Typisch Nederlands
Wij wonen op en paar kilometer van Den Bosch en hoorden al ruim voor 21.00 uur harde vuurwerkknallen vanuit die richting. Het tuig was zich blijkbaar aan het verzamelen om ongehinderd en masse de stad binnen te marcheren. De gewone politie-agenten konden op dat moment niets doen, omdat de overmacht veel te groot was. Ik vind dat het veel te lang heeft geduurd voordat er versterking van de mobiele eenheid kwam. Het was immers al ruim van tevoren op de (a)sociale media aangekondigd dat er iets te gebeuren stond. Verder denk ik dat hetzelfde crapuul dat tijdens de oudejaarsviering met zwaar vuurwerk de Graafseweg heeft geterroriseerd nu ook tot die relschoppers behoorde. Vlak na nieuwjaar heeft de Bossche burgemeester wel verklaard dat hij die onruststokers zou laten opsporen en straffen, maar dit blijken loze woorden te zijn geweest. Wij maken ons zorgen voor de komende dagen en schamen ons op dit moment om Nederlander te zijn. Wat een land, waar dit zomaar kan!
Quote
Op YouTube zag ik inderdaad verontrustende beelden uit de grote steden. Een van de ge-/betroffen winkeliers deelde mede "Iedereen weet wat dat voor jongeren zijn, dat hoef ik dus niet te zeggen".
Ik weet dus niet wat dat voor jongeren zijn, het weinige wat ik nu en dan uit NL hoor/zie dat de Marokkanen, Turken etc. nog in de derde generatie niet aangepast zijn en de enkele beelden van door de politie aangehouden figuren laat inderdaad Arabische delinquenten zien. Dus zullen de sociaal bewogen rechters weer de arme daders, die in de westerse samenleving vreselijk gediscrimineerd worden, over hun bolletje aaien en met een paar warme woorden vrijlaten?
Quote
Ik vind het echt een goede reactie van de Rotterdamse burgemeester in de montage bij dit artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(26 January 2021, 17:36)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op YouTube zag ik inderdaad verontrustende beelden uit de grote steden. Een van de ge-/betroffen winkeliers deelde mede "Iedereen weet wat dat voor jongeren zijn, dat hoef ik dus niet te zeggen".
Ik weet dus niet wat dat voor jongeren zijn, het weinige wat ik nu en dan uit NL hoor/zie dat de Marokkanen, Turken etc. nog in de derde generatie niet aangepast zijn en de enkele beelden van door de politie aangehouden figuren laat inderdaad Arabische delinquenten zien. Dus zullen de sociaal bewogen rechters weer de arme daders, die in de westerse samenleving vreselijk gediscrimineerd worden, over hun bolletje aaien en met een paar warme woorden vrijlaten?

De beelden van relschoppers die het programma Opsporing liet zien waren naar mijn mening toch echt, wat men placht te noemen, puur Hollandse jongens. En wat te denken van de Urker jongeren die naast het al maanden rellen een teststraat in de fik staken? Ook niet echt Arabische delinquenten zo jij het noemt.
Waar het om gaat is dat er relschoppers zijn, vreslijk, niet goed te praten, maar waarom daar dan gelijk weer zo discriminerend over doen. Godzijdank leven we in een rechtstaat waar rechters naar de letter van de wet vonnissen en niet over bolletjes aaien.
Quote
(27 January 2021, 02:17)Kees Karels schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 January 2021, 17:36)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op YouTube zag ik inderdaad verontrustende beelden uit de grote steden. Een van de ge-/betroffen winkeliers deelde mede "Iedereen weet wat dat voor jongeren zijn, dat hoef ik dus niet te zeggen".
Ik weet dus niet wat dat voor jongeren zijn, het weinige wat ik nu en dan uit NL hoor/zie dat de Marokkanen, Turken etc. nog in de derde generatie niet aangepast zijn en de enkele beelden van door de politie aangehouden figuren laat inderdaad Arabische delinquenten zien. Dus zullen de sociaal bewogen rechters weer de arme daders, die in de westerse samenleving vreselijk gediscrimineerd worden, over hun bolletje aaien en met een paar warme woorden vrijlaten?

