Typisch Nederlands
(30 December 2020, 13:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote: Hahaha, inderdaad, dat kunnen ze goed! Vergadering op maandagochtend om het weekend te evalueren, in de namiddag nog ééntje om bij te sturen, vergadering op woensdagochtend om een tussentijdse balans op te maken en nog een vergadering op vrijdagochtend om het weekend en de volgende week voor te bereiden.  [Afbeelding: biggrin.gif] 

Nou, woon toch al 56 jaar in NL, werk er al sinds mijn 15e, maar deze onzin nog nooit meegemaakt, terwijl ik mijn hele leven al in een commerciële omgeving werk. (In de bankensector, de milieubranche en de groothandel) Dodgy  De laatste jaren eenmaal per kwartaal een meeting gehad (als ze al doorgingen), en dat gewoon in één taal!  (In één uur klaar ipv vijf uur).   Big Grin Big Grin 
lol lol lol

Het feit dat Pieter dat schrijft kan ik dat alleen maar beamen. Zal misschien allemaal wel sector afhankelijk (zaken die in het weekend plaats hebben bvb) zijn natuurlijk maar ik heb toch dezelfde ervaring als Pieter.
Quote
(30 December 2020, 16:25)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 December 2020, 13:48)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote: Hahaha, inderdaad, dat kunnen ze goed! Vergadering op maandagochtend om het weekend te evalueren, in de namiddag nog ééntje om bij te sturen, vergadering op woensdagochtend om een tussentijdse balans op te maken en nog een vergadering op vrijdagochtend om het weekend en de volgende week voor te bereiden.  [Afbeelding: biggrin.gif] 

Nou, woon toch al 56 jaar in NL, werk er al sinds mijn 15e, maar deze onzin nog nooit meegemaakt, terwijl ik mijn hele leven al in een commerciële omgeving werk. (In de bankensector, de milieubranche en de groothandel) Dodgy  De laatste jaren eenmaal per kwartaal een meeting gehad (als ze al doorgingen), en dat gewoon in één taal!  (In één uur klaar ipv vijf uur).   Big Grin Big Grin 
lol lol lol

Het feit dat Pieter dat schrijft kan ik dat alleen maar beamen. Zal misschien allemaal wel sector afhankelijk (zaken die in het weekend plaats hebben bvb) zijn natuurlijk maar ik heb toch dezelfde ervaring als Pieter.

Zoals Pieter het beschrijft ben je bij het verkeerde bedrijf terecht gekomen. Is enkel bij een minimaal promillage van bedrijven het geval waar het management niet in staat is om goed aan te sturen en echt totaal niet typisch voor NL. Een manager moet zichzelf overbodig kunnen maken, dan pas is hij succesvol. Meerdere meetings per week duidt op een brevet van onvermogen en geen vertrouwen in de medewerkers.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ik werk gelukkig niet bij een Nederlands bedrijf Johan maar wel soms voor een grote Nederlandse multi-national. En als je daar afwisselend op verschillende departementen moet zijn kom je dus in situaties terecht waarin ze/je niemand kunnen/kan bereiken wegens "meeting".
Iets wat dagdagelijks moet opgevolgd worden (snellopende projecten) lijkt mij nu ook niet iets te zijn waarin je kan zeggen: we bekijken het nog wel eens op het einde van de maand. Zo zal iedere sector wel zijn eigen werkwijze hebben veronderstel ik.
Ook in België trouwens stel ik dat vast dat er héél wat bedrijven zijn wekelijks op maandag of vrijdag vergaderingen houden.
Quote
(30 December 2020, 16:53)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik werk gelukkig niet bij een Nederlands bedrijf Johan maar wel soms voor een grote Nederlandse multi-national. En als je daar afwisselend op verschillende departementen moet zijn kom je dus in situaties terecht waarin ze/je niemand kunnen/kan bereiken wegens "meeting".
Iets wat dagdagelijks moet opgevolgd worden (snellopende projecten) lijkt mij nu ook niet iets te zijn waarin je kan zeggen: we bekijken het nog wel eens op het einde van de maand. Zo zal iedere sector wel zijn eigen werkwijze hebben veronderstel ik.
Ook in België trouwens stel ik dat vast dat er héél wat bedrijven zijn wekelijks op maandag of vrijdag vergaderingen houden.

