Grieksegids nieuws
Typisch Nederlands
In Nl wordt er volop bij de mensen thuis geknipt, zowel door kapsters met een fysieke zaak die nu nu "op de baan" gaan, als door de ambulante collega's. Geen nood dus om stiekem de grens over te gaan.  lol
Echte coronakapsels zie ik in mijn omgeving eigenlijk niet, de meesten lopen er toch wel netjes gekapt bij.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Vandaag gaan de terrassen open in NL wat inhoud dat de hele Belgische grensstreek op een NL terras komt zitten met mooi weer, de burgemeester van Maastricht en de burgemeester van buurgemeente Lanaken hebben liever niet dat onze zuiderburen op bezoek komen.
Wat ik me wel afvraag hoe ze dat doen met de registratie, als er iemand besmet raakt denk niet dat die waterdicht is, je kunt invullen wat je wilt of willen ze ook je identiteitskaart zien.

Wat gaan al die mensen doen als om 18.00 uur de terrassen dicht gaan, toch niet naar huis met mooi weer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(28 April 2021, 12:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag gaan de terrassen open in NL wat inhoud dat de hele Belgische grensstreek op een NL terras komt zitten met mooi weer, de burgemeester van Maastricht en de burgemeester van buurgemeente Lanaken hebben liever niet dat onze zuiderburen op bezoek komen.
Wat ik me wel afvraag hoe ze dat doen met de registratie, als er iemand besmet raakt denk niet dat die waterdicht is, je kunt invullen wat je wilt of willen ze ook je identiteitskaart zien.

Wat gaan al die mensen doen als om 18.00 uur de terrassen dicht gaan, toch niet naar huis met mooi weer.

Afgelopen jaar was die registratie in ieder geval een wassen neus. Twee keer een midweekje in Nederland weg geweest en elke dag op terras gezeten voor lunch en voor een drankje. Welgeteld hebben we twee keer onze gegevens moeten opschrijven. Die overigens niet gecontroleerd worden. Dus ja, je kan opschrijven wat je wilt.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(28 April 2021, 12:25)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag gaan de terrassen open in NL wat inhoud dat de hele Belgische grensstreek op een NL terras komt zitten met mooi weer, de burgemeester van Maastricht en de burgemeester van buurgemeente Lanaken hebben liever niet dat onze zuiderburen op bezoek komen.
Wat ik me wel afvraag hoe ze dat doen met de registratie, als er iemand besmet raakt denk niet dat die waterdicht is, je kunt invullen wat je wilt of willen ze ook je identiteitskaart zien.

Wat gaan al die mensen doen als om 18.00 uur de terrassen dicht gaan, toch niet naar huis met mooi weer.

Daarstraks, in het VRT NWS journaal van 13u00: een live reportage aan terrasjes in Sluis. De reporter zei dat er hoegenaamd geen grote toeloop is van Belgische bezoekers.
De stelling dus dat "de hele Belgische grensstreek op een NL terras komt zitten" is dus wel wat overdreven te noemen. Stel dat 0,0001 % van de Belgische grensbevolking op een Nederlands terras komt zitten... Inderdaad, nog steeds onverantwoord, maar volgens mij te herleiden tot een 'grensgeval'. Veel erger zijn de grote bijeenkomsten van jongeren in parken; tijdens die bijeenkomsten wordt er bewust geen rekening gehouden met beperkende maatregelen zoals mondmaskers en afstand houden.

Binnen een paar weken zien we misschien hetzelfde in omgekeerde richting; bijvoorbeeld in Knokke. 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Vanmorgen heeft de burgemeester van Sluis onze zuiderburen die in de grensstreek wonen (die ze niet nader kon definiëren) op de radio uitgenodigd om gewoon op het terras te komen zitten. Want, zo zei ze, datgene wat de "grensbewoners" altijd al deden moet gewoon weer kunnen doorgaan. Voor zover die burgermoeder.  De Belgen verspreiden volgens haar FAKENEWS Big Grin Dit geloof je toch niet?
Hier een linkje naar een stukje op omroepzeeland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Mensen, ik weet op een gegeven moment niet meer wat je nog moet geloven als zelfs overheidsdienaars/instanties elkaar tegenspreken en elkaar voor leugenaar uit maken.Waar is iedereen toch mee bezig?  Confused
Ik ga dan maar acteren naar die dienst die verteld wat mij het beste uit komt  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Nederlanders, Belgen en Duitsers moeten de komende weken zoveel mogelijk in eigen land blijven om te voorkomen dat het aantal coronabesmettingen verder oploopt. Bewindslieden uit de drie landen deden woensdag een "klemmende oproep" aan hun inwoners.

