Typisch Nederlands
(16 November 2020, 18:15)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2020, 18:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2020, 17:21)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat het ook per plaats verschilt Johan. Hier in Nieuwegein waren aardig wat winkels dicht in het winkelcentrum, zitten aardig wat kledingzaken. Als ik naar de supermarkt in het winkelcentrum ging zag ik ook heel weinig mensen bij de winkels die wel open waren. Op de markt waren ook veel minder kramen dan gebruikelijk.

In de trein was het zelfde beeld. Als ik naar mijn moeder ging had ik vaak een heel rijtuig voor mijzelf  Big Grin

Cors

Kleding en schoenzaken hebben het moeilijk, de gemengde branche niet. Verkijk je daar niet op. Ik heb klanten van Den Helder tot Maastricht en van Delfzijl tot Terneuzen  Smile Die gemengde branche heeft de mooiste omzet sinds jaren gedraaid. (Uitzonderingen daargelaten, die bv hun online omgeving niet op orde hadden) Tis wel te hopen dat er snel een vaccin komt, anders zou de consument het eerste kwartaal wel eens zijn vinger stevig op de knip kunnen houden!
Heb je de corona cijfers van vandaag al gezien  Johan met name van Sluis op Zeeuws Vlaanderen ,daar wordt je niet vrolijk van Angry

Ja, meer dan de helft van de besmettingen in heel Zeeland op dat ene strookje aan de grens.  Dodgy 
Dat komt echt doordat de mensen die daar (terecht en ten onrechte) komen zich niet aan de vastgestelde regels houden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(16 November 2020, 19:40)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2020, 18:15)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2020, 18:02)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kleding en schoenzaken hebben het moeilijk, de gemengde branche niet. Verkijk je daar niet op. Ik heb klanten van Den Helder tot Maastricht en van Delfzijl tot Terneuzen  Smile Die gemengde branche heeft de mooiste omzet sinds jaren gedraaid. (Uitzonderingen daargelaten, die bv hun online omgeving niet op orde hadden) Tis wel te hopen dat er snel een vaccin komt, anders zou de consument het eerste kwartaal wel eens zijn vinger stevig op de knip kunnen houden!
Heb je de corona cijfers van vandaag al gezien  Johan met name van Sluis op Zeeuws Vlaanderen ,daar wordt je niet vrolijk van Angry

Ja, meer dan de helft van de besmettingen in heel Zeeland op dat ene strookje aan de grens.  Dodgy 
Dat komt echt doordat de mensen die daar (terecht en ten onrechte) komen zich niet aan de vastgestelde regels houden.
Het is nu aan Hugo De Jonge die heeft hier lang genoeg gewoond en kent de situatie als geen ander ,of hij zorgt zo snel als mogelijk voor
een Vaccin of anders die grenzen weer terug dicht ,zo kan het hier niet langer ,er zijn al veel te veel slachtoffers gevallen
Quote
Dat is het resultaat van telkens een ander beleid per land. Dan krijg je inderdaad onwenselijke toestanden aan de landsgrenzen.
Waarom talmt de Europese Unie steeds weer met één gezamenlijk beleid, zeker als het gaat over zo 'n belangrijke kwesties zoals gezondheid? Dan zouden de grensperikelen weggewerkt kunnen worden, en zouden overal dezelfde maatregelen toegepast kunnen worden.
Maar neen... ze zijn vooral bezorgd over hun aanvullend (= dus extra!!!) pensioen van 6.000 euro, bovenop hun reeds ultra riant pensioen. Ze zouden nu willen dat de burgers (belastingbetalers) hier voor opdraaien. Zeer ergerlijk.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
  • @vlagreco, het is heel gemakkelijk om de schuld bij een ander dan jezelf te leggen.(Heb het niet over jou). Voor mijn part hanteert elk land een volledig tegengesteld beleid, dat doet gewoon niet ter zake. Het gaat er om dat de mensen de regels aan hun laars lappen onder het mom van tig excuses. Je hebt de regels van het land waar je bent te respecteren en na te volgen. De enige die schuld heeft aan de besmettingen zijn de mensen zelf. De mens verspreidt het virus en niet de overheid.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Dit is iets voor alle twee de landen.
Maar wie houd zich dan niet aan de regels, de Nederlanders of de Belgen, als je per gemeente en provincie kijkt zie je dat Limburg wat aan België en Duitsland grenst minder besmettingen heeft als Zeeland en Noord Brabant wat ook aan België grenst, de hele grensstreek op Overijsel en een stuk Gelderland na is ook licht blauw terwijl wij en en de Duitsers toch dagelijks de grens over gaan om te tanken of boodschappen te doen.
En waarom doen de Belgische Limburgers en Vlaams Brabant het een stuk beter als de rest van België