Oké, zo is het een stuk duidelijker. Bij het woord vergadering staat mij nl iets heel anders voor ogen. Overigens ook wat jaren voor een Belgische verdeler gewerkt, die hadden het begrip meeting of vergadering nog niet uitgevonden. Was heerlijk rustig en ontspannen werken.  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Als ik lees dat Nederland nog niet genoeg mensen heeft om dat vaccin toe te dienen, denk ik toch echt jongens dat wisten jullie toch dat dit moment zou komen.
In een paar maanden had je toch tig mensen kunnen opleiden?
Ik denk echt n serieus probleem van overorganisatie, te veel regalaars en te weinig mensen om t werk uit te voeren....
Overal is wel wat, maar ik heb geen probleem met t feit dat mn bedje ergens anders staat wat dit betreft.
Quote
Het lijkt me toch niet zo moeilijk om dat spuitje te zetten, het is de zelfde procedure als de griep prik, dat kan mijn vrouw ook, die heeft jarenlang bij mij in de arm, in het been en in de buik injecties gegeven.
Ik denk dat het meer te maken heeft met vervoer en opslag.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Als het in je buik mag kan je dat toch wel zelf zetten?
Quote
(30 December 2020, 21:13)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het in je buik mag kan je dat toch wel zelf zetten?
In het been kan ik zelf ook, maar mijn vrouw kan beter mikken Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Meerdere artikeltjes erover gelezen, ik weet niethoe moeilijk t is. Maar om 'prikker' te worden moet je oa big geregistreerd staan.  Meerdere provincies hebben tekorten.
Quote
Dit is wel interessant om te lezen. Blijkbaar is het vaccin 5 dagen buiten de vriezer te bewaren dus volgens deze huisarts is vaccineren net zo goed te doen als de griepprik.
Het enige probleem is dat het in grootverpakking zit en verdeeld moet worden over kleinere doses.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(Let op. Er staan ook veel reacties van anti vaxxers onder.)
Quote
Typisch Nederlands: blijkbaar hebben velen het nogal moeilijk met de avondklok  Confused
Quote
@soundsystem.
Valt wel mee toch? (Behalve Stein en Urk)
Quote
Ja, is behoorlijk rustig gebleven, op een paar "hotspots" na waar bepaalde groeperingen het altijd beter menen te weten. Vanuit België zijn er ook regelmatig berichten over ongehoorzame burgers binnen gekomen. Zal overal wel zo zijn.
Toen ik gisteravond tussen 23 en 24 uur de hond uitliet, was het opvallend stil. Normaal hoor je altijd de auto's rijden hier op de rondweg en in de straat is er ook altijd wel beweging van vertrekkende en komende mensen. Nu niets. Leek wel een Stephen King verhaal. (Als je er tegen kan, lees "The Stand" (vertaald als "De Beproeving") van hem  Wink ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(24 January 2021, 10:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toen ik gisteravond tussen 23 en 24 uur de hond uitliet, was het opvallend stil. Normaal hoor je altijd de auto's rijden hier op de rondweg en in de straat is er ook altijd wel beweging van vertrekkende en komende mensen. Nu niets. Leek wel een Stephen King verhaal.

