Vouchers i.p.v. onmiddellijke terugbetaling
#1
De verordening die Griekse luchtvaartmaatschappijen, veerboten en toeristische ondernemingen (hotels en reisbureaus) in staat stelt klanten 18 maanden vouchers te vergoeden voor boekingen die zijn geannuleerd vanwege de pandemie van het coronavirus (Covid-19), in plaats van restituties in contanten, werd maandag in het Griekse Staatsblad gepubliceerd.

Vliegtickets

De voucher voor vliegtickets van 18 maanden heeft betrekking op vluchten die van tevoren bij Griekse luchtvaartmaatschappijen zijn geboekt en vervolgens tussen 25 februari 2020 en 30 september 2020 zijn geannuleerd.

In een periode van 18 maanden kunnen klanten op elk moment hun vouchers gebruiken voor elke bestemming van het netwerk van de luchtvaartmaatschappij waarmee ze oorspronkelijk een reis hadden geboekt.


Ferry tickets

De voucher voor 18 maanden heeft betrekking op binnenlandse en internationale veerboot tickets die op Griekse ferry's zijn geboekt. Het betreft annuleringen voor de periode van 25 februari 2020 tot 31 oktober 2020.

Vouchers voor veerbootreizen worden uitgegeven voor klanten die vanwege beperkingen niet kunnen reizen; niet wilt reizen vanwege onzekerheid over de Covid-19-pandemie; of als gevolg van annulering - volgens de Griekse of EU-wetgeving - van geplande routes.

In een periode van 18 maanden kunnen klanten hun vouchers op elk moment gebruiken voor elke bestemming van het netwerk van de rederij die de boeking oorspronkelijk had gemaakt. Alle vouchers zijn gelijk aan de prijs van tickets die oorspronkelijk waren geboekt voor geannuleerde reizen.


Hotel, reisbureau* boekingen

De voucher voor 18 maanden betreft individuele boekingen of reserveringen voor pakketreizen*. Het gaat om annuleringen die zijn gedaan door de toeristische onderneming of de klant van welke nationaliteit dan ook vanwege de Covid-19-pandemie in de periode van 25 februari 2020 tot en met 30 september 2020.

Toerismebedrijven zijn verplicht klanten binnen 30 dagen na annulering van hun boeking hun vouchers mee te delen. Als bedrijven hun klanten niet binnen 30 dagen informeren, worden de vouchers voor geannuleerde boekingen als ongeldig beschouwd en vervangen door restituties in contanten.

De waarde van elke voucher moet gelijk zijn aan het bedrag dat de klant vooraf heeft betaald bij het maken van de boeking. De toeristische onderneming is verplicht de klant de mogelijkheid te bieden de voucher te gebruiken voor het verlenen van dezelfde dienst of soortgelijk aan de oorspronkelijk betaalde.

Als de totale waarde van de door de klant gekozen dienst lager is dan de waarde van de voucher, kan de klant ervoor kiezen om ofwel een nieuwe voucher te ontvangen voor het bedrag dat overeenkomt met het waardeverschil, met een tussen partijen overeen te komen duur, of ontvang het verschil in contanten wanneer de originele voucher verloopt.

Aan de andere kant, als de totale waarde van de door de klant gekozen dienst de waarde van de voucher overschrijdt, wordt het verschil door de klant aan de toeristische onderneming betaald.

* Met reisbureau en pakketreizen wordt wel degelijk bedoeld deze georganiseerd door Griekse reisorganisaties.

Er wordt echter duidelijk opgemerkt dat als de vouchers binnen 18 maanden niet (kunnen) gebruikt worden, hotels/bedrijven verplicht zullen zijn het oorspronkelijke bedrag van de boekingen contant terug te betalen.

GTP Newletter 14 april
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_campaign=dd918b39dd-Headlines+Newsletter+14-4-2020&utm_medium=email&utm_term=0_742e571d31-dd918b39dd-64936249
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Bedankt om ons dit te laten weten, Patrick!