Namens Nederland benadrukte demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) dat mensen onnodige reizen moeten vermijden en "pas in betere tijden" weer naar Nederland kunnen komen.

"Dit is helaas niet de tijd voor gezelligheid, vrienden bezoek of winkelen over de grens. Nederlanders, Belgen en Duitsers moeten even afstand van elkaar houden. Dat helpt ons in alle drie de landen in de strijd tegen corona en redt levens."

In Nederland gaan woensdag de terrassen weer open, terwijl dat in België pas op 8 mei gebeurt. Duitsland heeft nog geen datum gesteld waarop de terrassen open kunnen.

"Toestroom van mensen van buiten onze grenzen zou de situatie verder compliceren", aldus Grapperhaus. "Ik wil daarom tegen onze Belgische en Duitse buren zeggen: in betere tijden bent u weer van harte welkom. Maar voor nu helpt u ons door in eigen land te blijven."

Belgische en Duitse ministers doen zelfde oproep als Grapperhaus
De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden wijst erop dat de huidige situatie geen ruimte biedt voor andere dan slechts de hoogst noodzakelijke reizen.

"We moeten niet alleen nationaal, maar ook internationaal onze solidariteit tonen en verantwoordelijkheid opnemen. De grens oversteken voor een café- of restaurantbezoek of om een dagje te gaan winkelen bevordert de verdere verspreiding van het virus aan beide kanten van de grens en is dus geen goed idee", aldus Verlinden.

De minister van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, Herbert Reul en zijn ambtgenoot Boris Pistorius van Nedersaksen sluiten zich aan bij de woorden van Grapperhaus en Verlinden.

Volgens Reul mag het goede weer mensen er niet toe brengen alle voorzichtigheid overboord te gooien. "Het coronavirus leeft van mobiliteit en ontmoetingen. Als we het nu opgeven, zouden we al onze eerdere inspanningen tenietdoen."

Pistorius zegt dat mensen dankzij vaccinatie niet lang meer hoeven te wachten. "Naarmate de vaccinatie in heel Europa vordert, komt de geleidelijke normalisatie langzaam dichterbij. Maar tot die tijd moeten we ons allemaal blijven beperken, vooral als het gaat om bewegingsvrijheid."
Bron NU.NL
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






REPORTAGE. Wij schoven mee aan tafel met de Vlamingen in Sluis: “Dit doet zoveel deugd. Geef mij maar meteen een grote pint”
Quote
(28 April 2021, 15:50)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




REPORTAGE. Wij schoven mee aan tafel met de Vlamingen in Sluis: “Dit doet zoveel deugd. Geef mij maar meteen een grote pint”

Op de foto zie ik 2 personen per tafeltje. De tafeltjes staan (zienderogen) ver van mekaar. Op het toch wel uitgestrekt terras tel ik 7 personen, en zie ik zelfs een aantal lege tafeltjes. Dus hoegenaamd geen drukte, laat staan overrompeling. Wat zou dan het probleem kunnen zijn?
Wat me wél opvalt, is de medewerkster van het café: ze draagt geen mondmasker. Als ze van het ene naar het andere tafeltje gaat, kan net zij voor een mogelijke overdracht van het virus zorgen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(28 April 2021, 16:18)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 April 2021, 15:50)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




REPORTAGE. Wij schoven mee aan tafel met de Vlamingen in Sluis: “Dit doet zoveel deugd. Geef mij maar meteen een grote pint”

Op de foto zie ik 2 personen per tafeltje. De tafeltjes staan (zienderogen) ver van mekaar. Op het toch wel uitgestrekt terras tel ik 7 personen, en zie ik zelfs een aantal lege tafeltjes. Dus hoegenaamd geen drukte, laat staan overrompeling. Wat zou dan het probleem kunnen zijn?
Wat me wél opvalt, is de medewerkster van het café: ze draagt geen mondmasker. Als ze van het ene naar het andere tafeltje gaat, kan net zij voor een mogelijke overdracht van het virus zorgen.