Ik heb gisteren avond laat even voor het open raam gestaan. De stilte is inderdaad onwerkelijk. Ik heb daar toch wel even van genoten.
Quote
(24 January 2021, 10:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@soundsysteem.
Valt wel mee toch? (Behalve Stein en Urk)

Vind het toch behoorlijk heftig als er een testcentrum in de fik wordt gestoken.
Quote
@soundsystem
Dat is verschrikkelijk, niet goed te praten, maar het vertegenwoordigd niet heel Nederland.
Quote
(24 January 2021, 12:20)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 January 2021, 10:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@soundsysteem.
Valt wel mee toch? (Behalve Stein en Urk)

Vind het toch behoorlijk heftig als er een testcentrum in de fik wordt gestoken.

Krapuul heb je in elk land. Helaas niks bijzonders.  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
De Belgen zijn kwaad op de Hollanders omda ze in Antwerpen gaan shoppen ,de fransen zijn kwaad
op de Belgen omdat ze in Frankrijk gaan winkelen ,in het voorjaar waren ze hier kwaad op de Belgen
omdat ze hier kwamen winkelen ,ondanks dat de grens dicht was ,wordt ongetwijfeld vervolgd Big Grin
Quote
(24 January 2021, 12:58)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Belgen zijn kwaad op de Hollanders omda ze in Antwerpen gaan shoppen ,de fransen zijn kwaad
op de Belgen omdat ze in Frankrijk gaan winkelen ,in het voorjaar waren ze hier kwaad op de Belgen
omdat ze hier kwamen winkelen ,ondanks dat de grens dicht was ,wordt ongetwijfeld vervolgd Big Grin

Da 's nu net een gebrek aan Europese eensgezindheid en besluitvorming. Indien dezelfde maatregelen zouden gelden in de hele Europese Unie, of op zijn minst in clusters van enkele buurlanden, dan zou je dat fenomeen niet zien. En dan zouden de burgers van de naaste buurlanden niet boos hoeven te zijn op de burgers van de overkant van de grens. 
Tenslotte kleuren alle Europese landen nu rood op de Covid-19 kaart. In het ene land zijn de besmettingscijfers wel wat beter dan in het andere land, maar uiteindelijk maakt dit voor het virus niet erg veel uit.
In de kerstvakantie was men er als de dood voor om de Engelse variant van het virus absoluut in Engeland te houden. Maar zie, 3 à 4 weken later zit het zowat overal.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(24 January 2021, 12:31)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 January 2021, 12:20)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 January 2021, 10:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@soundsysteem.
Valt wel mee toch? (Behalve Stein en Urk)

Vind het toch behoorlijk heftig als er een testcentrum in de fik wordt gestoken.

Krapuul heb je in elk land. Helaas niks bijzonders.  Confused

Zouden die eikels in Eindhoven eigenlijk wel een antwoord hebben op de vraag: "Wat is het nut van het in de fik steken van een auto"?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Vandaag een artikel in de Belgische krant "het belang van limburg" van filosoof Paul Wouters waarom er in Nederland veel meer protest is tegen de maatregelen zoals een avondklok:

"In het debat over de avondklok duikt vaak de referentie naar de Tweede Wereldoorlog op. “Nederland heeft die dramatischer beleefd”, zegt Wouters. “België is, in vergelijking met Nederland toch, die oorlog redelijk ongeschonden doorgekomen. Nederlanders hebben de bezetting ervaren als een zware inbreuk op hun veiligheidsgevoel en hun autonomie.” Raken aan die autonomie met strenge maatregelen roept dus automatisch hoogoplopende emoties op.

Waar de Nederlander altijd vooraan staat om zijn mening te verkondigen, is de Belg volgzamer” zegt Wouters. “Je hebt Nederlanders die cru zeggen dat we in een dictatuur leven. Anderen zijn rationeler en willen goede argumenten van de regering horen.” Dat herkent ook de Nederlandse artiest Rick De Leeuw, die sinds 2016 in Heks bij Heers woont: “Als je een Nederlander wilt overtuigen van een maatregel, moet je hem of haar uitleggen waarom en hoe het gaat werken.” De regering en haar wetenschappelijke adviesraad hebben het daar altijd moeilijk mee gehad. Met als gevolg de publieke opinie die zich tegen hen keerde.”
Quote
(24 January 2021, 20:32)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vandaag een artikel in de Belgische krant "het belang van limburg" van filosoof Paul Wouters waarom er in Nederland veel meer protest is tegen de maatregelen zoals een avondklok:

"In het debat over de avondklok duikt vaak de referentie naar de Tweede Wereldoorlog op. “Nederland heeft die dramatischer beleefd”, zegt Wouters. “België is, in vergelijking met Nederland toch, die oorlog redelijk ongeschonden doorgekomen. Nederlanders hebben de bezetting ervaren als een zware inbreuk op hun veiligheidsgevoel en hun autonomie.” Raken aan die autonomie met strenge maatregelen roept dus automatisch hoogoplopende emoties op.

Waar de Nederlander altijd vooraan staat om zijn mening te verkondigen, is de Belg volgzamer” zegt Wouters. “Je hebt Nederlanders die cru zeggen dat we in een dictatuur leven. Anderen zijn rationeler en willen goede argumenten van de regering horen.” Dat herkent ook de Nederlandse artiest Rick De Leeuw, die sinds 2016 in Heks bij Heers woont: “Als je een Nederlander wilt overtuigen van een maatregel, moet je hem of haar uitleggen waarom en hoe het gaat werken.” De regering en haar wetenschappelijke adviesraad hebben het daar altijd moeilijk mee gehad. Met als gevolg de publieke opinie die zich tegen hen keerde.”

Ik kan je daar in volgen.
Maar nu worden de beperkende maatregelen getroffen om de bevolking te behoeden voor een gevaarlijk virus dat niet alleen zeer besmettelijk is, maar ook ziekmakend en zelfs dodelijk. 
Er is, mijns inziens, toch wel een verschil tussen een avondklok omwille van de Duitse bezetters, tegenover een avondklok omwille van een niets ontziend en zeer besmettelijk virus. De overheid wil net de bevolking beschermen, want gaan samentroepen tijdens avondlijke en nachtelijke uurtjes is een prima cadeau voor het virus. 
Bovendien is het virus een onzichtbare vijand. 
Wie dat niet wil erkennen, is een 'wappie' zoals sommige Nederlanders hen wil benoemen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Als ik die beelden van Urk, Stein en Eindhoven zie schaam ik me dat ik Nederlander ben, dit soort uitschot wat zoiets doet mag voor mij behandeld worden als zware criminelen.
Dat heeft totaal niks meer te maken met demonstreren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
En die boete van 95 euro vertienvoudigen of minstens gelijk maken aan die van andere Europese landen. Die 95 euro stelt voor dat crapuul niet veel voor, dat snuiven ze in een middag door hun neus!
Quote
(24 January 2021, 22:00)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En die boete van 95 euro vertienvoudigen of minstens gelijk maken aan die van andere Europese landen. Die 95 euro stelt voor dat crapuul niet veel voor, dat snuiven ze in een middag door hun neus!

In België bedraagt de boete 250 euro, bij het niet respecteren van de covid-maatregelen. En 750 euro voor wie een bijeenkomst organiseert, waarbij de maatregelen geschonden worden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(24 January 2021, 20:28)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 January 2021, 12:31)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 January 2021, 12:20)soundsystem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind het toch behoorlijk heftig als er een testcentrum in de fik wordt gestoken.

Krapuul heb je in elk land. Helaas niks bijzonders.  Confused

Zouden die eikels in Eindhoven eigenlijk wel een antwoord hebben op de vraag: "Wat is het nut van het in de fik steken van een auto"?