De beelden van relschoppers die het programma Opsporing liet zien waren naar mijn mening toch echt, wat men placht te noemen, puur Hollandse jongens. En wat te denken van de Urker jongeren die naast het al maanden rellen een teststraat in de fik staken? Ook niet echt Arabische delinquenten zo jij het noemt.
Waar het om gaat is dat er relschoppers zijn, vreslijk, niet goed te praten, maar waarom daar dan gelijk weer zo discriminerend over doen. Godzijdank leven we in een rechtstaat waar rechters naar de letter van de wet vonnissen en niet over bolletjes aaien.
In de grote steden wonen al heel lang meer mensen van buitenlandse afkomst ,dan mensen met een Nederlandse afkomst ,dus is het ook logisch
dat er meer jongeren betrokken zijn met een kleurtje,en  maar wat het programma opsporing verzocht normaal aan verdachten laat zien kun je
toch niet ontkennen dat  ze meestal donkere of getinte daders zoeken,[het gesprek denk ik op vele verjaardagen ]
Quote
Voorbeeldje uit Duitsland:
Quote . . . . 11,5 Prozent der hier lebenden Menschen sind nicht deutscher Herkunft. Die Kriminalstatistik zeigt, dass sie mehr Straftaten begehen als Deutsche . . . . Unquote
Quote . . . Bei „Diebstahl von Kraftwagen“ sind es 40,5 Prozent, bei Wohnungseinbrüchen 39 Prozent. In der Statistik zu Betrug sind ausländische Tatverdächtige mit 34,3 Prozent vertreten, im Teilbereich „Erschleichen von Leistungen“ sind es sogar 45,6 Prozent. Bei Drogendelikten, Stichwort Kokain und Crack, stellen ausländische Tatverdächtige 43,6 Prozent . . . Unquote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hierbij is nog te bedenken, dat een groot deel van de "Duitser" genoemde Personen (Arabische) Immigranten zijn met
een Duits paspoort.
Quote
Een kennis van mij brengt  en haalt kinderen met een speciaal busje naar een school voor bijzonder onderwijs ,
8 febr moet hij weer beginnen nadat hij 9 weken thuis heeft gezeten ,het is maar voor een week want dan is het krokus
vakantie ,hij vraagt zich dan ook af ,ook omdat het kinderen zijn die totaal geen besef hebben wat corona is ,en al zeker
niet waarom ze afstand van elkaar moeten houden ,was het niet beter geweest om die ene week geen risico te lopen ,en
die kinderen nog thuis te laten ,hij wil die kinderen uiteraard niet in de steek laten ,maar maakt zich wel zorgen zo lang
hij nog niet gevaccineerd is
Quote
Dezelfde zorgen worden gemaakt door veel leerkrachten in het basisonderwijs hier in Brabant. Waarom een week naar school om direct daarna een week carnavalsvakantie te hebben en daarna weer naar school? Zeker nu er nog zo weinig bekend is over de mogelijke besmettingen met het Engelse covid variant. Waarschijnlijk hebben de heren in Den Haag die de beslissingen nemen een beetje zitten suffen en geen rekening gehouden met de schoolvakanties.
Hetzelfde geldt voor de grote vaccinatiepost in de Brabanthallen van Den Bosch, die niet bekend was bij de landelijke instanties, omdat die alleen te vinden was onder de naam ‘s-Hertogenbosch.
Quote
Ik juich het toe dat de kinderen weer naar school kunnen. Wat een achterstand. Om mij mogen de leerkrachten wel met voorrang ingeënt worden en de februari vakantie maar overslaan. Moet toch ergens een begin zijn...misschien is het in Brabant anders, maar Friesland gaan we de goede kant op.
Ik begrijp het ook niet, er is zo voor gepleit om de scholen open te doen. Het zou 25 januari, is met 14 dgn verlengd, dan toch niet weer verlengen? In heel Friesland liggen 80 mensen in het ziekenhuis, Groningen 67 en Drenthe 35. We hebben ons allemaal goed asn de regels gehouden, geen massa bijeenkomsten. Dus blij met een beetje versoepeling
Quote
(01 February 2021, 14:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik juich het toe dat de kinderen weer naar school kunnen. Wat een achterstand. Om mij mogen de leerkrachten wel met voorrang ingeënt worden en de februari vakantie maar overslaan. Moet toch ergens  een begin zijn...misschien is het in Brabant anders, maar Friesland gaan we de goede kant op.
Ik begrijp het ook niet, er is zo voor gepleit om de scholen open te doen. Het zou 25 januari, is met 14 dgn verlengd, dan toch niet weer verlengen? De Corona cijfers zakken en nu is het weer niet goed. Zo kan een regering het nooit goed doen. Typisch Nederlands

