Grieksegids nieuws     
Typisch Nederlands
Een heel goed initiatief, ik zie dit liever dan dat er geld gedoneerd wordt wat vaak in verkeerde zakken terecht komt, en niet alleen in NL vooral in de arme landen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Je kon erop wachten, Rutte en co gaat verder met de horeca nog verder naar de kloten te helpen terwijl onze buren de komende 3 weken het werk bijna niet aan kunnen.

Limburgers de grens over: 'Hier kan het wel'

De kans is groot dat Limburgers de komende weken massaal de grens oversteken om daar op stap te gaan of te gaan uiteten. In Duitsland en België zijn (nog) geen aangescherpte maatregelen en dat biedt mogelijkheden.

In Aken zijn de voorbereidingen voor de kerstmarkt in volle gang. Het leven is er vrij normaal al zijn mondkapjes en een QR-code verplicht. Maar wie op stap wil, kan hier tot in de late uren feestvieren.

Welkom
Veel Limburgers deden dat al, maar dat zal de komende weken alleen maar meer worden. Bij Club Apollo in het centrum van Aken zijn de medewerkers al bekend met de 'semi-lockdown' in Nederland. "De Nederlanders zijn welkom, mits ze gevaccineerd, genezen of getest zijn. Het zullen er wel een stuk meer worden, al komen hier sowieso al veel Nederlanders", zegt de medewerkster.

70 procent Nederlanders
Ook bij restaurant Pontgarten zijn Nederlandse gasten al een normaal verschijnsel. "Zeker in het weekend is 50 procent van onze gasten Nederlands, dat zou weleens naar 70 procent kunnen gaan", verwacht medewerkster Zeynep Kantur. Ze is verbaasd dat Nederland de komende weken harde maatregelen neemt, iets wat in Duitsland nauwelijks ter discussie staat. "Hier is het beleid eenduidig en er is ook veel steun voor. De mensen houden zich aan de regels en we krijgen echt geen lockdownachtige maatregelen meer", verwacht de medewerkster.

Net over de grens
Restaurant Odessa in Ubach-Palenberg ligt vrijwel op de grens tussen Nederland en Duitsland. Hoewel er volgens eigenaresse Yldez Yenen 90 procent Nederlanders komen, moeten ze zich aan de Duitse regels houden. En daar zijn ze maar wat blij mee, nu in Nederland na 20:00 uur een restaurantbezoek niet meer kan.

2G-beleid
"Iedereen die hier komt is gevaccineerd of genezen. Er komt zelden iemand met een negatieve test, dus het 2G-beleid zou voor ons niet veel uitmaken. Daar is in Duitsland nu wel discussie over, maar een lockdown zoals nu in Nederland verwacht hier niemand meer", vertelt de Yenen. Ook zij verwacht dat veel Nederlanders de grens over zullen steken.

België
Waar de Limburgers in de grensstreek tussen Mook en Kerkrade de Duitse grens over zullen steken, zullen de Limburgers aan de andere kant naar België uitwijken. Uit een belrondje langs wat horecabedrijven in Maaseik blijkt dat het storm loopt. "De telefoon staat roodgloeiend. Maar we zijn voor de komende weken al helemaal volgeboekt. Hoofdzakelijk met Nederlanders", vertelt Johnny van Wetering van restaurant de Bokkerijder.

Alleen doordeweeks heeft hij nog hier en daar plek, maar in het weekend loopt het storm. "We liggen vlak aan de grens dus we hebben sowieso al veel Nederlanders. En gelukkig hebben we verder nauwelijks beperkingen op dit moment, behalve dan de QR-code", aldus Van Wetering.

Bron L1
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Wat ik me bij het lezen van het artikel, gepost door Arthur, afvraag:
Waarom moet er o zo nodig gefeest worden tot in de late uurtjes?

Het aantal besmettingen stijgt razendsnel, evenals de ziekenhuisopnames en de opnames op intensive care. Verplegend personeel geraakt meer en meer radeloos. In dezelfde periode van vorig jaar zagen we ongeveer dezelfde grootorde van cijfers, en toen ging de horeca in België zelfs helemaal dicht (wat ongeveer 6 maanden zou duren).
Mogen Nederlanders dan nu niet blij zijn dat de horeca open mag blijven tot 20u00? Om 's avonds laat te gaan eten, drinken, feesten dan toch een heel eind rijden naar Duitsland of België? Zich eens wat beperken gedurende drie weken is echt te moeilijk? Ik snap het eigenlijk niet zo goed... Misschien ben ik met weinig tevreden in vergelijking met sommige anderen, maar ik ben al heel blij dat ik de mogelijkheid heb om overdag een koffietje te gaan drinken of een snack te eten op een overdekt terras (dus in buitenlucht). Voor mij hoeft dat echt niet na 20u00 in de huidige omstandigheden. Maar tja, elkeen heeft natuurlijk andere behoeftes...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(13 November 2021, 23:45)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik me bij het lezen van het artikel, gepost door Arthur, afvraag:
Waarom moet er o zo nodig gefeest worden tot in de late uurtjes?

