Fodelianakis olijfolie                 
Peiling: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag zonder dat er een vaccin is?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Ik ga gelijk. Geen twijfel.
59.38%
38 59.38%
Ik wacht tot er een vaccin is.
9.38%
6 9.38%
Ik durf nog niet.
6.25%
4 6.25%
Ik weet het niet.
25.00%
16 25.00%
Totaal aantal stemmen: 64 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Poll: Wat doet u als u ineens weer naar Griekenland mag?
#1
Poll: Wat doet u als reizen naar Griekenland weer mag zonder dat er een vaccin is?
Uw keuze blijft anoniem.
Quote
#2
Waarom anoniem? zodra het mogelijk is om naar Griekenland te reizen dan zal ik het niet laten.
Quote
#3
ik hoop nog altijd dat mijn reeds geboekte vakantie half augustus kan doorgaan, met veiligheidsmaatregelen weliswaar. of ik hier rondloop/werk en kontakt heb op veilige manier, kan ik dat daar ook
Quote
#4
De evolutie ziet er al iets positiever uit maar het zal inderdaad "anders" zijn dit jaar.
Quote
#5
Hoeft van mij niet anoniem. heb het al vaker geschreven op dit forum, zodra het kan met vliegen, zodra we weer welkom zijn in griekenland zullen wij gaan... wij hopen dat het 21 september echt gaat gebeuren.
Quote
#6
Ik weet het nog niet echt maar denk dat wij wel zullen gaan! Wij hebben geboekt voor 25 juni maar denken dat dat niet gaat lukken. shit  Sad

Wij Griekofielen missen Griekenland enorm. Hebben het er bijna dagelijks over. Daarom koken we veel Grieks  Cool !
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
Ik ga dan direct opnieuw boeken want al twee maal vakantie zien opschuiven is niet bevorderlijk voor je humeur. Maar het zal niet zijn van niet willen maar eerder van niet binnen mogen in Griekenland vrees ik. Alas je al een "nutteloos" negatief attest zou hebben om Griekenland binnen te mogen vraag ik me af wat ze gaan doen met mensen die drager zijn van het virus maar verder al maanden geen ernstige symptomen hebben (gehad).
Wat in se zou willen betekenen dat je nergens nog een grens over mag zonder gevaccineerd te zijn...Kan nog even duren voor we terug naar Kreta kunnen dan. Mag er niet aan denken en wil al zeker niet doemdenken waar mijn vrouw bijzit of die gaat eens héél erg gillen (nog zacht uitgedrukt) denk ik.
Quote
#8
Snel weer genieten hoop ik! Kan niet wachten. Zuid Kreta wacht op ons. Ik hoop dat 11 juli mogelijk wordt anders veel tranen regen
Quote
#9
Daar  hebben we nog 4 maanden de tijd voor ,en als het dan niet gaat  ,ja dan pas over 12 maanden,
inmiddels hier maar het beste er van maken ,en gezond zien te blijven dat is het aller belangrijkste
Quote
#10
Als het even kan ben ik zeker bereid om te gaan.
Quote
#11
Ik ben al aan het aftellen tot 4 september.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
hebben ook nog 4 maanden dus als we kunnen gaan we ook
Quote
#13
@ El Greco, inderdaad, ik word ook stilaan gek dat ik niet naar mijn woonst en thuis kan.
Mijn verblijf in de voorjaarsperiode is al naar de botten. Zomerperiode valt nog af te wachten.
Gelukkig kan ik nog skypen met mijn zo geliefde Grieken ginds, mijn familie als het ware! Ik heb de indruk dat mijn dikke maat ginds, mij alsmaar meer begint te missen. Hij wordt "trelos".
Zoals voor iedereen, ligt mijn jaarplanning overhoop en weten we niet wanneer of hoe het zal lukken om terug te keren.
De onzekerheid maakt me gek en ik ga eerstdaags ook gillen zoals je vrouwtje Blush
Ik hoop dit jaar dan ook 2x in de najaar- winterperiode te kunnen gaan en Kerst en Nieuw mee te pakken.
Tot nu toe weet echter niemand hoe het zal evolueren.
Niet zwart kijken en positief blijven denken, zeker?
Je bent niet alleen, laat dit een troost zijn! Wink
Quote
#14
Ferry vanuit Italië geboekt voor 27 augustus; indien het kan en mag gaan wij zeker ! Hangt ook van o.a Italië af of we wel tot Ferry geraken........
Quote
#15
Is voor mij niet afhankelijk van vaccin.
Maar daar onze reis naar Plakias op 24/6 is geannuleerd en toch wordt verwacht op ons werk dat we reeds geplande vakanties grotendeels opnemen, wordt het een kleine week fietsen in Drenthe in juni en later dit jaar zien we nog wel. Hoop zeker volgend jaar juni naar Plakias te kunnen.
Quote
#16
(06 May 2020, 22:14)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is voor mij niet afhankelijk van vaccin.
Maar daar onze reis naar Plakias op 24/6 is geannuleerd en toch wordt verwacht op ons werk dat we reeds geplande vakanties grotendeels opnemen, wordt het een kleine week fietsen in Drenthe in juni en later dit jaar zien we nog wel. Hoop zeker volgend jaar juni naar Plakias te kunnen.