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Als je op de blauwe plekjes klikt zie je meteen het aantal opnames, besmettingen en doden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Wellicht heeft dit te mede maken met het softdrugs toerisme?
Die kijken niet zo nauw.
Quote
(17 November 2020, 16:41)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht heeft dit te mede maken met het softdrugs toerisme?
Die kijken niet zo nauw.

Dat geloof ik niet, dan zou zuid Limburg vuurrood moeten zijn door het drugs toerisme uit Frankrijk en Duitsland
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(17 November 2020, 17:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 November 2020, 16:41)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wellicht heeft dit te mede maken met het softdrugs toerisme?
Die kijken niet zo nauw.

Dat geloof ik niet, dan zou zuid Limburg vuurrood moeten zijn door het drugs toerisme uit Frankrijk en Duitsland

Sluis is  een dorpje van 2335 inwoners en heeft om maar iets te noemen 37 restaurants  13 drogisterijen en  ontelbare
kleding schoenen souveniers winkels enz enz ,ik denk niet dat je dat kunt vergelijken met een ander dorp waar dan ook
Quote
Helemaal akkoord dat Belgen niet over de grens met Nederland en Duitsland moeten gaan winkelen, eten, drinken,...
Maar dan moeten Nederlandse restaurants ook niet echt de melk bij de kat komen zetten in België. Op die manier vestigen ze de aandacht op hun restaurants in Zeeuws-Vlaanderen. Beter dus om hun restaurants niet in de spotlights te plaatsen, en dus geen belletjes te doen rinkelen...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(18 November 2020, 20:40)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal akkoord dat Belgen niet over de grens met Nederland en Duitsland moeten gaan winkelen, eten, drinken,...
Maar dan moeten Nederlandse restaurants ook niet echt de melk bij de kat komen zetten in België. Op die manier vestigen ze de aandacht op hun restaurants in Zeeuws-Vlaanderen. Beter dus om hun restaurants niet in de spotlights te plaatsen, en dus geen belletjes te doen rinkelen...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kan het niet helemaal lezen, zit achter een abonnement. Maar bevestigd weer dat er geen zelfdiscipline bij de mensen is. Het feit dat je een maaltijd kan afhalen betekent niet dat je dan maar weer de adviezen kan negeren en de grens moet oversteken, toch? Overigens zijn de restaurants hier ook gewoon gesloten, dus aandacht daarvoor heeft nu geen nut. Voor mij trouwens totaal niet "essentieel" deze aktie van de heren restaurateurs. Wel slim, dat dan weer wel, maar in mijn ogen volledig fout. Maar dat is mijn opvatting.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Het gaat om Sergio Hermans die zijn zaak Oud Sluis al jaren geleden verkocht heeft ,en nu 3 zaken heeft
in Antwerpen  ,De Jane - Lr Pristine en he Frites Atelier ,overigens woont hij ook al jaren in Belgie ,dus dat
het om Nederlandse retaurants zou gaan lijkt mij een Broodje Aap verhaal het enigste wat zeeuws is zijn de
oesters ,zo,n box is ook niet voor ieders beurs te zien 220.00 euro voor twee personen zonder de drank mag
toch wel iets heel special zijn ,niet aan ons besteed
Quote
Nederland zit in een harde lockdown.
Alle niet-essentiële zaken moeten dicht.
Alleen supermarkten, drogisterijen, bakkers, groentewinkels en slagers mogen dus open.
Toch hebben veel zaken weer het kartelrandje in hun voordeel gevonden en zijn gewoon open.
Boerenbond en tuincentra met een dierenafdeling zijn open, de Hema is open want ze hebben een food afdeling, etc. Bijna allemaal publiekstrekkers welke je juist dicht wil hebben lijkt mij.
Ook bv fietsenwinkels met werkplaatsen zijn open, op markten stonden gewoon kramen met non-food voor de deur van gesloten winkeliers met dezelfde handel.
Ik ben benieuwd hoe de overheid hiermee omgaat. Premier Rutte was toch best duidelijk?
Quote
(15 December 2020, 19:27)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Boerenbond en tuincentra met een dierenafdeling zijn open, de Hema is open want ze hebben een food afdeling, etc.  Bijna allemaal publiekstrekkers welke je juist dicht wil hebben lijkt mij.
Hier in Belgie was dan de regel dat bv een Kruidvat, Action, Hema etc enkel voeding, dierenvoeding etc mag verkopen.
Schappen met andere spullen werden afgesloten, of leeggehaald.
Quote
(15 December 2020, 20:40)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 December 2020, 19:27)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Boerenbond en tuincentra met een dierenafdeling zijn open, de Hema is open want ze hebben een food afdeling, etc.  Bijna allemaal publiekstrekkers welke je juist dicht wil hebben lijkt mij.
Hier in Belgie was dan de regel dat bv een Kruidvat, Action, Hema etc enkel voeding, dierenvoeding etc mag verkopen.
Schappen met andere spullen werden afgesloten, of leeggehaald.

