Omboeken bij Brussel Airlines
#1
Ik wil tickets van april dit jaar omboeken naar tickets april 2021. Echter is mij niet duidelijk was BA bedoeld met reizen te boeken met reisdata voor het einde van dit jaar, want dat kan kostenloos, maar voor ons onmogelijk. Ik wil gewoon volgend jaar april voor herkansing vakantie gaan. Ook lees ik ergens dat je kunt boeken zonder kosten voor eind april 2021. Maar wat wordt bedoeld zonder kosten? Totaal geen bijbetaling? Of geen omboekingskosten, echter wel verschil tickets bijbetalen? Voucher is sowieso niet geldig na 31/12.
Wie heeft er al ervaring opgedaan of actie ondernomen?
Quote
#2
(06 May 2020, 10:55)Mir111 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil tickets van april dit jaar omboeken naar tickets april 2021. Echter is mij niet duidelijk was BA bedoeld met reizen te boeken met reisdata voor het einde van dit jaar, want dat kan kostenloos, maar voor ons onmogelijk. Ik wil gewoon volgend jaar april voor herkansing vakantie gaan. Ook lees ik ergens dat je kunt boeken zonder kosten voor eind april 2021. Maar wat wordt bedoeld zonder kosten? Totaal geen bijbetaling? Of geen omboekingskosten, echter wel verschil tickets bijbetalen? Voucher is sowieso niet geldig na 31/12.
Wie heeft er al ervaring opgedaan of actie ondernomen?
Hier het no van het service centre van Brussels Air in Belgie, dat is 0902-51600
Quote
#3
Zelfs al je zou kunnen omboeken naar bijv. het najaar, zijn de vluchten nog niet gekend.
Ik heb ook al moeten vaststellen dat ze hun planning regelmatig zitten aan te passen. Ook voor de luchthavens en maatschappijen blijft het koffiedik kijken wat het zal worden. Zeker belangrijk indien je een transfer nodig hebt en nog moeilijker als er verschillende vliegmaatschappijen bij betrokken zijn.
Valt dan nog af te wachten hoeveel mensen effectief zullen (willen) reizen. De schrik zit erin en niets is zeker...
Quote
#4
ik heb begrepen van BA dat de voucher geldig is tot een jaar na je vlucht  , als je nu  boekt voor dit jaar moet je de meerprijs betalen voor een ticket maar krijg je 50 euro korting pp.
dit geld tot einde dit jaar ( seizoen) ? omdat ze niet het hele jaar vliegen.
die korting is alleen dit jaar geldig
het voucher is geldig voor een jaar als de boeking is gedaan voor maart dit jaar en tot een jaar na de uitgestelde vlucht , als je na een jaar niet gebruik er van hebt gemaakt krijg je je geld terug , minus de anulatie kosten ,maar dat is overal zo, ook bij boeking.com enzo.
niet duidelijk zijn ze over de kosten voor extra bagage of stoel reservering,  maar tegen mij zijden ze dat het incl is.
Quote
#5
Johan, zo is het niet helemaal.
De voucher met 50 euro korting krijg je indien jouw nieuwe reisdatum op uiterlijk 31/12/2020 start.
De voucher zonder 50 euro korting kan je krijgen indien jouw nieuwe reisdatum op uiterlijk 30/04/2021 start.
In ieder geval moet jouw nieuwe (dus omgeboekte) vlucht starten op uiterlijk 30/04/2021.

Wat niet juist is, cfr. jouw antwoord hierboven, is dat de voucher geldig zou zijn tot een jaar na de uitgestelde vlucht.
Om je een voorbeeld te geven:
Mijn vlucht was voorzien met vertrek op 03/06/2020. Ik kan uiteraard niet reizen, want er geldt een (Belgisch) reisverbod tot minstens 08/06/2020.
Indien ik een voucher aanvaardt, dan kan ik daarmee ten laatste op 30/04/2021 reizen. Da 's dus geen jaar na mijn oorspronkelijk voorziene vlucht.