Het aantal besmettingen stijgt razendsnel, evenals de ziekenhuisopnames en de opnames op intensive care. Verplegend personeel geraakt meer en meer radeloos. In dezelfde periode van vorig jaar zagen we ongeveer dezelfde grootorde van cijfers, en toen ging de horeca in België zelfs helemaal dicht (wat ongeveer 6 maanden zou duren).
Mogen Nederlanders dan nu niet blij zijn dat de horeca open mag blijven tot 20u00? Om 's avonds laat te gaan eten, drinken, feesten dan toch een heel eind rijden naar Duitsland of België? Zich eens wat beperken gedurende drie weken is echt te moeilijk? Ik snap het eigenlijk niet zo goed... Misschien ben ik met weinig tevreden in vergelijking met sommige anderen, maar ik ben al heel blij dat ik de mogelijkheid heb om overdag een koffietje te gaan drinken of een snack te eten op een overdekt terras (dus in buitenlucht). Voor mij hoeft dat echt niet na 20u00 in de huidige omstandigheden. Maar tja, elkeen heeft natuurlijk andere behoeftes...

Nederlanders hebben moeite met regels. Het moet vooral niet te lang duren en mag ze zeker niet teveel geld kosten. 
Gaat het goed dan klappen we voor ons zelf, gaat het fout dan ligt het aan de overheid. 
Als wij een beetje de mentaliteit van de Portugezen hadden waren we nu een heel eind uit de problemen.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Broodje aap, en 31 november bestaat niet Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
JOH....!
Quote
(14 November 2021, 00:40)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlanders hebben moeite met regels. Het moet vooral niet te lang duren en mag ze zeker niet teveel geld kosten. 
Dat eerste is mij vorig weekend ook wel duidelijk geworden, na een bezoek aan de supermarkt in Stein nog even een hapje eten.
Bij de eerste tent, covid safe ticket scannen doen we niet aan mee, en mondkapjes al helemaal niet, maar jammer genoeg geen plaats meer.
Dan maar snelle hap, broodje in de subway. Qr scannen? Nee hoor QR en mondkapjes doen wij niet aan mee.
We stonden elkaar een beetje overdonderd aan te kijken, what the hell gebeurt hier allemaal...

Snap er helemaal niets van, de regels worden door Den Haag opgesteld, maar naar mijn ervaring in Stein lapt de helft van de horeca deze aan hun been?
Lijkt alsof Corona hier niet bestaat.
Niet verwonderlijk dat ziekenhuizen in de buurt overvol liggen.
Quote
(16 November 2021, 08:28)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 November 2021, 00:40)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlanders hebben moeite met regels. Het moet vooral niet te lang duren en mag ze zeker niet teveel geld kosten. 
Dat eerste is mij vorig weekend ook wel duidelijk geworden, na een bezoek aan de supermarkt in Stein nog even een hapje eten.
Bij de eerste tent, covid safe ticket scannen doen we niet aan mee, en mondkapjes al helemaal niet, maar jammer genoeg geen plaats meer.
Dan maar snelle hap, broodje in de subway. Qr scannen? Nee hoor QR en mondkapjes doen wij niet aan mee.
We stonden elkaar een beetje overdonderd aan te kijken, what the hell gebeurt hier allemaal...

Snap er helemaal niets van, de regels worden door Den Haag opgesteld, maar naar mijn ervaring in Stein lapt de helft van de horeca deze aan hun been?
Lijkt alsof Corona hier niet bestaat.
Niet verwonderlijk dat ziekenhuizen in de buurt overvol liggen.
Broodje eten met mondkapje  op  dat lijkt mij niet zo handig , maar hier in zeeland heb ik 3 verschillende horeca zaken
bezocht tijdens mijn fietstochten ,en overal  is de Qr code gescent  ondanks dat ik daar regelmatig kom ,en zaken die zich niet aan de regels
houden daar fiets ik voorbij het is niet anders hier zijn de cijfers ook dramatisch ,dus neem ik zo weinig als mogelijk risico
Quote
Je krijgt dan bv dit soort oplossingen. Egoïsme ten top.
Vergunning intrekken en nooit meer teruggeven!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(16 November 2021, 12:13)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt dan bv dit soort oplossingen. Egoïsme ten top.
Vergunning intrekken en nooit meer teruggeven!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Benieuwd of ze met alle vergunningen in orde zijn om in België een zaak te openen. Een taak voor de politie in Turnhout om dat vrijdag eens te gaan nazien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(16 November 2021, 13:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2021, 12:13)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt dan bv dit soort oplossingen. Egoïsme ten top.
Vergunning intrekken en nooit meer teruggeven!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Benieuwd of ze met alle vergunningen in orde zijn om in België een zaak te openen. Een taak voor de politie in Turnhout om dat vrijdag eens te gaan nazien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(18 November 2021, 19:19)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2021, 13:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2021, 12:13)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je krijgt dan bv dit soort oplossingen. Egoïsme ten top.
Vergunning intrekken en nooit meer teruggeven!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Benieuwd of ze met alle vergunningen in orde zijn om in België een zaak te openen. Een taak voor de politie in Turnhout om dat vrijdag eens te gaan nazien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Rodekaart kreeg hij waarschijnlijk van het gemeentebestuur.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(14 November 2021, 00:40)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlanders hebben moeite met regels. Het moet vooral niet te lang duren en mag ze zeker niet teveel geld kosten. 
Gaat het goed dan klappen we voor ons zelf, gaat het fout dan ligt het aan de overheid. 