@vlagreco, is een momentopname he? Op tv en online al beelden gezien van veel terrassen die aan hun limiet zaten van 50 personen. Er is een regel die mij ooit, toen ik als beroeps in het leger diende is meegedeeld: Als iets kan, gebeurt het ook. Daarom is ooit "de bom" gegooid. Oftewel, de terrassen mogen 50 man plaatsen, dus die komen ook, Belgen en Duitsers kunnen komen, dus die komen ook. Zo komen ook de Nederlanders naar bv Antwerpen om te shoppen, gewoon omdat het kan. (En omdat daar straks de terrassen ook open zijn en het daar gezelliger is dan hier   Big Grin ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Hier in Zeeland blijven de Corona cijfers hoog ,en vooral in de dorpen en steden waar veel
mensen zich niet laten inenten vanwege hun geloof ,dus dan maar liever vlamingen op de
terrassen hier in Zeeuws-Vlaanderen die zich wel laten vaccineren en zich aan de regels houden
Quote
(29 April 2021, 07:13)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in Zeeland blijven de Corona cijfers hoog ,en vooral in de dorpen en steden waar veel
mensen zich niet laten inenten vanwege hun geloof ,dus dan maar liever vlamingen op de
terrassen hier in Zeeuws-Vlaanderen die zich wel laten vaccineren en zich aan de regels houden
Maar dan steken die SGP volgelingen wel alle andere gasten aan die nog niet gevaccineerd zijn.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(29 April 2021, 12:57)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2021, 07:13)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in Zeeland blijven de Corona cijfers hoog ,en vooral in de dorpen en steden waar veel
mensen zich niet laten inenten vanwege hun geloof ,dus dan maar liever vlamingen op de
terrassen hier in Zeeuws-Vlaanderen die zich wel laten vaccineren en zich aan de regels houden
Maar dan steken die SGP volgelingen wel alle andere gasten aan die nog niet gevaccineerd zijn.

Ikben er dan ook van overtuigd als iedereen zich hier laat vaccineren dat de besmettingen een stuk
minder zouden zijn ,maar je kunt die mensen die er anders over denken helaas niet verplichten ,dus
blijven de Corona cijfers hier  zeer hoog ,de gemeente Reimerswaal heeft  relatief de meeste besmettingen
van Nederland ,en dat is al heel lang zo
Quote
eigenlijk is het simpel : als Nederland niet wil dat de Belgen op hun terrassen komen, dan moeten  ze in nederland maar beslissen om alleen maar heineken te schenken op hun terassen, wedden dat er geen belgen meer komen  Big Grin Big Grin Big Grin  Tongue Tongue
Quote
(29 April 2021, 16:56)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eigenlijk is het simpel : als Nederland niet wil dat de Belgen op hun terrassen komen, dan moeten  ze in nederland maar beslissen om alleen maar heineken te schenken op hun terassen, wedden dat er geen belgen meer komen  Big Grin Big Grin Big Grin  Tongue Tongue

Dan blijft deze trappistliefhebber ook weg. Trouwens gisteren halverwege een fietstocht met vrouw en dochter met heel veel plezier eindelijk weer kunnen lunchen in de zon op een dorpsterras. Bij de ingang handen ontsmetten, formuliertje invullen en een mooi plaatsje uitzoeken bij een van de tafels die zeker 2 meter uit elkaar stonden. Na een half jaar geen terras, kreeg ik zelfs een vakantiegevoel. Wat een weelde dat het weer kon! En ik voelde me daar heel wat veiliger dan eerder die dag bij de Jumbo.
Quote
Zo'n zelfde ervaring hadden wij ook, Pieter.
Op een rustig, ruim opgezet, terrasje aan de rand van de Drunense Duinen. Heerlijk!
(Terwijl iets verderop in Den Bosch de tafeltjes exact afgemeten 1,5m van elkaar stonden en druk bezet waren, vertelden mijn buren.)
Quote
(29 April 2021, 16:56)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eigenlijk is het simpel : als Nederland niet wil dat de Belgen op hun terrassen komen, dan moeten  ze in nederland maar beslissen om alleen maar heineken te schenken op hun terassen, wedden dat er geen belgen meer komen  Big Grin Big Grin Big Grin  Tongue Tongue

Helemaal gelijk, Heineken is geen bier, maar limonade met alcohol!  Big Grin Alleen jammer dat je ook in Griekenland met dit spul doodgegooid wordt.  amen
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(29 April 2021, 16:56)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eigenlijk is het simpel : als Nederland niet wil dat de Belgen op hun terrassen komen, dan moeten  ze in nederland maar beslissen om alleen maar heineken te schenken op hun terrassen, wedden dat er geen belgen meer komen  Big Grin Big Grin Big Grin  Tongue Tongue
Wij doen dat andersom Edgard, als het weer mag en kan. Met de auto tot Berg aan de Maas NL, dan met de fiets het pontje over en dan terug via Maaseik, daar heerlijk lunchen met een heerlijk Belgisch biertje erbij.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(29 April 2021, 16:56)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eigenlijk is het simpel : als Nederland niet wil dat de Belgen op hun terrassen komen, dan moeten  ze in nederland maar beslissen om alleen maar heineken te schenken op hun terassen, wedden dat er geen belgen meer komen  Big Grin Big Grin Big Grin  Tongue Tongue