Nog even dit:
Als je doorklikt naar de verordening zelf, dan staat er ook dat nog niet alles rond is. Onder andere voor wat betreft de ferrytickets. Maar het zou in volgende richting kunnen gaan:

"Volgens Retsos zal SETE Griekse bedrijven aanmoedigen om naast de vooruitbetaling voor boekingen, als beste praktijk, een toegevoegde waarde aan de voucher toe te voegen.

Het is echter niet duidelijk of de voucherregeling van Griekenland ook veerboottickets bevat die van tevoren zijn geboekt . GTP Headlines nam contact op met het ministerie van toerisme voor opheldering en wacht op een reactie.

Wat de kustvaart betreft, hebben een aantal veerbootmaatschappijen op dit moment klanten al laten weten dat ze vouchers met een open datum zullen verlenen (sommige bieden de mogelijkheid om ze tot 2022 te gebruiken) voor tickets die van tevoren zijn geboekt voor reizen in Griekenland.

Het valt nog te bezien wat er precies over de kwestie zal worden besloten."
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Uit het Duitse GR-Forum (16.4.20):
QUOTE . . . .  Haben auch gerade eine Mitteilung vom griechischen Ticketdealer bekommen:
Guten Morgen
Wir können Ihre Tickets auf Offene Datum umbuchen und Sie können die dann nächstes Jahr benutzen
Leider weil die Tickets mit Frühbucher Ermäßigung gebucht sind können wir die nicht stornieren.
Muss ich dann wohl so hinnehmen! . . . . UNQUOTE
D.w.z. de (eerste) medeling, dat voor het geboekte ferry-ticket (2020) een ticket met open datum (2021) aangeboden wordt. 
Johannes
Quote
#4
Verslag op de Travel pages van de online commissie vergadering van het EP met commissaris Reijnders.
Met daarin de voorwaarden voor vouchers (spoiler: moet vrijwillig zijn)

:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Stel je neemt een voucher voor jouw geboekte vakantie. Wie zegt wat er volgend jaar wordt geboden. Kan wel peperduur worden met de 1.5 mtr theorie. Of zal dat wat meevallen?
Quote
#6
(19 April 2020, 12:05)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je neemt een voucher voor jouw geboekte vakantie. Wie zegt wat er volgend jaar wordt geboden. Kan wel peperduur worden met de 1.5 mtr theorie. Of zal dat wat meevallen?

Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.
Quote
#7
(20 April 2020, 12:49)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2020, 12:05)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je neemt een voucher voor jouw geboekte vakantie. Wie zegt wat er volgend jaar wordt geboden. Kan wel peperduur worden met de 1.5 mtr theorie. Of zal dat wat meevallen?

Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.

Vouchers voor 1 juni uitgegeven worden gegarandeerd door SGR, dus ook als de maatschappij failliet gaat. Voor NL dan. België ook een dergelijke instantie? Bij Sunweb dien je met de voucher een boeking te doen binnen 1 jaar na afgifte. Aan de reis zelf zijn geen beperkende data verbonden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
(20 April 2020, 13:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 12:49)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2020, 12:05)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je neemt een voucher voor jouw geboekte vakantie. Wie zegt wat er volgend jaar wordt geboden. Kan wel peperduur worden met de 1.5 mtr theorie. Of zal dat wat meevallen?

Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.

Vouchers voor 1 juni uitgegeven worden gegarandeerd door SGR, dus ook als de maatschappij failliet gaat. Bij Sunweb dien je met de voucher een boeking te doen binnen 1 jaar na afgifte. Aan de reis zelf zijn geen beperkende data verbonden.

Buurman, kan je even zeggen waar SGR voor staat? Is dat een specifiek Nederlandse aangelegenheid? Ik vraag het maar voor de Belgische forumleden onder ons (o.a. ikzelf).
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
(20 April 2020, 13:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 13:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 12:49)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.