Dat Nederlanders moeite hebben met regels is nu weer duidelijk geworden, toch onbegrijpelijk waarom dat weer in rellen moet uitmonden? Vuurwerk gooien naar politie is precies een nationale sport aan het worden...
Quote
Opvallend dat hier van alles gezegd wordt naar aanleiding van de rellen in Rotterdam maar dat er 0 empathie is voor de overgrote meerderheid mensen die in Rotterdam wonen, zich gewoon aan de regels houden en wellicht op dat moment werkten in de stad......
Quote
Zo hoort het ook te zijn, aan de regels houden en gewoon je werk te doen. Dat moet niet bijzonder, maar normaal zijn. Die relschoppers krijgen aandacht omdat het ver buiten normaal is. Gelukkig is de meerderheid van Rotterdam hardwerkende mensen. Niet slopen, maar bouwen.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
Het is weer zover in Duitsland, zelfs de Belgen en de Grieken ontkomen er niet aan.

Nederland hoog risicogebied: Duitsland voert strengere regels in.

Vanwege het hoge aantal corona besmettingen beschouwt Duitsland ons land vanaf vandaag weer als een hoog risicogebied. Dat betekent dat je niet meer zo makkelijk Duitsland binnenkomt. In veel Duitse steden begint rond deze tijd het kerstmarkt seizoen.

Iedereen die ouder is dan 12 jaar en langer dan 24 uur in Duitsland wil verblijven moet zich aanmelden. Dat kan via dit speciale formulier.

Via die site moet dan een bewijs van vaccinatie, genezing of test geüpload worden.

Quarantaine
Nederlanders die dat niet kunnen, moeten bij aankomst in quarantaine. Die periode duurt tien dagen maar kan vanaf de vijfde dag met een coronatest worden beëindigd. Voor grenspendelaars die in Duitsland werken en mensen die bijvoorbeeld gaan tanken of boodschappen doen is er geen aanmeld- of quarantaine plicht.

Dit geldt ook voor scholieren die minder dan 24 uur in Duitsland verblijven.

Juiste papieren
Sinds donderdag kleurt Nederland donkerrood op de Europese kaart. Duitsland heeft niet alleen ons land op de lijst van hoog risicolanden gezet. Ook België, Griekenland en Ierland staan op de lijst.

Reizigers die niet de juiste papieren hebben, kunnen een boete krijgen. Het is niet de eerste keer dat we door de Duitsers als hoog risicoland zijn bestempeld.

Kerstmarkten
Bij onze oosterburen begint vanaf komende week het kerstmarkt seizoen. Ook op de kerstmarkten gelden coronaregels, afhankelijk van de locatie. De meeste markten in de bij Nederlanders populaire deelstaat Noordrijn-Westfalen zijn alleen toegankelijk met een 2G-bewijs: je moet of gevaccineerd zijn of genezen van corona.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Alleen wordt er op veel kerstmarkten maar steeksproefgewijs gecontroleerd................. We gaan het zien straks, in december lang weekend kerstmarkten in Köln.
Afgelopen week bij klanten in Valkenburg geweest. Eén klant zat op een pleintje waar ook een klein kerstmarktje was. Alle vier de toegangsstraten waren afgesloten en er stond een controleur die èn de QR code scande, je id bekeek en een vraag stelde over de gegevens, bv  wat is je maand van geboorte. Prima gedaan daar!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Er is nochtans een simpele oplossing, zoals ze in Oostenrijk doen, alle kerstmarkten die ze al aan het opstellen waren terug afbreken en gewoon niet laten doorgaan.
Kerstmarkten zijn meestal toch maar goed voor enkel wat zatten in een riool te doen belanden, nog eens een jaartje uitstellen gaat voor niemand het eind van de wereld zijn.
Quote
(21 November 2021, 08:34)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 November 2021, 00:40)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nederlanders hebben moeite met regels. Het moet vooral niet te lang duren en mag ze zeker niet teveel geld kosten. 
Gaat het goed dan klappen we voor ons zelf, gaat het fout dan ligt het aan de overheid. 

