Grieksegids nieuws
Typisch Nederlands
(18 June 2021, 10:09)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2021, 08:58)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik dit kaartje zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





"durf" ik niet meer NL binnen te komen uit Duitsland  ;O) .

Geen probleem hoor, het vergaat hier aan de kust al van de Duitsers  Big Grin
Hier in Limburg idem dito, de jachthavens liggen weer vol met Duitsers, maar ze brengen wel de economie weer op gang, anders was het een dooie boel geweest.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Duitsland haalt drie Nederlandse provincies van risicolijst

Duitsland beschouwt drie Nederlandse provincies vanaf zondag niet langer als risicogebied met veel coronabesmettingen. Wie uit Friesland, Groningen of Zeeland naar Duitsland reist hoeft dan geen negatieve test of inentingsbewijs meer te tonen en de quarantaineplicht vervalt. Voor de overige provincies blijven de regels nog wel gelden.

Het Duitse beleid werd rond Pasen aangescherpt vanwege het hoge aantal coronabesmettingen in Nederland. Het Robert Koch Instituut (RKI), het Duitse RIVM, meldde vrijdag dat de drie genoemde provincies van de lijst van zogeheten hoogincidentiegebieden worden afgevoerd.

Ook populaire vakantiebestemmingen als Frankrijk, Griekenland, Zwitserland en delen van Spanje gelden niet langer als risicogebied, evenals België, het zuiden van Denemarken, Noorwegen, Estland, Litouwen, Jordanië en de Palestijnse Gebieden.
Bron ANP Berlijn
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(19 June 2021, 13:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Duitsland haalt drie Nederlandse provincies van risicolijst

Duitsland beschouwt drie Nederlandse provincies vanaf zondag niet langer als risicogebied met veel coronabesmettingen. Wie uit Friesland, Groningen of Zeeland naar Duitsland reist hoeft dan geen negatieve test of inentingsbewijs meer te tonen en de quarantaineplicht vervalt. Voor de overige provincies blijven de regels nog wel gelden.

Het Duitse beleid werd rond Pasen aangescherpt vanwege het hoge aantal coronabesmettingen in Nederland. Het Robert Koch Instituut (RKI), het Duitse RIVM, meldde vrijdag dat de drie genoemde provincies van de lijst van zogeheten hoogincidentiegebieden worden afgevoerd.

Ook populaire vakantiebestemmingen als Frankrijk, Griekenland, Zwitserland en delen van Spanje gelden niet langer als risicogebied, evenals België, het zuiden van Denemarken, Noorwegen, Estland, Litouwen, Jordanië en de Palestijnse Gebieden.
Bron ANP Berlijn

Dus als ik het goed begrijp is geheel Griekenland voor duitsland geen risico gebied meer dus ze hebben geen negatieve test meer nodig bij terugkomst uit Griekenland
Quote
Zo is het Arthur, in het D-GR-forum stelt een user echter een vraag, hoe het kan dat hoewel er "rode gebieden"  in GR op de Europese Covid-kaart staan er toch groen licht gegeven wordt.
Voor mij, dan wel de kinderen prima, kunnen ze zonder quarantäne-dwang terug naar huis.
Quote
Vanaf morgen heeft de Nederlandse reiziger het weer gemakkelijker.

Nederlanders mogen weer op vakantie naar Frankrijk en Griekenland
Nederlanders kunnen met ingang van donderdag weer op vakantie naar Frankrijk, Griekenland en België. Het reisadvies voor deze landen gaat dan van oranje naar geel vanwege de gunstige coronacijfers, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Behalve naar deze drie bestemmingen worden ook reizen naar Estland, de regio Sjeverna Hrvatska in Kroatië, Litouwen en Slovenië niet langer afgeraden.

Vanwege de zorgwekkende Delta-variant wordt het reisadvies voor de Portugese hoofdstad Lissabon donderdag oranje: alleen noodzakelijke reizen zijn toegestaan. Reizigers uit Lissabon moeten vanaf dan een negatieve test laten zien als ze naar Nederland terugkeren en bij aankomst in Nederland moeten ze in quarantaine. De rest van Portugal en de Azoren en Madeira blijven geel. Het reisadvies voor Spanje blijft oranje. Hoewel de coronacijfers in dat land langzaam verbeteren, zijn ze volgens het ministerie nog niet goed genoeg.

Het positieve reisadvies voor België geldt niet voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in Griekenland staat Athene nog niet op geel. Het ministerie wijst er op dat er ondanks het gele reisadvies er nog wel andere reisbeperkingen of andere maatregelen gelden die gevolgen kunnen hebben voor een reis. Het reisadvies voor de Verenigde Staten gaat bijvoorbeeld ook naar geel, maar het land staat geen vakantiereizen toe.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Arthur code geel geldt dat ook voor het vaste land van Griekenland? Zou fijn zijn.
Quote
(23 June 2021, 11:13)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur code geel geldt dat ook voor het vaste land van Griekenland? Zou fijn zijn.