Vroeger kreeg je op Nederlandse schepen dikwijls Oranjeboom voorgezet (was toen ook het goedkoopste dat te verkrijgen was). Dat is waarschijnlijk het slechtste Nederlandse pilsbier dat ik ooit gedronken heb.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
De Burgemeester van het eiland Tholen in Zeeland roept haar inwoners  om allert te zijn
omdat het aantal Corona besmettingen schrikbarend toeneemt , ze heeft over 1.5 meter
afstand houden -handen wassen en hoesten in de elleboog ,maar geen woord over haar
inwoners om zich te laten vaccineren
Quote
(30 April 2021, 06:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ze heeft over 1.5 meter
afstand houden -handen wassen en hoesten in de elleboog

Volgens mij zijn die aanbevelingen zo al 14 maanden oud. Als je het nu nog niet weet. Die kan al meegaan met onze VDB. Rolleyes
Quote
(30 April 2021, 09:45)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2021, 06:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ze heeft over 1.5 meter
afstand houden -handen wassen en hoesten in de elleboog

Volgens mij zijn die aanbevelingen zo al 14 maanden oud. Als je het nu nog niet weet. Die kan al meegaan met onze VDB. Rolleyes

DE  Burgemeester is lid van Mark Rutte zijn  club , en die vergeten nog al eens wat ,misschien is dat de oorzaak Big Grin
Quote
Even wat anders de Nederlanders mogen Duitsland niet zonder test die niet ouder is dan 72 uur, maar de Duitsers stonden vandaag uren in de rij bij de Disigner Outlet in Roermond, morgen zal het wel niet anders zijn.
Vraag aan onze Belgische buren, is dat ook zo druk met buitenlanders in Maasmechelen bij de outlet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Waar ik mij ontzettend aan stoor is dat op veel plaatsen het personeel in de horeca, hetzij achter de bar, de kok en de bediening zonder mondkapje loopt, zo wordt het nooit wat.
Als ik even van mijn tafeltje ga naar het toilet moet ik wel een mondkapje op.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
We worden in Nederland elke keer in aanloop van de WK of de EK voetbal dood gebombardeerd met idiote oranje reclames van onze supermarkten, hoezo infantiel.
Is dat bij onze zuiderburen ook zo of valt het wel mee met de Rode Duivels.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(01 June 2021, 13:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We worden in Nederland elke keer in aanloop van de WK of de EK voetbal dood gebombardeerd met idiote oranje reclames van onze supermarkten, hoezo infantiel.
Is dat bij onze zuiderburen ook zo of valt het wel mee met de Rode Duivels.

In België ergeren veel er zich aan dat "de Nederlanders" zichzelf in aanloop naar een EK of WK al tot kampioen kronen vooraleer er tegen een bal getrapt is. Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(01 June 2021, 13:21)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 June 2021, 13:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We worden in Nederland elke keer in aanloop van de WK of de EK voetbal dood gebombardeerd met idiote oranje reclames van onze supermarkten, hoezo infantiel.
Is dat bij onze zuiderburen ook zo of valt het wel mee met de Rode Duivels.

In België ergeren veel er zich aan dat "de Nederlanders" zichzelf in aanloop naar een EK of WK al tot kampioen kronen vooraleer er tegen een bal getrapt is. Wink
Na de eerste ronde liggen die overbetaalde ballen jongens er toch uit Patrick, dan is alles weer als vanouds.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Nou Arthur, in Duitsland is het hetzelfde - de miljonairs worden aanbeden en Aldi/Lidl en co gooien dat hele supporter-
spul in de wekelijkse aanbieding voor de EM. Brrr.
Het enige wat ik eens gekocht heb, is een shirtje van een Duitse club voor mijn jongste zoon, die in Australie woont.
Quote
Nog even door de zure (of rotte) voetbalappel heenbijten en dan is er weer aandacht voor echte sport zoals de Tour de France en de Olympische Spelen!
Quote
(01 June 2021, 20:50)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog even door de zure (of rotte) voetbalappel heenbijten en dan is er weer aandacht voor echte sport zoals de Tour de France en de Olympische Spelen!