Hier stonden ze gisteren in een file voor de Action. Het lijkt mij dat als je dat soort zaken open laat, zelfs afgeslankt, je het doel voorbij schiet.
Quote
Dat was hier in het begin ook het geval bij oa Vancranenbroeck, totdat men doorheeft dat er enkel voeding wordt verkocht en men niet meer kan graaien in de "goedkope rommel" schappen...
Quote
(15 December 2020, 20:40)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 December 2020, 19:27)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Boerenbond en tuincentra met een dierenafdeling zijn open, de Hema is open want ze hebben een food afdeling, etc.  Bijna allemaal publiekstrekkers welke je juist dicht wil hebben lijkt mij.
Hier in Belgie was dan de regel dat bv een Kruidvat, Action, Hema etc enkel voeding, dierenvoeding etc mag verkopen.
Schappen met andere spullen werden afgesloten, of leeggehaald.

Hier in de AH vanmiddag werd alle non-food gewoon verkocht. Pannen, glazen, handdoeken, etc. Vwb bv Boerenbond, die kunnen aantonen dat hun omzet voor meer dan de helft uit diergerelateerd komt en dan vallen ze onder dierenspeciaalzaak en mogen ze dus open.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Als ze nu eindelijk eens het zgn kwartje van COK ,[tijdelijke accijnsverhoging sinds 1991 ]terugdraaien hoeven
de hollanders niet meer in Belgie of Duitsland te gaan tanken Tongue
Quote
Ik dacht met de toespraak van Rutte het is even afzien, maar ook duidelijkheid. Hij moet toch wat om in het normaal te komen. Tot ik vandaag las dat Hema Wibra Action enz open mogen met beperkt assortiment, niet te geloven. Deze lockdown heeft zo totaal geen zin. Hoop dat de oppositie er boven op zit. Net als de basisschool dicht, om zo de ouders meer te dwingen om thuis te werken. Dit kun je toch niet recht brijen. Bij de drogisterij in mijn woonplaats was het gisteren smoordruk bij Kruidvat. Ik had gehoopt de supermarkt, apotheek, bakker, slager groenteboer open, de rest dicht. En dan de markten. Dat zijn publiekstrekkers. Straks weer schuifelen langs de kramen. Jammer dit allemaal. Hoop dat Nederland zijn stem laat horen en de heren weer om tafel gaan.
Quote
(16 December 2020, 12:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht met de toespraak van Rutte het is even afzien, maar ook duidelijkheid. Hij moet toch wat om in het normaal te komen. Tot ik vandaag las dat Hema Wibra Action enz open mogen met beperkt assortiment, niet te geloven. Deze lockdown heeft zo totaal geen zin. Hoop dat de oppositie er boven op zit. Net als de basisschool dicht, om zo de ouders meer te dwingen om thuis te werken. Dit kun je toch niet recht brijen. Bij de drogisterij in mijn woonplaats was het gisteren smoordruk bij Kruidvat. Ik had gehoopt de supermarkt, apotheek, bakker, slager groenteboer open, de rest dicht. En dan de markten. Dat zijn publiekstrekkers. Straks weer schuifelen langs de kramen. Jammer dit allemaal. Hoop dat Nederland zijn stem laat horen en de heren weer in tafel gaan.