Kijk eens hier Goedas:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Nu nog oranje, vanaf morgen geel.......
Let wel: geheel Griekenland met uitzondering van de hoofdstad Athene.
Quote
Iets wat ik niet zo best begrijp (het kan aan mij liggen):
Voor de landen waar ik al even naar keek (o.a. Griekenland) voor wat betreft de reisvoorwaarden, zag ik telkens dat er geen testen en geen quarantaine meer nodig is als je een bewijs van volledige vaccinatie kan voorleggen.
Zie ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Waar ik verbaasd over ben, is dat Nederland toch een testing oplegt ZELFS als je het vaccinatiecertificaat kan voorleggen:
"Belgen die met de auto, bus of trein naar Nederland reizen, zullen voor hun reis een PCR-test moeten doen, binnen 72 uur van hun aankomst in Nederland. Iedereen boven de 13 jaar zal zich moeten laten testen, ook als je al een vaccin hebt gekregen."
Dit druist toch in tegen de bedoeling van 1) twee dosissen van het vaccin gekregen te hebben; en 2) de bedoeling van het vaccinatiecertificaat?
Of zie ik iets over het hoofd?

Ik vraag het me af omdat we - eindelijk - einde juli (= 2 weken na onze tweede prik) 3 dagen in Nederland zouden verblijven. Hopelijk wijzigt die Nederlandse voorwaarde nog, want omwille van amper 3 dagjes over de grens, willen we niet het hele gedoe (inclusief de kosten) met testen doen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(23 June 2021, 19:44)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iets wat ik niet zo best begrijp (het kan aan mij liggen):
Voor de landen waar ik al even naar keek (o.a. Griekenland) voor wat betreft de reisvoorwaarden, zag ik telkens dat er geen testen en geen quarantaine meer nodig is als je een bewijs van volledige vaccinatie kan voorleggen.
Zie ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Waar ik verbaasd over ben, is dat Nederland toch een testing oplegt ZELFS als je het vaccinatiecertificaat kan voorleggen:
"Belgen die met de auto, bus of trein naar Nederland reizen, zullen voor hun reis een PCR-test moeten doen, binnen 72 uur van hun aankomst in Nederland. Iedereen boven de 13 jaar zal zich moeten laten testen, ook als je al een vaccin hebt gekregen."
Dit druist toch in tegen de bedoeling van 1) twee dosissen van het vaccin gekregen te hebben; en 2) de bedoeling van het vaccinatiecertificaat?
Of zie ik iets over het hoofd?

Ik vraag het me af omdat we - eindelijk - einde juli (= 2 weken na onze tweede prik) 3 dagen in Nederland zouden verblijven. Hopelijk wijzigt die Nederlandse voorwaarde nog, want omwille van amper 3 dagjes over de grens, willen we niet het hele gedoe (inclusief de kosten) met testen doen.

Vlagreco, de site waar je naar verwijst bevat info van 5 juni! België wordt nu zowiezo geel (behalve het Brusselse gewest) dus je bewijs van vaccinatie is voldoende. En, zoals op elke site vermeld, vanaf 1 juli gaan pas de regels met betrekking tot de app in. Daarnaast zijn er hier in Zeeland al zeer veel Belgen en Duitsers, al enkele weken. Ik heb niet bij de grensovergangen gestaan,  maar ik durf er wat onder te verwedden dat 99% geen test heeft ondergaan en zeker niet in quarantaine is gegaan.  Zelf vorige week ook weer twee maal door België gereden. Er zijn nergens controles. Wetgeving en controles zijn een lachertje.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Het is een lang verhaal maar het ziet er de komende weken/maanden niet goed uit.

Nederland kleurt roder, situatie is op meer plekken 'zeer ernstig'

Geen uithoek van Nederland ontkomt aan het jongste opleving van het coronavirus. Op de nieuwste coronakaart van Nederland, die dinsdag wordt vastgesteld, komen meerdere regio's op het hoogste alarmniveau uit. De situatie is er inmiddels zeer ernstig. Ook op de Europese coronakaart verschiet Nederland komende week waarschijnlijk van kleur.

In twee regio's is de situatie eigenlijk al zeer ernstig, schreef zorgminister Hugo de Jonge in de nacht van vrijdag op zaterdag aan de Tweede Kamer. Hij noemde de namen van de regio's niet, maar de enige twee regio's die op dat moment aan de voorwaarden voor 'zeer ernstig' voldeden, waren Amsterdam-Amstelland en Groningen. Daar waren toen in een week tijd meer dan 250 op de 100.000 inwoners positief getest. De situatie is er tijdens het weekeinde alleen maar verergerd.