Het is de grote vraag natuurlijk wie er voorrang moet krijgen ,mijn dochter en kleindochter werken allebei
in de zorg ,mijn dochter  heeft haar prikken gehad en is gelukkig corona vrij ,maar mijn kleindochter nog
niet  ,en die is wel besmet geraakt gelukkig niet veel last gehad,eigenlijk heeft ze er bijna niets van gemerkt
Quote
Het is moeilijk Metaxa. Maar vertrouwen dat regering weet waar ze mee bezig zijn.
Quote
(01 February 2021, 13:30)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hetzelfde geldt voor de grote vaccinatiepost in de Brabanthallen van Den Bosch, die niet bekend was bij de landelijke instanties, omdat die alleen te vinden was onder de naam ‘s-Hertogenbosch.

Smile
Dat zou hun dan nog wel eens kunnen overkomen in Gorkum... Big Grin Big Grin  Big Grin

Die avondklok in Nederland loopt gelukkig op 10 februari af. Heb me gisteren wezenloos liggen zoeken naar iets waar je nog wat kon nuttigen om te eten na 20:30h. Niet dus. Zelfs in een tankstation kon je nog geen broodje of koffie nuttigen.
Quote
(01 February 2021, 15:25)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 February 2021, 14:11)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik juich het toe dat de kinderen weer naar school kunnen. Wat een achterstand. Om mij mogen de leerkrachten wel met voorrang ingeënt worden en de februari vakantie maar overslaan. Moet toch ergens  een begin zijn...misschien is het in Brabant anders, maar Friesland gaan we de goede kant op.
Ik begrijp het ook niet, er is zo voor gepleit om de scholen open te doen. Het zou 25 januari, is met 14 dgn verlengd, dan toch niet weer verlengen? De Corona cijfers zakken en nu is het weer niet goed. Zo kan een regering het nooit goed doen. Typisch Nederlands

Het is de grote vraag natuurlijk wie er voorrang moet krijgen ,mijn dochter en kleindochter werken allebei
in de zorg ,mijn dochter  heeft haar prikken gehad en is gelukkig corona vrij ,maar mijn kleindochter nog
niet  ,en die is wel besmet geraakt gelukkig niet veel last gehad,eigenlijk heeft ze er bijna niets van gemerkt

In België woedde vandaag de hele godganse dag de discussie of de jongeren voorrang moeten krijgen in de volgorde van vaccinatie. Je kon geen nieuwsbericht zien of horen, of het was als eerste punt aan de orde. Met daarin de meningen van jeugdvertegenwoordigers, psychologen, studentenverenigingen, virologen, bekende personen, tot ministers toe. 

Het is hoegenaamd niet de eerste keer dat dit ballonnetje opgelaten wordt. De druk is vrij groot. Regelmatig wordt daarbij ook vernoemd dat de jongeren in de zomer naar de festivals zouden moeten kunnen gaan. De foto bij een artikel vandaag zegt wel genoeg:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

De vraag moeten we misschien eens in een ander perspectief bekijken. Gaat het over een terugkeer naar 'normale' sociale contacten en activiteiten? Of gaat het over het vermijden van ziekenhuisopnames en de hogere kans op overlijden? Welk van de twee is prioritair? De eerste vraag is een gevoeligheid voor vooral (maar niet exclusief) jongeren. De tweede vraag is een gevoeligheid voor vooral (maar niet exclusief) 50+. Alle bevolkingsgroepen zitten begrijpelijkerwijze te wachten op meer vrijheden, en de ene groep heeft wellicht meer of minder angst dan de andere, maar het virus trekt zich daar niks van aan. 