En toch... toch vermoed ik dat een vaccin hét 'breekpunt' zal worden voor een kommerloze reis.
De bedoeling van de Griekse overheid is natuurlijk lovenswaardig: ze willen het toerisme dit jaar nog wat boven water houden gedurende pakweg 3 maanden, door middel van een soort gezondheidspaspoort, of door een positief geëvalueerde testing vlak voor afreis naar Griekenland. Maar dat zijn knip- en plakmiddelen die echt niet waterdicht zijn. Zo 'n paspoort of test zegt helemaal niets over de gezondheidstoestand van een persoon op het moment dat hij aan de check-in op de luchthaven staat. Met het attest van een vaccin - verplicht voor alle passagiers - zal men wel zekerheid hebben. En dan hoeft een half vliegtuig niet verschrikt op te kijken als iemand een kuchje lanceert...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#17
(06 May 2020, 22:34)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2020, 22:14)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is voor mij niet afhankelijk van vaccin.
Maar daar onze reis naar Plakias op 24/6 is geannuleerd en toch wordt verwacht op ons werk dat we reeds geplande vakanties grotendeels opnemen, wordt het een kleine week fietsen in Drenthe in juni en later dit jaar zien we nog wel. Hoop zeker volgend jaar juni naar Plakias te kunnen.

En toch... toch vermoed ik dat een vaccin hét 'breekpunt' zal worden voor een kommerloze reis.
De bedoeling van de Griekse overheid is natuurlijk lovenswaardig: ze willen het toerisme dit jaar nog wat boven water houden gedurende pakweg 3 maanden, door middel van een soort gezondheidspaspoort, of door een positief geëvalueerde testing vlak voor afreis naar Griekenland. Maar dat zijn knip- en plakmiddelen die echt niet waterdicht zijn. Zo 'n paspoort of test zegt helemaal niets over de gezondheidstoestand van een persoon op het moment dat hij aan de check-in op de luchthaven staat. Met het attest van een vaccin - verplicht voor alle passagiers - zal men wel zekerheid hebben. En dan hoeft een half vliegtuig niet verschrikt op te kijken als iemand een kuchje lanceert...
Het is toch inmiddels duidelijk dat het in elk land hetzelfde gaat. 
Het is 'pappen en nathouden'. 
Tot er een vaccin is gaat men zoeken naar een balans tussen wat er economisch mogelijk is en wat dientengevolge een acceptabel aantal besmettingen en verliezen geeft. 
Het wordt ze daarbij makkelijker gemaakt doordat een steeds groter wordende groep meer vrijheid wil en de daarbij behorende verliezen voor lief neemt omdat ze inmiddels gewend zijn aan dat idee. 
Waar ik me zorgen om maak is wat er gebeurd als er toeristen besmettingen overbrengen naar bv de eilanden. Gaat zo'n eiland dan in quarantaine zoals met de cruiseschepen gebeurd? Mensen uit een besmet gebied terughalen lijkt mij geen optie.
Quote
#18
(06 May 2020, 23:15)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar ik me zorgen om maak is wat er gebeurd als er toeristen besmettingen overbrengen naar bv de eilanden. Gaat zo'n eiland dan in quarantaine zoals met de cruiseschepen gebeurd? Mensen uit een besmet gebied terughalen lijkt mij geen optie.