Vouchers voor 1 juni uitgegeven worden gegarandeerd door SGR, dus ook als de maatschappij failliet gaat. Bij Sunweb dien je met de voucher een boeking te doen binnen 1 jaar na afgifte. Aan de reis zelf zijn geen beperkende data verbonden.

Buurman, kan je even zeggen waar SGR voor staat? Is dat een specifiek Nederlandse aangelegenheid? Ik vraag het maar voor de Belgische forumleden onder ons (o.a. ikzelf).
Stichting Garantiefonds Reisgelden .
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik denk persoonlijk dat reizen met vliegtuig vanaf augustus weer kan, maar onder bepaalde voorwaarden. Dit om te voorkomen dat we in een giga crisis komen waarbij het hele toerisme en bijbehorende horeca in diverse landen betrokken word . Ik zit zelf te denken : iedereen verplicht een mondkapje in het vliegtuig. Tegen die tijd zijn er genoeg mondkapjes en het lijkt mij een kleine moeite.
Quote
#10
Dan is het maar de vraag of er in Griekenland ook zo 'n Garantiefonds bestaat...
Voor wat betreft de voorschotten die ik al rechtstreeks aan hotels betaald heb, en ook voor mijn reeds betaalde ferrytickets.
Want voor die bedragen zal uiteraard enkel een garantiefonds in Griekenland gelden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
Griekenland is niet alleen afhankelijk van toeristen die met het vliegtuig komen. Komen ook veel met de auto van de buurlanden. Hoop dat ze daar nog wat inkomen uithalen als de horeca weer open gaat...
Quote
#12
(20 April 2020, 13:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 12:49)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 April 2020, 12:05)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je neemt een voucher voor jouw geboekte vakantie. Wie zegt wat er volgend jaar wordt geboden. Kan wel peperduur worden met de 1.5 mtr theorie. Of zal dat wat meevallen?

Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.

Vouchers voor 1 juni uitgegeven worden gegarandeerd door SGR, dus ook als de maatschappij failliet gaat. Voor NL dan. België ook een dergelijke instantie? Bij Sunweb dien je met de voucher een boeking te doen binnen 1 jaar na afgifte. Aan de reis zelf zijn geen beperkende data verbonden.
Wellicht was ik niet duidelijk genoeg, al had ik er om die reden geschreven: "Voor gedetailleerde info: "goegel" even."
Als je alleen een vlucht hebt geboekt ligt het anders dan als je een pakketreis kocht.

Vragen waarvan je het antwoord met zekerheid wil weten kan je het best zelf opzoeken. Dat geeft je meer zekerheid dan een goed bedoelde gegeven reactie hier die misschien (net) niet helemaal klopt.
Tip: Kijk eens bij Consuwijzer, het consumentenloket van de NL overheid.
Quote
#13
(21 April 2020, 16:07)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 13:35)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 April 2020, 12:49)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je volgend jaar, om welke reden dan ook, niet wil vliegen laat je je tegen die tijd je voucher uitkeren als de maatschappij nog bestaat. Maatschappij failliet = geld weg.

Voor gedetailleerde info: "goegel" even.

Vouchers voor 1 juni uitgegeven worden gegarandeerd door SGR, dus ook als de maatschappij failliet gaat. Voor NL dan. België ook een dergelijke instantie? Bij Sunweb dien je met de voucher een boeking te doen binnen 1 jaar na afgifte. Aan de reis zelf zijn geen beperkende data verbonden.
Wellicht was ik niet duidelijk genoeg, al had ik er om die reden geschreven: "Voor gedetailleerde info: "goegel" even."
Als je alleen een vlucht hebt geboekt ligt het anders dan als je een pakketreis kocht.