Wat de vrijheden betreft: enkele dagen geleden werd zelfs gezegd dat de jongeren het verdienen om na het einde van het studiejaar (dus einde juni) op vakantie te mogen gaan. En tegen dan dus gevaccineerd zouden moeten zijn.

Intussen werd ook de algemene strategie wat bijgesteld, naar aanleiding van de tragere levering door onder andere AstraZeneca. Men denkt al dat de "brede groep" van volwassenen hun eerste prik zouden moeten gekregen hebben tegen einde september... of zelfs oktober. Luidop durft men niet uit te spreken over "tegen eindejaar"...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Het zal wel geen toeval zijn dat er op lijst van personen die mede die open brief ondertekenden een redelijk aantal waren die “leven” van de jeugd. Met name organisatoren van festivals en uitbaters van concertzalen.
Waar ze wel niet over spraken is dat het vaccin er niet voor zorgt dat je nog steeds anderen kan besmetten. En gezien “de jeugd” blijkbaar veel minder ziek wordt bij besmetting voelen sommigen waarschijnlijk niet eens dat ze effectief besmet zijn. Zelfs gevaccineerd naar een festival gaan en dan lekker even oma & opa bezoeken kan dus een dodelijke cocktail zijn. Zeker voor oma & opa.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(01 February 2021, 15:37)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is moeilijk Metaxa. Maar vertrouwen dat regering weet waar ze mee bezig zijn.
Ik moet zeggen dat ik momenteel al het nieuws en nepnieuws over corona  eigenlijk niet meer volg,
maar i ik las toevallig wel dat 1 op de 40 mensen besmet geraakt of besmet is geweest ,dus dan maar
hopen dat we bij die 39 mensen horen die niet te maken krijgen met dat virus
Quote
Voor de Belgen onder ons, dit is in Nederland besloten.

Dit zijn alle nieuwe coronamaatregelen op een rij
Onze parlementaire redactie 3 uur geleden
In een nieuwe persconferentie kondigden premier Mark Rutte en coronaminister Hugo de Jonge nieuwe coronamaatregelen aan. De huidige lockdown wordt verlengd tot 2 maart, al wordt er hier en daar wat ademruimte geboden. Het gaat om een aantal versoepelingen, die het kabinet niet zo wil noemen omdat het te positief klinkt.

De Britse variant van het coronavirus is de klassieke variant namelijk al aan het verdringen. „Een derde golf komt onvermijdelijk op ons af”, zegt de premier. „Twee derde van alle nieuwe besmettingen in ons land is nu van het Britse soort.” Het Outbreak Management Team (OMT) schat de mutant zo’n 1,5 keer besmettelijker dan het normale coronavirus. Het laatst gemeten reproductiegetal ® van de oude variant staat op 0,85, zegt Rutte. Dat is goed nieuws, want het betekent dat de verspreiding daalt. „Maar de R van de Britse variant staat op bijna 1,3.” Daardoor zou het aantal besmettingen per week verdubbelen.
De conclusie van het kabinet is dan ook dat de huidige lockdown wordt verlengd tot 2 maart. Op 23 februari wordt de situatie opnieuw beoordeeld en volgt er weer een persconferentie. Wel gelden er binnen deze lockdown een paar versoepelingetjes, voor basisscholen en kinderopvang en voor de detailhandel.