"Gewoon, niet omdat het moet, maar omdat het kan?"  Angry
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Walgelijk wat er gisteren allemaal is gebeurd in de grote steden. Wat gebeurt er met ons mooie Nederland.. Hoe bestrijd je dit, hogere boetes? Ik weet het niet, geen woorden voor. Ik wil het ook niet allemaal meer lezen en kijken op het nieuws. Zoveel negatieve energie. Fijne dag lieve mensen.
Quote
Volgens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, was het op veel plaatsen in Nederland.
Het ergste vind ik (en ook gehoord op ons radionieuws) het bekogelen van een ziekenhuis. Net dié plaats waar zorgkundigen alles in het werk stellen om zieke mensen er terug bovenop proberen te helpen.
Eigenlijk zou men die oproerkraaiers het recht moeten kunnen ontzeggen om verpleegd te worden indien ook zij ziek zouden worden. Maar tja, de eed van Hippocrates laat dat niet toe.

Het was erg in Nederland. Maar, beste 'bovenburen', troost jullie met de gedachte dat er in vele omringende landen ook zo 'n stelletje ongeregeld klaar zit om vernielingen aan te brengen bij de minste aanleiding. Denk maar aan bijvoorbeeld Brussel.
Vlamingen, Belgen, Nederlanders, Zeeuwen, Hollanders,... we trekken allemaal aan hetzelfde zeel. Kop op; samen komen we er wel doorheen. Maar ik vrees dat het wel eens tot einde 2021 zou kunnen duren.

Wat me in bovenstaand artikel van VRT NWS opvalt: op de foto's en andere beelden is te zien dat vooral jonge personen in de protesten betrokken waren. De meesten zonder mondmasker. En dan te weten dat men in België staat te drummen om de jongeren zo snel mogelijk te vaccineren, zodat zij in de zomer naar hun festivals kunnen gaan.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(25 January 2021, 10:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan te weten dat men in België staat te drummen om de jongeren zo snel mogelijk te vaccineren, zodat zij in de zomer naar hun festivals kunnen gaan.

Ik vrees dat het hier vooral om de inkomsten van de organisatoren gaat en niet zozeer de rest.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(25 January 2021, 11:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 January 2021, 10:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En dan te weten dat men in België staat te drummen om de jongeren zo snel mogelijk te vaccineren, zodat zij in de zomer naar hun festivals kunnen gaan.

Ik vrees dat het hier vooral om de inkomsten van de organisatoren gaat en niet zozeer de rest.

De inkomsten van de organisatoren van festivals zal er zeker mee te maken hebben. Maar echt niet alleen dat. Ik heb via diverse kanalen (collega's, social media,...) al gelezen/gehoord dat jongeren het RECHT hebben om eerst gevaccineerd te mogen worden, en dan best vóór einde juni. Omdat zij de toekomst zijn, omdat zij het bijzonder zwaar hebben, omdat zij al hun sociale contacten missen, omdat zij actief willen zijn, enzovoort. Waarbij ik dan heel stilletjes bedenk dat andere leeftijdsgroepen het eveneens zwaar hebben, contacten missen, actief willen zijn. En zelfs meer gezondheidsrisico kunnen lopen. 
Eénmaal had ik - beleefd en voorzichtig - iets in die zin gereageerd op een sociaal medium. Heb ik me daar een toevloed aan negatieve reacties over mijn kop heen gekregen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(25 January 2021, 10:43)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eigenlijk zou men die oproerkraaiers het recht moeten kunnen ontzeggen om verpleegd te worden indien ook zij ziek zouden worden. Maar tja, de eed van Hippocrates laat dat niet toe.

Hulp ontzeggen gaat inderdaad te ver, maar ze zelf laten oppdraaien voor de kosten van verzorging ipv onze sociale zekerheid zou ook al geen slecht begin zijn
Quote
(25 January 2021, 13:32)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De inkomsten van de organisatoren van festivals zal er zeker mee te maken hebben. Maar echt niet alleen dat. Ik heb via diverse kanalen (collega's, social media,...) al gelezen/gehoord dat jongeren het RECHT hebben om eerst gevaccineerd te mogen worden, en dan best vóór einde juni. Omdat zij de toekomst zijn, omdat zij het bijzonder zwaar hebben, omdat zij al hun sociale contacten missen, omdat zij actief willen zijn, enzovoort. Waarbij ik dan heel stilletjes bedenk dat andere leeftijdsgroepen het eveneens zwaar hebben, contacten missen, actief willen zijn. En zelfs meer gezondheidsrisico kunnen lopen. 
Eénmaal had ik - beleefd en voorzichtig - iets in die zin gereageerd op een sociaal medium. Heb ik me daar een toevloed aan negatieve reacties over mijn kop heen gekregen!