Dat Nederlanders moeite hebben met regels is nu weer duidelijk geworden, toch onbegrijpelijk waarom dat weer in rellen moet uitmonden? Vuurwerk gooien naar politie is precies een nationale sport aan het worden...

Niet alleen Nederlanders. Zie maar eens in Brussel nu.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(21 November 2021, 14:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is nochtans een simpele oplossing, zoals ze in Oostenrijk doen, alle kerstmarkten die ze al aan het opstellen waren terug afbreken en gewoon niet laten doorgaan.
Kerstmarkten zijn meestal toch maar goed voor enkel wat zatten in een riool te doen belanden, nog eens een jaartje uitstellen gaat voor niemand het eind van de wereld zijn.

Ik weet wat beters: Ieder die om niet medische redenen niet gevaccineerd is in lockdown, kunnen de mensen die wel hun verstand gebruiken weer verder met leven. En dus ook genieten van een kerstmarkt.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(21 November 2021, 22:33)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 November 2021, 14:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is nochtans een simpele oplossing, zoals ze in Oostenrijk doen, alle kerstmarkten die ze al aan het opstellen waren terug afbreken en gewoon niet laten doorgaan.
Kerstmarkten zijn meestal toch maar goed voor enkel wat zatten in een riool te doen belanden, nog eens een jaartje uitstellen gaat voor niemand het eind van de wereld zijn.

Ik weet wat beters: Ieder die om niet medische redenen niet gevaccineerd is in lockdown, kunnen de mensen die wel hun verstand gebruiken weer verder met leven. En dus ook genieten van een kerstmarkt.

Tja, maar dan krijg je de discussie: welke medische reden hebben sommige personen aangewend om geen vaccin te hoeven aanvaarden? Een aantal maanden geleden heb ik ergens gelezen dat sommige artsen, vooral in Brussel en Wallonië, nogal gemakkelijk "ja geknikt" zouden hebben ten aanzien van sommige 'patiënten' met een 'ietwat lichtere' medische reden... 
Eén van de categorieën in de lijst van medische redenen zou een hoger BMI (Body Mass Index) geweest zijn, en een aantal personen zou van hun arts omwille van die geldige reden een akkoord verkregen hebben... terwijl ze eenvoudigweg slechts enkele kilootjes te veel wegen. 

Ik wil hoegenaamd niet beweren dat velen misbruik zouden gemaakt hebben van die mogelijkheid, want dat weet ik uiteraard niet. Dat weet zelfs geen kat. 
Bovendien valt het eigenlijk niet te controleren bij de ingang van een kerstmarkt of iemand al dan niet een medische reden zou hebben. Dat zou immers leiden tot een verregaande controlemaatschappij, zoals destijds beschreven door George Orwell. En de patiënt in kwestie zou zich tevens kunnen beroepen op zijn medische privacy.
Helemaal niet gemakkelijk dus.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(21 November 2021, 22:33)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ieder die om niet medische redenen niet gevaccineerd is in lockdown, kunnen de mensen die wel hun verstand gebruiken weer verder met leven.

Vandaag werden door het gezondheidsinstituut Sciensano cijfers gepubliceerd voor de periode 1-14 november. Hoewel de cijfers van de besmettingen niet veel verschillen blijkt voor bv. Vlaanderen wel het volgende:

Voor personen die dienen gehospitaliseerd te  worden is, in de leeftijdsgroep 18-64, de verhouding gevaccineerden/niet gevaccineerden 1-7.
Voor personen die op intensieve zorgen terechtkomen is, in dezelfde leeftijdsgroep, de verhouding gevaccineerden/niet gevaccineerden 1-17!!!

Als dat niet duidelijk maakt dat vaccinatie aangewezen is, dan weet ik het niet meer. De kans op besmetting is misschien maar iets minder maar voor de gevolgen maakt het wel een wezenlijk verschil.

De cijfers:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Inderdaad, Patrick, samen met jou, en met vele anderen, begrijp ik ook niet meer waarom sommigen blind - en zelfs ontkennend - blijven ten opzichte van die cijfergegevens.