In Amsterdam en omstreken zijn in de afgelopen zeven dagen bijna 4400 inwoners positief getest. Omgerekend komt dat neer op 410 gevallen op elke 100.000 inwoners. De week ervoor waren er maar 47 positieve tests op elke 100.000 mensen. Groningen telde in de laatste zeven dagen 333,3 nieuwe gevallen op elke 100.000 personen, een stijging van 989 procent ten opzichte van de week ervoor.

Negen regio's stevenen af op het een na hoogste risiconiveau
Maar het virus verspreidt zich als een olievlek. Sinds de brief van De Jonge is de provincie Utrecht ook over de grens van zeer ernstig heen gegaan. Daar waren zaterdag maar liefst 1541 positieve tests. Dat is een landelijk record: nog nooit zijn er, in welke regio dan ook, zo veel besmettingen geregistreerd in één etmaal.

De regio's Kennemerland, Rotterdam-Rijnmond, Hollands Midden, Gooi en Vechtstreek en Haaglanden zijn nog één of twee dagen met veel positieve tests verwijderd van 'zeer ernstig'. Dan zouden acht delen van Nederland, die nu allemaal nog op zorgelijk staan, naar het hoogste niveau verspringen.

Negen regio's stevenen af op het een na hoogste risiconiveau, ernstig. Dit zijn Twente, IJsselland, Noord- en Oost-Gelderland, Gelderland-Midden, Gelderland-Zuid, Zaanstreek-Waterland, Zuid-Holland-Zuid, Midden- en West-Brabant en Brabant-Zuidoost. Brabant-Noord komt daar misschien nog bij.

De overige zeven regio's staan na dinsdag waarschijnlijk op zorgelijk, het een na laagste risiconiveau. Dit zijn Noord-Holland-Noord, Friesland, Zuid-Limburg, Flevoland, Drenthe, Zeeland en Limburg-Noord. Geen enkele regio staat dan nog op waakzaam.

Wijziging voor Nederland op Europese coronakaart waarschijnlijk
Nederland telt vier risiconiveaus voor het coronavirus. Van laag naar hoog zijn dat waakzaam, zorgelijk, ernstig en zeer ernstig. Twee cijfers bepalen het risiconiveau in een regio: het aantal positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames. Daarbij wordt rekening gehouden met het aantal inwoners. Tot eind mei stonden alle 25 veiligheidsregio's op zeer ernstig. Momenteel hebben tien regio's het laagste niveau, waakzaam, en staan de vijftien andere regio's een stapje hoger, op zorgelijk.

Ook op de Europese coronakaart verschiet Nederland komende week waarschijnlijk van kleur. Nu is het land nog overwegend oranje, met wat groene gebieden hier en daar, dankzij de coronaluwte die vorige week ten einde kwam.

Maar op de nieuwe kaart, van komende donderdag, worden Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Groningen waarschijnlijk rood. Naar aanleiding van die kaart kunnen andere landen hun burgers afraden om naar Nederland te komen, en ze kunnen strenge voorwaarden stellen aan Nederlanders die vakantie willen komen vieren.

Bron ANP
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Stel dat Nederland op rood komt en we in quarantaine moeten dan zit je bij een pakketreis goed. We gaan ook naar de Moezel. Onze verzekering vergoedt daar niets uit. Ik heb meneer van camping gemaild, Nederlandse eigenaar. Hij zei mocht het zo ver komen dan mag u het gratis annuleren. Is dat geen service. Ik hoop dat het niet nodig is, maar is wel een fijn gevoel. Ga in ieder geval een lekker Fries suikerbrood voor camping beheerder kopen als we hopelijk van zijn camping kunnen genieten….
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
Reisorganisaties leggen oranje reisadvies voor vakanties naast zich neer.

Als een vakantiebestemming een oranje reisadvies krijgt, betekent dit niet meer dat touroperators alle reizen daarheen annuleren. Ook is het niet meer zo dat klanten automatisch hun geld terug kunnen krijgen als een bestemming oranje kleurt. Dat zegt directeur Frank Oostdam van reiskoepel ANVR tegen NU.nl.

Corendon liet de klant al zelf kiezen, Sunweb sloot zich onlangs voorzichtig aan bij dat beleid. De ANVR, waar alle grote touroperators bij zijn aangesloten, heeft het beleid nu ook gewijzigd. "We gaan ervan uit dat iedereen die lijn volgt", aldus Oostdam. Dat zou dan ook gelden voor TUI, de grootste reisaanbieder van Nederland.

Volgens Oostdam zijn de reisadviezen achterhaald. Het reisadvies was ooit bedoeld om reizigers te informeren over hoe veilig een bestemming is om heen te reizen. "Niemand kan mij uitleggen waarom een niet-gevaccineerd of niet-getest persoon wel naar de binnenstad van het donkerrood gekleurde Groningen mag, maar niet naar de boulevard van Lissabon."

De reissector ziet ook met lede ogen aan hoe vakantiegangers de auto of camper pakken en zelf afreizen naar allerlei bestemmingen. "Of los een ticket en een hotel boeken en alsnog gaan. Wij kunnen na zeventien maanden stilstaan dan niet met de armen over elkaar gaan zitten toekijken."