Vragen waarvan je het antwoord met zekerheid wil weten kan je het best zelf opzoeken. Dat geeft je meer zekerheid dan een goed bedoelde gegeven reactie hier die misschien (net) niet helemaal klopt.
Tip: Kijk eens bij Consuwijzer, het consumentenloket van de NL overheid.

Ah oke Buurman, jij had het puur over vliegen, terwijl ik uitging van de  vraag van Goedas, die het had over een geboekte vakantie.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#14
Transavia heeft in ieder geval de vluchten nu t/m 27 mei a.s. geannuleerd.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Sunweb geeft prijsgarantie op vouchers.
Quote
#16
(22 April 2020, 23:02)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia heeft in ieder geval de vluchten nu t/m 27 mei a.s. geannuleerd.

Dat hadden ze al twee weken. Uiterlijk 13 mei weten we wat meer, ivm vervolg. Vliegen 1 juni, 15 juni of pas 1 juli?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
@Jjohn
Netjes van sunweb. Ik vroeg mij al af hoe dat volgend jaar komt als de prijzen omhoog schieten. Bedankt voor de informatie.
Quote
#18
Corendon CEO is boos.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(14 May 2020, 22:29)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Corendon CEO is boos.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Alleen al zijn uitspraak "Die terugbetaling gaat never nooit gebeuren" vind ik totaal respectloos qua communicatiestijl. 
In Vlaamse 'voertaal' zou je dat kunnen vertalen als "Ge kunt op uwe kop gaan staan, maar ge ziet uw geld nooit meer terug. Gegeven is gegeven. Nèm! Stoof het u!"

Ik ben geen jurist, maar ik vermoed dat een gekochte reis of vliegticket een welbepaalde handelsovereenkomst inhoudt, of een soort contract. Met het geld dat je betaald hebt, wordt een wederdienst verwacht, in dit geval namelijk een (vliegtuig)reis. Als de touroperator of vliegmaatschappij die wederdienst niet kan waarmaken, dan betekent dit toch een eenzijdige verbreking van het contract?
Die CEO zegt er zelfs nog bij: "Ja, wat wij doen is in strijd met de wet". Je moet het maar durven zeggen, in alle hoogmoed...

Oké, er bestaat ook zoiets als overmacht. Maar dat belet nog niet om respectvol met klanten om te gaan. Die CEO van Corendon gaat dezelfde toer op als de CEO van Ryanair, die eveneens brutaal uit de hoek kan komen.
Voor mij alleszins voldoende reden om niet met Corendon op vakantie te gaan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
Gisteren ook bericht gekregen dat wij vouchers krijgen van TUI.
Die neem ik aan, wanneer iedereen zijn geld opvraagt kunnen we volgend jaar met de auto op vakantie.
Het zijn barre tijden en ben best wel somber over de toekomst.
Quote
#21
(15 May 2020, 07:45)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren ook bericht gekregen dat wij vouchers krijgen van TUI.
Die neem ik aan, wanneer iedereen zijn geld opvraagt kunnen we volgend jaar met de auto op vakantie.
Het zijn barre tijden en ben best wel somber over de toekomst.
Ik vermoed dat je straks ook meer vakantie krijgt voor je voucher dan zonder. Ze zullen het aantrekkelijk maken als dank.
Quote
#22
(15 May 2020, 10:45)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 May 2020, 07:45)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren ook bericht gekregen dat wij vouchers krijgen van TUI.
Die neem ik aan, wanneer iedereen zijn geld opvraagt kunnen we volgend jaar met de auto op vakantie.
Het zijn barre tijden en ben best wel somber over de toekomst.
Ik vermoed dat je straks ook meer vakantie krijgt voor je voucher dan zonder. Ze zullen het aantrekkelijk maken als dank.
Ik hoor net op het nieuws dat de vouchers van Klm 15 % meer waard zijn ,of dat voor Transavia ook zo is wordt niet
vermeld ,maar omdat het een dochter maatschappij is van KLM mogen we daar toch wel van uitgaan
Quote
#23
metaxa schreef:
jjohn schreef:
Wim M schreef:Gisteren ook bericht gekregen dat wij vouchers krijgen van TUI.
Die neem ik aan, wanneer iedereen zijn geld opvraagt kunnen we volgend jaar met de auto op vakantie.
Het zijn barre tijden en ben best wel somber over de toekomst.
Ik vermoed dat je straks ook meer vakantie krijgt voor je voucher dan zonder. Ze zullen het aantrekkelijk maken als dank.
Ik hoor net op het nieuws dat de vouchers van Klm 15 % meer waard zijn ,of dat voor Transavia ook zo is wordt niet
vermeld ,maar omdat het een dochter maatschappij is van KLM mogen we daar toch wel van uitgaan
Wat wordt bedoeld met "meer waard zijn"? Je krijgt toch gewoon het betaalde bedrag terug als zijnde een waarde- of kortingsbon bij de volgende boeking?
Quote
#24
Mocht onze inmiddels naar september verzette vakantie niet doorgaan kiezen wij ook voor vouchers van het reisbureau, we willen volgend jaar ook naar Griekenland, een ander land is eigenlijk nooit echt een optie voor onze 2/3 weken vakantie , we boeken ook eigenlijk altijd bij dezelfde organisatie .
Quote
#25
(15 May 2020, 11:15)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




