. Precies of ze hebben allemaal schrik dat het vliegtuig zonder hen gaat vertrekken.
Zelf heb ik de gewoonte om te wachten tot de laatste 10-15 personen en ik zie altijd boze blikken bij het aan boord komen. Precies of het mijn schuld is of gewoon van alle personen die bij de laatste zijn die aan boord stappen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Patrick schreef:
Viviane schreef:@Markos, inderdaad het verloopt meestal nogal stroef.  Nu hebben ze wel duidelijke regels zoals bv. , eerst moeten diegenen aan 't raam instappen.  We hebben een mail ontvangen waar alles duidelijk in staat maar je kan die richtlijnen ook terugvinden op hun site.  Wel benieuwd hoe dat zal verlopen.
Viviane

Als je ziet hoe anders mensen recht springen als ze ook maar iemand aan de gate zien komen zie ik niet in dat dit gedrag gaat veranderen. Precies of ze hebben allemaal schrik dat het vliegtuig zonder hen gaat vertrekken.
Zelf heb ik de gewoonte om te wachten tot de laatste 10-15 personen en ik zie altijd boze blikken bij het aan boord komen. Precies of het mijn schuld is of gewoon van alle personen die bij de laatste zijn die aan boord stappen.
Inderdaad, volledig mee eens en dikwijls staan ze dan nog in de weg als je met een rolstoel moet passeren. Bijkomend ook recht staan terwijl het vliegtuig nog aan het taxiën is, vervolgens ongeduldig de vakken voor handbagage openen, dikwijls dingen die eruit donderen op je hoofd, … alsof die 5 minuutjes iets uitmaken.
Quote
@Patrick, wij blijven ook altijd wachten tot de laatsten.  We noemen het "stresskippen"......
Viviane
Quote
(28 May 2020, 16:02)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, wij blijven ook altijd wachten tot de laatsten.  We noemen het "stresskippen"......
Viviane
Wij ook, kunnen we zo naar onze plaats doorlopen, we zitten altijd op de vleugel bij de nooduitgang gangpad, lange benen plaats, alleen als je de laatste bent moet je nogal proppen om je handbagage in het vak te krijgen, er zijn toeristen die hebben meer handbagage dan ruim bagage, laatst was daar nog een item over, ze mogen er gerust flink op controleren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Al die narigheid die hier tijdens de vliegreis wordt vernoemd hebben wij afgelopen  Maandag zeer gemist Big Grin
Quote
(28 May 2020, 16:27)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al die narigheid die hier tijdens de vliegreis wordt vernoemd hebben wij afgelopen  Maandag zeer gemist Big Grin
Eigenlijk missen we niks, we waren na die lange tijd op Kreta toch al van plan om dit jaar in eigen land te blijven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
................en dan vervolgens bij een geslaagde landing luid applaus.......ik geniet daar van en denk: Mijn klanten zouden ook voor mij wel eens mogen klappen als ze tevreden zijn......LOL
Quote
(28 May 2020, 18:08)Janni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




................en dan vervolgens bij een geslaagde landing luid applaus.......ik geniet daar van en denk: Mijn klanten zouden ook voor mij wel eens mogen klappen als ze tevreden zijn......LOL

Dat heb ik al 20 jaar niet meer meegemaakt! Welke maatschappij, dan weet ik waar ik niet mee moet vliegen!    lol
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ryan Air , de maatschappij waar de stewardessen tijdens de vlucht langskomen met krasloten en waar er bij de landing luid wordt geapplaudisseerd wanneer het toestel tenminste binnen de tijd van het vluchtschema is geland. Wat er gebeurt wanneer men met vertraging landt, weet ik niet; misschien boegeroep of wordt de crew voorzien van pek en veren. Ik ben 1x van Eindhoven naar Spanje gevlogen met deze maatschappij en wil het daarbij maar laten.
Quote
Gelukkig zitten er alleen heiligen op deze site..????
Quote
(28 May 2020, 20:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig zitten er alleen heiligen op deze site..????

Je zou ook kunnen zeggen dat er hier "normale" mensen zitten??? Heilig zal ik nooit worden. Daarvoor schop ik (soms) te graag tegen de schenen. Tot spijt van wie het benijdt
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(28 May 2020, 19:15)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ryan Air , de maatschappij waar de stewardessen tijdens de vlucht langskomen met krasloten en waar er bij de landing luid wordt geapplaudisseerd wanneer het toestel tenminste binnen de tijd van het vluchtschema is geland. Wat er gebeurt wanneer men met vertraging landt, weet ik niet; misschien boegeroep of wordt de crew voorzien van pek en veren. Ik ben 1x van Eindhoven naar Spanje gevlogen met deze maatschappij en wil het daarbij maar laten.