Mensen die een vakantie via een pakketreis boeken, kunnen volgens de ANVR-directeur wel altijd van bestemming veranderen. Maar geld terugkrijgen als een bestemming verkleurt, is geen zekerheid meer. "Het wordt maatwerk. Zo kijken we naar wanneer de reis geboekt is en wat de regels ter plekke zijn, bijvoorbeeld."

ANVR verwacht dat overheid snel reisadvisering aanpast
Als iemand naar een land dat een oranje reisadvies heeft wil gaan, Nederlandse toeristen welkom zijn en de touroperator de reis kan uitvoeren, is er conform de nieuwe richtlijn van de ANVR geen reden de reis te schrappen. "Dat zal niet gebeuren naar mutatiegebieden, zoals India", verzekert de voorzitter van de reiskoepel.

"Het beleid is voortaan dat de reis doorgaat tenzij, in plaats van: we gaan niet, tenzij." Oostdam verwacht ook dat de overheid op zeer korte termijn de reisadviezen aanpast. "Waarbij meer gekeken wordt naar ziekenhuisopnames en vaccinatiegraad dan naar aantal besmettingen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
En de NL overheid heeft het inderdaad zojuist aangepast.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Nederland blijft ook komende week hoogstwaarschijnlijk een rode vlek op de coronakaart van Europa. Dat kan betekenen dat de beperkingen die Duitsland, Frankrijk, Noorwegen en andere landen hebben ingesteld voor Nederlandse vakantiegangers nog wat langer van kracht blijven. De kaart wordt wel iets minder vurig, door de daling van het aantal nieuwe coronagevallen. Waarschijnlijk blijft alleen Noord-Holland donkerrood en staat de rest van Nederland na komende donderdag op rood.

De coronakaart wordt elke donderdag gemaakt door het ECDC, de Europese evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). De organisatie kijkt naar het aantal positieve tests in de afgelopen twee kalenderweken en naar het percentage positieve tests. De kaart heeft vier kleuren: groen, oranje, rood en donkerrood.

Bij de huidige kaart, van afgelopen donderdag, staan Noord-Holland, Groningen, Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Limburg op donkerrood. In Flevoland, Friesland, Zeeland en Drenthe is de situatie iets minder ernstig, die zijn roodgekleurd. Omdat het ECDC kijkt naar de cijfers over de laatste twee weken, telde de piek van de huidige coronagolf nog net mee voor de kaart van afgelopen donderdag. Die hoge cijfers vallen weg bij de kaart van komende week.

Provincie

Een provincie wordt donkerrood wanneer er in twee weken tijd meer dan 500 op de 100.000 inwoners positief zijn getest. In de afgelopen 14 dagen komt alleen Noord-Holland nog boven die grens uit. In die provincie zijn in de laatste twee weken 15.930 nieuwe gevallen ontdekt, omgerekend zo'n 553 op elke 100.000 mensen. Dat is wel een flinke daling. In de twee weken waarop de huidige kaart is gebaseerd, telde de provincie 931 positieve tests per 100.000 Noord-Hollanders.

Groningen duikt van 792 naar 422 positieve tests per 100.000, en Utrecht van 701 naar 409. Daarmee gaan ze hoogstwaarschijnlijk van donkerrood naar rood, net als Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Overijssel en Limburg. De andere vier provincies blijven vermoedelijk op rood staan. Wanneer de eerste provincies naar oranje kunnen zakken, hangt af van het percentage positieve tests. Dat is nu nog te hoog voor een stap omlaag.

Op woensdag komt de Nederlandse overheid met een nieuwe kaart van de risiconiveaus in de 25 veiligheidsregio's. Nederland telt vier van die niveaus. Van laag naar hoog zijn dat waakzaam, zorgelijk, ernstig en zeer ernstig. Welke status een regio heeft, wordt vastgesteld op basis van het aantal positieve tests en het aantal ziekenhuisopnames. Het hoogste cijfer van de twee geeft de doorslag. Momenteel staan tien regio's op ernstig en vijftien op zeer ernstig.

Puur op basis van het aantal positieve tests in de afgelopen week zou Drenthe teruggaan naar zorgelijk. De rest van het land zou in dat geval uitkomen op ernstig. Geen enkele regio zou dan nog op zeer ernstig staan. Maar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt, waardoor regio's wel op zeer ernstig blijven. Vorige week eindigden Zeeland, Groningen, IJsselland, Utrecht, Zaanstreek-Waterland, Hollands Midden en Brabant-Zuidoost door de opnames op zeer ernstig. Als in die regio's alleen het aantal positieve testen had geteld, zou de situatie er ernstig zijn geweest. Sindsdien is het aantal opnames in het hele land verder gestegen, de daling daarvan is nog niet begonnen.
Bron ANP.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Covidp!apieren: Marechaussee aan grens met bonnenboekje

De Koninklijke Marechaussee staat vanaf maandag met getrokken bonnenboekje aan de grens met België, om de corona documenten van terugkerende vakantiegangers te controleren.