Volgens mij wordt de stellingname van sommige niet-gevaccineerden zelfs nog scherper. Aanvankelijk hebben ze misschien wat afgewacht omdat ze nog niet goed wisten wat het vaccin eventueel teweeg zou kunnen brengen qua bijwerkingen. Maar nu zijn een groot deel van die personen verhard en verstard in hun standpunt. Ik heb daarstraks zelfs op een sociaal medium gelezen dat iemand schreef: "Nog voor de dood niet laat ik me vaccineren!".
Een harde kern wil niet, en zal niet. Zelfs zorgkundigen niet die eventueel een ontslag zouden kunnen krijgen op langere termijn (alhoewel ik nog niet geloof dat die ontslagen er ooit zouden kunnen komen).

Mag ik iedereen aanraden om het artikel (gisteren) over Chris Van den Abeele te lezen? Daar word ik alvast stil van:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Voor mijn part mag dat artikel zelfs in 'levens'(!)-grote affiches op alle publieke plaatsen opgehangen worden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Dit onderzoek stond deze week in onze krant. Het maakt duidelijk wie de anti-vaxers zijn en wat hun beweegt.
Wat mij steeds weer negatief opvalt is dat zo'n geringe groep volwassenen zo vaak en hard schreeuwend aanwezig is en ook steeds weer een podium in de media op forums en op de social media krijgen. Alsof er miljoenen zijn........
(Om beter leesbaar te maken heb ik delen uit het artikel eronder geplaatst.) 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Zo lang het om twijfelaars of pragmatische uitstellers gaat, zou de overheid nog betere communicatie kunnen voeren om de voor- en nadelen van het vaccin beter én meer te duiden. Waarbij dan voor die personen beter zichtbaar zou worden waar het over gaat. Bijvoorbeeld de cijfers die Patrick hier gisteravond vermeldde:

- Voor personen die dienen gehospitaliseerd te worden is, in de leeftijdsgroep 18-64, de verhouding gevaccineerden/niet gevaccineerden 1-7.
- Voor personen die op intensieve zorgen terechtkomen is, in dezelfde leeftijdsgroep, de verhouding gevaccineerden/niet gevaccineerden 1-17!!!

Wat we gisteren weeral in Brussel gezien hebben, heeft echter niets met protest tegen de coronamaatregelen te maken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zou het kunnen dat de relschoppers in een specifieke bevolkingsgroep te zoeken zouden kunnen zijn? Jongelui die onherkenbaar zijn, met een kap over het hoofd...
Wat wél duidelijk is: wij als belastingbetaler draaien telkens onrechtstreeks voor de schade op. De kosten van het herstellingswerk komen uiteindelijk bij ons allen terecht. Gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Maar daar trekken die relschoppers zich niks van aan. Wellicht beseffen ze dat niet eens.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(22 November 2021, 10:35)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou het kunnen dat de relschoppers in een specifieke bevolkingsgroep te zoeken zouden kunnen zijn? Jongelui die onherkenbaar zijn, met een kap over het hoofd...
Uit bovenstaand onderzoek blijkt dat de grootste groep demonstranten een (wao) uitkering heeft. Deze hebben alle tijd voor demonstraties waardoor deze ook zo frequent plaatsvinden. 
Op zich hun goed recht al heb ik er een dubbel gevoel bij. 
Hieronder zitten natuurlijk ook relschoppers en houligans welke nog eens andere relschoppers aantrekken.
Wat vooral zorgwekkend is dat ze heel ver gaan in hun geweld. Nog even en het leger zal wellicht nodig zijn dit de kop in te drukken want de politie geeft aan dat ze dit soort extreem geweld niet aan kan, waar blijkt uit de schoten welke ze moesten lossen in Rotterdam.
En dat is natuurlijk weer koren op de molen voor de demonstranten tegen het overheidsbeleid en de FvD.
Quote
De Rotterdamse politiechef gaf al aan, "dat er door R`damse agenten "moest" worden geschoten, zelfs gericht op rellen-
schoppers, duidt er al op, dat er extreem gevaarlijke toestanden heersten".
Ik herinner me aan een incident, waar mijn zoon (toendertijd agent in Berlijn) bij betrokken was; de 1-Mei-rellen, waar
hele straten met gevechten vol liepen - echt honderden gewonden. Hij zat als chauffeur in een busje en er kwamen een bende gespuis aangerend, die het busje wel even omkieperen wilde, hij zat dus met getrokken pistool, hoefde gelukkig niet te schieten want hij werd net op tijd ontzet door zijn collegas.
Hij was ook getuige van toestanden, waarbij collegas direct naast hem getroffen werden door bakstenen, die vanaf daken werden gegooid; de agenten werden ondanks helm heel zwaar aan het hoofd gewond.
Quote
(21 November 2021, 13:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen wordt er op veel kerstmarkten maar steeksproefgewijs gecontroleerd................. We gaan het zien straks, in december lang weekend kerstmarkten in Köln.
Afgelopen week bij klanten in Valkenburg geweest. Eén klant zat op een pleintje waar ook een klein kerstmarktje was. Alle vier de toegangsstraten waren afgesloten en er stond een controleur die èn de QR code scande, je id bekeek en een vraag stelde over de gegevens, bv  wat is je maand van geboorte. Prima gedaan daar!