metaxa schreef:
jjohn schreef:Ik vermoed dat je straks ook meer vakantie krijgt voor je voucher dan zonder. Ze zullen het aantrekkelijk maken als dank.
Ik hoor net op het nieuws dat de vouchers van Klm 15 % meer waard zijn ,of dat voor Transavia ook zo is wordt niet
vermeld ,maar omdat het een dochter maatschappij is van KLM mogen we daar toch wel van uitgaan
Wat wordt bedoeld met "meer waard zijn"? Je krijgt toch gewoon het betaalde bedrag terug als zijnde een waarde- of kortingsbon bij de volgende boeking?

Als je de vouchers   dus accepteert  doet de KLM  15 % van de waarde er boven op als waardering voor je  loyaliteit Wink
Quote
#26
Loyaliteit of niet, ik lees wel overal, dat de vliegreizen na de corona-perikelen om zeker 30 tot 50% zullen stijgen -
of dan de vouchers eveneens 50% meer "waarde" hebben, of zal er dan deze helft bijbetaald moeten worden?
Stel me ook voor dat de GR-autogangers door ex-Yugo eveneens dieper in de portefeuille moeten tasten - de nieuwe Balkanrepublieken weten al heel gauw dat vanwege  de hogere  ticketprijzen meer per auto naar GR gereden zal worden. Die ferrymaatschappijen IT-GR, die de de momentane crisis overleven, zullen zeker ook wel weten hoe er (meer) geld verdiend kann worden.   
Johannes
Quote
#27
Voor degene die voor een reis met de wagen opteert, zal waarschijnlijk de tol voor grensovergang en wegengebruik ook omhoog gaan.
Eén ding is zeker... ze gaan ergens het geld gaan zoeken om de Corona-crisis te compenseren. Jammer genoeg zal er ook misbruik zijn.
Quote
#28
Je hebt 3 kansen;
de vliegtickets worden een stuk duurder
de vliegtickets  blijven de zelfde prijs
de vliegtickets  die ze niet kunnen verkopen worden een stuk goedkoper  