Basisscholen en kinderopvang mogen per 8 februari open

Het OMT concludeert dat kinderen op individueel niveau minder bijdragen aan de verspreiding van het virus dan volwassenen. Dit geldt ook voor de Britse coronamutant. Wel gelden er strikte voorwaarden:

[ "Als een kind in de klas positief test, moet de hele klas of groep inclusief de leraar in quarantaine. Die groep moet zich op dag 5 laten testen.", "Veel meer en intensief testen. Daarbij krijgen leraren toegang tot sneltesten.", "Aangescherpt bron- en contactonderzoek, waar ook kinderen deel van uit gaan maken.", "De buitenschoolse opvang blijft dicht, met uitzondering van de noodopvang.", "Middelbare scholen gaan niet voor 1 maart open. Als ze dan al opengaan, is het met een strikte naleving van de 1,5 metermaatregel." ]

Detailhandel mag in beperkte mate open vanaf 10 februari

[ "De winkels mogen open voor bestellen en afhalen. Het OMT acht de risico’s op verspreiding daarbij klein, als ervoor gezorgd kan worden dat het niet te druk wordt in de winkelstraat. De maatregel geldt voor alle winkels. Bestellen moet vanuit huis (telefonisch of via internet).", "Er moet minimaal vier uur zitten tussen het moment van bestellen en afhalen. Deze voorwaarde moet ’funshoppen’ voorkomen. Hoe de maatregel gehandhaafd wordt is onduidelijk.", "Wie toch klanten toelaat in de winkel, loopt het risico dat de winkel gesloten moet worden." ]

Over de avondklok is nog geen knoop doorgehakt

De avondklok loopt op 10 februari af. Rutte erkent dat het effect van de maatregel na krap 2 weken nog niet te zien is. Wel ziet de premier dat het na 9 uur ’s avonds rustig is op straat. Het kabinet wil de avondklok eigenlijk niet verlengen, maar vanwege de grote zorgen over de Britse variant wordt hierover opnieuw advies ingewonnen bij het OMT. Dat wordt eind deze week verwacht.

Daarnaast komt coronaminister De Jonge met een aangepaste routekaart. Deze heeft een wat positievere inborst dan de vorige. Hij moet namelijk laten zien bij welke cijfers (van besmetting, opnames en vaccinatie) maatregelen afgeschaald kunnen worden. „Maar de weg terug gaat behoedzaam”, waarschuwt De Jonge.

De minister zegt de pijn van de maatregelen zoveel mogelijk te willen ’verdelen’. „Dit is niet de laatste update van de routekaart. We blijven openstaan voor goede ideeën.”

Vaccinaties

Bij een hogere vaccinatiegraad zullen minder maatregelen nodig zijn. Ook wordt er meer ingezet op testen zodat delen van de samenleving op den duur ’gecontroleerd’ kunnen worden geopend.

De Jonge lag deze week onder vuur vanwege rekenfouten in het vaccinatiedashboard. Het ministerie meldde zondag dat het aantal vaccinaties ruim 100.000 prikken hoger lag dan het aantal dat gemeld werd in het dashboard. Dat bleek een dag later toch niet te kloppen. Die fout weerhoudt De Jonge er niet van om toch een nieuwe prognose te geven voor de komende dagen. Deze week staan er 250.000 vaccinaties op de rol, aldus de coronaminister.


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Als je de cijfers ziet in Zeeland [als ze kloppen ] dan helpen de vele maatregelingen toch
Vrijdag 29 januari 108 besmettingen in Zeeland
zaterdag 30jan  99 -zondag 89 - maandag -78 en gisteren 55
Quote
Dat gaat de goede kant op Metaxa. Wat ik niet begrijp dat het Britse variant oprukt (2/3 van de besmettingen is Brits variant), maar dat je het niet in de cijfers terug ziet. Het daalt elke dag...
Quote
(03 February 2021, 08:40)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat gaat de goede kant op Metaxa. Wat ik niet begrijp dat het Britse variant oprukt (2/3 van de besmettingen is Brits variant), maar dat je het niet in de cijfers terug ziet. Het daalt elke dag...