Volgens mij kunnen ze het beste álle kerstmarkten een jaar verschuiven. Controle of niet, het trekt bergen mensen. Dat moet je toch niet willen om daar tussen te lopen.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
Geplande kerstmarkten sneuvelen - na Leuven en Gent - in Vlaamse steden, aan hetzelfde tempo als er sparren worden gerooid.
Er zijn echter steden en gemeenten die aankondigen dat hun kerstmarkt wél zal plaatsvinden. Zoals bijvoorbeeld de "Winterpret" in Brussel, en "Winterland" in Hasselt.
(NB: op veel plaatsen is de term 'kerst' er te veel aan... maar dat hoort in een andere discussie.)

In een artikel vandaag, zeggen Vlaamse virologen het volgende over de kerstmarkten:
“Wat vooral nodig is, is een gecoördineerde aanpak. Want als de ene gemeente afgelast en de andere niet, verschuift het probleem. Sterker nog, dan wordt die éne kerstmarkt net drukker dan voorzien. En mogelijk wel gevaarlijker.”
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
De Vlaamse virologen zijn wijze mensen. Groot gelijk.
Goedas's signatuur Geniet van de dag Heart
Quote
(22 November 2021, 15:46)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 November 2021, 13:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen wordt er op veel kerstmarkten maar steeksproefgewijs gecontroleerd................. We gaan het zien straks, in december lang weekend kerstmarkten in Köln.
Afgelopen week bij klanten in Valkenburg geweest. Eén klant zat op een pleintje waar ook een klein kerstmarktje was. Alle vier de toegangsstraten waren afgesloten en er stond een controleur die èn de QR code scande, je id bekeek en een vraag stelde over de gegevens, bv  wat is je maand van geboorte. Prima gedaan daar!

Volgens mij kunnen ze het beste álle kerstmarkten een jaar verschuiven. Controle of niet, het trekt bergen mensen. Dat moet je toch niet willen om daar tussen te lopen.

Dan alles sluiten, bioscopen horeca, theaters, musea, enz. Een kerstmarkt is tenminste nog buiten. En niet te vergeten  alle winkels. Daar loop je ook hutje mutje. De enige echte oplossing is mi alle niet gevaccineerden in lockdown, of ze zelf te laten opdraaien voor alle medische kosten en als het zover komt dat er triage moet plaatsvinden, zijn zij degenen die geen plek krijgen. Klinkt allemaal hard, maar wie niet luisteren wil moet voelen. Daar zullen velen het niet mee eens zijn, het zij zo.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(22 November 2021, 10:35)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat we gisteren weeral in Brussel gezien hebben, heeft echter niets met protest tegen de coronamaatregelen te maken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En dan nog te weten dat er 4 klachten ingediend zijn bij het controleorgaan van de politie wegens "hardhandig optreden van de politiediensten". O.a. door de organisator van de betoging, zijnde Ezra Armakye die ook achter de "feesten" in het Ter Kamerenbos zat.

Een paranoïde mens blijkbaar want volgens hem waren het politieagenten in burger die met stenen gooiden om zo het politieoptreden uit te lokken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Oordeel zelf (op hln.be):
Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”
“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven”, schreef de heupchirurg woensdag. “1954, 1946: gevaccineerd en jammer genoeg ook aan het vechten voor hun leven. Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere ‘goedgelovige’ mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Iedereen kan eraan doodgaan. Ook als je jong bent. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.”

vraag is dus :
Hoe kunnen de antivaxers dit verklaren ?, alhoewel de ongevaxineerden ondertussen een kleine minderheid zijn bezetten zij het overgrote deel van de intensivecare bedden
zelfs op jongere leeftijd, kijk even naar de geboortejaar van deze groep,
Het zou volgens mijn nog beter zijn als in de vergelijking ook nog eens de opnameduur op intensive care in deze groep word opgenomen,
De gevacineerden worden na kort verblijf reed uit intensive care ontslagen, de niet gevacineerden blijken dan ook nog eens veel langer op deze afdeling te verblijven,
dus per opname zijn zij ook nog eens verantwoordelijk voor een veel landuriger belasting van de zorg, Een fraai beeld.
Wie kan dit verantwoorden naar de vele patienten die geen dringende zorg krijgens wegens tekort aan bedden?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&referrer=https%3A%2F%2Fwww.hln.be%2Fbinnenland%2Fzo-goed-werken-de-vaccins-tabellen-tonen-hoeveel-gevaccineerden-en-niet-gevaccineerden-covid-19-krijgen-en-in-ziekenhuis-belanden~a1a70ce7%2F%3Freferrer%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.wageral.nl%252F