Dank voor de info!  Big Grin Gelukkig nooit mee gevlogen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(28 May 2020, 20:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig zitten er alleen heiligen op deze site..???
Mijn roepnaam is dan wel Pieter, maar mijn doopnaam is Petrus. Dus wat dat betreft heeft Chris gelijk. Hypocrite
Quote
Het Griekse Ministerie van Toerisme heeft de lijst van landen bekend gemaakt van waaruit toeristen vanaf 15 juni Griekenland binnen mogen. Weer quarantainevrij welkom in Griekenland zijn mensen uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Albanië, Denemarken, Estland, Japan, Israël, China, Kroatië, Cyprus Letland, Libanon, Litouwen, Malta, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zuid-Korea, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovakije, Slovenië, Tsjechië en Finland. De gezondheidsautoriteiten zullen via steekproeven controles verrichten.

Tegen 1 juli zal de coronasituatie in andere landen opnieuw bekeken en worden dus mogelijks nieuwe landen aan de lijst toegevoegd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Heb ook net de krant gelezen. Dus Nederlanders en Belgen zijn alvast niet vóór 1 juli welkom.
Als de lijst alsnog wordt aangepast, zal het een vertrek worden in korte tijdspanne...
Quote
(29 May 2020, 13:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het Griekse Ministerie van Toerisme heeft de lijst van landen bekend gemaakt van waaruit toeristen vanaf 15 juni Griekenland binnen mogen. Weer quarantainevrij welkom in Griekenland zijn mensen uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Albanië, Denemarken, Estland, Japan, Israël, China, Kroatië, Cyprus Letland, Libanon, Litouwen, Malta, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zuid-Korea, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovakije, Slovenië, Tsjechië en Finland. De gezondheidsautoriteiten zullen via steekproeven controles verrichten.

Tegen 1 juli zal de coronasituatie in andere landen opnieuw bekeken en worden dus mogelijks nieuwe landen aan de lijst toegevoegd.
Ik veronderstel dat de Griekse regering in overleg is met de overkoepelende reisorganisaties van elk land en dat zij ruim op voorhand zullen weten of zij wel of niet op de lijst zullen terechtkomen van landen die mogen aanvliegen naar GR.

(29 May 2020, 14:58)ann.peter1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 May 2020, 13:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het Griekse Ministerie van Toerisme heeft de lijst van landen bekend gemaakt van waaruit toeristen vanaf 15 juni Griekenland binnen mogen. Weer quarantainevrij welkom in Griekenland zijn mensen uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Albanië, Denemarken, Estland, Japan, Israël, China, Kroatië, Cyprus Letland, Libanon, Litouwen, Malta, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zuid-Korea, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovakije, Slovenië, Tsjechië en Finland. De gezondheidsautoriteiten zullen via steekproeven controles verrichten.

Tegen 1 juli zal de coronasituatie in andere landen opnieuw bekeken en worden dus mogelijks nieuwe landen aan de lijst toegevoegd.
Ik veronderstel dat de Griekse regering in overleg is met de overkoepelende reisorganisaties van elk land en dat zij ruim op voorhand zullen weten of zij wel of niet op de lijst zullen terechtkomen van landen die mogen aanvliegen naar GR.
 Dit antwoord kregen wij ook zopas van Mr Theoharis op onze vraag of NL op de lijst van veilige landen zal komen.

List of countries will be determined based on their epidemiological profile until June 1st. Visitors will be subject to sampling tests without mandatory test.  

Dus idd ruim op tijd voor de reisorganisaties van elk land
Quote
(29 May 2020, 13:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het Griekse Ministerie van Toerisme heeft de lijst van landen bekend gemaakt van waaruit toeristen vanaf 15 juni Griekenland binnen mogen. Weer quarantainevrij welkom in Griekenland zijn mensen uit Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Albanië, Denemarken, Estland, Japan, Israël, China, Kroatië, Cyprus Letland, Libanon, Litouwen, Malta, Montenegro, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zuid-Korea, Hongarije, Roemenië, Servië, Slovakije, Slovenië, Tsjechië en Finland. De gezondheidsautoriteiten zullen via steekproeven controles verrichten.

Tegen 1 juli zal de coronasituatie in andere landen opnieuw bekeken en worden dus mogelijks nieuwe landen aan de lijst toegevoegd.

Zuid-Korea wel welkom in Griekenland Angry


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Uit "Parakalo":
QUOTE . . . Voor alle andere landen blijven de huidige reisverboden voorlopig van toepassing. Het inreisverbod voor Griekenland heeft betrekking
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van de vlucht en niet op de nationaliteit . . . .
Conclusie: als Nederlanders/Belgen vanuit Duitsland naar GR vliegen - geen probleem.
Of zie ik dat verkeerd?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik heb in een ander draadje hier ook op gereageerd, Johannes. T schijnt dat Griekenland dit iets anders ziet, dan Europa.
Ben benieuwd hoe t verder gaat.
Quote
Ik vind het wel geen slimme regeling. Anderzijds moet je natuurlijk eerst nog uit je eigen land weg mogen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Nationaliteit
Wie slim denkt te zijn door vanaf Duitsland – dat ook op de lijst staat – te vliegen, komt bedrogen uit. Bij de nieuwe regels kijkt Griekenland naar nationaliteit in plaats van naar waar het vliegtuig vandaan komt, bevestigt een woordvoerder van de Griekse minister van toerisme tegen deze nieuwssite. Dus ook vliegen met een overstap, of met de auto over land Griekenland binnenkomen, is er voor Nederlandse toeristen voorlopig niet bij.
De eerste mogelijkheid dat daar verandering in kan komen, is per 1 juli.