Wat me hierbij stoort: 1) wegens andere factoren zal ik wellicht niet kunnen op vakantie gaan vóór 30/04/2021; 2) vóór 30/04/2021 interesseert mijn huidige uitgestippelde vakantie (onder andere island hopping) mij niet zozeer omdat het dan nog geen al te best weer is, en meestal zelfs nog ruwe zee voor wat betreft ferry overtochten.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
@Vlagreco, je situatie is inderdaad niet aangenaam. Misschien kan je de vouchernummer aan iemand doorgeven mits betaling van het tegoed bedrag?
Ik weet echter niet of de voucher effectief op naam staat of dat je deze ook kan gebruiken voor een andere reiziger door het inbrengen van de code bij boeking?
Het zou eventueel een oplossing kunnen zijn voor jouw probleem. Misschien eens te bekijken of te informeren?

Vandaag heb ik mijn voucher voor de geannuleerde vluchten gekregen van Aegean.
Weliswaar met 2 weken vertraging, maar het zijn nu eenmaal uitzonderlijke omstandigheden.
Aegean komt dus hun beloftes na.
Nogmaals het bewijs van hun goede dienstverlening.
Deze vouchers zijn 18 maanden geldig en geven dus enig respijt voor een nieuwe boeking.
Quote
#7
Hoe zit dat eigenlijk met vouchers van Transavia en Corendon vanuit Nederland ,daar lees je hier
niks over ,is dat misschien beter geregeld dan in Belgie ,of klagen de Hollanders niet zo snel Big Grin
Quote
#8
metaxa schreef:Hoe zit dat eigenlijk met vouchers van Transavia en Corendon vanuit Nederland ,daar lees je hier
niks over ,is dat misschien beter geregeld dan in Belgie ,of klagen de Hollanders niet zo snel Big Grin
Als ik me niet vergis zijn dit lowcost-maatschappijen? Ik vrees dat de dienstverlening er dan ook naar zal zijn.
Ik kan me hier echter niet over uitspreken maar als je de praktijken van bijv. Ryanair hoort,...
Quote
#9
(08 May 2020, 10:32)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




metaxa schreef:Hoe zit dat eigenlijk met vouchers van Transavia en Corendon vanuit Nederland ,daar lees je hier
niks over ,is dat misschien beter geregeld dan in Belgie ,of klagen de Hollanders niet zo snel Big Grin
Als ik me niet vergis zijn dit lowcost-maatschappijen? Ik vrees dat de dienstverlening er dan ook naar zal zijn.
Ik kan me hier echter niet over uitspreken maar als je de praktijken van bijv. Ryanair hoort,...

Transavia geeft aan half mei met de verzending van de vouchers per email te beginnen.
De voucher is 1 jaar geldig vanaf het moment dat je hem hebt ontvangen. Je kunt je voucher gebruiken voor vluchten t/m 31 oktober 2021.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
(08 May 2020, 10:32)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




metaxa schreef:Hoe zit dat eigenlijk met vouchers van Transavia en Corendon vanuit Nederland ,daar lees je hier
niks over ,is dat misschien beter geregeld dan in Belgie ,of klagen de Hollanders niet zo snel Big Grin
Als ik me niet vergis zijn dit lowcost-maatschappijen? Ik vrees dat de dienstverlening er dan ook naar zal zijn.
Ik kan me hier echter niet over uitspreken maar als je de praktijken van bijv. Ryanair hoort,...
Ryanair nog nooit mee gevlogen ,ik schat dat we zo,n twintig keer met Transavia gevlogen hebben, nooit problemen
mee gehad ,alleen is Brussel een stuk korter voor ons dan Amsterdam. Met Aegean , Tui en met Brussels Air gevlogen
ook altijd naar tevredenheid .En voor September hopen wij met Aegean /Olympick te vliegen
Quote
#11
Ik heb 1x geboekt bij Ryanair voor een vriend die er op stond en geen computer had.
Man, stikkeduur en voor alles bijbetalen. Mij niet gezien, ik blijf Aegean en Olympic trouw!
Kan enkel interessant zijn bij promotie-acties en als je niets of weinig moet meenemen.
Quote
#12
(08 May 2020, 11:50)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij niet gezien, ik blijf Aegean en Olympic trouw!