Precies dit snap ik ook niet. Dat zo besmettelijke virus is al voor kerst in Nl. Vliegtuigen uit UK kwamen toen ook nog gewoon aan op Schiphol.
Quote
als de Britse variant er niet was ,dan was de daling sneller geweest, de Britse is het R getal 1,3 en bij de gewone is het nu in Nederland R 0,8
Quote
Ik begrijp dat Grek. Wat voor naam het ook heeft, de cijfers gaan elke dag naar beneden in het ziekenhuis. Of verwacht je nog een tsunami, hoop het niet. Ik denk wel als je alles nu los laat het fout gaat.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: IMG-5919.jpg]

Axel in de sneeuw
Quote
Prachtig!!!! Wij wonen niet ver van de Nederlandse grens dus ook bij ons hier kunnen we van de sneeuw genieten.  
Viviane
Quote
@ Viviane de foto,s zijn vanmorgen vroeg genomen op de ;Smidschorre ;  bij Axel in Zeeuws Vlaanderen ,dat is een
heel mooi natuurgebied met een Golf -zweefvlieg -motorcross terrein  een kunstbos ,er lopen hertjes -vosjes -hazen
konijntjes  -eekhoorntjes en uiteraard van allerlei vogels vliegen daar rond , het is er nog niet te druk ,vooral s,morgens
vroeg is het daar nog zeer rustig ,ik loop iedere morgen heel het terrein rond  dat is  ongeveer 5 km ,dus goed te doen
Quote
@Metaxa, dankjewel voor de tip.  Ik zet het op ons to-do lijstje voor als corona voorbij is.  We komen al maanden niet meer over de grens alhoewel we dit toch heel graag doen.  
Viviane
Quote
(07 February 2021, 13:48)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Metaxa, dankjewel voor de tip.  Ik zet het op ons to-do lijstje voor als corona voorbij is.  We komen al maanden niet meer over de grens alhoewel we dit toch heel graag doen.  
Viviane

Wij gingen vroeger nogal eens wandelen op het Heidebos  tussen Wachtebeke en Moerbeke  ,ook heel mooi
en dan moeten jullie de grens niet over ,maar misschien kennen jullie dat wel
Quote
Ok, nog iets voor op ons lijstje to-do, ha..ha...
We wonen hier nog niet lang, dus nog veel te ontdekken. Onze Griekse reisplannen zitten voorlopig toch in de diepvries.
Sorry aan de andere forumleden dat ik hier off-topic bezig ben.
Viviane
Quote
(07 February 2021, 14:32)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok, nog iets voor op ons lijstje to-do, ha..ha...
We wonen hier nog niet lang, dus nog veel te ontdekken. Onze Griekse reisplannen zitten voorlopig toch in de diepvries.
Sorry aan de andere forumleden dat ik hier off-topic bezig ben.
Viviane

Helemaal geen sorry Vivianne, typisch Nederlands is helemaal off- topic.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
Typisch Nederlands, of niet?  Smile Sneeuw!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Die 4 met hun pet op zijn het mooist!
Viviane
Quote
ze geven volgende dagen nog vrieskou, nu maakte ik daarjuist een gekke bedenking: stel dat we dit jaar toch een behoorlijke vrieskou krijgen, genoeg om de elfstedentocht nog eens te laten doorgaan, en dan niet mogen vanwege corona, wat een teleurstelling zou dat niet zijn?
Quote
(07 February 2021, 16:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 February 2021, 14:32)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok, nog iets voor op ons lijstje to-do, ha..ha...
We wonen hier nog niet lang, dus nog veel te ontdekken. Onze Griekse reisplannen zitten voorlopig toch in de diepvries.
Sorry aan de andere forumleden dat ik hier off-topic bezig ben.
Viviane

Helemaal geen sorry Vivianne, typisch Nederlands is helemaal off- topic.

Nu het niet zeker is of we dit jaar naar ons geliefde Griekenland kunnen  ,is het misschien
wel leuk om mekaar wat tips te geven  om te bezoeken in de omgeving waar je woont Rolleyes
Quote
@Roefke
Ja dat zou verschrikkelijk zijn. Geen 11-stedentocht om de Corona.
Alle schaatswedstrijden zijn ook afgelast, ze willen nu bij Rutte een smeekbede doen om dat door te laten gaan. De marathon schaatsers popelen om te kunnen schaatsen. Moet toch kunnen zonder publiek en vooraf testen. Voetbal en topsport gaat ook gewoon door.
Ik ergerde mij ook aan de betutteling. Je mag met 1 persoon schaatsen en sneeuwballen alleen met gezin. Dit gaat wel erg ver. Gelukkig heeft iedereen vandaag genoten en de Corona even vergeten. Met schaatsen hou je wel afstand
Groet uit het hoge noorden.
Quote
België mag beschaamd zijn over alles en nog wat dat verkeerd liep én loopt tijdens de corona periode. Denk maar aan de soap rond de mondmaskers die ofwel op voorhand vernietigd waren, ofwel slecht besteld werden. Om maar te zwijgen van het tergend langzaam slakkengangetje van de vaccinatiestrategie.