Bron AD 
Quote
Ik heb het hier in griekenland anders gelezen. Het gaat om land van vertrek en niet om nationaliteit. Dat kan ook niet anders, want hoe om te gaan met een Engelsman die in Duitsland woont? Ik moet nog even kijken waar ik de quote gelezen heb.

Ok hier is het.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(29 May 2020, 21:39)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het hier in griekenland anders gelezen. Het gaat om land van vertrek en niet om nationaliteit. Dat kan ook niet anders, want hoe om te gaan met een Engelsman die in Duitsland woont? Ik moet nog even kijken waar ik de quote gelezen heb.

Ok hier is het. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Hier het hele artikel.
Quote
Klein beetje verwarrend toch allemaal die diverse nieuwsberichten.
Quote
(29 May 2020, 22:43)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klein beetje verwarrend toch allemaal die diverse nieuwsberichten.

Ach, eigenlijk is het simpel.
Als Griekenland geen Belgische en Nederlandse toeristen wil dan moet je daar gewoon niet heen gaan, ook niet via een omweg.
Quote
Wordt de lijst nu per 1juni of per 1 juli
bijgewerkt? Om na 1 juli nog iets te regelen wordt kort dag. Als je het wat eerder weet kun je je maatregelen nemen.
Mijn boot vaart per 1 jul uit Ancona!
Quote
(29 May 2020, 22:43)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klein beetje verwarrend toch allemaal die diverse nieuwsberichten.

Ik denk dat Griekse media de uitspraken van de autoriteiten eerder zullen juist hebben dan media in het buitenland.

Andreas schreef:Wordt de lijst nu per 1juni of per 1 juli bijgewerkt?


De lijst zal bijgewerkt worden in juni. Dan zullen landen aan de lijst toegevoegd worden waarvan toeristen per 1 juli zullen toegelaten worden.

jjohn schreef:Als Griekenland geen Belgische en Nederlandse toeristen wil dan moet je daar gewoon niet heen gaan, ook niet via een omweg.

Ze willen waarschijnlijk wel toeristen uit de hele wereld maar niet ten koste van alles. En ze springen, naar mijn mening, heel goed met de situatie om. Ik ben het overigens volledig met je eens: zolang B & N niet op de lijst staan van landen waarvan toeristen toegelaten worden moet je inderdaad niet allerlei omwegen zoeken. Maar de afgelopen weken/maanden is met alle andere maatregelen in eigen land nog eens duidelijk geworden hoeveel mensen er zijn die toch maar koste wat kost de regels willen omzeilen. Allemaal leden van het ikke, ikke en ikke deel van de maatschappij.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Chris:
"met een Engelsman die in Duitsland woont? Ik moet nog even kijken waar ik de quote gelezen heb."
Of in dit/mijn geval een Nederlander die in Duitsland woont.
Ik ben wel van plan per auto te gaan, woon sinds meer dan 50 jaar buiten NL.
Denk "sowieso" dat midden/eind Augustus NL en Belgie ook op de lijst zullen staan.
Johannes
Quote
Onder normale omstandigheden had ik nu de koffers uit de schuur gehaald.
Voorpret zit er voorlopig niet in, nu maar afwachten hoe het verloopt wanneer de terrassen maandag weer open gaan.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme Niet verantwoordelijk voor nieuwe besmettingen chris 36 5.377 28 September 2020, 13:11
Laatste bericht: Patrick
  Géén goed begin........ Ger 24 5.084 09 June 2020, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.171 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Toerisme Griekenland: meer of minder? Ger 182 85.368 16 December 2017, 01:26
Laatste bericht: Marianne
  Wereld Toerisme dag Patrick 2 1.565 28 September 2017, 10:37
Laatste bericht: jacq1970
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.514 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  Toerisme Griekenland 2016: Goede vooruitzichten Ger 33 17.301 19 April 2016, 16:51
Laatste bericht: Marieke
  Naar waar begin april ? jeronimo2 96 60.778 26 April 2014, 20:19
Laatste bericht: lucy
  Toerisme 2013 Bart0riste 38 22.338 05 November 2013, 15:47
Laatste bericht: hilly
Smile Begin van 67 lente's 2013 op Samos in een beeld Wick 1 2.243 27 February 2013, 15:42
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 22 gast(en)