"We gaan niet waarschuwen maar meteen handhaven", waarschuwt een voorlichter alvast.

95 euro
Vanaf maandag moet iedereen die ouder is dan 12 jaar en Nederland binnenkomt uit een land met corona code geel of oranje een vaccinatiebewijs of negatieve PCR-test hebben die niet meer dan 48 uur oud is. Dat geldt ook voor terugkerende vakantiegangers. Mensen die zonder deze papieren Nederland binnenkomen, kunnen rekenen op een boete van 95 euro. Ook op vliegvelden wordt gecontroleerd, omdat de regels ook van toepassing zijn op mensen die van buiten Europa ons land binnenkomen.

Vakantielanden
De controles staan vooralsnog alleen aan de Belgische grens, omdat vakantiegangers uit geel gecodeerde landen als Frankrijk, Spanje en Portugal via België terugreizen. Via Duitsland komen vooral mensen terug die in dat land zelf, Oostenrijk of Italië op vakantie zijn geweest, en in die landen is volgens de Europese corona kaart weinig aan de hand. "Maar het gaat om mobiele controles, als het nodig is dat er ook aan de Duitse grens gecontroleerd wordt is dat zo geregeld", voegt de woordvoerder daaraan toe.

Steekproef
De controles op corona papieren gebeuren op dezelfde wijze waarop de Marechaussee normale mobiele controles houdt. Daarbij wordt steekproefsgewijs gecontroleerd of mensen wel de juiste documenten bij zich hebben.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Het meest belachelijke is wel, dat je zonder vaccinatie of test gewoon het vliegtuig niet inkomt en dus niet naar huis kan (helemaal mee eens trouwens), maar dat, als je terugkomt met de auto en aan de grens gecontroleerd wordt en je niet (volledig) gevaccineerd of getest bent, je een kleine boete krijgt en alsnog gewoon mag verder rijden???? Jij nog een covidje? Met of zonder longcovid? Dit is nou echt typisch Nederlands, of zijn er meer landen die het ook niet snappen en maar wat doen? Bizar.  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(04 August 2021, 12:25)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het meest belachelijke is wel, dat je zonder vaccinatie of test gewoon het vliegtuig niet inkomt en dus niet naar huis kan (helemaal mee eens trouwens), maar dat, als je terugkomt met de auto en aan de grens gecontroleerd wordt en je niet (volledig) gevaccineerd of getest bent, je een kleine boete krijgt en alsnog gewoon mag verder rijden???? Jij nog een covidje? Met of zonder longcovid? Dit is nou echt typisch Nederlands, of zijn er meer landen die het ook niet snappen en maar wat doen? Bizar.  Confused

Net hetzelfde in België hoor. Iedereen die terugkomt naar België moet een PLF invullen tenzij je minder dan 48 uur uit het land was. Alleen wordt dat enkel in de luchthaven(s) gecontroleerd. Voor wie per wagen of trein terugkomt is er blijkbaar nergens controle. Ergerlijk beleid.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(04 August 2021, 13:13)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 August 2021, 12:25)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het meest belachelijke is wel, dat je zonder vaccinatie of test gewoon het vliegtuig niet inkomt en dus niet naar huis kan (helemaal mee eens trouwens), maar dat, als je terugkomt met de auto en aan de grens gecontroleerd wordt en je niet (volledig) gevaccineerd of getest bent, je een kleine boete krijgt en alsnog gewoon mag verder rijden???? Jij nog een covidje? Met of zonder longcovid? Dit is nou echt typisch Nederlands, of zijn er meer landen die het ook niet snappen en maar wat doen? Bizar.  Confused

Net hetzelfde in België hoor. Iedereen die terugkomt naar België moet een PLF invullen tenzij je minder dan 48 uur uit het land was. Alleen wordt dat enkel in de luchthaven(s) gecontroleerd. Voor wie per wagen of trein terugkomt is er blijkbaar nergens controle. Ergerlijk beleid.

Er zijn zo goed als geen controles bij aankomst op de luchthaven. Kan altijd zijn dat ja achteraf telefonische wordt gecontacteerd naar gelang je vakantieherkomst maar op de luchthaven doen ze even veel als de douane daar al jaren doet, kijken en nog eens kijken, en héél af & toe eens een controle.
Quote
Nederlandse dronken passagiers gearresteerd om wangedrag in vliegtuig

Het vliegveld van Heraklion

Twee Nederlandse passagiers zouden zich tijdens een vlucht naar Griekenland zo ernstig hebben misdragen, dat ze direct na de landing in de boeien zijn geslagen. Volgens Griekse media gaat het om twee mannen van 24 en 27 jaar. Hun wangedrag zorgde voor veel onrust en paniek bij de passagiers aan boord.