wie het weet mag het zeggen ,of in z,n glazen bol kijken
Quote
#29
(15 May 2020, 11:53)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Loyaliteit of niet, ik lees wel overal, dat de vliegreizen na de corona-perikelen om zeker 30 tot 50% zullen stijgen -
of dan de vouchers eveneens 50% meer "waarde" hebben, of zal er dan deze helft bijbetaald moeten worden?
Stel me ook voor dat de GR-autogangers door ex-Yugo eveneens dieper in de portefeuille moeten tasten - de nieuwe Balkanrepublieken weten al heel gauw dat vanwege  de hogere  ticketprijzen meer per auto naar GR gereden zal worden. Die ferrymaatschappijen IT-GR, die de de momentane crisis overleven, zullen zeker ook wel weten hoe er (meer) geld verdiend kann worden.   
Johannes
Je vouchers hebben een bepaalde waarde en dan is het logisch dat als de prijzen stijgen dat je bij moet betalen, is niets geks aan toch.
Onze geplande vakantie in juni was ook goedkoper dan waar we nu naar omgeboekt hebben dus dat moet extra bij betaald worden.. lijkt mij niet meer dan logisch.

En dat de vliegreizen duurder worden.. tja .. hoe normaal is het om voor 49 euro overal binnen Europa te kunnen vliegen, ik heb me dat altijd al afgevraagd, dus dat die tickets duurder worden lijkt mij vrij  normaal...
Quote
#30
jacq1970 schreef:
JohannesGR schreef:Loyaliteit of niet, ik lees wel overal, dat de vliegreizen na de corona-perikelen om zeker 30 tot 50% zullen stijgen -
of dan de vouchers eveneens 50% meer "waarde" hebben, of zal er dan deze helft bijbetaald moeten worden?
Stel me ook voor dat de GR-autogangers door ex-Yugo eveneens dieper in de portefeuille moeten tasten - de nieuwe Balkanrepublieken weten al heel gauw dat vanwege  de hogere  ticketprijzen meer per auto naar GR gereden zal worden. Die ferrymaatschappijen IT-GR, die de de momentane crisis overleven, zullen zeker ook wel weten hoe er (meer) geld verdiend kann worden.   
Johannes
Je vouchers hebben een bepaalde waarde en dan is het logisch dat als de prijzen stijgen dat je bij moet betalen, is niets geks aan toch.
Onze geplande vakantie in juni was ook goedkoper dan waar we nu naar omgeboekt hebben dus dat moet extra bij betaald worden.. lijkt mij niet meer dan logisch.