"Omdat zij de toekomst zijn"
Als je ziet hoe velen zich gedragen zal het niet echt een fijne toekomst worden. zie bijvoorbeeld naar het gedrag van de "modelleerlingen" van het Europacollege in Brugge waar al meerdere tussenkomsten van de politie geweest zijn. En die worden dan verondersteld de Europese politici en diplomaten te zijn in de toekomst.

"Omdat zij het bijzonder zwaar hebben"
Iedereen heeft het bijzonder zwaar. Grootouders die hun kinderen/kleinkinderen niet kunnen zien of gewoon eens knuffelen bijvoorbeeld. Kleine zelfstandigen die straks meer dan een half jaar zonder inkomen zitten, enzovoort

"Omdat zij al hun sociale contacten missen"
Ten eerste kunnen ze al/nog naar school waar meestal ook het grootste deel van hun sociale contacten is. En als ze dan als groepje bij elkaar staan/zitten is meestal weinig tot geen sociaal contact want ze zijn geconcentreerd op hun smartphone, i-pad, enz...
Mijn kleindochter van 15 had vorige week op school een enquête gekregen m.b.t. corona, eenzaamheid en sociale contacten. Toen vroeg ze mij wat ze moest invullen want ze gaf aan eigenlijk niks te missen en geen problemen te hebben maar bij de meerderheid van de vragen kwam dat niet voor bij de keuzemogelijkheden.