De mannen zaten gistermiddag in een vliegtuig naar het populaire toeristische eiland Kreta, melden Griekse media. Het tweetal was onhandelbaar, zo schrijven de media, en daarmee veroorzaakten de mannen veel onrust en paniek in het vliegtuig.

Dronken lastpakken

De dronken lastpakken weigerden om instructies op te volgen van de stewardessen. Ze wilden geen mondkapje dragen en dronken veel alcohol aan boord. Toen het cabinepersoneel hen daar op aansprak, werden ze agressief.

De mannen zijn direct na de landing aangehouden op de luchthaven van Heraklion.

Steeds meer agressie
RTL Nieuws meldde onlangs nog dat er aan boord van Nederlandse vliegtuigen steeds vaker problemen zijn door agressief gedrag van passagiers. De incidenten worden heftiger: steeds meer krijgt het cabinepersoneel te maken met verbaal en fysiek geweld.

Alcohol speelt daarin een grote rol. In sommige gevallen moeten vluchten daardoor zelfs worden afgebroken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
De 2 mannen zijn aangehouden, maar wat gebeurt er dan mee. Boete of terug naar Nederland? Heb geen idee.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
(07 August 2021, 22:14)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De 2 mannen zijn aangehouden, maar wat gebeurt er dan mee. Boete of terug naar Nederland? Heb geen idee.

Van mij mogen ze eerst afkoelen in een Griekse cel zolang hun vakantie duurt, en dan terug naar huis sturen.
Je zal maar in een vliegtuig zitten met zulk soort tuig en uren later op je bestemming aankomen omdat de piloot ze onderweg eruit gooit.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Volledig off-topic maar onderstaande is toch zelden gezien, dank u Abdi Nageeye!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(07 August 2021, 21:31)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlandse dronken passagiers gearresteerd om wangedrag in vliegtuig

Het vliegveld van Heraklion

Twee Nederlandse passagiers zouden zich tijdens een vlucht naar Griekenland zo ernstig hebben misdragen, dat ze direct na de landing in de boeien zijn geslagen. Volgens Griekse media gaat het om twee mannen van 24 en 27 jaar. Hun wangedrag zorgde voor veel onrust en paniek bij de passagiers aan boord.

De mannen zaten gistermiddag in een vliegtuig naar het populaire toeristische eiland Kreta, melden Griekse media. Het tweetal was onhandelbaar, zo schrijven de media, en daarmee veroorzaakten de mannen veel onrust en paniek in het vliegtuig.

Dronken lastpakken

De dronken lastpakken weigerden om instructies op te volgen van de stewardessen. Ze wilden geen mondkapje dragen en dronken veel alcohol aan boord. Toen het cabinepersoneel hen daar op aansprak, werden ze agressief.

De mannen zijn direct na de landing aangehouden op de luchthaven van Heraklion. 

Steeds meer agressie
RTL Nieuws meldde onlangs nog dat er aan boord van Nederlandse vliegtuigen steeds vaker problemen zijn door agressief gedrag van passagiers. De incidenten worden heftiger: steeds meer krijgt het cabinepersoneel te maken met verbaal en fysiek geweld.

Alcohol speelt daarin een grote rol. In sommige gevallen moeten vluchten daardoor zelfs worden afgebroken.

Totaal alcoholverbod op het vliegtuig zou al een stap in de goede richting zijn. Maar tja, het economische primeert zeker?
Is net zoals het verkrijgen van alcohol in Belgische tankstations. Hoe hypocriet kan je het maken.
Quote
Puttend uit mijn eigen, bescheiden, waarnemingen doet het lange wachten voor vertrek er ook niet veel goed aan.
Quote
Helemaal met je eens El Greco. Denk niet dat het wordt afgeschaft, maar het zou veel problemen voorkomen. Vraag me nog steeds af als de herrie schoppers worden opgepakt, wat is dan het vervolg voor hun….
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
Waarschijnlijk komen ze op de zwarte lijst van de vliegmaatschappij waarmee ze vlogen. Voor zover ik weet mogen deze persoonsgegevens helaas niet gedeeld worden met andere airlines, i.v.m. privacywetgeving en kunnen ze volgende keer weer vrolijk op het vliegtuig stappen. Het wordt tijd dat in deze gevallen die heilig verklaarde privacy nu eens het veld gaat ruimen in het algemeen belang en veiligheid van de goedwillende medemens en het tuig de deksel op zijn neus krijgt.
Quote
Ben het natuurlijk ook met El Greco eens. Zelf ook wel eens een late vlucht vanaf Heraklion gehad. Eerst geluncht met Retsina en omdat we vetrokken een Tsiporo toe van de uitbater, maar zelf nooit vervelend geweest. (echt niet)
Quote
(08 August 2021, 08:55)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarschijnlijk komen ze op de zwarte lijst van de vliegmaatschappij waarmee ze vlogen. Voor zover ik weet mogen deze persoonsgegevens helaas niet gedeeld worden met andere airlines, i.v.m. privacywetgeving en kunnen ze volgende keer weer vrolijk op het vliegtuig stappen. Het wordt tijd dat in deze gevallen die heilig verklaarde privacy nu eens het veld gaat ruimen in het algemeen belang en veiligheid van de goedwillende medemens en het tuig de deksel op zijn neus krijgt.
Het tweetal 27 en 24 jaar vloog vanaf DUITSLAND , kan zo maar zijn dat ze in Nederland  al op zwarte lijst staan ??
Quote
"omdat de piloot ze onderweg eruit gooit."
Ik dacht dat Arthur de oplossing van zulke problemen aangaf . . .  Angel
Quote
(08 August 2021, 09:44)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"omdat de piloot ze onderweg eruit gooit."
Ik dacht dat Arthur de oplossing van zulke problemen aangaf . . .  Angel

