Rijstpudding met kaneel; Rizogalo
#1
Tussen al het coronageweld door weer even tijd voor wat recepten   Smile
Ondanks dat ik al bijna twee maanden thuis werk, is het best wel druk met allemaal werk wat er normaal niet van kwam. En via de telefoon gaat het echt niet altijd sneller dan heel Nederland door te rijden en face-to-face te adviseren en verkopen! 
Maar tijd voor lekker Grieks eten is zekers nu heel belangrijk voor ons! Ik heb van de afgelopen tijd weer vijf mooie gerechten die voor ons "af" zijn. Vanavond de eerste drie.

Van de rijstpudding heb ik in het Novus Hotel in Athene elke ochtend kunnen genieten. Het ontbijt was daar top! Veel gesproken met een van de dames die het buffet bijhield, ze vond het prachtig als ik diverse gerechten kende en ook de Griekse naam kende. Mooie tijd! Hierbij de versie, een beetje van Rianne, en een beetje van mezelf   Wink Ik geniet hier nog steeds van!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Doet me denken aan mijn jeugd in de jaren vijftig. Onze moeder maakte elke vrijdag een vergelijkbaar recept, rijstepap met kaneel en bruine suiker en voor mijn vader als extra wat gesmolten boter.
Ik ben van plan om de Griekse versie van JohanV zeker eens uit te proberen: back to the fifties!
Quote
#3
(30 April 2020, 20:01)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Doet me denken aan mijn jeugd in de jaren vijftig. Onze moeder maakte elke vrijdag een vergelijkbaar recept, rijstepap met kaneel en bruine suiker en voor mijn vader als extra wat gesmolten boter.
Ik ben van plan om de Griekse versie van JohanV zeker eens uit te proberen: back to the fifties!
Ik ook Pieter krijg er nog de rillingen van die karnemelkse pap, griesmeel pap en rijstepap en zonder wat erin, brrrrrrrrrr, en als je het niet opat kreeg je het de volgende morgen als ontbijt.
Terwijl ik als zuid Limburger een goede rijstevla heerlijk vind.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Echt heerlijk, ik ga dit recept de volgende keer gebruiken!
Quote
#5
Heerlijk, ook bij ons thuis werd dit gemaakt. Met zwarte pruimen op siroop voor erop. Zelf maak ik het ook. Vind t altijd een feestje. Maar dat vind ik ook van rijstevlaai....
Quote
#6
Is alweer een tijdje geleden dat ik dit gemaakt heb, dit weekend maar weer eens doen, heb nog genoeg paprijst staan!  Tongue Kunnen we alvast in de stemming komen voor de vakantie in Rhodos over 2 1/2 week! Smile

(30 August 2022, 08:50)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk, ook bij ons thuis werd dit gemaakt. Met zwarte pruimen op siroop voor erop. Zelf maak ik het ook. Vind t altijd een feestje. Maar dat vind ik ook van rijstevlaai....

Heerlijk, rijstevlaai, ben zelf een geëmigreerde Limburger!  Big Grin
En dan komt toch onze Arthur weer even langs middels dit topic, hij hield ook van een goede rijstevlaai zo te lezen! Mis zijn inbreng hier.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
(30 August 2022, 22:33)JohanV schreef: schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk, rijstevlaai, ben zelf een geëmigreerde Limburger!  Big Grin
En dan komt toch onze Arthur weer even langs middels dit topic, hij hield ook van een goede rijstevlaai zo te lezen! Mis zijn inbreng hier.

Ja wat leuk he dat je Arthur nog regelmatig tegen komt in sommige draadjes!
 Ik mis hem heel erg hier op Oriste !!

Maar vanmiddag zat ik ook al te bedenken dat je bij dit recept ook een overheerlijke rijstevlaai kan gaan maken!
Quote
#8
(31 August 2022, 00:54)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 August 2022, 22:33)JohanV schreef: schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heerlijk, rijstevlaai, ben zelf een geëmigreerde Limburger!  Big Grin
En dan komt toch onze Arthur weer even langs middels dit topic, hij hield ook van een goede rijstevlaai zo te lezen! Mis zijn inbreng hier.

Ja wat leuk he dat je Arthur nog regelmatig tegen komt in sommige draadjes!
 Ik mis hem heel erg hier op Oriste !!

Maar vanmiddag zat ik ook al te bedenken dat je bij dit recept ook een overheerlijke rijstevlaai kan gaan maken!

Een originele vorm heb ik, het recept ook. (Van Wil en Netty Engels). Al eens één maal geprobeerd, was wat te droog uitgevallen. Als ik eens een weekend niets te doen heb nog maar eens proberen! 
O.a. dit boek heb ik van hen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kritharaki met kip, kaneel en tomaat JohanV 0 1.056 16 December 2019, 17:00
Laatste bericht: JohanV
  Stifado van lamsvlees met kaneel JohanV 0 2.066 18 January 2016, 23:58
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)