Toen ik een jongere was had ik weinig vrije tijd want als kind van een zelfstandige diende ik te helpen in de zaak, net zoals zowat alle kinderen van zelfstandigen in die tijd. Uitgaan was 1 maal in het weekend vanaf 17 jaar. Daarna was er de verplichte 1 jaar legerdienst waar je respect, discipline en karakter bijgekweekt werd.
Er was geen internet, sociale media en dergelijke. En de vrije tijd die restte was jeugdbeweging, sportploeg of gewoon een fietstochtje met vrienden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ik ben het volkomen met je eens Patrick en zie met mijn eigen leven heel veel parallellen met de uwe. In ons gezin van 7 kinderen moest iedereen zijn steentje bijdragen. Mijn vader werkte zich uit de naad om al die keeltjes te voeden en later de studies grotendeels te bekostigen. Moeder regelde tussen al haar zwangerschappen het huishouden en we waren redelijk gelukkig. Als ik een nieuwe fiets nodig had, kon ik die zelf verdienen door tomaten te gaan plukken bij de tuinders. Later toen ik studeerde verdiende ik mijn zakgeld door elke zaterdag te werken bij een grote winkelketen. Uitgaan was 1x per week, van 19 tot 23 uur. We konden toen nog naar de Golden Earrings voor 2,50 gulden entree! Voor de politie hadden we ontzag en als je van je leraar op school een draai om je oren kreeg, kon je het beter niet thuis vertellen, want dan kwam er nog eentje overheen. Discipline voorzover nodig, leerde ik wel tijdens mijn militaire diensttijd van 18 maanden bij de pantserinfanterie (evenals toepen en gevulde koeken eten). Direct na mijn studie het leger in en na de dienst gelijk aan het werk. Geen leuke jaren backpacken of feesten o.i.d. Als ik dit en andere jeugdherinneringen weleens aan jongeren vertel, glimlachen ze meewarig en vinden me waarschijnlijk een oude zak. Toch vind ik dat onze generatie het beter heeft gedaan dan de verwende jeugd die zichzelf zeer belangrijk vindt en er het liefst niet veel voor wil doen. Tja, wij gingen zomers op de fiets naar het strand als vakantiegenot en konden ons hooguit 1 ijsco of biertje veroorloven. Tegenwoordig gaan de feestbeestende jongeren met het vliegtuig naar Portugal, Spanje en ... helaas ook Griekenland.
Quote
In mijn jonge tijd was het precies zo, niet lullen maar poetsen, ik kwam op donderdag thuis van de LTS en zij tegen mijn vader ik ga niet meer terug, geen probleem zij pa, maar als je ik je hier morgenvroeg zie en je niet ergens aan het werk bent schop ik je door de hele tuin heen en weer.
Je snapt wel dat ik vrijdag smorgenvroeg aan het werk was, je wou echt geen ruzie met mijn pa hebben.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(25 January 2021, 15:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In mijn jonge tijd was het precies zo, niet lullen maar poetsen, ik kwam op donderdag thuis van de LTS en zij tegen mijn vader ik ga niet meer terug, geen probleem zij pa, maar als je ik je hier morgenvroeg zie en je niet ergens aan het werk bent schop ik je door de hele tuin heen en weer.
Je snapt wel dat ik vrijdag smorgenvroeg aan het werk was, je wou echt geen ruzie met mijn pa hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het afhangt van je eigen instelling en karakter, mijn vader heeft het nooit nodig gehad om mij alle hoeken van de tuin door te slepen, integendeel wij kregen de volledige vrijheid te doen later wat we wilden, alleen gaf hij mij 2 raad : zie dat je een diploma hebt, maakt niet uit wat, in de 70's kon je geen fatsoenlijke job krijgen zonder, en doe vooral niet wat wij nu doen : mijn ouders hielden een café en ik verzeker je in die tijd was dat echt geen leven, niet zoals nu wanneer ze je op een bepaald uur gewoon aan de deur zetten. Hij is dan ook vroeg op zijn 55 overleden, kapot gewerkt. Gelukkig heb ik zijn raad gevolgd.
messara's signatuur Cool Cool
Quote
(26 January 2021, 10:27)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 January 2021, 15:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In mijn jonge tijd was het precies zo, niet lullen maar poetsen, ik kwam op donderdag thuis van de LTS en zij tegen mijn vader ik ga niet meer terug, geen probleem zij pa, maar als je ik je hier morgenvroeg zie en je niet ergens aan het werk bent schop ik je door de hele tuin heen en weer.
Je snapt wel dat ik vrijdag smorgenvroeg aan het werk was, je wou echt geen ruzie met mijn pa hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het afhangt van je eigen instelling en karakter, mijn vader heeft het nooit nodig gehad om mij alle hoeken van de tuin door te slepen, integendeel wij kregen de volledige vrijheid te doen later wat we wilden, alleen gaf hij mij 2 raad : zie dat je een diploma hebt, maakt niet uit wat, in de 70's kon je geen fatsoenlijke job krijgen zonder, en doe vooral niet wat wij nu doen : mijn ouders hielden een café en ik verzeker je in die tijd was dat echt geen leven, niet zoals nu wanneer ze je op een bepaald uur gewoon aan de deur zetten. Hij is dan ook vroeg op zijn 55 overleden, kapot gewerkt. Gelukkig heb ik zijn raad gevolgd.
Ik heb ergens gelezen ik weet niet meer precies waar ;4 jongeren opgepakt 3van 15 jaar en 1 van 14 jaar  ,ik kan me