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”

Een orthopedisch chirurg van het Ziekenhuis Oost-Limburg (ZOL) is op sociaalnetwerksite LinkedIn van leer getrokken tegen mensen die weigeren om zich te laten vaccineren. “Je gelooft niet dat vaccins de opnames op ICU verminderen? Zie hier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op de intensieve zorg”, aldus professor Kristoff Corten.
In het ziekenhuis Oost-Limburg zijn vandaag 2 op de 3 ernstige Covid-patiënten niet ingeënt, onze reporter liep mee op intensieve zorg:
Interactive video
Click to pause and explore
“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven”, schreef de heupchirurg woensdag. “1954, 1946: gevaccineerd en jammer genoeg ook aan het vechten voor hun leven. Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere ‘goedgelovige’ mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Iedereen kan eraan doodgaan. Ook als je jong bent. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.”
Een dag later is de boosheid van Corten nog niet gezakt. “We horen in de media heel veel coronacijfers, die moeilijk te bevatten zijn voor vele mensen”, licht hij de reden van zijn post toe aan HLN. “Het is nochtans heel eenvoudig: dat zie je duidelijk als je naar de geboortejaren kijkt van de patiënten.”
Opstoot
Hijzelf en zijn patiënten ondervonden aan den lijve de gevolgen van de opstoot van coronapatiënten in het ziekenhuis. “Ik heb die dag 40 procent van mijn patiënten weer naar huis moeten sturen. Terwijl die mensen al in het ziekenhuis aanwezig waren. Ze zaten te wachten in de wachtzaal op hun operatie, maar we konden hen niet opnemen omdat er gewoonweg geen bedden waren. Die lagen vol of moesten voorbehouden worden voor coronapatiënten. Het ging om mensen die soms al acht tot tien maanden met onuitstaanbare pijn rondliepen en echt naar hun operatie hadden toegeleefd. Dat zijn echt drama’s voor die mensen. Hun wereld stort in. Zoiets grijpt je heel erg aan als arts. Je zou hen kunnen helpen, maar het gaat niet omdat er geen bedden zijn.”
Corten vindt het ook jammer dat orthopedie een van de diensten is die steeds weer als eerste worden gesloten, omdat het zogezegd niet om “levensbedreigende” situaties gaat. Het ziekenhuis heeft dikwijls echter weinig keuze. “Het aantal patiënten met angststoornissen, depressieve neigingen en zelfmoordgedachten in mijn orthopedische raadpleging is nochtans nog nooit zo hoog geweest. En dat door de constante pijn die ze voelen. Ik kan hen bovendien geen perspectief geven, want ik weet niet hoeveel patiënten ik nog zal moeten uitstellen. Die mensen moeten dus naar huis nadat ze uren gewacht hebben, zonder enig perspectief, op de dag dat ze eigenlijk bevrijd hadden moeten zijn van hun pijn. Dat is heel erg.”
Antivaxers
Hij heeft dan ook geen goed woord over voor antivaxers en mensen die het coronavaccin zonder goede reden weigeren. Hij verwijt hen een gebrek aan verantwoordelijkheidszin. “Dat niet iedereen gedwongen wordt om zijn verantwoordelijkheid op te nemen, doet de polarisatie in de maatschappij trouwens alleen maar toenemen”, vindt hij nog. “Als iedereen gevaccineerd zou zijn en er zou een nieuwe golf op ons afkomen die ons naar een lockdown zou leiden, zou niemand naar iemand anders wijzen. Dan zou niemand zich gestraft voelen omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet opnemen.”
Corten meent dat de politiek een cruciale rol speelt. “Vaccinatie is een polariserende splijtzwam in een maatschappij die op dit moment samenhorig zou moeten zijn. En ik denk dat we nu echt een warme maatschappij nodig hebben, want dit zal niet snel voorbij zijn. Solidariteit is de hoeksteen van onze welvaartstaat. Ik roep dan ook op om de nodige politieke moed te tonen door mensen verplicht solidair te laten zijn met elkaar tegen dit agressieve virus.”
Quote
(22 November 2021, 17:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geplande kerstmarkten sneuvelen - na Leuven en Gent - in Vlaamse steden, aan hetzelfde tempo als er sparren worden gerooid.
Er zijn echter steden en gemeenten die aankondigen dat hun kerstmarkt wél zal plaatsvinden. Zoals bijvoorbeeld de "Winterpret" in Brussel, en "Winterland" in Hasselt.
(NB: op veel plaatsen is de term 'kerst' er te veel aan... maar dat hoort in een andere discussie.)