Eerst nog even genieten van Stefanos  Tsitsipas morgen middag tegen Pedro Martimaz op Roland Garros Rolleyes
Quote
Heerlijk, weer een groot voetbaltoernooi in aantocht ! Ik kijk er naar uit!
De miljonairs op de O. S. ga ik ook volgen evenals de TdF dat ook heel wat miljonairs in het peloton herbergt, al dan niet stijf van de doping.
Quote
De laatste berichten, van RTL met de kleuren per vakantie land.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Beste mensen,

Ik wou hier ook nog even iets kwijt......

Voorbije zondag moest een vriendin van ons wonende in Bergen op Zoom haar laten vaccineren, in Terneuzen aub.

Mens lieven deugd dat kan toch niet 70 km rijden voor een vaccinatie, nu dacht ik op veel vlakken dat Nederland voor België stond,

maar dat moet ik dan tegenspreken wat vaccinaties betreft, ik kan me moeilijk inbeelden dat er een locatie is in België waar ze 70 km moeten rijden voor hun vaccinatie......

Dit maar gezegd zijnde.

Jean-Pierre
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
Verschil tussen Belgie en Nederland was volgens mij vooral dat Belgie meer ingezet heeft op kleinere vaccinatiecentra, dus minder grootschalig maar dus kortere afstanden voor de mensen.
Quote
Een vriend vertelde dat hij ook ver weg moest . Totdat hij er achter kwam dat bij meerdere keren inloggen en andere datum keuze steeds andere locaties tevoorschijn kwamen waaronder één dichterbij.
Qua locatie werkt die site gewoon niet goed.
Quote
(15 June 2021, 14:42)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen,

Ik wou hier ook nog even iets kwijt......

Voorbije zondag moest een vriendin van ons wonende in Bergen op Zoom haar laten vaccineren, in Terneuzen aub.

Mens lieven deugd dat kan toch niet 70 km rijden voor een vaccinatie, nu dacht ik op veel vlakken dat Nederland voor België stond,

maar dat moet ik dan tegenspreken wat vaccinaties betreft, ik kan me moeilijk inbeelden dat er een locatie is in België waar ze 70 km moeten rijden voor hun vaccinatie......

Dit maar gezegd zijnde.

Jean-Pierre

Er staat duidelijk op de pagina, dat als locatie en/of tijdstip je niet uitkomen je de pagina moet vernieuwen. Ook kan je bellen, dan kan je je eigen locatie en datum/tijdstip kiezen. Makkelijker kan niet, toch?  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ik denk dat de verste afstand in Vlaanderen voor een vaccinatie zowat 10 Km is. Eigenlijk is het hier wel makkelijk. Je krijgt een brief met datum, uur en vaccinatieplaats dichtst bij je woonplaats. Je hoeft alleen te bevestigen met een persoonlijke code die met die oproeping meegegeven wordt. Je weet ook al welk vaccin je gaat krijgen. Maar je kan ook inschrijven op een reservelijst en dat is automatisch in het dichtstbijzijnde vaccinatiecentrum. Als je dan van die reservelijst geplukt wordt krijg je een sms of mail dat je dezelfde dag om x uur verwacht wordt voor een prik.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(15 June 2021, 17:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat de verste afstand in Vlaanderen voor een vaccinatie zowat 10 Km is. Eigenlijk is het hier wel makkelijk. Je krijgt een brief met datum, uur en vaccinatieplaats dichtst bij je woonplaats. Je hoeft alleen te bevestigen met een persoonlijke code die met die oproeping meegegeven wordt. Je weet ook al welk vaccin je gaat krijgen. Maar je kan ook inschrijven op een reservelijst en dat is automatisch in het dichtstbijzijnde vaccinatiecentrum. Als je dan van die reservelijst geplukt wordt krijg je een sms of mail dat je dezelfde dag om x uur verwacht wordt voor een prik.

wel nu moet toch ook toegeven dat die vaccinatie campagne hier goed geregeld is, alles gaat vlot en degelijk georganiseerd . Het bewijs dus dat het niet altijd fout loopt in ons belgenlandje.
Quote
Ik kon inenten in mijn woonplaats. Wil graag aantekening in het gele boekje. Dat kan niet in mijn woonplaats, terwijl we een vaccinatie punt hebben. Mag daar 25 km voor reizen.
Quote
Als ik dit kaartje zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





"durf" ik niet meer NL binnen te komen uit Duitsland  ;O) .
Quote
(18 June 2021, 08:58)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik dit kaartje zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





"durf" ik niet meer NL binnen te komen uit Duitsland  ;O) .

Geen probleem hoor, het vergaat hier aan de kust al van de Duitsers  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.022 160.384 20 March 2024, 11:09
Laatste bericht: Buurman
  Typisch Duits Arthur 5 3.185 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.552 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 19 gast(en)