En dat de vliegreizen duurder worden.. tja .. hoe normaal is het om voor 49 euro overal binnen Europa te kunnen vliegen, ik heb me dat altijd al afgevraagd, dus dat die tickets duurder worden lijkt mij vrij  normaal...
Inderdaad, dergelijke prijzen zijn niet realistisch. Een treinticket kost zelfs meer! Het wordt effectief afwachten wat ze gaan doen, dit zal afhangen van de evolutie in de toekomst die niemand kan voorspellen.
Quote
#31
Weet niet of het hier al langs gekomen is. Sunweb biedt dezelfde vakantie die mensen nu hebben geboekt en geannuleerd wordt aan voor dezelfde periode volgend jaar, zelfde vliegveld, zelfde aantal personen, enz, zonder bijbetaling. Je hebt een week speling in vertrekdatum.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#32
Blijkbaar zoeken ze naar oplossingen en proberen ze toch om de mensen te overhalen alsnog te boeken.
Quote
#33
Quote . . .  tja .. hoe normaal is het om voor 49 euro overal binnen Europa . . . .  Unquote
Het gaat hier natuurlijk niet om zulke wantoestanden (hoewel ik voor een kennis van mij, Portugezin Duitse AOW,
wel tickets bij RyanAir koop, bij 800 Euro/maand komt die nooit met normale prijzen naar POR), maar als ik de
"gangbare" prijzen van ca. 300 of 400 Euro bekijk zal een verhoging van 50% bij een echtpaar wel aantikken.
In de Duitse Noordzee zijn de veerbootprijzen naar de eilanden nu al 50% gestegen. 
Johannes
Quote
#34
Om toch even aan te geven hoe belangrijk Transavia is voor griekenland hier de bestemmingen waar ze al vele jaren naar toe vliegen ;
Athene -Thessalonki -Corfu -Santorini - Chania en Heraklion op Kreta -Samos -Zakinthos -Kos -Mykonos -Rhodos -Preveza -Kalamata
Kefalonia -Volos -Karpathos  en Kythira  enkele van deze bestemmingen alleen als pakketreis ,maar dat zou toch wel een ramp zijn
moest dit wegvallen voor veel griekse vakantiegangers en ook voor het toerisme op Griekenland
Quote
#35
Lees net dat Sunweb alle reizen met vertrek t/m 18 juni annuleert. Wij zouden 14 juni naar de Algarve gaan, blij met de duidelijkheid in ieder geval. Wil wel gebruik maken van de zelfde reis/zelfde prijs garantie voor komend jaar. Griekenland staat voor augustus geboekt. We gaan het tegen die tijd weer zien.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#36
(15 May 2020, 16:24)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om toch even aan te geven hoe belangrijk Transavia is voor griekenland hier de bestemmingen waar ze al vele jaren naar toe vliegen ;
Athene -Thessalonki -Corfu -Santorini - Chania en Heraklion op Kreta -Samos -Zakinthos -Kos -Mykonos -Rhodos -Preveza -Kalamata
Kefalonia -Volos -Karpathos  en Kythira  enkele van deze bestemmingen alleen als pakketreis ,maar dat zou toch wel een ramp zijn
moest dit wegvallen voor veel griekse vakantiegangers en ook voor het toerisme op Griekenland
Ik denk dat we dan heel veel combi vluchten krijgen, veel meer als nu het geval is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#37
(15 May 2020, 17:11)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 May 2020, 16:24)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Om toch even aan te geven hoe belangrijk Transavia is voor griekenland hier de bestemmingen waar ze al vele jaren naar toe vliegen ;
Athene -Thessalonki -Corfu -Santorini - Chania en Heraklion op Kreta -Samos -Zakinthos -Kos -Mykonos -Rhodos -Preveza -Kalamata
Kefalonia -Volos -Karpathos  en Kythira  enkele van deze bestemmingen alleen als pakketreis ,maar dat zou toch wel een ramp zijn
moest dit wegvallen voor veel griekse vakantiegangers en ook voor het toerisme op Griekenland
Ik denk dat we dan heel veel combi vluchten krijgen, veel meer als nu het geval is.
Wij zijn met  Ross 12 maal naar Griekenland geweest altijd met Transavia en zover ik me kan herinneren was dat altijd
met een combi vlucht ,we zijn zelfs op het Militaire vliegveld van Skyros geland , het was wel altijd of de heenvlucht of
de terugvlucht ,dus zo erg is dat nou ook niet
Quote
#38
Opvallend.
Zojuist Schiphol Lang Parkeren en Sunny Cars (huur vakantieauto) benaderd.
In beide gevallen geld terug zonder problemen en snel bevestigd.
Alleen Sunny Cars repte even over een voucher maar deed niet moeilijk over terugbetaling en maakte het gelijk in orde.
En juist bij deze bedrijven zou een voucher geen probleem zijn omdat je ze regelmatig gebruikt.
Prima service!
Quote
#39
Netjes van Schiphol. Bedankt John.
Quote
#40
(15 May 2020, 18:36)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Opvallend.
Zojuist Schiphol Lang Parkeren en Sunny Cars (huur vakantieauto) benaderd.
In beide gevallen geld terug zonder problemen en snel bevestigd.
Alleen Sunny Cars repte even over een voucher maar deed niet moeilijk over terugbetaling en maakte het gelijk in orde.
En juist bij deze bedrijven zou een voucher geen probleem zijn omdat je ze regelmatig gebruikt.
Prima service!

Ook P3 lang parkeren Schiphol geannuleerd. Geen contact gehad, maar gewoon via de bevestigingsmail op wijzigen/annuleren geklikt. Gelijk mail binnen dat parkeren geannuleerd is en dat het geld wordt geretourneerd. Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)