Maar nu kan ik mijn lach toch niet inhouden bij het lezen van volgend artikel, over de distributie van vaccins in ons bovenste beste buurland.
Vaccintje kroket in plaats van broodje kroket:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(09 February 2021, 13:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




België mag beschaamd zijn over alles en nog wat dat verkeerd liep én loopt tijdens de corona periode. Denk maar aan de soap rond de mondmaskers die ofwel op voorhand vernietigd waren, ofwel slecht besteld werden. Om maar te zwijgen van het tergend langzaam slakkengangetje van de vaccinatiestrategie.

Maar nu kan ik mijn lach toch niet inhouden bij het lezen van volgend artikel, over de distributie van vaccins in ons bovenste beste buurland.
Vaccintje kroket in plaats van broodje kroket:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik vond mijn kroketje al zo vreemd smaken   Big Grin  Ach ja......
Maak me er maar niet druk om, binnen afzienbare tijd zullen er nog veel meer "missers" wereldwijd naar buiten komen.  Rolleyes
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
(09 February 2021, 13:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




België mag beschaamd zijn over alles en nog wat dat verkeerd liep én loopt tijdens de corona periode. Denk maar aan de soap rond de mondmaskers die ofwel op voorhand vernietigd waren, ofwel slecht besteld werden. Om maar te zwijgen van het tergend langzaam slakkengangetje van de vaccinatiestrategie.

Maar nu kan ik mijn lach toch niet inhouden bij het lezen van volgend artikel, over de distributie van vaccins in ons bovenste beste buurland.
Vaccintje kroket in plaats van broodje kroket:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kan nog wel wat erger in Nederland. Testen wordt gedaan door de GGD. Die moest natuurlijk veel meer mensen hebben. Die bleken niet allemaal even betrouwbaar en enkelen konden de verleiding om persoonlijke gegevens te verkopen aan criminelen niet weerstaan. Ondanks signalen uit de organisatie deed de leiding er niets aan tot het in de publiciteit kwam. Toen pas gingen ze kijken wie de functionaliteit om gegevens te exporteren echt nodig heeft.

Cors
Quote
Strooizout ,Er is in ons stadje een winkel  [in de volksmond genoemd ;De winkel van sinkel ;  die
 strooizout verkoopt  ,maar ze mogen alleen diervoeder verkopen ,dus ik gebeld of ze strooizout
hadden ,dat kon ik afhalen alleen met gepast geld in een envelop ,want officieel mogen ze dat
nu niet verkopen,en aangezien zij als enigste winkel hier dat zout verkopen  liggen er heel veel
paden en stoepen er dit jaar spekglad bij [typisch Nederlands ? ]  Angry
Quote
Vanaf morgen geldt er ook een ochtendklok (6:00-12:00) omdat er te weinig strooizout beschikbaar is. De bestelling is te laat geplaatst en er is nog geen goedkeuring voor de Nederlandse markt. Rijkswaterstaat begint met strooien op de kwetsbare Waddeneilanden. Naar verwachting zal het grootste deel van Nederland na de zomer zijn gestrooid.
Quote
(11 February 2021, 06:38)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf morgen geldt er ook een ochtendklok (6:00-12:00) omdat er te weinig strooizout beschikbaar is. De bestelling is te laat geplaatst en er is nog geen goedkeuring voor de Nederlandse markt. Rijkswaterstaat begint met strooien op de kwetsbare Waddeneilanden. Naar verwachting zal het grootste deel van Nederland na de zomer zijn gestrooid.

  lol
Quote
De Belgische grens over voor een knipbeurt: 'Mensen komen via het bos' Maar ik denk dat de Belgen als het andersom was hetzelfde zouden doen.