Ik ook. Alhoewel ik voor begin september nog een vlucht naar Thessaloniki heb openstaan bij TUIfly. Gewoon omdat het uur van aankomst veel beter paste dan het aankomstuur van de Aegean vlucht. Met TUIfly komen we aan om 6 uur 's avonds en met Aegean was dat pas om 23 uur. En gezien we daarna nog naar KTEL Halkidikis moeten + een busrit van een uur was aankomst om 23 uur niet niet echt praktisch. De terugvlucht is echter wel met Aegean. Overigens was de prijs bij Aegean voor een FLEX ticket slechts 20 Euro duurder dan de prijs van een ticket (en de extra betaling voor ruimbagage) bij TUIfly.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik heb net eens een simulatie voor vluchten in juli of augustus.
Aegean € 358/pers - TUIfly € 569/pers.
Vrij groot verschil dus.
TUIfly heeft het voordeel dat de vlucht rechtstreeks is en je vroeg ter bestemming bent. Maar hiervoor betaal je toch wel redelijk extra als je de prijzen vergelijkt. Nadeel is ook dat ik door het vroege uur van opstijgen niet met het openbaar vervoer naar de luchthaven kan.
Met Aegean moet ik een transfert nemen in Athene. Maar overstap is variabel tussen 1u15 en 3u, dus niet echt een probleem.
Quote
#14
Gisteren in de mail en in "mijn corendon" de voucher ontvangen van onze geannuleerde reis naar Kreta, Plakias. Afgiftedatum 1-5-2020, geldig tot 1-5-2021.
Quote
#15
Brussels Airlines gaat 24 van de 98 bestemmingen schrappen waaronder de Griekse eilanden Santorini
Kos en Rhodos ,op Kreta blijven ze nog wel vliegen volgens Het Laatste Nieuws
Quote
#16
(16 May 2020, 05:57)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussels Airlines gaat 24 van de 98 bestemmingen schrappen waaronder de Griekse eilanden Santorini
Kos en Rhodos ,op Kreta blijven ze nog wel vliegen volgens Het Laatste Nieuws
Daar spint TuiFly weer garen bij, die vliegen al jaren 2/3 keer in de week Luik Rhodos via Heraklion/Kreta heen en rechtstreeks terug.
Ben ik vroeger veel mee gevlogen naar Heraklion toen het nog Jetair Fly was, goedkoop en dichtbij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
Brussels Airlines wil terug vliegen vanaf 15 juni naar Griekenland. Wij hebben geboekt voor 17 juni (Brussel-Athene). In Griekenland willen ze terug toeristen ontvangen, maar dan pas vanaf 01 juli. Ik snap er niks meer van...
Quote
#18
(16 May 2020, 10:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 May 2020, 05:57)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Brussels Airlines gaat 24 van de 98 bestemmingen schrappen waaronder de Griekse eilanden Santorini
Kos en Rhodos ,op Kreta blijven ze nog wel vliegen volgens Het Laatste Nieuws
Daar spint TuiFly weer garen bij, die vliegen al jaren 2/3 keer in de week Luik  Rhodos via Heraklion/Kreta heen en rechtstreeks terug.
Ben ik vroeger veel mee gevlogen naar Heraklion toen het nog Jetair Fly was, goedkoop en dichtbij.
Wij zijn enkele keren met Brussels Air vanaf Santorini naar Brussel gevlogen omdat die vlucht goed aansloot op de aankomst
van de ferry vanaf  Naxos . Met een vliegtuig dat maar voor de helft vol was, en dat voor iets tussen de 60 en 70 euro pp
dat hou je niet lang vol  denk ik
Quote
#19
De tickets zijn nu inderdaad geldig tot 30 april 2021 (voorheen 31/12/20) Je voucher van -€50/ticket is wel enkel geldig tot het einde van het jaar. Dus ook om te reizen tot die datum. Reizen nadien zal je alleen maar meer gaan kosten.
De aanvraag van je voucher kan nog steeds tot en met 31/08/20.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean Airlines doet een bod op Croatian Airlines Patrick 1 1.595 05 January 2020, 18:33
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)