Zojuist in het nieuws. De regering gaat toch de Action, Wibra, Xenos, etc. proberen te sluiten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Goed nieuws Jjohn. Het is niet misgunnen, maar zo heeft het geen effect. We willen toch allemaal graag weer in het gewone doen komen en uit respect naar de gezondheidszorg..
Quote
(16 December 2020, 08:37)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ze nu eindelijk eens het zgn kwartje van COK ,[tijdelijke accijnsverhoging sinds 1991 ]terugdraaien hoeven
de hollanders niet meer in Belgie of Duitsland te gaan tanken Tongue

Kwartje van Kok is 12 euro cent nu, dan is het geen 40 cent maar wel nog altijd 30 cent per liter goedkoper over de grens, dat samen met de lage Duitse accijns op boodschappen scheelt toch weer elke maand genoeg euro's.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Wat die boodschappen betreft die zijn in de Belgische winkels een stuk duurder dan hier ,en als
je veel over de Belgische wegen gaat rijden moet je de banden en schokbrekers veel vlugger vervangen
dus  daar gaat je voordeel van de goedkopere Benzine Big Grin
Quote
(16 December 2020, 13:32)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat die boodschappen betreft die zijn in de Belgische winkels een stuk duurder dan hier ,en als
je veel over de Belgische wegen gaat rijden moet je de banden en schokbrekers veel vlugger vervangen
dus  daar gaat je voordeel van de goedkopere Benzine Big Grin

Even goed lezen, ik had het over Duitsland Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(16 December 2020, 13:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 December 2020, 13:32)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat die boodschappen betreft die zijn in de Belgische winkels een stuk duurder dan hier ,en als
je veel over de Belgische wegen gaat rijden moet je de banden en schokbrekers veel vlugger vervangen
dus  daar gaat je voordeel van de goedkopere Benzine Big Grin

Even goed lezen, ik had het over Duitsland Big Grin

En ik over België Big Grin
Quote
(16 December 2020, 12:17)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht met de toespraak van Rutte het is even afzien, maar ook duidelijkheid. Hij moet toch wat om in het normaal te komen. Tot ik vandaag las dat Hema Wibra Action enz open mogen met beperkt assortiment, niet te geloven. Deze lockdown heeft zo totaal geen zin. Hoop dat de oppositie er boven op zit. Net als de basisschool dicht, om zo de ouders meer te dwingen om thuis te werken. Dit kun je toch niet recht brijen. Bij de drogisterij in mijn woonplaats was het gisteren smoordruk bij Kruidvat. Ik had gehoopt de supermarkt, apotheek, bakker, slager groenteboer open, de rest dicht. En dan de markten. Dat zijn publiekstrekkers. Straks weer schuifelen langs de kramen. Jammer dit allemaal. Hoop dat Nederland zijn stem laat horen en de heren weer om tafel gaan.

Op de markten zijn alleen de levensmiddelenkramen toegestaan. Dus je fruitboer, visboer, kaasboer,etc. Wat hebben we veel boeren  Big Grin
Vallen dus onder de essentiële winkels. Hier is het met die kramen goed geregeld, winkelwagentjes of met kettingen verkoopstroken afgezet.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Goed geregeld Johan. Ik zag Beverwijk en Albert Cuyp in mijn gedachten. Ik moet ook maar niet verder dan mijn woonplaats kijken. Een mooie Friese Provinciestad waar maar 6 kramen staan.
Quote
(16 December 2020, 13:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goed nieuws Jjohn. Het is niet misgunnen, maar zo heeft het geen effect. We willen toch allemaal graag weer in het gewone doen komen en uit respect naar de gezondheidszorg..