Met mondkapjes en spatschermen houdt Heidi haar zaak zo veilig mogelijk.
Terwijl wij in Nederland allemaal nog met een coronakapsel rondlopen, zijn in België de kappers sinds dit weekend weer open. Nederlanders die de grens overgaan om zich te laten bijknippen, riskeren een flinke boete. Toch zien sommige Belgische kappers heel wat Nederlandse klanten.

"Mijn Nederlandse klanten blijven gewoon komen", zegt kapster Heidi. Haar zaak T Salon ligt 200 meter van de Nederlandse grens, maar eigenlijk mogen Nederlanders haar zaak niet bezoeken. Wie zonder geldige reden de grens oversteekt kan 250 euro boete krijgen. Een duur kappersbezoekje, maar haar klanten nemen het risico graag.

"Ik denk dat iedereen het beu is, die regeltjes", zegt Heidi. "Zeker hier in de grensregio. Dan heb je in België weer de ene regels en in Nederland andere regels."

Heidi mag haar kapperszaak weer openen.
Vanwege het openen van de kappers en het carnavalsweekend was de Belgische politie dit weekend al voorbereid op Nederlandse bezoekers. Aan de hele grens waren extra controles. Heidi had hierdoor wel iets minder Nederlandse klanten dan gemiddeld, maar de meeste zorgden gewoon dat ze de grote wegen vermijden. "Mensen zijn slim. Ze komen met de fiets en gaan via een binnenweggetje door het bos."

Ze is heel blij om al haar klanten na 3,5 maanden sluiting weer te kunnen helpen. "Mijn werk is ook mijn hobby. Met een gesloten zaak kun je wel voor de zoveelste keer je huis gaan opruimen, maar dat vind ik helemaal niet leuk om te doen."

Heidi is niet de enige Belgische kapper die veel Nederlandse klanten trekt. Editie NL sprak met meerdere kappers in de grensregio, en zij zien dat vooral de vaste Nederlandse klanten blijven komen. Voor Nederlanders die nu ook de grens over willen voor een knipbeurt is er slecht nieuws: de meeste gaven aan nauwelijks ruimte te hebben voor nieuwe klanten.

De hele dag knippen
"Ik ben ontzettend druk, ik begin om 07:00 en ben om 23:00 klaar", zegt Femke van kapsalon Bij Fem. Haar zaak ligt in de Belgische grensplaats Hamont-Achel, en ook haar Nederlandse klanten blijven komen. Al zijn de meeste van haar klanten Belgisch, dat was ook voor corona al zo.

Femke neemt op dit moment nog wel nieuwe klanten aan, maar je moet wel even wachten voordat je in haar stoel kunt zitten: "Ze kunnen pas over een maand terecht", zegt Femke. "Wie weet is het tegen die tijd in Nederland ook weer open. Het is te hopen voor mijn Nederlandse collega's."


Femke neemt op dit moment nog wel nieuwe klanten aan, maar je moet wel even wachten voordat je in haar stoel kunt zitten: "Ze kunnen pas over een maand terecht", zegt Femke. "Wie weet is het tegen die tijd in Nederland ook weer open. Het is te hopen voor mijn Nederlandse collega's."
Femke neemt op dit moment nog wel nieuwe klanten aan, maar je moet wel even wachten voordat je in haar stoel kunt zitten: "Ze kunnen pas over een maand terecht", zegt Femke. "Wie weet is het tegen die tijd in Nederland ook weer open. Het is te hopen voor mijn Nederlandse collega's."
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Typisch Belgisch Margo 1.022 160.255 20 March 2024, 11:09
Laatste bericht: Buurman
  Typisch Duits Arthur 5 3.177 08 October 2020, 13:44
Laatste bericht: JohanV
  Typisch Belgisch en Nederlands Arthur 0 2.549 03 October 2020, 15:59
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 17 gast(en)