Even voorstellen
#1
Dag allemaal,

Ik zal me als nieuwkomer even voorstellen. Mijn naam is Hans 41 ben getrouwd en kom het liefst zo vaak mogelijk in Griekenland. De liefde begon 10 jaar geleden op het eiland Skopelos, maar is inmiddels verplaatst naar het vasteland, we gaan vaak naar Volos -een heerlijke stad- en de kust in de regio Pelion. Heerlijke plekken waar we inmiddels veel lieve mensen hebben leren kennen. Zo goed dat we inmiddels een Griekse student in huis hebben die in Groningen studeert. In ruil geeft ze ons Griekse les.
En natuurlijk droom ik van een eigen huisje daar: zon, zee, τσιπουραδικα, lekker eten en warme mensen somt het wel zo’n beetje op.

Γεια σας
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#2
Welkom en veel plezier op dit mooie forum.
Quote
#3
Wat een leuk verhaal, zeker dat stukje over de griekse student. Welkom op het forum.
Quote
#4
welkom op deze mooie site johwjagt
Quote
#5
Welkom op Oriste! vlaggetje.gif
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Welkom Hans. Pilion staat boven onze lijst. Altijd fijn dat er nog iemand is die er veel van weet.
Quote
#7
[Afbeelding: welkom.png]

Welkom op Oríste Hans, en leuk dat je je even hebt voorgesteld.
Héél veel lees- en schrijfplezier in ons virtuele kafeneion.
Quote
#8
Leuk Hans ..... Welkom!
Quote
#9
Hoi Hans, je zal op't forum zeker interessante dingen lezen.
Quote
#10
Welkom Hans,

Gelukkig nog iemand die de gezelligheid ziet van Volos. Het is zeker niet de mooiste stad van Griekenland, maar wel een hele leuke en één van de reden waarom wij voor Pilion en in het bijzonder Kala Nera, hebben gekozen als de plek waar wij ons huisje hebben gekocht. Zeker een aanrader om hier te kijken en er is voldoende verkrijgbaar, al is het natuurlijk nu een lastige tijd.

Maar voorpret is ook pret.

Veel plezier met rondkijken op ons mooie forum!
Gr. Natalie
Quote
#11
Welkom Hans,

De Pilion en zeker Volos met de tsipouradika zijn een heel goeie keuze van jou!
Nog veel leesplezier.
Viviane
Quote
#12
Dag allemaal,
Bedankt voor het welkom.
Ja Volos is echt een heerlijke stad. We hebben nu al een paar keer via Airbnb een appartement boven de Argonafton (boulevard) gehuurd. Heerlijk met het geroezemoes van de tsipouradika onder je balkon en alles op loop afstand. Ik vind het een gezellige stad waar ik me ook helemaal veilig voel. In Nederland woon ik op het platteland van Drenthe, dus dan is een stad ook leuk voor de afwisseling. En dan natuurlijk de stranden bij langs. Kala Nera is heerlijk, wat leuk dat jij daar een huisje hebt Nathalie! Ik kijk stiekem ook al op 'spitogatos'.
Tweede helft van September hopen we weer die kant op te rijden voor een maand (nu maar hopen dat de tweede Corona golf uitblijft en alle grenzen open zijn). We hopen met onze Griekse student en onze twee hondjes die kant op te rijden. Dat hebben we twee jaar geleden ook gedaan, ik zag op het forum al verschillende discussies over routes. Erg informatief allemaal. Half oktober hopen we dan bij het distilleren van de tsipouro aanwezig te zijn, bij de familie van onze huisgenoot. Daar ben ik vorig jaar ook bij geweest, een hele happening met veel gezelligheid. Daar zal ik nog wel eens een stukje over schrijven met fotos er bij.
een fijne dag allemaal
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#13
Bij mij is het net omgekeerd. Ik woon in België in een stad en wil de drukte ontlopen.
Ik kan echt genieten van de stilte en rust in ons vissersdorpje in Griekenland. 's Morgens opstaan met enkel het geluid van vogeltjes, geitjes, klotsende zee en als achtergrondgeluid een "varka" die rustig pruttelt in de baai.
's Middags een Grieks koffietje al dan niet gecombineerd met een tsiporo bij mijn Griekse vrienden, rustig wat bijpraten... heerlijk!
Mij zal je dus niet dikwijls aantreffen in een grote stad. Enkel als ik niet anders kan om papierwerk te regelen.
Quote
#14
Helemaal mee eens hoor. Na een weekje Volos, zoeken wij ook de rust op. Milina bijvoorbeeld. Je beschrijft het heel mooi!
johwjagt's signatuur Όνειρα γλυκά
Quote
#15
Welkom hier!
Quote
#16
Ook namens ons van harte welkom
Quote
#17
Welkom hier, oja je avatar bevalt me wel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Welkom op dit gezellige en leuke forum.
Ook wij zijn regelmatig in Volos geweest. Leuke gezellige stad. Toen wij hier even bij een bank wilde pinnen werd onze pas door de automaat ingeslikt. Dus wij naar binnen. Uitgelegd wat er gebeurd was. O zij de bankmedewerker dat gebeurd wel eens. Loop maar even mee. Wij weer naar buiten alwaar hij met een sleuteltje een klepje open maakte en een stapeltje bankpasjes te voorschijn haalde. Welke is van u was de vraag en hij gaf ons het pasje terug. De rest verdween weer achter het klepje. Zo probleem opgelost. O ja maar even binnen geld geregeld.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)