Fodelianakis olijfolie                 
Amandel-Griesmeelcake; Ravani
#1
Met de Pasen hebben we deze heerlijke cake gegeten. Maak hem een dag voor je hem wil eten, dan kan de siroop goed intrekken. Dit is echt zo'n cake die dagen smeuïg blijft! 
Even wat werk, maar zekers ook heel leuk om samen met je kinderen of kleinkinderen te doen! (Zo gauw dat weer kan).



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan, er wordt in Ravani toch ook wel kokos gebruikt of heb ik het mis?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#3
(01 May 2020, 07:44)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan, er wordt in Ravani toch ook wel kokos gebruikt of heb ik het mis?

Dat zou ik niet weten Martino, heb dat in ieder geval nog niet in de Ravani gehad die ik heb gegeten, zowel in Griekenland als op de kookclub.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Ja hoor,er wordt ook wel kokos in gedaan.
Quote
#5
(01 May 2020, 11:55)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja hoor,er wordt ook wel kokos in gedaan.

Chris, ter vervanging van een ( gedeelte van) ingrediënt of als extra op de receptuur?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Het kokos wordt er soms los opgestrooid.

Niet iedereen vindt kokos lekker.
Quote
#7
kokos wordt zowel door het beslag gemengd alsmede over de cake gestrooid. Er gaat dan bijv. geen amandel in maar amandelextract kan wel erbij.
Quote
#8
@Johan

Wat voor bakblik kan je het beste gebruiken?
Een echt cakeblik, een rond appeltaartblik of een vierkant bakblik?
Hoe hoog moet de ravani worden?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#9
(18 May 2020, 08:12)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Johan

Wat voor bakblik kan je het beste gebruiken?
Een echt cakeblik, een rond appeltaartblik of een vierkant bakblik?
Hoe hoog moet de ravani worden?

Hoi Martino,

Wij gebruiken gewoon een ronde springvorm met een doorsnede van 24 of 26 cm. Dan heeft hij de perfecte hoogte ook. Komt de cake tot 3/4 hoogte als hij gebakken is.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
@Johan,

Wat voor griesmeel moet je ervoor gebruiken? Ik zie allerlei soorten in de supermarkt.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#11
(19 May 2020, 11:32)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Johan,

Wat voor griesmeel moet je ervoor gebruiken? Ik zie allerlei soorten in de supermarkt.

Niet verder vertellen, maar wij gebruiken voor alle gerechten waar griesmeel in verwerkt wordt gewoon die van Koopmans   Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)