Precies, zo denk ik er ook over.
Quote
Nog even over de (lage) prijzen in Duitsland. Als mijn ouders bij mij (in D.) op visite geweest waren en terug naar A`dam reden, lag de auto altijd met zeker 10% achterin lager op de weg - ze hadden "even" boodschappen gedaan.
Het zelfde gold/geldt voor vrienden uit Zweden Wink.
Quote
Hier zijn de "Hollanders" alleszins niet welkom:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ben eens benieuwd hoe lang deze schandelijke reclame er mag blijven hangen...
Quote
Brabanders, Limburgers, Zeeuwen, Friezen enz. wel ?
Quote
Misschien ben ik vergriekst, ik weet t niet
Maar afgelopen dagen kreeg ik toch de indruk dat er veel erg verwende nederrlanders bestaan.....Tjonge jonge wat een reacties op t sluiten van de hema of action....Maar ik koop mn schoonmaakspullen bij de action.....ik denk dan dus t gaat over een maand hoeveel schoonmaakspul heb je nodig. Super te duur? Haal groene zeep kun je bijna alles mee schoonmaken. Babyspullen kunnen echt essentieel zijn....die baby komt er echt niet van de een op andere dag, dan bestel.je t toch online? Hema heeft prima webshop....Daar laat je toch niet een Hema voor open. Hema open voor vleeswaren en brood....om de supers te ontlasten....alsof er niet genoeg supermarkten zijn......pffft....allemaal excuses. Hoe kun je over een killervirus praten en dan over dit soort onnozele (in mijn ogen) dingen zeuren. Ik snap trouwens ook niet dat de banketbakkers in gr nog geen dag dicht zijn geweest, hie essentieel.is taart? En dat de kappers en nagelstudios open mogen nu, klopt ook niet, in mijn ogen dan.
Quote
100% akkoord met Nanny, veel mensen hebben het zo goed zonder dat ze het zelf beseffen en dan maar beginnen te zeuren over de kleine dingen.
Quote
Ik ben het helemaal met je eens Nanny. het was me tijdens de eerste lockdown al opgevallen hoeveel mensen gaan klagen en zagen zodra ze uit hun comfortzone weggerukt worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ben het helemaal met Nanny eens. Ik woon al heel veel jaren in Griekenland. Als ik in Nederland ben valt me het gezeur en gezanik altijd weer op. Mensen zijn zo gewend in een goed georganiseerd land te wonen met goede sociale voorzieningen, dat om elk tegenslagje gezanikt word.
Dat hier in Gr. de banketbakkers en nu ook weer de nagelstudio,s open zijn snap ik ook niet. Maar was wel blij dat ik gisteren mijn haar kon laten knippen. Met mondkap op natuurlijk.
Quote
Denk dat er een klein groepje klaagt en dat de meeste Nederlanders zich wel aan de regels houden.
Er was gisteren veel commotie dat sommige winkels ‘open waren’. Gelukkig heeft de regering daar wat aan gedaan.. we moeten Nederland niet helemaal naar beneden halen. Ik woon in een stad met 12.000 inwoners en voel mij veilig door gedrag plaatsgenoten.
Quote
(17 December 2020, 12:00)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk dat er een klein groepje klaagt en dat de meeste Nederlanders zich wel aan de regels houden.
Er was gisteren veel commotie dat sommige winkels  ‘open waren’. Gelukkig heeft de regering daar wat aan gedaan.. we moeten Nederland niet helemaal naar beneden halen. Ik woon in een stad met 12.000 inwoners en voel mij veilig door gedrag plaatsgenoten.

dat de meeste Nederlanders zich wel aan de regels houden...net zoals de meeste Belgen zich aan de regels houden...maar het is net het deel dat zich niet aan de regels houden die het verknallen voor zij die zich wel aan de regels houden en het allemaal langer laten duren dan nodig is. 