Daarmee wordt bedoeld een tussenlanding om ze uit het vliegtuig te zetten. Gebeurt wel meer.

El Greco schreef:Totaal alcoholverbod op het vliegtuig zou al een stap in de goede richting zijn. Maar tja, het economische primeert zeker?

Men kan nog net zoveel dergelijke maatregelen nemen of bedenken, het blijft nog altijd het individu zelf dat beslist om zich normaal te gedragen of niet. De beste manier lijkt mij nog altijd om ergens een tussenlanding te maken en ze uit het vliegtuig te zetten. Plus natuurlijk laten opdraaien voor alle kosten. Tref ze waar het ze (waarschijnlijk) het meeste pijn doet: in hun portefeuille.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 August 2021, 08:21)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volledig off-topic maar onderstaande is toch zelden gezien, dank u Abdi Nageeye!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(07 August 2021, 21:31)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlandse dronken passagiers gearresteerd om wangedrag in vliegtuig

Het vliegveld van Heraklion

Twee Nederlandse passagiers zouden zich tijdens een vlucht naar Griekenland zo ernstig hebben misdragen, dat ze direct na de landing in de boeien zijn geslagen. Volgens Griekse media gaat het om twee mannen van 24 en 27 jaar. Hun wangedrag zorgde voor veel onrust en paniek bij de passagiers aan boord.

De mannen zaten gistermiddag in een vliegtuig naar het populaire toeristische eiland Kreta, melden Griekse media. Het tweetal was onhandelbaar, zo schrijven de media, en daarmee veroorzaakten de mannen veel onrust en paniek in het vliegtuig.

Dronken lastpakken

De dronken lastpakken weigerden om instructies op te volgen van de stewardessen. Ze wilden geen mondkapje dragen en dronken veel alcohol aan boord. Toen het cabinepersoneel hen daar op aansprak, werden ze agressief.

De mannen zijn direct na de landing aangehouden op de luchthaven van Heraklion. 

Steeds meer agressie
RTL Nieuws meldde onlangs nog dat er aan boord van Nederlandse vliegtuigen steeds vaker problemen zijn door agressief gedrag van passagiers. De incidenten worden heftiger: steeds meer krijgt het cabinepersoneel te maken met verbaal en fysiek geweld.

Alcohol speelt daarin een grote rol. In sommige gevallen moeten vluchten daardoor zelfs worden afgebroken.

Totaal alcoholverbod op het vliegtuig zou al een stap in de goede richting zijn. Maar tja, het economische primeert zeker?
Is net zoals het verkrijgen van alcohol in Belgische tankstations. Hoe hypocriet kan je het maken.
Alcohol of Drugs  of Lachgas of alle drie geeft zulk misselijk makend gedrag Angry
Quote
(08 August 2021, 11:37)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 August 2021, 09:44)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"omdat de piloot ze onderweg eruit gooit."
Ik dacht dat Arthur de oplossing van zulke problemen aangaf . . .  Angel

Daarmee wordt bedoeld een tussenlanding om ze uit het vliegtuig te zetten. Gebeurt wel meer.

El Greco schreef:Totaal alcoholverbod op het vliegtuig zou al een stap in de goede richting zijn. Maar tja, het economische primeert zeker?

Men kan nog net zoveel dergelijke maatregelen nemen of bedenken, het blijft nog altijd het individu zelf dat beslist om zich normaal te gedragen of niet. De beste manier lijkt mij nog altijd om ergens een tussenlanding te maken en ze uit het vliegtuig te zetten. Plus natuurlijk laten opdraaien voor alle kosten. Tref ze waar het ze (waarschijnlijk) het meeste pijn doet: in hun portefeuille.