toch niet voorstellen dat die een typische Nederlandse opvoeding hebben gehad ,in onze familie is het toch  altijd de
gewoonte geweest dat we door allerlei bijbaantjes van jongs af aan ons eigen zakgeld verdienden
Quote
(26 January 2021, 10:27)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 January 2021, 15:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In mijn jonge tijd was het precies zo, niet lullen maar poetsen, ik kwam op donderdag thuis van de LTS en zij tegen mijn vader ik ga niet meer terug, geen probleem zij pa, maar als je ik je hier morgenvroeg zie en je niet ergens aan het werk bent schop ik je door de hele tuin heen en weer.
Je snapt wel dat ik vrijdag smorgenvroeg aan het werk was, je wou echt geen ruzie met mijn pa hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat het afhangt van je eigen instelling en karakter, mijn vader heeft het nooit nodig gehad om mij alle hoeken van de tuin door te slepen, integendeel wij kregen de volledige vrijheid te doen later wat we wilden, alleen gaf hij mij 2 raad : zie dat je een diploma hebt, maakt niet uit wat, in de 70's kon je geen fatsoenlijke job krijgen zonder, en doe vooral niet wat wij nu doen : mijn ouders hielden een café en ik verzeker je in die tijd was dat echt geen leven, niet zoals nu wanneer ze je op een bepaald uur gewoon aan de deur zetten. Hij is dan ook vroeg op zijn 55 overleden, kapot gewerkt. Gelukkig heb ik zijn raad gevolgd.

Wat ik hiermee wou zeggen wil, mijn vader gaf dat alleen aan als waarschuwing, of je ging naar school en haalde je diploma en naderhand werken, of je ging van van school af en meteen werken, ertussen was toen niks, denk maar niet dat zoals nu de jeugd rondhangt wij dat ook konden doen.
Moet er wel bij schrijven dat in die jaren werk genoeg was, je wisselde heel makkelijk van baan als je ergens anders 10 gulden per maand meer kreeg.
Alleen toen ik chauffeur werd ben ik heel lang bij de zelfde werkgever geweest omdat het leuk werk was.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Ik zou zeggen dat zootje ongeregeld verplichten om alles op te ruimen en schoon te maken, en uit eigen zak alles dat stuk is weer vervangen...
Maar ja dat is makkelijk gezegd.....
Alleen al die arme ondernemers willen die lui niet eens in de buurt hun geplunderde winkels zien.....wat ik me goed kan voorstellen.....
Quote
Waarom wordt er geen verf gebruikt om die gasten te markeren, bv in het waterkanon?
Dan hebben ze in ieder geval thuis iets uit te leggen.
Al denk ik dat de 'trotse' ouders het geen moer kan schelen wat hun kinderen uitvreten.
Quote
In ons tv-journaal werd gezegd dat de meeste relschoppers in de leeftijdscategorie 14 tot 20 jaar zaten. Hallo? 14 jaar? Op die leeftijd moesten wij braafjes thuis zijn, en netjes doen wat mama en papa ons opdroegen.
Zelfs tot mijn 24 jaar, toen ik trouwde, bepaalden mijn ouders mijn doen en (vooral) mijn laten.
Ik kan me dus niet voorstellen dat een tiener zomaar de straat op mag tijdens de avonduren (en dan nog onder beperkende maatregelen van de avondklok), en dat een tiener dan ook nog eens de politie mag bekogelen. Bovendien: wat zeggen de ouders als die tiener met een hoop spullen thuiskomt die geroofd werden uit een winkel?
Oké, je mag niet "dé jongeren" over één kam scheren, en gelukkig/hopelijk betreft het hier een kleine minderheid van jongeren. Wel viel mij op dat velen in dezelfde "uitrusting" liepen: een pull met kap.

Journaliste Julie Colpaert ging even kijken in Den Bosch:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Sommige winkels blijken helemaal leeggeroofd. Het gaat dus niet om een klein prulletje dat gestolen werd. De actie werd blijkbaar zeer goed voorbereid.

Eventjes cynisch (sorry): misschien kunnen die jongeren gepaaid worden door hen zo snel mogelijk een vaccin aan te bieden, zodat ze in de zomer naar de festivals kunnen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.022 160.291 20 March 2024, 11:09
Laatste bericht: Buurman
  Typisch Duits Arthur 5 3.181 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.549 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 18 gast(en)