In een artikel vandaag, zeggen Vlaamse virologen het volgende over de kerstmarkten:
“Wat vooral nodig is, is een gecoördineerde aanpak. Want als de ene gemeente afgelast en de andere niet, verschuift het probleem. Sterker nog, dan wordt die éne kerstmarkt net drukker dan voorzien. En mogelijk wel gevaarlijker.”
Volgens mij hoef je voor die laatste conclusie geen vuroog te zijn. Zo rommelig allemaal die besluiten. Maakt mensen onzeker, en de overheid ongeloofwaardig. 
Iknlas gister het verhaal van een nl astmapatiente die pas in april 22 haar booster zou krijgen. Wat zij dus te laat vond. Ze heeft weekendeje wenen geboekt en haar booster daar gekregen. Dit soort dingen moet toch niet nodig zijn? 
In griekenland is een ' gezonde' 60+ verplicht om binnen 7 mnd zn derde prik te halen anders is die qr ongeldig.De risicogroepen zijn ol zo ongeveelr klaar met boosterprik krigen En dan loopt n astmapatiente in nl 'onbeschermd' rond. Als je hier tenminste een lijn in Europa aanhoudt is dat toch veel duidelijker?
Quote
(23 November 2021, 07:55)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 November 2021, 17:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geplande kerstmarkten sneuvelen - na Leuven en Gent - in Vlaamse steden, aan hetzelfde tempo als er sparren worden gerooid.
Er zijn echter steden en gemeenten die aankondigen dat hun kerstmarkt wél zal plaatsvinden. Zoals bijvoorbeeld de "Winterpret" in Brussel, en "Winterland" in Hasselt.
(NB: op veel plaatsen is de term 'kerst' er te veel aan... maar dat hoort in een andere discussie.)

In een artikel vandaag, zeggen Vlaamse virologen het volgende over de kerstmarkten:
“Wat vooral nodig is, is een gecoördineerde aanpak. Want als de ene gemeente afgelast en de andere niet, verschuift het probleem. Sterker nog, dan wordt die éne kerstmarkt net drukker dan voorzien. En mogelijk wel gevaarlijker.”
Volgens mij hoef je voor die laatste conclusie geen vuroog te zijn. Zo rommelig allemaal die besluiten. Maakt mensen onzeker, en de overheid ongeloofwaardig. 
Iknlas gister het verhaal van een nl astmapatiente die pas in april 22 haar booster zou krijgen. Wat zij dus te laat vond. Ze heeft weekendeje wenen geboekt en haar booster daar gekregen. Dit soort dingen moet toch niet nodig zijn? 
In griekenland is een ' gezonde' 60+ verplicht om binnen 7 mnd zn derde prik te halen anders is die qr ongeldig.De risicogroepen zijn ol zo ongeveelr klaar met boosterprik krigen En dan loopt n astmapatiente in nl 'onbeschermd' rond. Als je hier tenminste een lijn in Europa aanhoudt is dat toch veel duidelijker?
Ik ben vorige week naar de zgn prikbus zonder afspraak geweest om mijn derde prik ,de tweede heb ik in Mei gehad ,het antwoord
was ,heeft u een verwijs brief van uw huisarts ,nee die heb ik niet ,nou dan gaat het niet door was het antwoord ,dus de huisarts
gebeld voor zo,n verwijs brief ,maar dat zit er voorlopig nog niet in ,ze zijn nu begonnen hier met de negentigers ,en daar zit ik nog
lang niet bij ,het zal  dit jaar niet meer lukken vrees ik
Quote
Het is nog niet zó heel lang geleden dat ze (zieke) mensen die lepra hadden naar een onbewoond eiland stuurden.
Er zijn in Griekenland nog héél veel onbewoonde eilanden hoor...voor niet gevaccineerden...
Quote
Deze jonge blom, haha, 52 jaar, niet uit risicogroep krijgt 7 dec haar derde vaccin, op Kos.
Quote
(23 November 2021, 13:07)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze jonge blom, haha, 52 jaar, niet uit risicogroep krijgt 7 dec haar derde vaccin, op Kos.

En dan zijn er die beweren dat Griekenland in alles een enorme achterstand kent Rolleyes  In België moet nog bekeken worden wie, wanneer en hoe zijn 3de prik krijgt. Angry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Kan het nu eens voor een keer zonder nestvervuiling?
In mijn gemeente werden de + 85ers reeds een derde prik gegeven.
De + 65'er krijgen deze derde prik op 3 en 13 december toekomende.

Het eeuwig geklaag en gezaag van sommigen wordt soms wel te veel.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.036 168.440 04 April 2024, 17:58
Laatste bericht: metaxa
  Typisch Duits Arthur 5 3.272 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.608 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 47 gast(en)