Ik was een paar weken geleden in een tankstation van BP op een snelweg om een broodje te nuttigen. Beperkt aantal mensen mochten er maar binnen (hing aan de deur met een blad papier) dus stonden we even aan te schuiven tot er weer iemand buitenkwam. Aan de deur hing er ook een tekening van een mondmasker/kapje met verplicht onder. 
Toen ik binnen mocht moest ik nog even wachten voor mijn broodje te bestellen, voor mij stond een man zonder mondkapje. Al het winkelpersoneel en de andere mensen die er toen binnen stonden hadden er ééntje op behalve die ene man voorbij dus. Toen ik daar een opmerking over maakte naar die man toe, snauwde die man iets naar me wat ik niet verstaan heb maar nam zijn broodje in ontvangst en liep buiten. 
De dame die me moest bedienen vroeg wat ik moest hebben. Heb haar eerst gezegd dat ze die man feitelijk niet had mogen bedienen omdat hij daar binnen stond zonder bescherming. Dame van de broodjes antwoord me dat ze er niets kunnen tegen doen omdat het geen verplichting is in Nederland maar een aanbeveling. Mocht ik van die dame geweest zijn kreeg die geen broodje van mij, enkele en alleen al omdat hij geen respect heeft voor het winkelpersoneel. 
Het kan allemaal nog wel even duren zo. 
Tja...doei...
Quote
(17 December 2020, 14:29)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de deur hing er ook een tekening van een mondmasker/kapje met verplicht onder. 
 Dame van de broodjes antwoord me dat ze er niets kunnen tegen doen omdat het geen verplichting is in Nederland maar een aanbeveling.

Waarom hangen ze dan aan de ingang een bericht met "mondkapje verplicht"? Kan je als uitbater dan niet zeggen: "Je komt er niet in zonder mondkapje"?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(17 December 2020, 14:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 December 2020, 14:29)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de deur hing er ook een tekening van een mondmasker/kapje met verplicht onder. 
 Dame van de broodjes antwoord me dat ze er niets kunnen tegen doen omdat het geen verplichting is in Nederland maar een aanbeveling.

Waarom hangen ze dan aan de ingang een bericht met "mondkapje verplicht"? Kan je als uitbater dan niet zeggen: "Je komt er niet in zonder mondkapje"?

Nederlandse regering is niet zo snel. Sinds 1 december is mondkapje wel wettelijk verplicht en kunnen zowel klant als winkelier boete krijgen als er mensen zonder mondkapje binnen lopen.

Wat betreft open winkels: er was iemand van Action in het journaal en die zei dat ze nog gecheckt hadden bij Ministerie van Economische zaken of ze open mochten en daarop hadden ze een bevestigend antwoord gekregen. Daarop zijn regels aangepast. Situatie is denk niet winkeliers te verwijten maar de onduidelijke regels en communicatie van de overheid.

Griekse overheid is denk duidelijker en actiever met deze crisis.

Cors
Quote
Griekenland doet het goed, maar ze moeten ook wel. Minder capaciteit om mensen op te nemen. Nederland heeft het alle jaren goed gedaan, daarom kunnen ze nu de mensen financieel steunen. Dat kunnen alle landen niet zeggen. Niet veel landen hebben vet op het bot.
Er werd gesuggereerd dat Nederlanders veel zeiken. Dat is soms ook zo. Doen we daar zelf onbewust niet aan mee. De regering maakt fouten, dat wordt hier breed uitgemeten. Ze herstellen het ook weer. Daar hoor je niemand over.

@El Greco. Ik ben het met je eens dat veel Nederlanders het verknallen en het daarom langer duurt. Je krijgt nooit alle neuzen dezelfde kant op. Ik erger mij ook aan de illegale feesten en de regels niet respecteren. Zullen altijd meningen en dwarskoppen blijven. Jammer.
Quote
(17 December 2020, 14:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(17 December 2020, 14:29)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de deur hing er ook een tekening van een mondmasker/kapje met verplicht onder. 
 Dame van de broodjes antwoord me dat ze er niets kunnen tegen doen omdat het geen verplichting is in Nederland maar een aanbeveling.

Waarom hangen ze dan aan de ingang een bericht met "mondkapje verplicht"? Kan je als uitbater dan niet zeggen: "Je komt er niet in zonder mondkapje"?

Ja, dat mag hij. Zolang de uitbater niet discrimineert mag hij bepalen wie er wel en niet binnen mag. Maar ze zijn te bang om dat te doen. Zowiezo zal een medewerker er ook niets van zeggen, daar zijn de verdiensten te laag voor. Je wil 's avonds ook weer veilig en zonder problemen thuis komen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.022 160.212 20 March 2024, 11:09
Laatste bericht: Buurman
  Typisch Duits Arthur 5 3.177 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.549 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 14 gast(en)