Mensen uit een besmet gebied terughalen is nochtans iets wat in het begin wel en masse gebeurde. Zoals bijvoorbeeld Griekenland dat zo'n 200 Erasmus studenten met een speciale vlucht terughaalde uit Spanje. Bij aankomst werden die overgebracht naar een hotel in Athene waar ze 2 weken in quarantaine verbleven. Ik denk niet dat ze er niet voor zouden terugschrikken om desgevallend een eiland in quarantaine te plaatsen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Als ik er al geraak en dan ginds in mijn huis in quarantaine moet, zal ik niet kwaad zijn.
Heirkracht... dus ik moet blijven (zonder verlof). Mailke met een glimlach naar de baas toe Blush
Quote
#20
En dan mag je eindelijk met je mondkapje op, handschoentjes aan, anderhalve meter afstand van elkaar, heel lang van te voren met drommen tegelijk op het vliegveld staan, wil je wat drinken of eten telkens kapje af, om je heen kijken of er niemand een kuchje laat, ben je eindelijk daar na uren en uren zwetend achter je kapje op je eindbestemming weer met drommen tegelijk bij de transportband (ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen) en de bus in.
Dan heb je ook nog de pech dat net jou stekje in quarantaine moet en dat is nog maar het minste leed.
Als je een eigen huis hebt valt dat wel mee maar als normale vakantieganger met alleen het nodige bij je en dan 2 weken op je kamer blijven in de zomerhitte valt vies tegen.
Ik ben al 8 maanden niet meer op Kreta geweest en kan als het nodig is nog 8 maanden of langer wachten.
Kalo taxidi

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Wij hebben geboekt met vertrek op 24 juli naar Athene. Voor de aller eerste keer naar Griekenland waar ik al jaren naar uit heb gekeken. Als reizen mogelijk is dan twijfelen we geen moment. We blijven enerzijds hoop houden maar anderzijds vrezen we er toch voor dat het niet door zal gaan.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zo doet TUI het dus Patrick 28 4.661 16 December 2020, 18:04
Laatste bericht: jjohn
  Griekenland stelt zijn grenzen open. Hoe zit dat als je met de auto gaat? Irini45 31 9.435 12 June 2020, 20:01
Laatste bericht: Patrick
  Niet naar Griekenland, wat mis ik het meest? Ger 31 6.915 08 April 2020, 16:32
Laatste bericht: vlagreco
  Enquete: Griekenland als vakantieland Ger 23 6.164 21 January 2018, 14:48
Laatste bericht: jerichrome
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.017 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  wat doet die Rus hier ???? TreinopStad 16 8.018 30 November 2015, 22:58
Laatste bericht: Computer Boy
  April doet wat ie wil - in Griekenland Ger 3 3.226 10 April 2015, 11:12
Laatste bericht: Arthur
  Poll: Griekenland, België of Nederland in WK-finale? Ger 15 10.210 02 July 2014, 20:18
Laatste bericht: roefke
  Poll: De mooiste Griekse eilanden van 2014 Ger 28 19.551 01 March 2014, 12:52
Laatste bericht: Cornelius
  Poll: Gemiddelde leeftijd Griekenland-liefhebbers? Ger 32 19.702 22 November 2013, 15:01
Laatste bericht: hilly

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)