Dat klopt Patrick, elk individu blijft zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag maar je moet de kat niet bij de melk zetten. Waarschijnlijk was er door die heren ook al fameus "getankt" nog voor ze op het vliegtuig stapten en dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de luchtvaartmaatschappij om die alsnog te weigeren of niet. 
Daarmee dat ik ook het voorbeeld aanhaalde van de verkoop van alcohol in tankstations op Belgische snelwegen. Ook dat hoeft niet (is mijn bescheiden mening hé). In andere landen kan het wel maar in België is het wéér moeilijk te verbieden blijkbaar.
Quote
(08 August 2021, 14:12)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat klopt Patrick, elk individu blijft zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag maar je moet de kat niet bij de melk zetten. Waarschijnlijk was er door die heren ook al fameus "getankt" nog voor ze op het vliegtuig stapten en dan ligt de verantwoordelijkheid weer bij de luchtvaartmaatschappij om die alsnog te weigeren of niet. 
Daarmee dat ik ook het voorbeeld aanhaalde van de verkoop van alcohol in tankstations op Belgische snelwegen. Ook dat hoeft niet (is mijn bescheiden mening hé). In andere landen kan het wel maar in België is het wéér moeilijk te verbieden blijkbaar.

Dat is blijkbaar typisch Belgisch: schrik dat 1 of meerdere personen/groepen zich zouden aangesproken voelen en protesteren. En dat is voor sommige politici al voldoende om zich terug te trekken want dat zou wel eens een paar stemmen kunnen kosten bij komende verkiezingen. De heilige schrik dat een paar stemmen verloren gaan zit er zo ingebakken  Confused
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Een paar dagen eerder werd op de luchthaven al een Nederlandse vrouw aangehouden. Dat gebeurde nadat ze terug naar Amsterdam probeerde te vliegen terwijl ze positief had getest op corona. De 35-jarige vrouw kreeg een boete van maar 5.000 euro voor het overtreden van de coronaregels.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Spanje is lastige Nederlander spuugzat en zet hem het land uit: ‘Bedreiging voor samenleving’
Een Nederlandse man die al jaren een doorn in het oog is van de Spaanse autoriteiten, is vanwege zijn onhandelbare gedrag het land uitgezet. De Nederlander mag in ieder geval de komende drie jaar Spanje niet meer in. Dat heeft het hooggerechtshof van Andalusië bepaald, zo meldt de Spaanse lokale krant Diario de Sevilla.

De Nederlander, van wie de identiteit niet bekend is gemaakt, heeft volgens het Spaanse medium veel op zijn kerfstok. Zo is hij onder andere veroordeeld in 2003 voor betrokkenheid bij drugshandel en vijf jaar later voor een zware overtreding in het verkeer. In 2013 ging hij opnieuw zwaar in de fout nadat hij zijn ‘carrière’ in de drugscriminaliteit weer besloot op te pakken. Hiervoor werd hij in 2016 veroordeeld tot drie jaar en vier maanden gevangenisstraf.

Acute bedreiging
De Nederlander verblijft sinds 2008 legaal in Spanje. Het is volgens Diario de Sevilla niet gebruikelijk dat iemand vanwege enkele strafrechtelijke veroordelingen het land wordt uitgezet. ,,Maar de persoon vormt een reële, acute en voldoende ernstige bedreiging en tast een fundamenteel aspect van de samenleving aan”, zo citeert de krant een uitspraak van het hooggerechtshof.

De man zou in de gevangenis te horen hebben gekregen dat hij het land moet verlaten. Voor welk strafbaar feit hij nu vast zit, is niet duidelijk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Zal waarschijnlijk asiel aanvragen in Belgie, er is nog plaats zat, haha
messara's signatuur Cool Cool
Quote
De landen om ons heen en de V.S.evacueren dagelijks duizenden burgers uit Afghanistan, de NL regering krijgt het klaar om een vliegtuig zonder Nederlanders terug te laten komen omdat ze weer eens te lang welles nietes doen in de 2e kamer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
25 meisjes en jongens aan flarden laten schieten in die zandbak. Iedereen mist zijn kind of broer/zus.
De verantwoordelijken zijn nu ergens commissaris. Off topic, maar ben heel boos.
Quote
Limburgse gezinnen getroffen door de watersnood krijgen vakantie aangeboden door verschillende Zeeuwse instanties ,
gisteren is het eerste gezin met 4 kinderen geariveerd in Burg- Haamstede ,het gezin verblijft een week in een zes persoons chalet
om bij te komen van de problemen die zij door de ramp hebben meegemaakt
Quote
Heel fijn voor deze mensen en vooral voor de kinderen. En t is goed weer..
Quote
(02 September 2021, 12:15)Marian55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel fijn voor deze mensen en vooral voor de kinderen. En t is goed weer..

In 1953 tijdens de watersnoodramp werkten Limburgse mijnwerkers s, zondags door om geld in te zamelen
voor de getroffen zeeuwen ,in totaal werd er ruim een miljoen gulden door de mijnwerkers ingezameld ,dus
is dit   het moment om iets terug te doen voor de getroffen mensen in Limburg
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.036 170.132 04 April 2024, 17:58
Laatste bericht: metaxa
  Typisch Duits Arthur 5 3.294 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.622 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 18 gast(en)